En halunnut noita pikkukone ja turbo ratkaisuja.
2 litran skyactiv koneella.
Ostin sit mazdan
32
2537
Vastaukset
- Anonyymi
Onnea korjaamokiertueille.
- Anonyymi
Mazdassa hyvä takuu ja tiepalvelu kuuluu hintaan.
Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon valtuutettuun Mazda-merkkihuoltamoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.
Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut
Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
Kuljettajan tahattomat virheet
Onnettomuudet
Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
Vandalismi (rajoitetut palvelut)
Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan
turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)
MUUT EDUT
Sijaisauto
Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.
Kotiutus
Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.
Majoitus
Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).
Taksi
Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.
Auton nouto
Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.
Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla +358 800 0 50 80. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazdassa hyvä takuu ja tiepalvelu kuuluu hintaan.
Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon valtuutettuun Mazda-merkkihuoltamoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.
Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut
Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
Kuljettajan tahattomat virheet
Onnettomuudet
Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
Vandalismi (rajoitetut palvelut)
Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan
turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)
MUUT EDUT
Sijaisauto
Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.
Kotiutus
Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.
Majoitus
Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).
Taksi
Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.
Auton nouto
Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.
Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla 358 800 0 50 80."Mazdassa hyvä takuu ja tiepalvelu kuuluu hintaan."
Kyllä kyllä.
Mutta eihän se sitä korjaamistarvetta poista.
Noin eksottinen moottori toimii ehkä.... max 100tkm moitteettomasti, sitten alkaa käyntiinlähtöongelmat, nykiminen, sammumiset, tehonpuute ym vaivaamaan.
Juu, olet jo ostanut uuden auton paljon ennen tuota kilometrimäärää. - Anonyymi
Paljon useammin joutuvat korjaamokiertueille pienten bensaturbomoottorien, kaksoiskytkin automaattivaihteistollisten autojen omistajat. Mazda Skyactiv-G 2.0 on todettu hyvin kestäväksi moottoriksi eikä tälle moottorille ole todettu mitään rakenteellisia heikkouksia.
- Anonyymi
itsellä 2.0 skyactiv:lla kiertue tarvinnut tehdä kerran vuodessa huoltojen vuoksi. ehkä hyvä moottori, hyvä tuuri tms. Mutta olen tyytyväinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon useammin joutuvat korjaamokiertueille pienten bensaturbomoottorien, kaksoiskytkin automaattivaihteistollisten autojen omistajat. Mazda Skyactiv-G 2.0 on todettu hyvin kestäväksi moottoriksi eikä tälle moottorille ole todettu mitään rakenteellisia heikkouksia.
Eipä ole ollut kertaakaan ongelmia pikkuturboissa, toivottavasti ei tässä cx-30 G: ssäkään.
- Anonyymi
Jos bensa- niin hyvä ostos. 6,4 - 7,0 litran kulutus. Varmatoiminen moottori.
- Anonyymi
Mazdan voimalinja ei ole ihan nykyajasta ja toimintaa moititaan testeissä.
- Anonyymi
Onnittelut. Ostit vanhahtavaa teknologiaa.
- Anonyymi
Onko Mazdan hybrid ja uusi lataushybrid vanhaa tekniikkaa? Aja sinä vain Yariksella.
- Anonyymi
"Onnittelut. Ostit vanhahtavaa teknologiaa."
Todellakin onnitteulut. Tämä uusi polttomoottoriteknologia on niin monimutkaista että ei ne vaan toimi pitkiä aikoja.
Vanhassa vara parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onnittelut. Ostit vanhahtavaa teknologiaa."
Todellakin onnitteulut. Tämä uusi polttomoottoriteknologia on niin monimutkaista että ei ne vaan toimi pitkiä aikoja.
Vanhassa vara parempi.Kun sinulla tuntuu olevan uudesta mazdasta kokemuksia, niin kerro nyt meille muillekin mitä sieltä hajoaa ensimmäiseksi.
- Anonyymi
Mazda CX-30 hybrid punamustana on tyylikkään näköinen auto.
- Anonyymi
Näin on !
- Anonyymi
Sellaisen ostin ja sain myös paljon lisukkeita kylkiäisenä mm. 6 v/150tkm takuun!!!
- Anonyymi
Joo. H:tin hyvä ja harmiton automerkki.
- Anonyymi
Mazda 2 Hybrid on paras astma, ja sehän on Toyotan ansiota.
- Anonyymi
Juuri näin. Sama auto, eri merkki keulassa.
- Anonyymi
Täytyy tunnustaa, että nuorempana piti olla saksalainen laatumerkki - tai ainakin eurooppalainen auto, mutta nyt alla ensimmäinen japsi jo kuudetta vuotta. Elikkä Matukan C5 2,0. Huolettomin autoni ikinä. Piti järkiintymistä odottaa melkein eläkevuosiin. Parempi myöhään...
- Anonyymi
Näinhän se menee , itsekkin etsiskelen mahdollisimman yksinkertaista ja "vanhahtavaa" tekniikkaa omaavaa autoa jolla liikkuminen sujuu luotettavasti ja korjauksetkin onnistuu nyrkkipajassa , ei kiinnosta nää nyky pikkukoneiset turbot lainkaan ,manuaali vapari sen pitää olla , luotettavuus menee tehojen , prenium merkkien yms . ohitse mennen tullen ...... itsellä vanha toitsu joka ollu luotettavin auto kaikkien mersujen ja bemarien yms . jälkeen , ajomukavuudesta tosin joutuu tinkimään mutta yllättävän hyviä nykyjapsit siinäkin jo .Mutta kaikkeahan sitä pitää kokeilla ennenkuin uskoo ja kait sen autonkin merkitys iän kertyessä vähentyy muiden tärkeämpien asioiden rinnalla .
- Anonyymi
Mazdan 2L skyactiv-x on mahtava moottori. 5.5L/100km ja kuitenkin 180hv/224nm paukkuja. Ajoin kaksi vuotta ja ei mitään valittamista 👍
- Anonyymi
Skyactiv-X 2.0l on remmiahdettu moottori, eikä ole vapaasti hengittävä moottori. Monet tosin luulevat tätä moottoria vapaasti hengittäväksi. Remmiahdin on matalapaineinen eikä lisää moottorin tehoa vaan ainoastaan pitää polttoaineseoksen laihana myös suurimmilla moottorin kierroksilla, mutta moottorin pienillä kierroksilla remmiahdin on poissa käytöstä. 2021 alkaen sitten moottoria päivitettiin ja on nykyisin e-Skyactiv X 2.0l 186hv/240Nm. Päivityksinä on uudelleen muotoillut moottorin männät, pieniä muutoksia imuventtiilien ajoituksiin, hieman matalampi moottorin puristussuhde, tehokkaampi kevythybridijärjestelmän starttigeneraattori, joidenkin lähteiden mukaan väitetään myös että remmiahdin olisi pikkuisen isompi. Näillä muutoksilla on saatu tuo 6hv teholisä, 16Nm vääntölisä silti vähentäen polttoaineenkulusta ja päästöjen määriä. Mikään tehotykki tämä moottori ei tietenkään ole koska kyseessä on moottori joka on alunperinkin tarkoitettu energiatehokkaaksi, teholisä on vain sellainen sivuvaikutus.
- Anonyymi
Onko remmiahdettu moottori merkittävästi yksinkertaisempi ja kestävämpi kuin turboahdettu? Molemmat ahtamistavat ovat ikivanhaa koeteltua tekniikkaa.
- Anonyymi
Joo, kulutus on hiukan korkeampi kuin pikkuturboissa, mutta muuten ihan ok peli.
- Anonyymi
6,2 litraa/100 km näyttää olevan 2,0 litraisen skyactive-bensamatukan kulutus normiajossa. Edellinen samankokoinen vw-dieselini oli melkein samoissa luvuissa. Kyllä japsit osaavat moottorin tehdä hyvin.
- Anonyymi
VW diesel menee oikeasti 5 litraan.
Ei kai tuossa Mazdan koneessa itsessään ole moitittavaa, mutta ei se automaatin kanssa toimi kovin hyvin ja hybrideissä toiminta on kovin kulmikasta. - Anonyymi
Japsien moottoreissa on yleisesti paljon isoja ongelmia, ainakin Toyotan.
- Anonyymi
Ei pikkuturboissa ole ollut ongelmia ihan ensimmäisiä lukuun ottamatta.
Mazdan voimalinja on ainakin autolehtien mukaan kovin huonotoiminen ja siksi harmittava ajella.- Anonyymi
Voisitko tarkentaa. Ei muuten harmita mitenkään ajaa uudella Mazdalla, eikä sitten edelliselläkään. Auto sopii kuin hanska käteen.
- Anonyymi
Kuka hullu enää ostaa disukkaa, jos mazdan bensamoottori kuluttaa noin vähän?
- Anonyymi
Minulla cx 3 vm 2019, vein sen 100.000km huoltoon,niin korjaamopäälikkö sanoi :nämä on idiootti varmoja vehkeitä ei ole tarvinnut kuin kuluvia osia vaihtaa. Ei minunkaan autoon ole vaihdettu kuin jarrupalat norm huoltojen lisäksi. Olen tyytyväinen valintaani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976