XJ6 TC / ESP

Koska vakiona?

Mistä vuosimallista asti XJ6:ssa on ollut vakiovarusteena vetoluistonesto / TC? Entä koska ESP tuli mukaan kuvioon? Onko vm96-97 olevat 3.2L vain lukkoperällä? Myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa näistä varusteista.

Perheessä on vm97 olevat 700-sarjalainen BMW ja siinä on DSC-T joka tarkoittaa lukkoperää ja vetoluistonestoa. Ilman sellaista ei oiken viitsisi talvella ajella.

4

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poju

      Ottamatta kantaa Jaguarin varustusten vakioksi ilmenemiseen en voi olla kommentoimatta ajamiseen liittyvää pelkoa. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa vaikka kaiken maailman ajonkorjausvermeet edes päiväksi talvella pois käytöstä ja uskaltakaa hitusen leikkiä autollanne jossain suojaisammassa paikassa, niin saatte tuntuman siihen, miten ääritilanteessa kannattaa/voi omalla ohjauksellaan kulkua edistää. Ilmankin noita hilavitkuttimia pärjää kyllä, raskas perä auttaa asiaa tuon kokoluokan autoissa. Ja kiirehän nyt ei voi edustusluokan autolla ajellessa ollakaan.
      Pitkä akseliväli takaa sen, että maltillisissa nopeuksissa pidon irroitus tapahtuu hillitysti ja on helposti hallittavissa. Ken kokee, se tietää.
      Luonnollisesti ajoa helpottavat toiminteet ovat tervetullut lisä, mutta ei niiden pitäisi tukahduttaa ihmisten ajotaitoa, kuten nyt vaikuttaa käyvän.

      Ja tämä kaikki vain minun vaatimaton mielipiteeni. Jokainen toki taaplaa tavallaan.

      • jepjep

        Olen muuten samaa mieltä tuosta ajotaidosta ja opettelusta, mutta kyllä kitkalukolla ja tehokkaalla moottorilla varustettu takaveto on aika arvaamaton peli maantiellä kokemattoman käsissä. Kitkalukko pitää huolen että pitoa riittää, mutta sitten kun se loppuu niin perä irtoaa sivulle aika joutuin. Kyllä itse ainakin haluaisin että vaimon autossa olisi edellisten lisäksi luistonesto.


      • JagV12

        Ainakin oma series III XJ6 lukkoperällä ilman muita hilavitkuttimia on hyvä talvella,olkoon vaikka kuinka lunta/loskaa-Kitkarenkailla en jäänyt viime talvenakaan kertaakaan jumiin missään,en Virossa enkä Suomessa.
        Ja kuten nim.poju kirjoitti,pitkä ja raskas auto on rauhallinen ajettava,vaikka olisikin luikasta.


      • Jykä

        Totta on että ajotaito ja oikea asenne on kaikkein tärkein turvallisuusvaruste. Näinä nurinpäin moottoristen väärästä päästä vetävien valta-aikoina on hyvä muistaa että oikein ajettuna takatuuppari on huomattavasti vakaampi ja näppärämpi talvi auto. Ei tarvitse yhtenään repiä käsijarrua ja hallitulla kaasupolkimen käytöllä auto on näpeissä koko ajan.
        Puhun nyt siis siviiliajosta. Kilpa-autoilu on asia erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7393
    2. 78
      4913
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4809
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2639
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2541
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2186
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2181
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe