Riveria osti sähkökuorma-auton

Anonyymi-ap

Riveria osti koulutuskäyttöön ensimmäisenä suomessa sähkö-kuorma-auton;

https://www.karjalainen.fi/maakunta/irgfmjhbj7

Toimintamatka 200 km...

Siis mitä hittoa tekee suomessa kuorma-autolla jolla pääsee vain 200 km?
Pääseekö täyteen lastattuna sitäkään...?

150

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kai sillä seuraavana päivänä taas pääsee kylille ku yön on latauksessa.

      • Anonyymi

        Kovalla pakkasella, jos auto akkuineen ei ole lämpimässä ennen liikenteeseen lähtöä, ajomatka jääpi sataan kilometriin, joten generaattori tai hinuri paikalle.


      • Anonyymi

        Koulutuskäyttöön oikein sopiva. Enempää en viitsi apinalauman kanssa kiistellä.


      • Anonyymi

        Kaakattajille tiedoksi, että sähkökuorkkeja on jo mm. jakeluajossa aika paljon. Ihan hyvin toimii.
        Repikää siitä (perseenne).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaakattajille tiedoksi, että sähkökuorkkeja on jo mm. jakeluajossa aika paljon. Ihan hyvin toimii.
        Repikää siitä (perseenne).

        Niin jakeluajossa, eli kaupungin lähiliikenteessä.
        Kai ne lyhyillä matkoilla toimii, johan tuo sanottiin.
        Käsittääkseni riveria kouluttaa kuitenkin rekkakuskeja, eikä mitään pullakuskeja.
        Rekoilla on pikuisen pidemmät ajomatkat kun tavaraa haetaan satamista ja viedään vaikka pohjois-suomeen. Siinä sähkölelu hyytyy ja kuski alkoholisoituu...
        Että repäsepä itse ensin malliksi...


      • Anonyymi

        Kyllä teidän nyt kannattaa otta yhteyttä ainakin tuonne Scanialle, etteivät tekisi karmeaa virhettä. Sanokaa niille, että sähkökuorma-auto on utopiaa ja sula mahdottomuus. Sanokaa vaikka, että te ette ainakaan osta sellaista.
        Ettehän te vaan ole matkustaneet Joensuussa sähköbussilla? Hävetkää jos sen teitte! Sehän on (meidän) viherpiiperöiden hommaa. Sitäpaitsi vain köyhät ajaa julkisilla.

        Katsokaa mitä Scanialla haaveillaan ja naurakaa.

        https://www.scania.com/fi/fi/home/products/attributes/electrification.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teidän nyt kannattaa otta yhteyttä ainakin tuonne Scanialle, etteivät tekisi karmeaa virhettä. Sanokaa niille, että sähkökuorma-auto on utopiaa ja sula mahdottomuus. Sanokaa vaikka, että te ette ainakaan osta sellaista.
        Ettehän te vaan ole matkustaneet Joensuussa sähköbussilla? Hävetkää jos sen teitte! Sehän on (meidän) viherpiiperöiden hommaa. Sitäpaitsi vain köyhät ajaa julkisilla.

        Katsokaa mitä Scanialla haaveillaan ja naurakaa.

        https://www.scania.com/fi/fi/home/products/attributes/electrification.html

        Ymmärrätkö sinä ollenkaan miten pitkät suomessa on tavararahdin autokuljetusmatkat, että tuotteet saadaan kaikkiin kauppoihin ympäri suomen?

        Ei siihen riitä nykyisten sähkökuorma-autojen ja mainitsemiesi sähköbussien toimintasäde, joka soveltuu lähinnä vain kaupungin sisäiseen jakeluun.

        Tavarat satamista ja tehtailta kuljetetaan kauas syvälle suomeen rekoilla ja junilla ja tämän toimitusketjun pitää pelata että kaupoissa olisi tavaraa.

        Jos suomen kuorma-autokanta sähköistettäisiin kokonaan niin sinäkään et voisi kaupastasi ostaa sitä tofuasi ja alkoholitonta oluttasi ja alkosta lempparipunkkuasi, koska ne kaikki tuodaan kaukaa etelästä rekoilla.

        Suomessa ei tulla koskaan sitä päivää näkemään, paitsi vihreiden utopioissa, että rahtiliikenne olisi täyssähköinen. Diesel on ainoa mahdollisuus jos halutaan tavaran liikkuvan ja toimitusvarmuuden pelaavan.

        Uskomatonta että joku katsoo asiaa noin city-ihmisen kannalta ja vertaa vakavissaan kaupunkien sähköbusseja ja pulla-autoja pitkänlinjan tavararekkoihin...

        Täytyy nyt viimeistään uskoa että tyhmiä te viherpiiperöt olette.

        Anteeksi alatyylini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teidän nyt kannattaa otta yhteyttä ainakin tuonne Scanialle, etteivät tekisi karmeaa virhettä. Sanokaa niille, että sähkökuorma-auto on utopiaa ja sula mahdottomuus. Sanokaa vaikka, että te ette ainakaan osta sellaista.
        Ettehän te vaan ole matkustaneet Joensuussa sähköbussilla? Hävetkää jos sen teitte! Sehän on (meidän) viherpiiperöiden hommaa. Sitäpaitsi vain köyhät ajaa julkisilla.

        Katsokaa mitä Scanialla haaveillaan ja naurakaa.

        https://www.scania.com/fi/fi/home/products/attributes/electrification.html

        Sähkörekka toimiakseen pitkillä matkoilla vaatisi toisen perävaunuista akustolle, lastille jäisi puolta vähemmän tilaa.Ei kanata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä ollenkaan miten pitkät suomessa on tavararahdin autokuljetusmatkat, että tuotteet saadaan kaikkiin kauppoihin ympäri suomen?

        Ei siihen riitä nykyisten sähkökuorma-autojen ja mainitsemiesi sähköbussien toimintasäde, joka soveltuu lähinnä vain kaupungin sisäiseen jakeluun.

        Tavarat satamista ja tehtailta kuljetetaan kauas syvälle suomeen rekoilla ja junilla ja tämän toimitusketjun pitää pelata että kaupoissa olisi tavaraa.

        Jos suomen kuorma-autokanta sähköistettäisiin kokonaan niin sinäkään et voisi kaupastasi ostaa sitä tofuasi ja alkoholitonta oluttasi ja alkosta lempparipunkkuasi, koska ne kaikki tuodaan kaukaa etelästä rekoilla.

        Suomessa ei tulla koskaan sitä päivää näkemään, paitsi vihreiden utopioissa, että rahtiliikenne olisi täyssähköinen. Diesel on ainoa mahdollisuus jos halutaan tavaran liikkuvan ja toimitusvarmuuden pelaavan.

        Uskomatonta että joku katsoo asiaa noin city-ihmisen kannalta ja vertaa vakavissaan kaupunkien sähköbusseja ja pulla-autoja pitkänlinjan tavararekkoihin...

        Täytyy nyt viimeistään uskoa että tyhmiä te viherpiiperöt olette.

        Anteeksi alatyylini.

        Varmaan sinä tiedät paremmin. Soita jo sinne Scanialle - nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sinä tiedät paremmin. Soita jo sinne Scanialle - nero.

        Uskohan sinä vihreiden sponsoroimia scanian mainoksia....
        Eipä ole pitkällä linjalla yhtään scanian sähkörekkaa vielä näkynyt, dieseleitä kyllä näkyy ja ne myös toimii ja pelaa niinkuin pitääkin.
        Scania on hyvä veturi, mutta ei sähköisenä pitkällä linjalla.
        Jos tiedät että jokin sähkörekka on vienyt lastin vaikkapa hesasta joensuuhun, kajaaniin, ouluun tai vaikkapa rovaniemelle, niin kerro ihmeessä.
        Ostan heti sellaisen rekan.
        Edellyttäen että hankinta- ja käyttökulut ovat pienemmät kuin diesel-scanialla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskohan sinä vihreiden sponsoroimia scanian mainoksia....
        Eipä ole pitkällä linjalla yhtään scanian sähkörekkaa vielä näkynyt, dieseleitä kyllä näkyy ja ne myös toimii ja pelaa niinkuin pitääkin.
        Scania on hyvä veturi, mutta ei sähköisenä pitkällä linjalla.
        Jos tiedät että jokin sähkörekka on vienyt lastin vaikkapa hesasta joensuuhun, kajaaniin, ouluun tai vaikkapa rovaniemelle, niin kerro ihmeessä.
        Ostan heti sellaisen rekan.
        Edellyttäen että hankinta- ja käyttökulut ovat pienemmät kuin diesel-scanialla...

        No jessus tollo. Olisit käynyt siellä Scanian sivuilla. Minä puhun tulevaisuudesta. Scanian suunnitelmista.
        Vittu mikä taukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jessus tollo. Olisit käynyt siellä Scanian sivuilla. Minä puhun tulevaisuudesta. Scanian suunnitelmista.
        Vittu mikä taukki.

        Minäkin voin suunnitella käyväni tulevaisuudessa fillarilla kuussa. Reaalitodellisuus on eri asia kuin utopia. Vittu mikä taukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskohan sinä vihreiden sponsoroimia scanian mainoksia....
        Eipä ole pitkällä linjalla yhtään scanian sähkörekkaa vielä näkynyt, dieseleitä kyllä näkyy ja ne myös toimii ja pelaa niinkuin pitääkin.
        Scania on hyvä veturi, mutta ei sähköisenä pitkällä linjalla.
        Jos tiedät että jokin sähkörekka on vienyt lastin vaikkapa hesasta joensuuhun, kajaaniin, ouluun tai vaikkapa rovaniemelle, niin kerro ihmeessä.
        Ostan heti sellaisen rekan.
        Edellyttäen että hankinta- ja käyttökulut ovat pienemmät kuin diesel-scanialla...

        Et sinä osta rekkaa. Mitä sinä sillä tekisit? Kuljetusala vaatii älyä, koulutusta ja tietysti ainakin alkupääoman. Sinulta puuttuu nuo kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin voin suunnitella käyväni tulevaisuudessa fillarilla kuussa. Reaalitodellisuus on eri asia kuin utopia. Vittu mikä taukki.

        Pää perseessä elävää taukkia näyttää ottavan pattiin, kun maailma muuttuu ja kehitys etenee vääjäämättä, eikä suostu pysähtymään dieselmittarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää perseessä elävää taukkia näyttää ottavan pattiin, kun maailma muuttuu ja kehitys etenee vääjäämättä, eikä suostu pysähtymään dieselmittarille.

        Eipä ole vielä tienpäällä sellaista kehitystä näkynyt, vain viherhörhöjen mielikuvituksessa. Varmaan teidän rekkanne lentävätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä osta rekkaa. Mitä sinä sillä tekisit? Kuljetusala vaatii älyä, koulutusta ja tietysti ainakin alkupääoman. Sinulta puuttuu nuo kaikki.

        Dieselillä pärjään, mutta sähköleluilla en tohtisi kuljetushommiin alkaa. Koulutukset ja kokemukset kunnossa, kiitos kysymästä. Huolehdihan omistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teidän nyt kannattaa otta yhteyttä ainakin tuonne Scanialle, etteivät tekisi karmeaa virhettä. Sanokaa niille, että sähkökuorma-auto on utopiaa ja sula mahdottomuus. Sanokaa vaikka, että te ette ainakaan osta sellaista.
        Ettehän te vaan ole matkustaneet Joensuussa sähköbussilla? Hävetkää jos sen teitte! Sehän on (meidän) viherpiiperöiden hommaa. Sitäpaitsi vain köyhät ajaa julkisilla.

        Katsokaa mitä Scanialla haaveillaan ja naurakaa.

        https://www.scania.com/fi/fi/home/products/attributes/electrification.html

        Uskotko kaikkiin myyntimainoksiin? Varmaan olet nuortunutkin vitaepron avulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sinä tiedät paremmin. Soita jo sinne Scanialle - nero.

        Soita sinä saarioisille ja kysy onko heidän maksalaatikkonsa hyvää.
        Mitä luulet heidän vastaavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskohan sinä vihreiden sponsoroimia scanian mainoksia....
        Eipä ole pitkällä linjalla yhtään scanian sähkörekkaa vielä näkynyt, dieseleitä kyllä näkyy ja ne myös toimii ja pelaa niinkuin pitääkin.
        Scania on hyvä veturi, mutta ei sähköisenä pitkällä linjalla.
        Jos tiedät että jokin sähkörekka on vienyt lastin vaikkapa hesasta joensuuhun, kajaaniin, ouluun tai vaikkapa rovaniemelle, niin kerro ihmeessä.
        Ostan heti sellaisen rekan.
        Edellyttäen että hankinta- ja käyttökulut ovat pienemmät kuin diesel-scanialla...

        Jestas, että oikein vihreiden sponssaamia. Onko kaikki kunnossa... siellä yläpäässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jestas, että oikein vihreiden sponssaamia. Onko kaikki kunnossa... siellä yläpäässä?

        Ei ole kaukana totuudesta. Teollisuuspamput käyttää tyhmiä vihreitä myynninedistämisessään. Halpoja mainosmiehiä kun laitetaan kirkumaan ilmastonmuutosta ja pölisemään sähköautojen autuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaukana totuudesta. Teollisuuspamput käyttää tyhmiä vihreitä myynninedistämisessään. Halpoja mainosmiehiä kun laitetaan kirkumaan ilmastonmuutosta ja pölisemään sähköautojen autuudesta.

        AHAA! Nyt ymmärrän. Siellähän on kaikkitietävä persu huutelemassa. Keskittyisit vaan sinä itkemään maahanmuutosta ja vanhusten heitteillejätöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AHAA! Nyt ymmärrän. Siellähän on kaikkitietävä persu huutelemassa. Keskittyisit vaan sinä itkemään maahanmuutosta ja vanhusten heitteillejätöstä.

        Ei kun nyt keskustellaan sähköleluista, etkö ole vielä tajunnut?


    • Anonyymi

      Entä kun kyytiin laitetaan lastia, ei taida enää päästä 200 kilometriä.

    • Anonyymi

      Lähepä viemään täysperävaunua helsingistä rovaniemelle. Toinperään mitä tuommosilla on virkoo? Ka vihreet taputtaa näpit rakkuloilla jotta nyt on hyvä!

    • Anonyymi

      Ja Riverian sähkön maksavat veronmaksajat.

      • Anonyymi

        Kuten bensatkin. Tankkaavat vielä teboililla...


    • Anonyymi

      Hyvä päätös opetustarkoituksiin. Se VOI olla myöhemmin realiteettia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo, mutta eräiden on ylivoimaisen vaikeaa ymmärttää noinkin yksinkertaista asiaa. Näyttää samat ränkyttäjät olevan asialla myös Favebookissa.
        https://www.facebook.com/search/top?q=riveria kuorma-auto

        Ei pidä vaatia liikaa. Kun lusikalla on annettu ei kauhalla voi kaapia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä vaatia liikaa. Kun lusikalla on annettu ei kauhalla voi kaapia.

        Samaa mieltä. Kyllä kuorma autolta pitää voida vaatia enemmän kuin 200 km toimintamatka. Naurettavaa!
        Paljon pitää tapahtua ennen kuin nuo suomen pitkillä etäisyyksillä rahtia kuljettaa.
        Kyllähän vihertävät hykertelee ilmastoystävällisyyttä kun mistään muusta eivät ymmärrä.


      • Anonyymi

        Höpöhöpöä. Ei kulje pitkässä suomessa rahti sähköllä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo, mutta eräiden on ylivoimaisen vaikeaa ymmärttää noinkin yksinkertaista asiaa. Näyttää samat ränkyttäjät olevan asialla myös Favebookissa.
        https://www.facebook.com/search/top?q=riveria kuorma-auto

        Kaipa sitä järjettömyyksille ränkytetään.
        Se että te sähköleluja fanittamat viherpiiperöt olette mielissänne, ei tee hankinnasta järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kyllä kuorma autolta pitää voida vaatia enemmän kuin 200 km toimintamatka. Naurettavaa!
        Paljon pitää tapahtua ennen kuin nuo suomen pitkillä etäisyyksillä rahtia kuljettaa.
        Kyllähän vihertävät hykertelee ilmastoystävällisyyttä kun mistään muusta eivät ymmärrä.

        Vain vajaat kymmenen vuotta niin Suomenkin "pitkillä" etäisyyksillä vetää sähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vajaat kymmenen vuotta niin Suomenkin "pitkillä" etäisyyksillä vetää sähkö.

        Never!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä vaatia liikaa. Kun lusikalla on annettu ei kauhalla voi kaapia.

        No eipä sinulta olla vaadittukaan...


    • Anonyymi

      Suomen päästä päähän suuntaansa ajoaika on varmaan jotakin pari vuorokautta latauksineen, kuka tällaista tavarankuljetus autoa tarvitsee. Joku aivopesty Teslan omistaja tietysti pistänyt koulutukseen tarvittavat rahat haisemaan, missä vastuu.

      • Anonyymi

        No kerroppa minulle kuinka usein sinäkin ajat Suomen päästä päähän? Tuskin tiedät siitä yhtään mitään.
        Tuo nopea, tehokas lataaminen näyttää olevan teille 12, 24, 36, 48, 72 ja 230 voltin hemmoille vaikeasti käsitettävä. Niinkö kuvittelet, ettei sinne matkan varrelle saada tehokkaampia latausasemia?
        Ajoaikamääräykset vaativat pitämään taukoja ja rekkaveturinkin aukkuja voi ladata varsin tehokkaasti lyhyessä ajassa. Sitä varten järjestelmiä kehitetään, että saavutetaan toimiva ratkaisu. Ette voi olla niin tolloja, että ette ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa minulle kuinka usein sinäkin ajat Suomen päästä päähän? Tuskin tiedät siitä yhtään mitään.
        Tuo nopea, tehokas lataaminen näyttää olevan teille 12, 24, 36, 48, 72 ja 230 voltin hemmoille vaikeasti käsitettävä. Niinkö kuvittelet, ettei sinne matkan varrelle saada tehokkaampia latausasemia?
        Ajoaikamääräykset vaativat pitämään taukoja ja rekkaveturinkin aukkuja voi ladata varsin tehokkaasti lyhyessä ajassa. Sitä varten järjestelmiä kehitetään, että saavutetaan toimiva ratkaisu. Ette voi olla niin tolloja, että ette ymmärrä.

        Eipä ole latureita taukopaikoilla. Mutta eipä ole sähkörekkojakaan... Mutta tätikin olisi setä jos tätillä olisi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole latureita taukopaikoilla. Mutta eipä ole sähkörekkojakaan... Mutta tätikin olisi setä jos tätillä olisi...

        Kohta täti voi olla setä, vaikka tätillä ei olisikaan.... Riittää kun alkaa tuntea itsensä sedäksi ja ilmoittaa muuttuvansa sedäksi ilman ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta täti voi olla setä, vaikka tätillä ei olisikaan.... Riittää kun alkaa tuntea itsensä sedäksi ja ilmoittaa muuttuvansa sedäksi ilman ...

        Totta, mutta rekka ei kulje ivaloon pelkällä ilmoituksella.


    • Anonyymi

      Viherhöttöä! Eihän tuolla viedä edes maitoa joensuusta lieksan kauppoihin...
      Kaupunkikiikkuja moiset lelut, paljonkohan tuokin maksoi? Tuskinpa hyötyä on hintansa edestä.

      • Anonyymi

        Päässäsi on höttöä. Se on tarkoitettu koulutuskäyttöön. Sähkökuorkilla on ajettu monesti Joensuu-Uimaharju-Lieksa reitti. Toinen ajaa Jns-Juuka-Nrs. Nurmeksessa on pikalataus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päässäsi on höttöä. Se on tarkoitettu koulutuskäyttöön. Sähkökuorkilla on ajettu monesti Joensuu-Uimaharju-Lieksa reitti. Toinen ajaa Jns-Juuka-Nrs. Nurmeksessa on pikalataus.

        Ja höpöhöpö sinun viherunelmiesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpöhöpö sinun viherunelmiesi kanssa.

        Ei ole unelmaa, siellä se lukee auton kyljessä.


    • Anonyymi

      Samanlainen kuningasidea kuin se puinen mädätys arkkitehtitoimisto Arcadian suunnittelema hökötys penttilänrannassa.

    • Anonyymi

      Jakelussa kokeiltu näitä kuorma-autoluokkaan kuuluvia autoja. Ongelmia tullut kauppa- ja pihaliittymissä, koska akkujen vuoksi maavara on niin pieni, että alusta ryystää maassa, eli kalliit akutkin ovat vaarassa.

    • Anonyymi

      Voiko päättäjissä edes olla niin tyhmiä ihmisiä, että ovat sähköisiä rekkavetureita suunittelemassa liikenteeseen. Kuinkahan tämä akkukäyttöinen sähköbussiliikennekin toimii, onko paljonkin oltava vara-autoja, kun reiteiltä autoja tulee pitkäaikaiseen lataukseen varikolle.

      • Anonyymi

        Niinkuin mihin pitkäaikaiseen lataukseen? Ei ne bussit ole liikkeellä yötäpäivää.
        Sinulla ei näytä olevan hataraakaan käsitystä tuosta bussijärjestelmästä, eikä raskaan liikenteen sähköistämisestä. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri siksi - sinulla löytyy valmiuksia haukkua sähköisten kuljetusjärjestelmien suunnittelijoita ja päättäjiä tyhmiksi.
        Oma älysi ei riitä edes siihen, että ottaisit ihan oikeasti asioista selvää. Olet siihen joko liian tyhmä tai laiska. Toisaalta, älyllinen laiskuushan on samaa kuin tyhmyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin mihin pitkäaikaiseen lataukseen? Ei ne bussit ole liikkeellä yötäpäivää.
        Sinulla ei näytä olevan hataraakaan käsitystä tuosta bussijärjestelmästä, eikä raskaan liikenteen sähköistämisestä. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri siksi - sinulla löytyy valmiuksia haukkua sähköisten kuljetusjärjestelmien suunnittelijoita ja päättäjiä tyhmiksi.
        Oma älysi ei riitä edes siihen, että ottaisit ihan oikeasti asioista selvää. Olet siihen joko liian tyhmä tai laiska. Toisaalta, älyllinen laiskuushan on samaa kuin tyhmyys.

        Rekat ei liiku hangosta utsjoelle tavarakuorma päällä pelkästään viherutopian voimalla. Siihen tarvitaan energiaa joka välittyy voimana rekan pyöriin. Sähköllä tämä ei onnistu tuskin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin mihin pitkäaikaiseen lataukseen? Ei ne bussit ole liikkeellä yötäpäivää.
        Sinulla ei näytä olevan hataraakaan käsitystä tuosta bussijärjestelmästä, eikä raskaan liikenteen sähköistämisestä. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri siksi - sinulla löytyy valmiuksia haukkua sähköisten kuljetusjärjestelmien suunnittelijoita ja päättäjiä tyhmiksi.
        Oma älysi ei riitä edes siihen, että ottaisit ihan oikeasti asioista selvää. Olet siihen joko liian tyhmä tai laiska. Toisaalta, älyllinen laiskuushan on samaa kuin tyhmyys.

        Sinä puhut paikallisbusseista ja pulla-autoista joilla ajetaan max. 100 km päivässä, toiset puhuu pitkänlinjan rekoista joilla pitää ajaa 1000 km päivässä. Ovat melkoisen eri asioita, joten älä viherkiimassasi sotke nyt asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin mihin pitkäaikaiseen lataukseen? Ei ne bussit ole liikkeellä yötäpäivää.
        Sinulla ei näytä olevan hataraakaan käsitystä tuosta bussijärjestelmästä, eikä raskaan liikenteen sähköistämisestä. Siitä huolimatta - tai ehkä juuri siksi - sinulla löytyy valmiuksia haukkua sähköisten kuljetusjärjestelmien suunnittelijoita ja päättäjiä tyhmiksi.
        Oma älysi ei riitä edes siihen, että ottaisit ihan oikeasti asioista selvää. Olet siihen joko liian tyhmä tai laiska. Toisaalta, älyllinen laiskuushan on samaa kuin tyhmyys.

        Kyllä suomen teillä tavaraa kuljettavat (diesel)rekat ovat liikenteessä yötäpäivää ja kuljetusmatkat ovat pitkiä.

        Sähkörekka on varteenotettava vaihtoehto vasta sitten kun yhdellä latauksella pääsee saman matkan kuin diesel-rekka tankillisella dieseliä, eikä akuston lataamiseen mene kauempaa kuin diesel-rekan tankin täyttämiseenkään.

        Melko heppoisin perustein arvioit toisten tyhmyyttä ja laiskutta, jospa ottaisit pääsi pois ahteristasi ja katsoisit olemassaolevia tosiasioita.

        Toiveisiin tekniikan kehittymisestä riitävälle tasolle perustuvat suunnitelmat ja kaavailut eivät ole käytännön tosiasioita vaan jossittelua.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut paikallisbusseista ja pulla-autoista joilla ajetaan max. 100 km päivässä, toiset puhuu pitkänlinjan rekoista joilla pitää ajaa 1000 km päivässä. Ovat melkoisen eri asioita, joten älä viherkiimassasi sotke nyt asioita.

        Saisinkohan minäkin sanoa?

        "Sinä puhut paikallisbusseista ja pulla-autoista joilla ajetaan max. 100 km päivässä..."

        Jos otatte selvää vaikkapa tuon Jojo-järjestelmän reiteistä ja ajokerroista, niin saatatte huomata, että paikallisbusseilla ajetaan helposti 300-400 kilsaa vuorokaudessa. Aika hyvin näyttää Volvon sähköbussit hommassa onnistuvan. Eikä nuo ole vielä läheskään "valmiita". Kehitystyö jatkuu.

        "... toiset puhuu pitkänlinjan rekoista joilla pitää ajaa 1000 km päivässä..."

        Useammalla kuljettajalla eli kuskia vaihtamalla jopa 1500 km/vrk., mutta ei kokoaikaisesti ja tuokin vain teoriassa vain. Käytännössä ei koskaan.
        Ts. päivässä ei todellakaan ajeta tuhatta kilometriä, sen rajaa jo nuo ajo- ja lepoaikasäännöt, sekä lastin käsittely.
        Kuljettajan on pakko pitää taukoja, ja vaikka ne eivät kovin pitkiä olekaan, niin lataaminen on ratkaistavissa oleva ongelma. Nämä ovat järjestelykysymyksiä ja niitä varten meillä on koulutetut henkilöt.
        Olen kuullut, että jossakin on päästy vuoden aikana yli 400000 kilometrin ajomääriin. Voi olla tottakin, mutta se vaatii jo lähes katkeamatonta kolmivuoroa.
        Käytännössä ne ajetut matkat jäävät sinne 400-600 kilometrin välille. Kun ei se homma ole pelkkää kuorma päällä ajamista. Täytyyhän ne tavarat jonnekin purkaa ja ottaa uutta lastia. Se kuuluu useimmiten kuljettajan tehtäviin ja uskokaa pois sekin vie aikaa. Tässäkin on poikkeuksena mm. puunjalostuslaitokset, joissa on omat työntekijät eli trukkikuskit sitä varten.
        Tunnen kuljettajia ja muutaman ikääntyneen ajojärjestelijänkin, joille tuo sähkö on punainen vaate. Olen saanut heiltä aika paljon rumaakin palautetta ja tavallaan ymmärränkin sen, mutta en sitten kuitenkaan. Ei se heidän leipäänsä vie. Logististen järjestelmien kehittyminen sen ehkä tekeekin.
        Minun näkemykseni on se, että tulevaisuudessa raskaatkin kulkevat sähköllä, mutta emme tiedä milloin, päivämäärä on siis avoin.
        Lisäksi vaihtoehtojakin on. Niistä päällimmäisinä ovat nyt vety ja biopolttoaineet. Fossiilisten polttoaineiden tulevaisuuteen en usko enää lainkaan, monestakin syystä.
        Yksi syy on se, että niiden määrä on rajallinen, eikä mikään lopulta auta kun öljykentällä pumppu horaisee tyhjää, ja sehän horaisee.
        Niitä ei muodostu lisää, ja kuten varmasti olette huomanneet tuon sodan myötä, hinta nousee kun saatavuus vähenee hiukankin. Se luo markkinoille valtavaa epävarmuutta. Jotain muuta on siis pakko kehitellä, halusimme tai emme.
        Jos kykyjä on, niin kiistelyn asemasta voisitte miettiä ratkaisuja, sillä voittajan korokkeita ja miljardeja on jaossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisinkohan minäkin sanoa?

        "Sinä puhut paikallisbusseista ja pulla-autoista joilla ajetaan max. 100 km päivässä..."

        Jos otatte selvää vaikkapa tuon Jojo-järjestelmän reiteistä ja ajokerroista, niin saatatte huomata, että paikallisbusseilla ajetaan helposti 300-400 kilsaa vuorokaudessa. Aika hyvin näyttää Volvon sähköbussit hommassa onnistuvan. Eikä nuo ole vielä läheskään "valmiita". Kehitystyö jatkuu.

        "... toiset puhuu pitkänlinjan rekoista joilla pitää ajaa 1000 km päivässä..."

        Useammalla kuljettajalla eli kuskia vaihtamalla jopa 1500 km/vrk., mutta ei kokoaikaisesti ja tuokin vain teoriassa vain. Käytännössä ei koskaan.
        Ts. päivässä ei todellakaan ajeta tuhatta kilometriä, sen rajaa jo nuo ajo- ja lepoaikasäännöt, sekä lastin käsittely.
        Kuljettajan on pakko pitää taukoja, ja vaikka ne eivät kovin pitkiä olekaan, niin lataaminen on ratkaistavissa oleva ongelma. Nämä ovat järjestelykysymyksiä ja niitä varten meillä on koulutetut henkilöt.
        Olen kuullut, että jossakin on päästy vuoden aikana yli 400000 kilometrin ajomääriin. Voi olla tottakin, mutta se vaatii jo lähes katkeamatonta kolmivuoroa.
        Käytännössä ne ajetut matkat jäävät sinne 400-600 kilometrin välille. Kun ei se homma ole pelkkää kuorma päällä ajamista. Täytyyhän ne tavarat jonnekin purkaa ja ottaa uutta lastia. Se kuuluu useimmiten kuljettajan tehtäviin ja uskokaa pois sekin vie aikaa. Tässäkin on poikkeuksena mm. puunjalostuslaitokset, joissa on omat työntekijät eli trukkikuskit sitä varten.
        Tunnen kuljettajia ja muutaman ikääntyneen ajojärjestelijänkin, joille tuo sähkö on punainen vaate. Olen saanut heiltä aika paljon rumaakin palautetta ja tavallaan ymmärränkin sen, mutta en sitten kuitenkaan. Ei se heidän leipäänsä vie. Logististen järjestelmien kehittyminen sen ehkä tekeekin.
        Minun näkemykseni on se, että tulevaisuudessa raskaatkin kulkevat sähköllä, mutta emme tiedä milloin, päivämäärä on siis avoin.
        Lisäksi vaihtoehtojakin on. Niistä päällimmäisinä ovat nyt vety ja biopolttoaineet. Fossiilisten polttoaineiden tulevaisuuteen en usko enää lainkaan, monestakin syystä.
        Yksi syy on se, että niiden määrä on rajallinen, eikä mikään lopulta auta kun öljykentällä pumppu horaisee tyhjää, ja sehän horaisee.
        Niitä ei muodostu lisää, ja kuten varmasti olette huomanneet tuon sodan myötä, hinta nousee kun saatavuus vähenee hiukankin. Se luo markkinoille valtavaa epävarmuutta. Jotain muuta on siis pakko kehitellä, halusimme tai emme.
        Jos kykyjä on, niin kiistelyn asemasta voisitte miettiä ratkaisuja, sillä voittajan korokkeita ja miljardeja on jaossa.

        Diesel ei tule rahtiliikenteestä, hälytysajoneuvoista ja armeijan ajoneuvoista katoamaan koskaan, sen on taivahan taatto taannut!

        Miksiköhän niitä sähkörekkoja ei jo ole kaikilla pitkillä linjoilla ja sähköbusseja kaukoliikenteessä, jos ne kerran ovat niin erinomaisen hyviä ja luotettavia?

        Niinpä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel ei tule rahtiliikenteestä, hälytysajoneuvoista ja armeijan ajoneuvoista katoamaan koskaan, sen on taivahan taatto taannut!

        Miksiköhän niitä sähkörekkoja ei jo ole kaikilla pitkillä linjoilla ja sähköbusseja kaukoliikenteessä, jos ne kerran ovat niin erinomaisen hyviä ja luotettavia?

        Niinpä...

        Milloinkas "sen on taivahan taatto taannut!"
        Aika kovasti sanottu.
        Kyllä se diesel tulee katoamaan kaikista ajoista joskus. Ei ehkä minun ajojeni aikana, mutta 2050 mennessä ihan varmasti.
        70-luvun alussa puuvenemiehet vannoivat milloin minkäkin instituution nimeen, että lujitemuovivene on ohimenevä höyrähdys, mutta nyt yli 95 % Suomessakin tehtävistä paateista on lujitemuovia.
        Vielä 80-luvun lopulla pc:t ym. olivat "ei ikinä", mutta nyt niitä on joka kodissa - ja useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkas "sen on taivahan taatto taannut!"
        Aika kovasti sanottu.
        Kyllä se diesel tulee katoamaan kaikista ajoista joskus. Ei ehkä minun ajojeni aikana, mutta 2050 mennessä ihan varmasti.
        70-luvun alussa puuvenemiehet vannoivat milloin minkäkin instituution nimeen, että lujitemuovivene on ohimenevä höyrähdys, mutta nyt yli 95 % Suomessakin tehtävistä paateista on lujitemuovia.
        Vielä 80-luvun lopulla pc:t ym. olivat "ei ikinä", mutta nyt niitä on joka kodissa - ja useita.

        Taivahan taatto on taannut sen jo suomen ilmaston aiheuttamilla sää- ja keliolosuhteilla, pakkasilla, lumella, pitkillä välimatkoilla joissa ei sähkölelut tule koskaan pärjäämään.

        Pitkät rahtimatkat ja viranomaisten ajoneuvot vaativat kalustoltaan sellaista luotettavuutta ja toimintavarmuutta ettei siihen päästä muulla kuin dieselillä.

        Mietipä esim. sähköistettyä armeijan kalustoa, olisipa niitä varmaan helppo ladata ja käyttää sotaolosuhteissa ja poikkeusoloissa joissa sähköverkko on tuusannuuskaksi pommitettu kuten ukrainassa.

        Mitenpä silloin toimisivat ne sähköbussisi, sähköistetystä ambulansseista ja paloautoista puhumattakaan?

        Vouhottaessasiko jättäisit varautumatta poikkeusoloihin ja sinisilmäisesti kaikki vaan sähkölle? Jos näin on, olet ajatuksinesi vaarallinen tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkas "sen on taivahan taatto taannut!"
        Aika kovasti sanottu.
        Kyllä se diesel tulee katoamaan kaikista ajoista joskus. Ei ehkä minun ajojeni aikana, mutta 2050 mennessä ihan varmasti.
        70-luvun alussa puuvenemiehet vannoivat milloin minkäkin instituution nimeen, että lujitemuovivene on ohimenevä höyrähdys, mutta nyt yli 95 % Suomessakin tehtävistä paateista on lujitemuovia.
        Vielä 80-luvun lopulla pc:t ym. olivat "ei ikinä", mutta nyt niitä on joka kodissa - ja useita.

        Katoaako se myös armeijan ajoneuvoista, kuorma-autoista, ohjuslaveteista ja panssarivaunuista?
        Oletko ihan tosissasi?


    • Anonyymi

      Onko näissä sähkökuorma-autoissa mitenkä järjestetty se, että jos yllättää siellä hytissä kova kakitus? Niin voipiko vaikka sinne hyttiin kakkia? Ja jos tulee iso ripulivelli, niin minne sen sitten heittää? Vaikka ikkunasta ampuu sen ripulivellin, niin yltääkö samalla ratista ohjaamaan?

      • Anonyymi

        Kuorma-autoissa on lava juuri siksi että sinne voi laittaa kakin. Kakkimisen ajaksi kuorma-auto kannattaa pysäyttää vaikka liikennepylpyrään.


    • Anonyymi

      Nykyisin miljoonaluokan, niin rekat kuin bussitkin pitää olla liikenteessä lähes yötä päivää tienatakseen, joten ylimääräiset isojen akkujen pitkät latausajat on yrittäjän pussista poissa. Luuletko että siellä tuhannen kilometrin taipaleella ajoaika sopivasti tulee täyteen latauspaikan kohdalla ja onko edes paikkaa vapaana.

    • Anonyymi

      miula oli pikkupentuna sähköautorata. Toimi 1,5 V paristoilla. Se meni heti rikki, eikä sen kanssa olisi viitsinyt enempää leikkiäkkään.

    • Anonyymi

      Täysi akku palaa näin
      https://www.youtube.com/watch?v=Mmp-JOWIN8U

      • Anonyymi

        Montakos dieselbussia Suomessa on palanut ja montako sähköbussia?


    • Anonyymi

      Ei voi kun nauraa. Vitseria.a

    • Anonyymi

      ON SE HYVÄ VERONMAKSAJIEN VALTION RAHOILLA KUSTANTAA HYVÄ PALKKASET SUOJATYÖPAIKAT OPETTAJILLE HANKKIA HUIPPU MODERNIT KUORMA - AUTOT, PUOLIKKAAT, TÄYSPITKÄT, SIPPITELI BUSSIT MUTTA OPETUS, OHJAUS TÄYS NOLLA.SIIS TÄYS NOLLA. VOIN TULLA TEITÄ OPETTAJIA NEUVOMAAN OHJAAMAAN KUN TE ETTE OSAA TAI HALUA OLETTE EPÄKURANTTIA PORUKKAA KUN ETTE MUUALLE, YKSITYISELLE KELPAA. KERTOKAA MIKSI PALAA HAKE, TURVE, PUU - AUTOJA HÄH. SOPII TULLA JUTTUSILLE TIEDÄN MISTÄ PUHUN HIEMAN KULJETUS ALALLA OLLEENA.

      • Anonyymi

        Elä huuva!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä huuva!

        jospa sillä on vaan huono kuulo.


      • Anonyymi

        Homma loppui kun joit korttisi. Hyppää känniläinen, hyppää.


    • Anonyymi

      Rekka- ammattilaiset nauraa näille aivopestyjen sähkörekkojen kehujille. Tulisivat kysymään mielipiteet ammatikuljettajilta, eivätkä olisi viherpiiperöiden ohjailussa, jotka lupailee valtion tukirahoja moneen viherhömppään.

    • Anonyymi

      JUURI NÄIN NÄMÄ SUOJATYÖPAIKAN OMAAVAT NOVIISI OPPI POIKA OPETTAJAT OPPILAITA OPETTAA HÖPÖ HÖPÖÄ. MIELESTÄÄN KOVALLA AMMATTI TAIDOLLA. TULKAA POIKASET PELTOLAN AMIKSELTA, RIVERIALTA. TEISTÄ EI AINUTKAAN OLE AMMATIKSEEN AJANU RAHTIA, BUSSIA, SORAA, BETONIA, HAKETTA, TURVETTA. SOPII TULLA JUTTUSILLE VALITKAA PAIKKA OPETAN TEITÄ SIIS OPETAN TEITÄ OHJAAN OPASTAN. KERTOKAA NYT MIKSI PALAA HAKE, TURVE, PUU AUTOJA MISTÄ JOHTUU HÄH.

      • Anonyymi

        Onko näppis jumissa vai lääkkeet ottamatta? Ilmeisesti viimemainittu.


    • Anonyymi

      aivan naurettava vihersähköpiipertäjä yrittää puolustella täällä jotain vitun sähköautoja. Eikö tommoset kuulus hoitoon.

      • Anonyymi

        Ihan totta. Hoitoon vaan jos uskaltaa olla erimieltä sinun kanssasi. Tuolla itärajan takana on eräällä natsihenkisellä pikkumiehellä sama meininki.


    • Anonyymi

      Millä tankkaat kun ei tule sähköä töpselistä? Aivan

    • Anonyymi

      Jospa ruvettaisiin ymmärtämään, ettei raskaan kaluston tuhansien kilojen akut tule latautumaan kahvitauon aikana, vaikka sattuisi millainen pistoke tahansa olemaan kohdalla.

      • Anonyymi

        En voi kieltää sinua kommentoimasta, vaikka tämä taitaa olla sinulle ihan liian vaikea laji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kieltää sinua kommentoimasta, vaikka tämä taitaa olla sinulle ihan liian vaikea laji.

        Sinulla tässä tuntuu olevan vaikeuksia mm. tunnustaa että henkilöautoissa ja pienissä kuorma-autoissa (lähijakelu pulla-autoissa) sähköisyys jotenkin toimii, mutta kyllä sinua viisaammat ammattilaiset ja asiantuntijat (viimeksi tämän päiväisessä karjalaisessa) sanovat että raskaamman liikenteen, kuten puutavara- ja maansiirto- ja rahtiliikenteen käyttöön tekniikka ei ole vielä riittävän kehittynyttä.
        Miksi jauhat itsepintaisesti asiaa jonka humpuukiksi tiedät?


    • Anonyymi

      Mitenkä tuolla toimitetaan kuorma joensuusta helsinkiin? Mennessä pitäisi jo tehdä ainakin yksi tai kaksi 6 tunnin latausta. Pitäisi olla vapaana iso teholatausasema. Missä kuski majoittuisi noiden tuntien ajan? Ei hyvältä näytä.

    • Anonyymi

      Viherniiskut varmaan lähettäisivät sähköpanssarivaunuja ukrainaan. :D

      • Anonyymi

        Niin, pelkään että joku tosissaan kuvittelee että armeijan, pelastuslaitoksen, poliisin käyttämä kalusto voisi jonakin päivänä olla täysin sähköistä. Todella pelottavaa jos sellaista edes suunnitellaan. Venäjä on tuossa vieressä eikä ole sanottua ettei joku päivä sieltä tulisi ohjuksia meidänkin sähköntuotantoomme. Mikäs täällä sitten kulkisi jos kaikki olisi sähköistettyä kuten aivottomat ilmastohörhöt vaatii? Ei kulkisi junat, ei autot, ei mikään. Sairaita ja loukkaantuneita ei saataisi hoitoon kun sähköambulanssit eivät kulkisi. Talot saisi palaa rauhassa kun sähköpaloautot seisoisivat akut tyhjinä. Ei, kyllä vaan kannattaa dieseliä olla varastoissa ja dieselkalustoa, niin junia kuin autokuljetuskalustoa ja pelastusajoneuvoja varastoissa riittävä määrä että olisi mahdollisuus selvitä. Nämä viherleikit sähköleluineen koituu pahimmassa tapauksessa suomen tuhoksi, mutta eihän nämä viherpiiperöt sitä näe ja ymmärrä kun aatettaan jankkaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pelkään että joku tosissaan kuvittelee että armeijan, pelastuslaitoksen, poliisin käyttämä kalusto voisi jonakin päivänä olla täysin sähköistä. Todella pelottavaa jos sellaista edes suunnitellaan. Venäjä on tuossa vieressä eikä ole sanottua ettei joku päivä sieltä tulisi ohjuksia meidänkin sähköntuotantoomme. Mikäs täällä sitten kulkisi jos kaikki olisi sähköistettyä kuten aivottomat ilmastohörhöt vaatii? Ei kulkisi junat, ei autot, ei mikään. Sairaita ja loukkaantuneita ei saataisi hoitoon kun sähköambulanssit eivät kulkisi. Talot saisi palaa rauhassa kun sähköpaloautot seisoisivat akut tyhjinä. Ei, kyllä vaan kannattaa dieseliä olla varastoissa ja dieselkalustoa, niin junia kuin autokuljetuskalustoa ja pelastusajoneuvoja varastoissa riittävä määrä että olisi mahdollisuus selvitä. Nämä viherleikit sähköleluineen koituu pahimmassa tapauksessa suomen tuhoksi, mutta eihän nämä viherpiiperöt sitä näe ja ymmärrä kun aatettaan jankkaavat.

        Johan poliiseilla on:
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisille-ensimmainen-topselimaija-talta-nayttaa-lahteen-sijoitettu-tayssahkoinen-mersu/8181412#gs.nm2771

        Kun sattuu kiireellinen lähtö 100 km päähän ja sattuu olemaan latinki lähes
        lopussa edellisen keikan jäljiltä, niin miten tällä lähdetään?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä siitä huolestu. Kyllä sen on paljon sinua viisaammat jo miettineet. Keskity sinä vaan niihin pikkurikoksiin.

        Vain ajattelukyvytön ei huolestu tästä sähköautohörhöilystä. Jos viisaammat olisi asiaa miettineet niin sähköautoista ei puhuttaisi sanaakaan, mutta nyt vouhotuksella e ole järjen kanssa mitään tekemistä.
        Niin mitenkäs ne sinun "viisaasi" ovat sen armeijan- ja pelastuslaitoksen kaluston miettineet toimivat kriisitilanteissa?


    • Anonyymi

      Kuka se keksi, että Riveria olisi ostanut kuorma-autonsa pitkille matkoille? Ettehän tekään lue Aku Ankkaa vaativampaa tekstiä.

      • Anonyymi

        Jaa, nytkö alat jo pakittaa väitteissäsi...?


      • Anonyymi

        Minä haluan nähdä sen päivän jolloin pitkä moniperävaunuinen sähkötukkirekka ajaa mökkitielläni ja nousee täydessä lastissa jyrkät mäet ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan nähdä sen päivän jolloin pitkä moniperävaunuinen sähkötukkirekka ajaa mökkitielläni ja nousee täydessä lastissa jyrkät mäet ylös.

        Se päivä oli jo. Siellä se ajaa varmaan nytkin. Eihän tukkirekat aja kuin parisataa kilsaa päivässä.
        Siinä rekassa on yli 400 kW:n teho, joten kyllä pölli liikkuu ihan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se päivä oli jo. Siellä se ajaa varmaan nytkin. Eihän tukkirekat aja kuin parisataa kilsaa päivässä.
        Siinä rekassa on yli 400 kW:n teho, joten kyllä pölli liikkuu ihan varmasti.

        No mutta sittenhän maailma on pelastettu. Kiitos, nyt voin nukkua yöni rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sittenhän maailma on pelastettu. Kiitos, nyt voin nukkua yöni rauhassa.

        Rauhatonta humalaisen unta se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhatonta humalaisen unta se on.

        Jos vähentäisit juomistasi....


    • Anonyymi

      SINUN AKU ANKAT SINÄ OLET VAIN HUPPUPÄÄ RAKKARI JA POPPIKONE TÄYSILLÄ JAUHAA PASKAA MUSAA MUNAN JATKE KOPPI MOPOSSA.

      • Anonyymi

        Korjaahan kirjoitusvirheesi ja tule sitten vasta kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaahan kirjoitusvirheesi ja tule sitten vasta kommentoimaan.

        Kyllähän tuosta asia nyt selviää fiksulle lukijalle, muutamasta virheestä ja isosta fontista huolimatta.


      • Anonyymi

        RAKKARI TULI JA RAKKARI MENI JA SINÄ OLET HIENO IHMINEN JA IHMINEN HIENO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuosta asia nyt selviää fiksulle lukijalle, muutamasta virheestä ja isosta fontista huolimatta.

        Asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia?

        Sanoinkin että fiksulle lukijalle...


    • Anonyymi

      Täyssähköistys tekisi suomesta erittäin haavoittuvan kriisioloissa, eikä niitä kriisejä näemmä voi tänä päivänä todellakaan pois sulkea. Voisi vouhottajat ottaa järjen näppiin ja miettiä asiaa vähän useammalta kantilta, eikä vain sähköautotehtailijoiden masinoimalla ilmastomuutoksella kaikkea hulluutta perustellen.

    • Anonyymi

      Annetaanhan raskaan liikenteen pyöriä nykyisellä huippuun kehitetyllä polttomoottori kalustolla, eikä pilata sitä patterivehkeillä. Henkilöautopuoli on vielä alkukiimassa ja ostellaan näitä älyttömän kalliita täyssähköautoja olemalla mukamas edistyksellisiä. Ehkä korkotason nousu vähän järkeyttää autovalinnoissa ja muutamien vuosien päästä näitä käytettyjä sähköautoja lojuu autoliikkeiden varastoissa. Harva uskaltaa akkujen uusinnan kalleuden vuoksi ostaa käytettynä muuta kuin kestävän ja käytännöllisen polttomoottoriauton.

      • Anonyymi

        Pakko antaa kun eihän se muuten toimi.
        Tuo polttomoottoriautojen valmistuksen lopettaminen on sellainen asia jonka moni lopettamisesta ilmoittanut valmistaja vielä tulee perumaan.


      • Anonyymi

        Nykyaikainen dieselmoottori on täysin ylivoimainen elinkaarensa ja päästöjen suhteen.
        Sähköautoa voi sanoa ihan suoriltaan ympäristö rikokseksi.
        Ainoastaan jos sen sähkö tuotettaisiin ydinvoimalla niin se olisi edes jotenkin ympäristö ystävällinen.


      • Anonyymi

        Mutta kun polttisten myynti EU:ssa kielletään vuoden 2030 jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun polttisten myynti EU:ssa kielletään vuoden 2030 jälkeen.

        Mutta kun eipä kielletä. Maailma järkiintyy, katohan vaan. Realiteetit alkaa sanella enemmän kuin utopiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun eipä kielletä. Maailma järkiintyy, katohan vaan. Realiteetit alkaa sanella enemmän kuin utopiat.

        Viherhörhöt suunnitteli puunpolton kieltämistä uuneissa. Nyt se on varmin tapa pitää kämppä lämpimänä.


    • Anonyymi

      Fee Gasoline

    • Anonyymi

      Miksiköhän noita sähköllä toimivia ajoneuvoja ostetaan, kun minä en niitä edes tarvitse?

      • Anonyymi

        Ostetaan koska on vuosia ilmastosta syyllistetty, rummutettu ja mainostettu ja peloteltu.
        Jotkut koettaa sitten näyttää edistyksellisiltä ostamalla sähköhärpäkkeet vaikka se ei edes heille sovellu. Halutaan näyttää että ollaan hyviä ja valveutuneita ihmisiä ja uskotaan että kaikki ostavat sähköauton. No eipähan osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostetaan koska on vuosia ilmastosta syyllistetty, rummutettu ja mainostettu ja peloteltu.
        Jotkut koettaa sitten näyttää edistyksellisiltä ostamalla sähköhärpäkkeet vaikka se ei edes heille sovellu. Halutaan näyttää että ollaan hyviä ja valveutuneita ihmisiä ja uskotaan että kaikki ostavat sähköauton. No eipähan osta.

        Jos joku ostaa sähköauton siksi, että se hänelle käy ja säästää jopa rahaa, nikn miksi joku ottaa siitä hernemaissipaprikat nenäänsä? Kateudestako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku ostaa sähköauton siksi, että se hänelle käy ja säästää jopa rahaa, nikn miksi joku ottaa siitä hernemaissipaprikat nenäänsä? Kateudestako?

        Jos jollekin käy, niin miksi tuputtaa ja hehkuttaa ikäänkuin se kaikille kävisi?


    • Anonyymi

      Ka joinsuusta et käy kuopiossa lastin kanssa.

    • Anonyymi

      Vihreitä äänestämällä Suomi olisi pian selvitystilassa, näyttää suuri osa heidän päätöksistään olevan sitä luokkaa, kun ei ymmärrettäisi. että hommien pitää toimia myös hätätilanteessa.

      • Anonyymi

        Eihän ne kouhot ymmärrä muuta kuin oman napansa ympärillä pyörivät fantasiansa.


    • Anonyymi

      Olisi mukava tietää miten sähköistyksen nimiin vannovat vihernerot ovat suunnitelleet armeijan kaluston ja hälytysajoneuvojen, sekä em. bussi- ja rahtiliikennekaluston toiminnan kriisiaikana kun esim. sähköverkko on pommitettu samalle tasolla kuin ukrainassa?
      Varmaan kuulemme nyt kaikki tämän kovin ihmeellisen asian ja viisastumme rutkasti...

      • Anonyymi

        Eipä taida tulla vastauksia...


    • Anonyymi

      Omistan sähköauton. Tämä on jo toinen sähköautoni. Edellisen olen toki myynyt, joten minulla on siis vain yksi sähköauto. Olen sen (ja edellisen) itselleni ostanut ja maksanut. Lataan sähköautooni sähköä. Pärjään sähköautollani varmastikin siinä ympäristössä, jossa olen ajanut jo vuosikymmeniä niin polttomoottori- kuin sähköautollakin. Säästän autoilukuluissani tuhansia euroja vuodessa. En ajele soppatykkimatkavaunukärrin kanssa joka kuukausi lappiin tms.
      En kanna huolta muitten autovalinnoista, enkä ole suunnitellut sähköautoistumista polttomoottiriautoilijoille. En myöskään murehdi sähkönlatauspisteiden kattavuudesta, sillä minulle jo nykyisetkin paikat riittävät enimmän, kuin mainiosti. En kanna huolta muitten ajoneuvojen polttoaineen saannista, enkä siitä miten he pärjäisivät sähköautoillaan missäkin. En ole äänestänyt useisiin vuosikymmeniin, mutta vihreä on kyllä ihan hyvä väri esim. ruoholle, puitten lehdille (keväällä ja kesällä), havupuille, hernekeitolle jne. Sähköauto siis sopii tarpeisiini puhumattakaan sähköautoilun edullisuudesta. Jokainen tehköön autovalintansa ihan rauhassa vaan. Ajelemisiin.

      Jäiköhän mitä sanomatta...?

      • Anonyymi

        Eipä siinä, pääasia että itse olet tyytyväinen. Tosin se toimintavarmuus kriisitilanteessa jossa sähköverkkoa ei ole, koskee myös sinun autoasi, mutta sehän on sitten sen ajan murhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siinä, pääasia että itse olet tyytyväinen. Tosin se toimintavarmuus kriisitilanteessa jossa sähköverkkoa ei ole, koskee myös sinun autoasi, mutta sehän on sitten sen ajan murhe.

        Oma tyytyväisyys lienee useimmille se tavoite, niin minullekin. Toki muitten autoilijoiden huoli sähköautoni luotettavuudesta ja toimintavarmuudesta liikuttaa. Kriisitilanteisiin varautuminen ei ole tullut vielä(kään) mieleeni. Vuosikymmenien toimintavarmuus lienee lisännyt luottamustani sähköauton toimivuuteen. Ja eiköhän kriisitilanteissa menetellä vain niin hyvin, kuin muutenkin voitaisiin. En todellakaan osta polttomoottoriautoa vain varautuakseni mahdollisiin kriisitilanteisiin. Siihen olen varautunut mm. säästämällä polttoainekuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tyytyväisyys lienee useimmille se tavoite, niin minullekin. Toki muitten autoilijoiden huoli sähköautoni luotettavuudesta ja toimintavarmuudesta liikuttaa. Kriisitilanteisiin varautuminen ei ole tullut vielä(kään) mieleeni. Vuosikymmenien toimintavarmuus lienee lisännyt luottamustani sähköauton toimivuuteen. Ja eiköhän kriisitilanteissa menetellä vain niin hyvin, kuin muutenkin voitaisiin. En todellakaan osta polttomoottoriautoa vain varautuakseni mahdollisiin kriisitilanteisiin. Siihen olen varautunut mm. säästämällä polttoainekuluissa.

        Lyhytnäköistä itsekkyyttä, ei muuta. Kun sähkö loppuu, olet ensimmäisenä parkumassa miksi hallitus ei tee mitään!?
        Tekihän se, johti suomen suohon täyssähköistyksellään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhytnäköistä itsekkyyttä, ei muuta. Kun sähkö loppuu, olet ensimmäisenä parkumassa miksi hallitus ei tee mitään!?
        Tekihän se, johti suomen suohon täyssähköistyksellään...

        Eli sinusta on kaukonäköistä omistaa polttomoottoriauto, pistää liikkumiseensa tuhansia euroja enemmän vuodessa ja sättiä rahojansa säästäviä? Minkäs puolueen jäseniä sitä ollaan...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinusta on kaukonäköistä omistaa polttomoottoriauto, pistää liikkumiseensa tuhansia euroja enemmän vuodessa ja sättiä rahojansa säästäviä? Minkäs puolueen jäseniä sitä ollaan...?

        Mitäs tässä puolueilla on tekemistä, henkilökohtaisissa mielipiteissä?
        Onko sinulle kaikki noin mustavalkoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs tässä puolueilla on tekemistä, henkilökohtaisissa mielipiteissä?
        Onko sinulle kaikki noin mustavalkoista?

        Yllättävän usein oli rahanmeno mikä hyvänsä, aletaan syyttämään vihreitä. Ajattelin näin politiikkaa tietämättömänä kysellä, että mikä sitten lienee vihreitten vastakohta. Vai viittaako puolueilla mustiin tai valkoisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän usein oli rahanmeno mikä hyvänsä, aletaan syyttämään vihreitä. Ajattelin näin politiikkaa tietämättömänä kysellä, että mikä sitten lienee vihreitten vastakohta. Vai viittaako puolueilla mustiin tai valkoisiin?

        Kun nyt otit puheeksi, niin onhan tämä punaviherhallitus tullut veronmaksajalle todella kalliiksi. Ei siinä jos rahat, nekin velkamiljardit, olisi käytetty järkevästi, mutta rahaa on kylvetty maailman tuuliin, muka ilmaston suojelemiseksi ja pyritty pelastamaan ja suojelemaan kaikki mikä kohdalle osuu. Kalliita sähköleluja ajetaan kuluttajille kuin käärmettä pyssyyn, tajuamatta miten kuolleena syntynyt se on ajatuksenakin. Tosin järjettömyys on mainitsemillesi vihreille muutenkin oikein kuvaava sana.
        Siitä se poru taas alkaa kun tarvitaan taas se paha porvarihallitus joka korjaa nämä punavihertuhot ja laittaa hommat järkeville raiteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt otit puheeksi, niin onhan tämä punaviherhallitus tullut veronmaksajalle todella kalliiksi. Ei siinä jos rahat, nekin velkamiljardit, olisi käytetty järkevästi, mutta rahaa on kylvetty maailman tuuliin, muka ilmaston suojelemiseksi ja pyritty pelastamaan ja suojelemaan kaikki mikä kohdalle osuu. Kalliita sähköleluja ajetaan kuluttajille kuin käärmettä pyssyyn, tajuamatta miten kuolleena syntynyt se on ajatuksenakin. Tosin järjettömyys on mainitsemillesi vihreille muutenkin oikein kuvaava sana.
        Siitä se poru taas alkaa kun tarvitaan taas se paha porvarihallitus joka korjaa nämä punavihertuhot ja laittaa hommat järkeville raiteille.

        Miten ihmeessä ne kaikista viisaimmat ihmiset ovatkin pesiytyneet juuri tänne keskustelupalstoille? Miten ne saataisiin sinne, missä viisaita päätöksiä tehdään ja päättämään asioista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siinä, pääasia että itse olet tyytyväinen. Tosin se toimintavarmuus kriisitilanteessa jossa sähköverkkoa ei ole, koskee myös sinun autoasi, mutta sehän on sitten sen ajan murhe.

        Polttiksiako ei koske? Mites tankkaat kun se huoltsikan polttoainepumppu ja maksupääte toimii sähköllä? Mitäs sanot kun minulle tulee aurinkovoimala kiinteistölleni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä ne kaikista viisaimmat ihmiset ovatkin pesiytyneet juuri tänne keskustelupalstoille? Miten ne saataisiin sinne, missä viisaita päätöksiä tehdään ja päättämään asioista?

        Jossainhan viisaidenkin on oltava, kun ei kerran hallituksessa niin sitten täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossainhan viisaidenkin on oltava, kun ei kerran hallituksessa niin sitten täällä.

        Ovatko he viisaita siksi, että pysyvätkin täällä viisailemassa, eivätkä päättävissä elimissä? Täällä kun ei joudu vastuuseen sanomisistaan. Täällä kun saa vain sättiä ja olla jälkiviisaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko he viisaita siksi, että pysyvätkin täällä viisailemassa, eivätkä päättävissä elimissä? Täällä kun ei joudu vastuuseen sanomisistaan. Täällä kun saa vain sättiä ja olla jälkiviisaita.

        Niin, minäkin olen ihmetellyt kuinka täällä saa hehkuttaa aivan vapaasti sähköautojen hyvyyttä. Montakohan sähköautoa ukrainassa on liikenteessä tällä hetkellä ja montako suomessa kun putin alkaa täällä palauttaa venäjän imperiumin suuruutta?


    • Anonyymi

      Kriisitilanteissa sitten ilmeisesti kävelet työpaikalle, mutta jos työpaikka sattuu olemaan 50 -100 km päässä, niin saattaa tulla rakot jalkoihin.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat kriisillä sitä, ettei sähköä ole saatavilla, niin ei se jakelumittarikaan kyllä silloin toimi.
        Kummaa logiikkaa sulla.
        Voitaisiin kävellä yhdessä, jos pidät pääsi kiinni. Minä kun en jaksa kauan kuunnella typeryksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat kriisillä sitä, ettei sähköä ole saatavilla, niin ei se jakelumittarikaan kyllä silloin toimi.
        Kummaa logiikkaa sulla.
        Voitaisiin kävellä yhdessä, jos pidät pääsi kiinni. Minä kun en jaksa kauan kuunnella typeryksiä.

        Kyllä se löpö aina säiliöstä saadaan kun sitä siellä on, mutta mistäs teet sähköä? Hankaat palikoita vastakkain? Minä en viitsisi moisen vouhkan kanssa kävellä edes samalla puolella tietä.


      • Anonyymi

        Kriisitilanteessa ajelen muutaman kilometrin matkan työpaikalleni polkupyörällä. Mutta älkää olko huolissanne; ei polkupyöräni ole sähköavusteinen ja eräille suuntautuneille: en aio ajaa ajoradalla, jos pyörätie on käytettävissä. Myöskään sukkahousuja en omista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se löpö aina säiliöstä saadaan kun sitä siellä on, mutta mistäs teet sähköä? Hankaat palikoita vastakkain? Minä en viitsisi moisen vouhkan kanssa kävellä edes samalla puolella tietä.

        Nuo sinun uhkakuvasi ovat hyvin kaukaa haettuja, mutta toki mahdollisia.
        Uhoat siis ihan turhaan. Pitkäkestoisia sähkökatkoja ei ole odotettavissa ellei syty sota. Jos syttyisi, niin päivittäinenn elämä olisi kaikin tavoin siinä määrin rajoitettua, ettei meille kummallekaan olisi löpöä tai sähköä. Minulla on tosin ne mökin aurinkopaneelit. Niistä riittää virtaa sähköskootteriin, mutta sinä ajaisit fillarilla.
        Sinä et löpöä saisi, vaikka sitä säiliössä olisikin, koska kriisitilanteessa se yksityisille jakelu loppuu hyvin lyhyeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sinun uhkakuvasi ovat hyvin kaukaa haettuja, mutta toki mahdollisia.
        Uhoat siis ihan turhaan. Pitkäkestoisia sähkökatkoja ei ole odotettavissa ellei syty sota. Jos syttyisi, niin päivittäinenn elämä olisi kaikin tavoin siinä määrin rajoitettua, ettei meille kummallekaan olisi löpöä tai sähköä. Minulla on tosin ne mökin aurinkopaneelit. Niistä riittää virtaa sähköskootteriin, mutta sinä ajaisit fillarilla.
        Sinä et löpöä saisi, vaikka sitä säiliössä olisikin, koska kriisitilanteessa se yksityisille jakelu loppuu hyvin lyhyeen.

        Ei se ole kaukaa haettua, venäjähän on tuossa 100 km päässä ja sikäläistä retoriikkaa lienet sinäkin kuunnellut. Jos venäjä saa ukrainan selvitettyä niin on varmaa ettei se sinne pysähdy, vaan seuraavana on vuorossa suomi ja baltian maat, todennäköisimmin suomi, koska baltialla on nato-suoja.
        Ainahan kesäaikaan aurinkopaneleilla voi pikkuakkuja latailla, mutta hankala sähköä muuten on varastoida.
        Polttoaine taas säilyy hyvin varastossa jerrykannuissa ja puolenkymmentä jerryllistä kannattaa olla varmuusvarastona, sen verran että pääsee ajamaan vaikka maasta pois jos sellaiseksi aika menee. Sähköautolla ei yhdellä latauksella onnistu sekään, vaikka sähköä olisikin.


    • Anonyymi

      Miksi kukaan ei ole kertonut miten se sähköistetty armeijan kalusto toimii sota-aikana?

      • Anonyymi

        Siviililiikennöinnistä ja sen toimivuudesta kriisiaikana oli puhe. Sinua lukuunottamatta ei tässä kukaan ole vielä puolustusstrategioihin ollut puuttumassakaan.
        Ilmeisesti sinun argumentit alkaa olla loppu ja haet ääritilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siviililiikennöinnistä ja sen toimivuudesta kriisiaikana oli puhe. Sinua lukuunottamatta ei tässä kukaan ole vielä puolustusstrategioihin ollut puuttumassakaan.
        Ilmeisesti sinun argumentit alkaa olla loppu ja haet ääritilanteita.

        Eikö sähköistämisessä sitten tarvitse varautua ääritilanteisiin?
        Jokuhan tuolla toi julki että armeijan-ja pelastuskalustokin olisi vallan hyvin sähköistettävissä. Hohhhoijaa...


    • Anonyymi

      Pitäisikö näistäkin kommenteista "viisastuneena" kaikkien hommata itselleen polttoainekäyttöinen auto aluksi työmatkoille ja sitten kriisitilanteessa (pakomatkaa) varten?

      • Anonyymi

        Ei ollenkaan huono ajatus!


      • Anonyymi

        Niin mutta entä se sähköistetty armeijan kalusto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta entä se sähköistetty armeijan kalusto?

        Olekohan ainoa, joka ajaa sotilaskaluston sähköistämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olekohan ainoa, joka ajaa sotilaskaluston sähköistämistä?

        Mutta eikös sotilaskaluston sähköistäminen ole tavallaan rauhantyötä? Eihän siellä rintamalla ole niitä latauspisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös sotilaskaluston sähköistäminen ole tavallaan rauhantyötä? Eihän siellä rintamalla ole niitä latauspisteitä.

        Suomessa sähköistetty, venäjällä diesel. Kuinka luulet käyvän?
        On varmaan hyvin rauhallinen olo muramontun reunalla kädet selän taakse sidottuna...
        Tyypillistä naiivia viherajattelua, vaikka lie ollut vitsiksi tarkoitettukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olekohan ainoa, joka ajaa sotilaskaluston sähköistämistä?

        Uskon kuitenkin ihmiseen ja siihen ettei niin tyhmää yksilöä ihmiskunnasta löydy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kuitenkin ihmiseen ja siihen ettei niin tyhmää yksilöä ihmiskunnasta löydy...

        Tuskin täällä kukaan on ajamassa sotakaluston sähköistämistä. Kunhan vaan mopoanne keulitte.
        Sähkö käy hyvin moneen muuhun paikkaan, jopa JOILLEKIN autoiluun, kuvitelkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin täällä kukaan on ajamassa sotakaluston sähköistämistä. Kunhan vaan mopoanne keulitte.
        Sähkö käy hyvin moneen muuhun paikkaan, jopa JOILLEKIN autoiluun, kuvitelkaa.

        Polttomoottoreiden valmistus lopetetaan ja myyminen kielletään, eikä armeijan kalustoa olla sähköistämässä... Nyt tässä ei jokin täsmää... Voisikos vihernerot vähän selittää...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoreiden valmistus lopetetaan ja myyminen kielletään, eikä armeijan kalustoa olla sähköistämässä... Nyt tässä ei jokin täsmää... Voisikos vihernerot vähän selittää...?

        Hyvä esimerkki siitä että jäitä hattuun nyt siinä sähkövimmassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoreiden valmistus lopetetaan ja myyminen kielletään, eikä armeijan kalustoa olla sähköistämässä... Nyt tässä ei jokin täsmää... Voisikos vihernerot vähän selittää...?

        Mistä moinen armeijan sähköistyshuhu on lähtöisin? Linkkejä?


    • Anonyymi

      Eipä Ukrainassakaan pari vuotta sitten uskottu sähkökatkoista, eikä suursodasta senkään vertaa.

      • Anonyymi

        Oliko tuo vastaus vai jotain jaarittelua/jälkiviisautta?


    • Anonyymi

      Ihan vain pelkkä totuus, täytyy oppia ajattelemaan nenäänsä pidemmälle on sanonta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe