Kameran kuvat tulevat videoina

Anonyymi-ap

Siirrän kamerasta tietokoneelle kuvia. Kamerassa ovat kuvina, mutta kun siirtyvät tietoneelle, muuttuvat videoiksi. Olenko painanut jotakin nappia vahingossa vai mistä johtuu. Ennen ovat siirtyneet ihan oikein kuvina. Eikä ole mitää ikkunaa, josta voisi videon valokuvaksi muuttaa.
Tallennan viedona ja yritän siirtää toriin tavaran myynti-ilmoitukseen. Tulee herja: Siirto epäonnistui, pienennä kuvaa. En vain pääse videota pienentämään.
Osaisiko joku neuvoa.

50

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät muutu videoiksi..

      • Anonyymi

        Eivät mutu videoksi.Katso kamerasi asetuksia! Onko kamerassasi koko ajan video pällä ja uskot kuvaavasi normaaleja kuvia? Tekevälle sattuu. Mutta mikän tietokone, netti yhteys.Ei kuvaa muta videoksi itsestään. Täysin mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät mutu videoksi.Katso kamerasi asetuksia! Onko kamerassasi koko ajan video pällä ja uskot kuvaavasi normaaleja kuvia? Tekevälle sattuu. Mutta mikän tietokone, netti yhteys.Ei kuvaa muta videoksi itsestään. Täysin mahdotonta.

        Kävitkö kansa- ja kansalaiskoulusi hyväksytysti läpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävitkö kansa- ja kansalaiskoulusi hyväksytysti läpi?

        Aikanaan lumiassa puhelin otti aluksi "tylypahka" kuvia harry potterin lehtien tyyliin ja ne oli lyhyitä videopätkiä. Asetuksen sai kyllä pois päältä. Tiedostossa oli siis kuvan lisäksi pätkä videota - mitään en muista formaatista, millä nuo tuli ulos laitteesta tosin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävitkö kansa- ja kansalaiskoulusi hyväksytysti läpi?

        Mine olin apukolussa.siittä sain nelusen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mine olin apukolussa.siittä sain nelusen.

        Risto kuule, ei 4:sta mitään haittaa ole, olithan kuitenkin luokkasi paras.


      • Anonyymi

        OLISKO TAAS ONGELMA JOKA KOSKEE WINDOWSIA! VAIN.


    • Anonyymi

      "Siirto epäonnistui, pienennä kuvaa. En vain pääse videota pienentämään."

      Miksi sitä videota pitäisi pienentää, kuvaahan siinä pyydettiin pienentämään. Onko sinulla kuinka vahva lääkitys käytössä? Kannattaa kysyä hoitajilta, jospa he osaavat vastata mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin.

    • Anonyymi

      Mies on valmis tekemään itsestään täydellisen pellen, saadakseen huomiota.

      • Anonyymi

        Windowshan on pellejen os.


    • Anonyymi

      Kuvaa uudestaan valokuvina.

      • Anonyymi

        Siis mitä, onko se kamerasta kiinni. Onko siinä jokin nappi, että tulee kuva tai video. Ei ne kuvat kameran calleriassa katsottuna videoina ole, vaan kuvina.
        Kun siirrän tietokoneen tiedostoon, muuttuu liikkuvaksi videoksi. Vidio ei kopioidu tori.fin ohjelmaan. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä, onko se kamerasta kiinni. Onko siinä jokin nappi, että tulee kuva tai video. Ei ne kuvat kameran calleriassa katsottuna videoina ole, vaan kuvina.
        Kun siirrän tietokoneen tiedostoon, muuttuu liikkuvaksi videoksi. Vidio ei kopioidu tori.fin ohjelmaan. Aloittaja

        No kyllä kamerasta voi valita että kuvaako videota vai yksittäisiä still-kuvia. Sama puhelimessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä kamerasta voi valita että kuvaako videota vai yksittäisiä still-kuvia. Sama puhelimessa.

        Pitänee perehtyä. Olen kuvannut vuosia tällä samalla kamerralla, eikä vielä tähän mennessä ole videoita tehnyt. Ehkä olen vahingossa painanut jotain nappia, joka on vaihtanut kuvatun videoksi. Miksihän eivät sitten näy videona jo suoraan kameralla, vaan vasta tietokoneella, kun olen siirtänyt. En saa siirtäessä valituksi ´kuva´ tai ´ video ´. Näkyy että valitsee kuvan, mutta kun siirto on valmis, tulee teksti esim.: kolme videota siirretty.
        Kiitos vastaajille kuitenkin, voi olla että tämä ei täällä selviä. Menen kunnan järjestämälle eläkeläisten neuvontapisteelle. Ei minulta mikään asia selvittämättä jää, joko täällä, siellä tai tuolla, mutta aina järjestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitänee perehtyä. Olen kuvannut vuosia tällä samalla kamerralla, eikä vielä tähän mennessä ole videoita tehnyt. Ehkä olen vahingossa painanut jotain nappia, joka on vaihtanut kuvatun videoksi. Miksihän eivät sitten näy videona jo suoraan kameralla, vaan vasta tietokoneella, kun olen siirtänyt. En saa siirtäessä valituksi ´kuva´ tai ´ video ´. Näkyy että valitsee kuvan, mutta kun siirto on valmis, tulee teksti esim.: kolme videota siirretty.
        Kiitos vastaajille kuitenkin, voi olla että tämä ei täällä selviä. Menen kunnan järjestämälle eläkeläisten neuvontapisteelle. Ei minulta mikään asia selvittämättä jää, joko täällä, siellä tai tuolla, mutta aina järjestyy.

        Jos kysyy kamerasta jotain niin kannattaa laittaa viestiin se tarkka malli. Se helpottaa vastauksen etsimistä.


      • Anonyymi

        Miksi pakko aina sählätä windowsilla!


    • Anonyymi

      Antaisit sen kameran ohikulkijalle, ehkä hän saisi siitä jotain iloa itselleen, sinä et sillä mitään tee.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti aloittajalla on digitaalinen järjestelmäkamera, eikä videon kuvaamiseen hankittu videokamera.
      Järjestelmäkameralla voi ottaa myös videokuvaa, kuten videokameralla still kuvia, mutta järjestelmäkamera on suunniteltu nimenomaan valokuvien ottamista varten.
      Ehkä aloittaja on vahingossa muuttanut kameran asetuksia, että kamera kuvaa videokuvaa.
      Kannattaa tarkastaa kameran asetukset, että valokuvaus toiminto on päällä, eikä videokuva tallennus.

      Ei siihen vaikuta tietokone, netti tai yhteys, eivät ne muuta kameran kuvia videoiksi, kyllä se kameran asetuksista löytyy seltys.

      • Anonyymi

        Sitä ihmettelen, että jos olen vahingossa ottanut kameralla videon, siis painanut jotakin videonappia, miksi kameran kuva sitten näy kameran galleriassa videona. Se näkyy ihan tavallisena kuvana, sellaisena kuin aikaisemmin olen toriin kuvannut tavaroita. Kamerassa ovat kaikki ottamani kuvat samanlaisina kuvina.
        Ei ole ohjetta tallella, mutta yritän vielä etsiä netistä haulla juuri tämän kameramallin käyttöohjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ihmettelen, että jos olen vahingossa ottanut kameralla videon, siis painanut jotakin videonappia, miksi kameran kuva sitten näy kameran galleriassa videona. Se näkyy ihan tavallisena kuvana, sellaisena kuin aikaisemmin olen toriin kuvannut tavaroita. Kamerassa ovat kaikki ottamani kuvat samanlaisina kuvina.
        Ei ole ohjetta tallella, mutta yritän vielä etsiä netistä haulla juuri tämän kameramallin käyttöohjeet.

        No siitä videosta näkyy siellä kamerassa "esikatselukuva".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä videosta näkyy siellä kamerassa "esikatselukuva".

        Ei näy kamerassa videona. Näkyy ihan tavallisena kuvana. Vasta siirrettäessä läppärille muuttuu videoksi, siis näkyy vain läppärillä videona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy kamerassa videona. Näkyy ihan tavallisena kuvana. Vasta siirrettäessä läppärille muuttuu videoksi, siis näkyy vain läppärillä videona.

        Ovatko yli 15min videoita, vai ihan sellaisia lyhyitä leikkeitä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy kamerassa videona. Näkyy ihan tavallisena kuvana. Vasta siirrettäessä läppärille muuttuu videoksi, siis näkyy vain läppärillä videona.

        Onko se läppäri ostettu vai varastettu?


    • Anonyymi

      Herrajumala sitä älyn ja teeskentelyn määrää tässä ketjussa, oksettaa tälläinen höpeltäminen.

    • Anonyymi

      2023-01-19 21:33:01, On lyhyitä leikkeitä. Eli juuri sen ajan kun olen kameraa auki pitänyt. Kuva liikkuu koko ajan.

      • Anonyymi

        Ei sellaista kameraa olekaan joka tallentaa videota, mutta ei kykene näyttämään tallenteita. Hae manuaalit ja opettele sen kameran käyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista kameraa olekaan joka tallentaa videota, mutta ei kykene näyttämään tallenteita. Hae manuaalit ja opettele sen kameran käyttö.

        tuo tuomio ei nyt auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo tuomio ei nyt auta.

        Johan olet ihmeellinen luupää.
        HAE MANUAALIT JA OPETTELE SEN KAMERAN KÄYTTÖ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan olet ihmeellinen luupää.
        HAE MANUAALIT JA OPETTELE SEN KAMERAN KÄYTTÖ.

        Tein niin, siinä ei kerrota tätä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein niin, siinä ei kerrota tätä asiaa.

        Anna helvetti se kamera pois jollekin, sinusta ei sen käyttäjäksi ole. Ei saatana ihminen noin tyhmä saa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna helvetti se kamera pois jollekin, sinusta ei sen käyttäjäksi ole. Ei saatana ihminen noin tyhmä saa olla.

        Eikö sinun vain kannattaisi hypätä tämän aiheen yli jos et osaa vastata. Turha sinun on verenpainettasi nostattaa. Minulle on ihan helppoa jo otsikon perusteella hypätä esim. Windows-aiheet yli kun minun W toimii, Se on valtavan yksinkertaista tällä kohtaa elämä. Kameraongelma ei vaan ole ratkennut. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinun vain kannattaisi hypätä tämän aiheen yli jos et osaa vastata. Turha sinun on verenpainettasi nostattaa. Minulle on ihan helppoa jo otsikon perusteella hypätä esim. Windows-aiheet yli kun minun W toimii, Se on valtavan yksinkertaista tällä kohtaa elämä. Kameraongelma ei vaan ole ratkennut. Aloittaja

        Se ei tule koskaan ratkeamaan. Aina löytyy uusia kiemuroita ja kyseltävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei tule koskaan ratkeamaan. Aina löytyy uusia kiemuroita ja kyseltävää.

        Varmasti tulee ratkaisu tähän kamerajuttuun. Periksi en anna.
        Totta, uusia kiemuroita ja kysymyksiä tulee, saan usein vastauksen heiltä jotka osaavat. Olen siitä heille hyvin kiitollinen. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tulee ratkaisu tähän kamerajuttuun. Periksi en anna.
        Totta, uusia kiemuroita ja kysymyksiä tulee, saan usein vastauksen heiltä jotka osaavat. Olen siitä heille hyvin kiitollinen. Aloittaja

        Niin. Aikaahan sulla on..


    • Anonyymi

      Ehkä pitäisi tarkistaa valokuvien tiedostoformaatti, ennen siirtoa tai ainakin sen jälkeen?

      • Anonyymi

        Tuossa voi ollakin koko ongelman ratkaisu. Yritin tarkistaa mutta tuli "not allowed". Tarkistan vielä ohjekirjasta.


    • Anonyymi

      Ai täällä on toinen saman asian kyselijä. Tämä 2023-01-25 00:41:46, hän ei ole minä, aloittaja. Vai vastaako itselleen.
      Minun ongelmani on ratkennut. Kun kameran nappi oli kuva-asennossa, asento ei mennyt kohdalleen vaikka päällepäin niin näkyi. Siihen kohtaan oli mennyt joko roska tai jokin ´hidaste´ joka esti napin menemästä kohdalleen. Sen vuoksi kamerassa jäi viede-asetus päälle, vaikka olisi pitänyt muuttua kuva-asetukseksi.
      Asian huomasi kirjaston atk-asiantuntija, hän sai myös hidasteen pois puhdistuksella. Kuvat olivat siis kuitenkin vidio-asennossa kamerassa jo ennen kuin siirsin niitä tietokoneelle. Uskoin nappia ennemmin kuin että olisin paneutunut katsomaan missä muodossa kuvat kamerassa olivat ennen siirtoa.
      Siis syyllisiä olemme minä ja kamera. Se on pienestä kii... Nyt kaikki kunnossa. Kiitos vastanneille.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sinä sössötät, avauksessa ongelmasi oli yksiselitteisesti:

        "Kamerassa ovat kuvina, mutta kun siirtyvät tietoneelle, muuttuvat videoiksi."

        LÄSSYTTÄMINEN KIRJASTONHOITAJASTA EI KORJAA TILANNETTA MIKSIKÄÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä sössötät, avauksessa ongelmasi oli yksiselitteisesti:

        "Kamerassa ovat kuvina, mutta kun siirtyvät tietoneelle, muuttuvat videoiksi."

        LÄSSYTTÄMINEN KIRJASTONHOITAJASTA EI KORJAA TILANNETTA MIKSIKÄÄN.

        Hyvää mieltä vain sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää mieltä vain sinullekin.

        Ei ole mieltä ylentävää opastaa keskittymishäiriöistä kärsivää kirjoitustaidotonta jolle viivoitin saattaa olla liian tekninen laite oppia käyttämään oikein. Harhainen mielikuvitus pyrkii ratkaisemaan asioita omalla tavallaan, joita on sitten jälkeenpäin hankala selitellä kasvot säilyttäen valehtelematta.


    • Anonyymi

      Kerro nyt edes, mikä kamerasi on.
      Tietokoneessa voi videostakin napsia yksittäisiä kuvia.
      Pysäytä video haluamasi kuvan kohdalle ja paina printscreen, niin sinulla on kuva.
      Järjestelmästä riippuen tarvitaanko jälkikäsittelyä.

      • Anonyymi

        "paina printscreen, niin sinulla on kuva"
        - Niin niin, mutta kun se muuttuu elokuvaksi kun yrittää torille siirtää.

        "Kerro nyt edes, mikä kamerasi on."
        - Ei niistä elokuvista käy selville mikä se kamera on.


    • Anonyymi

      Ei vaan toimi. Kuvat muuttuvat jostain syystä videoiksi?

      • Anonyymi

        Laita nyt herran tähden kuvamoodi päälle kännykästä. Jotkut kuvapalvelut kuten Google saattaa ilman lupaa sekoilla ja tehdä jonkilaisen "videon" yksittäisistä kuvista mutta kyllä ne yksittäisetkin kuvat pitäisi olla tallella jossain kunhan etsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita nyt herran tähden kuvamoodi päälle kännykästä. Jotkut kuvapalvelut kuten Google saattaa ilman lupaa sekoilla ja tehdä jonkilaisen "videon" yksittäisistä kuvista mutta kyllä ne yksittäisetkin kuvat pitäisi olla tallella jossain kunhan etsit.

        Kumpa minulla ei ole kännykkää vielä, pitäisikö hankkia minkälainen kännykkä tuon "kuvamoodin" vaihtoon?


      • Anonyymi

        Tämä Anonyymi 2023-02-07 05:24:14 ei ole aloittaja.
        Minä olen ja tulin katsomaan tänne pastalle ihan eri asiaa. Kameraongelmani on ratkennut ajat sitten. Kaikki pelaa. Tässä viestissä kerron sen Anonyymi 2023-01-25 09:11:50.
        Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Anonyymi 2023-02-07 05:24:14 ei ole aloittaja.
        Minä olen ja tulin katsomaan tänne pastalle ihan eri asiaa. Kameraongelmani on ratkennut ajat sitten. Kaikki pelaa. Tässä viestissä kerron sen Anonyymi 2023-01-25 09:11:50.
        Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Aloittaja

        Oletko se joka lässytti siitä kirjastonhoitajasta joka korjasi sinun kameran että kuvat eivät torille siirtäessä muutu elokuviksi.

        Aikamoinen satusetä olet.


    • Anonyymi

      Mitenköhän avaaja ne kikkailee, että videona tulee.

      • Anonyymi

        Se on ollut jo lapsesta asti sellainen outo.


      • Anonyymi

        Lue ketju: se oli kuulemma kameran vika, kun siihen valintavipuun oli jäänyt joku klimppi ja ei vaihtanut video-moodista normikuvaukseen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe