Miten paljon SRK panostaa lähetystyöhän, maihin, joissa ei ole seurakuntia?

Minkä verran SRK sijoittaa pysyvään, ei vain vierailua sekulaareihin alueisiin, kuten Lähi- Itä, Afrikka, sekä Etelä Amerikka.
Läheteyö on perheen, tai työparin vakinainen sijoituspakka, jossa käännetään Raamattua Heidän kielelleen ja autetaan Rakentamaan Rukoushuoneita.

Vapailla suunnilla siihen menee tuloista n 10%! Miten SRK;lla, paljonko.

Lähetystyötähän ei tarvita maissa, jossa on jo Jeesuksen Kirkkoja, kuten USA;ssa.

Toinen asia se, että tuleeko teille seurakuntiin paljon Ukrainalaisia? Vapaisiin suuntiin heitä tulee kuukusittain, nytkin oli koko penkki täynnä Heitä, ja ylistys kaikui.

44

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olemme musulmaaneja ja panostamme itseemme.

• Anonyymi

Pommivöillä.

• Anonyymi

Kyllä sen huomaan jo lestadiolaisen tavatessa, muslaameja olette.

• Anonyymi

Aivan kuten kristinusko on peitonnut alkuperäiset uskonnot ja täällä pohjolassakin laittanut esim. omat juhlapyhänsä alkuperäisuskontojen juhlien paikalle, samaa "ryöväämistä" harjoitetaan nyt muualla. Kummallinen tarve vallata toisten kulttuureja.

• Anonyymi

Eikös se vl-lähetystyö ambomaallakin päättynyt nolosti?
      Alkuasukkaat huomasivat ettei oppi ole raamatun mukaista.

• Anonyymi

Onneksi Oulunsalon alkuasukkaat on tyhmempiä.

• Anonyymi

Aivan samalla oikeudella toisin uskovat voivat tulla teidän ovikelloja soittelemaan. Muistanette sitten pyytää peremmälle ja pöytä koreaksi.

• Ei yhtään kelvollista vastausta lähetystyöhän, ja miten ne Ukrainalaiset, onko näkynyt??
      Ei taida pakanaopit purra Heihin.

• Anonyymi

Mitä täällä kyselet. Onhan sulla vl-kavereita, kysy niiltä, jos noin kovin kiinnostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä täällä kyselet. Onhan sulla vl-kavereita, kysy niiltä, jos noin kovin kiinnostaa.

Olen kysynyt ja jos ko asia menee puhveleille, tulee siitä suuri HALOO, ei kuulemma kuulu asiaan, voivat tulla seuroihin.
        Etkö tunne Lahkoasi?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olen kysynyt ja jos ko asia menee puhveleille, tulee siitä suuri HALOO, ei kuulemma kuulu asiaan, voivat tulla seuroihin.
        Etkö tunne Lahkoasi?

En ole vl, mutta sinun pahaa lahkoa tunnen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vl, mutta sinun pahaa lahkoa tunnen.

Mitä lahkoa pinna on?

• Anonyymi

Tuttavaperhe, joka toimii eräässä kristillisessä liikkeessä, kertoi, että naispuolisia lähetystyöntekijöitä Afrikkaan ei ole vaikea löytää ja kaikilla heidän tuntemillaan on afrikkalainen mies ja joillakin lapsiakin heidän kanssaan.

• Anonyymi

Ei kannata hosua. Me menemme sinne, missä Herra avaa ovia. Toistaiseksi useimmat ovet ovat pysyneet suljettuina.
        Toistaiseksi Herran henki lepää vain pohjoisen maan yllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata hosua. Me menemme sinne, missä Herra avaa ovia. Toistaiseksi useimmat ovet ovat pysyneet suljettuina.
        Toistaiseksi Herran henki lepää vain pohjoisen maan yllä.

Mitä?
        Herra avaa ovia? Huh huh?
        Jeesushan sanoo, että kristityn itse tulee avata ne ovet; Matt 28;19 MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT MINUN OPETUSLAPSIKSI: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sehän on myös Welluille mahdottomuus, eiväthän He itsekään ole Jeesuksen opetuslapsia.

Tuo Sakarjan 6 luku kirjoittaa, -Pohjoisessa maassa, eli se on heihin nähden Pohjoista maata, eli Turkki yms.
        Ei stemaa sanaan, että se lepää Nivalassa.

Tämä on yksi niitä Wellujen "itsensä naurualaiseksi tekijöitä".

• Anonyymi

---Eksklusiivinen eli poissulkeva seurakuntaoppi on vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä vallitseva oppi, jonka mukaan lestadiolaisuus on Jumalan valtakunnan ainoa oikea edustaja maan päällä.
      Oppi kieltää pelastumisen mahdollisuuden muissa kristillisissä yhteisöissä kuin vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä. Usein oppi ymmärretään niin, että vanhoillislestadiolaisuus samaistaa itsensä ja pelastuvien yhteisön.
      Liike perustelee näkemystään Raamatulla ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjoilla. Opin mukaan vain uskovaisen antama synninpäästö on pätevä ja kelpaa Jumalalle, ja ihminen voi pelastua ainoastaan Jumalan seurakunnan yhteydessä. Vanhoillislestadiolaisen opin mukaan luterilainen kirkko ei itsessään ole Kristuksen kirkko. Sitä pidetään lähinnä maallisena organisaationa. Vanhoillislestadiolaisuus ei katso piirissään olevan vain oikean, vaan peräti ainoan kirkon. Vain Jumalan seurakuntaan kuuluvat ovat Kristuksen ruumis. Vain heidän keskuudessaan on mahdollista saada synnit anteeksi. Vain heidän yhteisönsä kautta johtaa tie iankaikkiseen elämään
      wiki

SRK tekee ulkolähetystyötä Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja monissa muissa Euroopan maissa. Lisäksi työtä tehdään Länsi-Afrikan Gambiassa, Ghanassa, Senegalissa ja Togossa sekä Itä-Afrikan Keniassa. Amerikoissa työtä tehdään Kanadassa, Yhdysvalloissa ja Ecuadorissa.

Lähetystyö on tavallisimmin seurojen pitämistä, raamattutunteja, pyhäkoulua ja humanitaarista apua.
      https://www.kotimaa.fi/artikkeli/suomalaiset-lestadiolaiset-tekevat-lahetystyota-pakistanissa-seuroissa-on-kaynyt-satoja-ihmisia/

SRK ei ole hakenut Suomen evankelis-luterilaiselta kirkolta virallisen lähetysjärjestön statusta.

• Mitä lähetyötä on se, jossa on jo Kristuksen elävä Kirkko, kuten Ruotsissa yms mainitussa, ne on VAIN seurakuntavierailuja.
        Mm Mark 13; 10 Mutta sitä ennen on evankeliumi julistettava kaikille kansoille.
        Siellähän Jeesusta saarnataan viikoittain.

Sitten esimerkki; 1 Piet 1;1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tervehtii valittuja, jotka asuvat hajallaan, muukalaisina Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Bityniassa ja Aasian maakunnassa
        2 ja jotka Isä Jumala suunnitelmansa mukaisesti on Hengellään pyhittänyt elämään Jeesukselle Kristukselle kuuliaisina ja hänen verellään puhtaaksi vihmottuina. Tulkoon armo ja rauha yhä runsaampana teidän osaksenne.

Näihin paikkoihin ei OLLUT ENNEN tuotu Jeesuksen sanomaa.

Eikö mielestäsi Norjassa ole Kristillisiä seurakuntia. Olen ollut siellä kauan ja voisitte saada siletä enemmän oppia kuukaudessa, mitä RY;llä kymmenessä vuodessa.

• Anonyymi

Hädässä oleville on helppo tyrkyttää omaa oppia. Moraalisesti arveluttavaa.

• Eikö oppi Kristuksen seuraamisesta ole oikein. Matt 28;
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Onko siinä jotain pahaa???

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Eikö oppi Kristuksen seuraamisesta ole oikein. Matt 28;
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tarkastelet asiaa toki vain omasta näkökulmastasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkastelet asiaa toki vain omasta näkökulmastasi.

Mitä ajattelet puhuessani näkökulmasta?
        Kyllä se on Jeesuksen näkemys ja ohje meille Hän omilleen.
        Etsi Jeesus, niin ymmärrät.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mitä ajattelet puhuessani näkökulmasta?
        Kyllä se on Jeesuksen näkemys ja ohje meille Hän omilleen.
        Etsi Jeesus, niin ymmärrät.

Jokaisen uskonnon edustaja on omasta mielestään kaikkein eniten oikeassa. Vl:t, sinä, jehovat...

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Eikö oppi Kristuksen seuraamisesta ole oikein. Matt 28;

Ei tuossa mitään pahaa ole, mutta jos käyttäydyt yhtä törkeästi lähetystyössä kuin tällä palstalla , niin hedelmät ovat mätiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa mitään pahaa ole, mutta jos käyttäydyt yhtä törkeästi lähetystyössä kuin tällä palstalla , niin hedelmät ovat mätiä.

Sellainenpa olisi kaksinaamaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen uskonnon edustaja on omasta mielestään kaikkein eniten oikeassa. Vl:t, sinä, jehovat...

Kerro, missä kommenttini poikkeaa Raamatusta ja eritoten Jeesuksen persoonasta niissä. Minulla ei ole Isien pakottavia perinnesääntöjä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta ja jos. Jos tädillä olisi munat, Hän olisikin setä.
        Tämä johdonmukaisuudestasi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Rivosuinen harhapastori kipuilee. Jussin "evankeliumia".

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Herääkin kysymys, onko pinna setä vai täti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herääkin kysymys, onko pinna setä vai täti?

Oletko tyhmä, jos Hänellä on munat, on Hän varmuudella setä.
        Muista tämä ero.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kerro, missä kommenttini poikkeaa Raamatusta ja eritoten Jeesuksen persoonasta niissä. Minulla ei ole Isien pakottavia perinnesääntöjä.

Noinhan kaikki perustelevat.

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan kaikki perustelevat.

Miksi sitten arvostelet, ellet pysy sanojesi takana. Parempi mahdollisuus on olla hiljaa, jollei ole asiaa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miksi sitten arvostelet, ellet pysy sanojesi takana. Parempi mahdollisuus on olla hiljaa, jollei ole asiaa.

Miksi itse pervoilet palstalla? Mielestäsi sinulla on olevinaan asiaa, mutta kuka kaipaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi itse pervoilet palstalla? Mielestäsi sinulla on olevinaan asiaa, mutta kuka kaipaa.

Miten Pinna pervoilee? Laita näyttöä.
        Jos Hän jää pois, niin yksin Saalem Pastorilla on liikaa vastuuta. Pinnalla on tieto suurempi Raamatusta, mitä kenelläkään lestadiolaisuudessa.

• Anonyymi

Rahhaa ne on vaan siellä vailla ja ilmaisia suomen matkoja. Typeryyttä on syytää srkn varoja johonkin afrikkalaisjoukkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahhaa ne on vaan siellä vailla ja ilmaisia suomen matkoja. Typeryyttä on syytää srkn varoja johonkin afrikkalaisjoukkoihin.

Näin me todella ajattelemme.

• Anonyymi

Pinna! Ei sitä Jumalan valtakunnan työtä tehdä ihmisvoimalla ja innolla. Tällaisia kohtia löytyy myös..

Apt 16:6. Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.

9. Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: Tule yli Makedoniaan ja auta meitä. 10. Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.

• Kyllä tehdään, juuri uudestisyntyneiden ihmisten johdolla ja vastuulla.
        Heistä ne, jopa oli yli 70 kymmentä, ja muuta apostolit lisäksi kertoo Heidän voimastaan Kristuksessa, nyt me julistajat olemme samassa tilanteessa.
        Mutta jolle ole kastettu Häneen, on vailla suuta ja jalkoja Hänestä.

• Millä voimalla He kulkivat, omalla voimalla jonka saa kasteessa niin, että Pyhä Henki mahdollistaa työn.
        Oletko sinä kastettu? Saitko syntisi anteeksi ja armolahjoja? Ilman niitä on kuiva penkkiläinen.

Taas alimman kohdan kohdalla "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä" Paavalia pyydettiin Hengen voimalla käymään ITSE paikanpäällä.
        Paavalihan oli tehnyt parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja otti kasteen, jolloin sai Pyhän Hengen.

Näin meille kristityille tulee kutsuja, ja menemme kirkastaan Heille Kristusta.

• >>Lähetystyötähän ei tarvita maissa, jossa on jo Jeesuksen Kirkkoja, kuten USA;ssa.>>

Jeesuksen Kirkkoja on luultavasti enemmän Afrikassa ja Etelä-Amerikassa kuin USA:ssa.

• Luulosi on täysin väärä.
        Usassa on Kirkkoja sekä seurakuntia lähes kymmenkertainen määrä, mitä ko maissa.
        Etelä- Amerikassa on taas moninkertainen määrä verrattuna Afrikkaan, siellä on enemmän Islamisteja.
        USA on tuttu ja siellä on Isoissa kaupungeissa kirkkoja monikertainen määrä, mm Suomen tilanteeseen.

Tilastoja voi rakennella kuka hyvänsä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Luulosi on täysin väärä.
        Usassa on Kirkkoja sekä seurakuntia lähes kymmenkertainen määrä, mitä ko maissa.
        Etelä- Amerikassa on taas moninkertainen määrä verrattuna Afrikkaan, siellä on enemmän Islamisteja.
        USA on tuttu ja siellä on Isoissa kaupungeissa kirkkoja monikertainen määrä, mm Suomen tilanteeseen.

Tilastoja voi rakennella kuka hyvänsä.

Luullahan voi mitä tahansa. Ei kirkkojen määrä ole mikään mittari. Nuo kirkot joutuvat huonoon valoon, pari tuhatta vuotta sitten jo aprikoitiin, että Jeesuksen tulessa toisen kerran, usko on hukassa. Valtaosa noista kirkoista on vapaitten suuntien viihdekeskuksia, jotka ovat Jumalalle kauhistus.

Luuk. 18:8
        Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]
        2. Tim . 3:
        1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. [1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1, 2. Piet. 3:3; Juud. 1:18]
        2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, [Room. 1:29-32]
        3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
        4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,
        5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! [1. Kor. 4:20; Ef. 1:19,20; Kol. 1:11; 1. Tess. 1:5 | Room. 16:17+]

• Anonyymi kirjoitti:

Luullahan voi mitä tahansa. Ei kirkkojen määrä ole mikään mittari. Nuo kirkot joutuvat huonoon valoon, pari tuhatta vuotta sitten jo aprikoitiin, että Jeesuksen tulessa toisen kerran, usko on hukassa. Valtaosa noista kirkoista on vapaitten suuntien viihdekeskuksia, jotka ovat Jumalalle kauhistus.

Luuk. 18:8
        Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]
        2. Tim . 3:
        1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. [1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1, 2. Piet. 3:3; Juud. 1:18]
        2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, [Room. 1:29-32]
        3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
        4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,
        5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! [1. Kor. 4:20; Ef. 1:19,20; Kol. 1:11; 1. Tess. 1:5 | Room. 16:17 ]

Taidat olla alueella, jota et tunne.
        Kirkkoja ei ollut (seurakuntia), ne tuli vasta Jeesuksen myöstä ja jälkeen.

Ennen oli vain Israel, Jumalan omaisuuskansa.

Nuo kohdat, joita mainitset on kirjoitettu ennustuskina ihmiselle, niin seurakuntiin kuulumattomille, kuten siellä eläville kastetuille ja uudestisyntyneille.

Kokonaisuus on Sinulta hukassa, mutta siinä olet oikeassa; - 2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia,
        Welluillehan Raha on muodostunut Jumalaksi, ja kaikki keskittyy sen ympärille.

Sitten; Luuk. 18:8
        Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"
        Tiedätkö mikä on konteksti? Minä kerron.
        Ihmisen Poika tempaa ensin omansa; 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Tänne jää, kuten Wellut, yksi Jumalaan turvaavat ja sen jälkeen alkaa vielä millenium, eli tuhatvuotinen Valatakunta, ja sitten Jeesus tulee alas, ja voittaa Pahan.
        Siksi Hän sanoo; löytääkö hän uskoa maan päältä??

Tuskin löytää, sillä antikristus on Hallinnossa.

Jatkoa; 3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
        5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!

Näinhän on aistittavissa. Petollista korjausrakennusta, ihmisten, juuri mummujen pettämistä. Petollisesti ja häikäilemättömästi ja jopa seurakunnan kesken huijataan veljiä.

Tämä on niitä viimeisiä merkkejä.

• Anonyymi

Minä en kyllä laita afrikoihin latin pyörylää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7001
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4736
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2646
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2098
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1083
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1048
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1011
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      843
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      773
    Aihe