Miten selvitä

Anonyymi-ap

Tuetun asumisen käynneistä? Kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja minua ahdistaa tapasmiset suunnattomasta joita on n 4kertaa viikkoon?

33

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis käykö ohjaajat tapaamassa.Älä huoli ne on nähny kaiken ja osaa suhtautua tähän pelkoon.Kannattaa jutella niin alkaa luottamus vähitellen.Ja altistaa vaan itsensä pikkuhiljaa,eristäytyminen vain pahentaa pelkoa ei tokikaan tarkoitus liikaa altistaa.Tsemppiä,haasta itseäsi.terv.entinen ujopiimä.

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Ihan hyvä, että on tapaamisia. Kuten olet huomannut ei ihminen, joka käy luonasi ole tehnyt mitään pahaa sinulle ja nehän on mennyt ihan hyvin hänen puoleltaan . Mieti miten hän on suhtautunut ja kuinka tapaaminen aidosti meni äläkä vain sitä miltä se sinusta tuntui

    • Anonyymi

      Miksi noin usein? Sinähän olet ihan holhottava. Kohta joudut hoitokotiin.

      • Anonyymi

        Lopeta


      • Anonyymi

        Pakko kommentoida sulle, että haista paska, vitun mielisairas paapojahuora tai gigolorunkkari, mikäli satut olemaan mies.......... 😉
        Ensinnäkään SÄ et päätä toisen AIKUISEN ihmisen kehosta etkä elämästä,
        mun mielestä aikuisen ei edes tarvii ottaa keneltäkään kyyläohjaajalta vastaan minkäänlaista Paapomista, jos osaa ite normaalin aikuisen tavoin huolehtia ite itsestään.......
        Oon ite asunu tuetuissa asunnoissa ja kapinoin ja rikoin niitä sääntöjä siellä ihan piruuttani,
        koska koen, että mulla on täysikäisenä oikeus ja vapaus tehä, mitä aikuiset tekee ja mennä niinku haluan ja siks mut pistettiin muuttamaan niistä "kyyläpaikoista" omaan asuntoon........
        En ainakaan ite kestä täysikäisenä aikuisena, että mua holhotaan ja paapotaan tuetussa ku jotai alaikäistä pentua, jos en ees tarvii sellasta paapomista........ 🤠😏
        Uhkasin edellisessä tukiasunnossa yhtä työntekijää turpaan vedolla, jos ei lakkaa paapomasta mun kaveria ku jotai pikku lasta, kyllä oli se työntekijä niin luupäinen lehmä, että se oli sille iha oikein....... Sit siellä tuetussa tuumattiin palaverissa, että seuraavan kerran, jos uhkailen niitä helvetin paapojakyyliä, ne soittaa vartijat paikalle........
        No sitte tulivat siellä siihen lopputulokseen, että mä en oikein hyödy sellasesta yhteisöasumisesta ja mä muutin sieltä omaan asuntoon.........🙂🤗
        Siis ymmärrän sen, että tukiasunnossa on erilaisia ihmisiä, joilla on erilaisia tuen tarpeita
        eli on ihmisiä, joita pitää paapoa, ku eivät ite osaa huolehtia itsestään, mutta ei sitä silti pidä yleistää kaikkia asukkaita samaan muottiin........
        Aloittaja,älä suotta jännitä niitä työntekijöitä, se on sun koti ja sä päätät siitä viime kädessä......
        Ite en enää menis mihinkään valvottuun asumiseen, koska kaipaan omaa rauhaa eikä koko ajan ihmisiä ympärillä ja rikkoisin siellä tuetussa kaikkia typeriä holhouskieltoja, mitä mulle täysikäisenä aikuisena asetettaisi - tottakai, koska oon täysikäinen aikuinen ja mulla on oikeus elää sen mukaista elämää ja tehhä niitä asioita, mitä tykkään ja mitä mulla on lain mukaan täysikäisenä oikeus tehä........
        Jokainen, joka tässä mulle vastaan inttää, voi haistaa pitkän paskan, koska mä päätän ite omasta kehosta Aikuisena eikä kukaan muu tällä palstalla vastaan sönköttävä tyhmä, mielisairas paapojakyylävosu......... 🤭😏😉😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kommentoida sulle, että haista paska, vitun mielisairas paapojahuora tai gigolorunkkari, mikäli satut olemaan mies.......... 😉
        Ensinnäkään SÄ et päätä toisen AIKUISEN ihmisen kehosta etkä elämästä,
        mun mielestä aikuisen ei edes tarvii ottaa keneltäkään kyyläohjaajalta vastaan minkäänlaista Paapomista, jos osaa ite normaalin aikuisen tavoin huolehtia ite itsestään.......
        Oon ite asunu tuetuissa asunnoissa ja kapinoin ja rikoin niitä sääntöjä siellä ihan piruuttani,
        koska koen, että mulla on täysikäisenä oikeus ja vapaus tehä, mitä aikuiset tekee ja mennä niinku haluan ja siks mut pistettiin muuttamaan niistä "kyyläpaikoista" omaan asuntoon........
        En ainakaan ite kestä täysikäisenä aikuisena, että mua holhotaan ja paapotaan tuetussa ku jotai alaikäistä pentua, jos en ees tarvii sellasta paapomista........ 🤠😏
        Uhkasin edellisessä tukiasunnossa yhtä työntekijää turpaan vedolla, jos ei lakkaa paapomasta mun kaveria ku jotai pikku lasta, kyllä oli se työntekijä niin luupäinen lehmä, että se oli sille iha oikein....... Sit siellä tuetussa tuumattiin palaverissa, että seuraavan kerran, jos uhkailen niitä helvetin paapojakyyliä, ne soittaa vartijat paikalle........
        No sitte tulivat siellä siihen lopputulokseen, että mä en oikein hyödy sellasesta yhteisöasumisesta ja mä muutin sieltä omaan asuntoon.........🙂🤗
        Siis ymmärrän sen, että tukiasunnossa on erilaisia ihmisiä, joilla on erilaisia tuen tarpeita
        eli on ihmisiä, joita pitää paapoa, ku eivät ite osaa huolehtia itsestään, mutta ei sitä silti pidä yleistää kaikkia asukkaita samaan muottiin........
        Aloittaja,älä suotta jännitä niitä työntekijöitä, se on sun koti ja sä päätät siitä viime kädessä......
        Ite en enää menis mihinkään valvottuun asumiseen, koska kaipaan omaa rauhaa eikä koko ajan ihmisiä ympärillä ja rikkoisin siellä tuetussa kaikkia typeriä holhouskieltoja, mitä mulle täysikäisenä aikuisena asetettaisi - tottakai, koska oon täysikäinen aikuinen ja mulla on oikeus elää sen mukaista elämää ja tehhä niitä asioita, mitä tykkään ja mitä mulla on lain mukaan täysikäisenä oikeus tehä........
        Jokainen, joka tässä mulle vastaan inttää, voi haistaa pitkän paskan, koska mä päätän ite omasta kehosta Aikuisena eikä kukaan muu tällä palstalla vastaan sönköttävä tyhmä, mielisairas paapojakyylävosu......... 🤭😏😉😁

        Pakko kommentoida sinulle. Se ei tapahdu vahigossa, että yhteiskunta maksaa vaikka satasen joka kerta siitä lystistä, että joku käy katsomassa ihmistä, että onko hänellä kaikki kunnossa.


    • Anonyymi

      En tiedä itsekään, en ole omasta mielestä noiden käyntien tarpeessa, suoraan sanoen vihaan niitä.

      • Anonyymi

        Siis ihanko tosissaan jollakin on aikaa käydä luonasi 4 kertaa viikossa? Minun luona ei käy koskaan kukaan. Saan vaikka kuolla rauhassa kotiini eikä kukaan kaipaa varmasti kuukausiin.

        Voitaisko vaihtaa osia?


      • Anonyymi

        Ehkä ne katkaisevat aina vähäksi aikaa olotilaani siksihän ne on käytännössä huomaat pian että alat paranemaan kunhan jaksat tämän vaiheen ottaa ihan sellaisena kun se on, ja puhut asioistasi myös sellaisina kun ne koet . Tsemppiä


    • Anonyymi

      Tuettu asuminen järjestetään juuri sen takia, kun ihminen tarvitsee tukea.
      Käyvät välillä tarkastamassa miten asukkaalla menee.
      Kannattaa ajatella siltä kannalta, että joku sentään huolehtii ja välittää.

    • Anonyymi

      Pyydä videotapaamista. Kyllä kotirauha kuuluu olla. Harmi että tilanteesi tuollainen tällä hetkellä että tsekkaavat jatkuvasti sinun vointisi. Kerro heille ahdistuksestasi jota tapaamiset aiheuttavat.

    • Anonyymi

      Sosiaalisten tilanteiden pelkoon, ei taida olla muuta hoitoa kuin siedätyshoito.

    • Anonyymi

      Miksi aloittajalla on tuollainen asumismuoto jos kerta ei tarvitse apua?

    • Anonyymi

      En tiedä tätä itsekkään, diagnosoitu skitsofrenia, liekkö vaikuttaaa asiaan.

      • Anonyymi

        Eikö skitsofrenikko saa valita omaa asumismuotoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö skitsofrenikko saa valita omaa asumismuotoa?

        Voinnista tuokin on kiinni.
        Jos osaa ja kykenee hoitamaan omat asiansa, niin pystyy asumaan omillaan.
        Mt-ongelmat saavat ihmisen joskus sen verran huonoon kuntoon, että jää asiat ym. hoitamatta, ihan kodinhoitoa, hygieniaa, ruuanlaittoa myöten.
        Ja jos niitä ei kykene itsenäisesti tekemään, silloin tarvitsee kodin ulkopuolista tukea.
        Pelkästään diagnoosista se ei ole kiinni, kuka kenties tukea tarvitsee ja kuka ei.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja itse valinnut tuetun asumisen jos ei kerta tarvitse apua omasta mielestään?

    • Anonyymi

      En ole valinnut itse tätä. Tarjottiin kämppää johon sisälty tämä en tiiä miksi. Mitenhä sais loppumaan nuo käynnit?

      • Anonyymi

        Mikä sinun tilanne muuten on ?
        Käytkö itse päivisin missään, vai haittaako se sosiaalisten tilanteiden pelko kovasti liikkumista ?
        Jos nuo ihmiset eivät kävisi, niin kävisikö kukaan muu ?
        Ei sekään olisi kivaa, jos ei olisi mitään ihmiskontakteja. Ei sillä tavalla oikeastaan kai pysty edes elämään.
        Ja kuinka kauan he ovat käyneet luonasi, eli oletteko tunteneet vasta lyhyen aikaa, vai jo kauemmin ?
        Usein kun joku tulee tutummaksi ajan myötä, se pelko ja jännityskin vähän helpottaa.


    • Anonyymi

      No tuossa on ainoat kontaktit vanhempia lukuun ottamatta. Empä oikeastaan kaipaakaan muuta. En käy missään sen kummemmin päivisin, ovat käyneet säännöllisesti 1,5 vuotta luonani.

      • Anonyymi

        Miksi sitten haluaisit, että lopettaisivat käymisen ?
        Luultavasti tunnet heidät jo jokseenkin hyvin, eli ei pitäisi ainakaan jännittää.
        Vai aiheuttaako ne käynnit ahdistusta jotenkin ? Jutteleeko ne jotain sellaista, mistä et tykkää ?
        Vai kyseleekö ne mielestäsi typeriä asioita ?

        Melkeinpä kannattaisi heille puhua siitä, mitä mieltä olet niistä käynneistä.
        Haluaisitko ehkä, että he käyttäytyisivät jollain toisella tavoin, tai puhuisivat toisenlaisia juttuja ? Kaikesta täytyy sanoa ääneen, jos jokin tuntuu pahalta, ei muut voi muuten tietää miltä juuri sinusta tuntuu.


    • Anonyymi

      Se on niin että jos kiellät tulemasta niin tuettu asuminen loppuu siihen. Minä mielummin juttelen jonkun kanssa muutaman kerran viikossa kuin olen koditon

      • Anonyymi

        Miksi et muuta esim yksityiselle asumaan?Silloin ei tule kukaan katsomaan ja vahtimaan.


    • Anonyymi

      On määrätty eduvalvoja ja ei ole luottotietoja. En tiedä miten edunvalvoja tuohon vaikuttaa..

      • Anonyymi

        Mitä elämää sellainen on jos on edunvalvoja. Nehän on vain dementoituneilla mummoilla. Mitään et voi tehdä etkä mihinkään mennä. Käykö sinun luonasi siivooja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä elämää sellainen on jos on edunvalvoja. Nehän on vain dementoituneilla mummoilla. Mitään et voi tehdä etkä mihinkään mennä. Käykö sinun luonasi siivooja?

        Edunvalvoja voi olla muillakin kuin dementoituneilla mummoilla.
        Vaikkapa jokin sairaus, esim. mt-ongelmat, ihmisen heikentynyt kyky hoitaa omia asioitaan, voi saada aikaan sen, että ihmiselle asetetaan edunvalvoja.


    • Anonyymi

      Käytän keppien piikkejä vessassa laattojen takia.

    • Anonyymi

      Ei käy siivooja, ainostaa nämä tuetun asumisen käynnit n3-4 kertaa viikkoon plus sairaanhoitaja kerran kuussa. Helvettiähän tämä edunvalvonta on, rahaa ei tule itselle penniäkään.

      • Anonyymi

        Miksi sulla on edunvalvoja jos kerta osaat hoitaa raha-asiat itse?


      • Anonyymi

        Ihmisen täytyy saada jotakin käyttörahaa itselleen, vaikka olisikin edunvalvoja hoitamassa raha-asioita ym.
        Edunvalvontasopimusta tehtäessä yleensä jo sovitaan, paljonko ja miten, ihminen saa rahaa omaan käyttöönsä.
        On sovittavissa, saako vähän käyttörahaa kerran kuussa, vai useammin.
        Uskomattomalta tuo kuulostaa, ettei saisi yhtään rahaa itselle.


      • Anonyymi

        Kuka sinulle ostaa ja tekee ruuat ?
        Pitäähän nekin jostain hankkia, ei kukaan elä kauaa syömättä.


    • Anonyymi

      Haasta, sinuttele, leikittele, vitsaile, naura - ehkä pääset suljetulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe