Mistä vuosimallista asti XJ6:ssa on ollut vakiovarusteena vetoluistonesto / TC? Entä koska ESP tuli mukaan kuvioon? Onko vm96-97 olevat 3.2L vain lukkoperällä? Myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa näistä varusteista.
Perheessä on vm97 olevat 700-sarjalainen BMW ja siinä on DSC-T joka tarkoittaa lukkoperää ja vetoluistonestoa. Ilman sellaista ei oiken viitsisi talvella ajella.
XJ6 TC / ESP
4
708
Vastaukset
- poju
Ottamatta kantaa Jaguarin varustusten vakioksi ilmenemiseen en voi olla kommentoimatta ajamiseen liittyvää pelkoa. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa vaikka kaiken maailman ajonkorjausvermeet edes päiväksi talvella pois käytöstä ja uskaltakaa hitusen leikkiä autollanne jossain suojaisammassa paikassa, niin saatte tuntuman siihen, miten ääritilanteessa kannattaa/voi omalla ohjauksellaan kulkua edistää. Ilmankin noita hilavitkuttimia pärjää kyllä, raskas perä auttaa asiaa tuon kokoluokan autoissa. Ja kiirehän nyt ei voi edustusluokan autolla ajellessa ollakaan.
Pitkä akseliväli takaa sen, että maltillisissa nopeuksissa pidon irroitus tapahtuu hillitysti ja on helposti hallittavissa. Ken kokee, se tietää.
Luonnollisesti ajoa helpottavat toiminteet ovat tervetullut lisä, mutta ei niiden pitäisi tukahduttaa ihmisten ajotaitoa, kuten nyt vaikuttaa käyvän.
Ja tämä kaikki vain minun vaatimaton mielipiteeni. Jokainen toki taaplaa tavallaan.- jepjep
Olen muuten samaa mieltä tuosta ajotaidosta ja opettelusta, mutta kyllä kitkalukolla ja tehokkaalla moottorilla varustettu takaveto on aika arvaamaton peli maantiellä kokemattoman käsissä. Kitkalukko pitää huolen että pitoa riittää, mutta sitten kun se loppuu niin perä irtoaa sivulle aika joutuin. Kyllä itse ainakin haluaisin että vaimon autossa olisi edellisten lisäksi luistonesto.
- JagV12
Ainakin oma series III XJ6 lukkoperällä ilman muita hilavitkuttimia on hyvä talvella,olkoon vaikka kuinka lunta/loskaa-Kitkarenkailla en jäänyt viime talvenakaan kertaakaan jumiin missään,en Virossa enkä Suomessa.
Ja kuten nim.poju kirjoitti,pitkä ja raskas auto on rauhallinen ajettava,vaikka olisikin luikasta. - Jykä
Totta on että ajotaito ja oikea asenne on kaikkein tärkein turvallisuusvaruste. Näinä nurinpäin moottoristen väärästä päästä vetävien valta-aikoina on hyvä muistaa että oikein ajettuna takatuuppari on huomattavasti vakaampi ja näppärämpi talvi auto. Ei tarvitse yhtenään repiä käsijarrua ja hallitulla kaasupolkimen käytöllä auto on näpeissä koko ajan.
Puhun nyt siis siviiliajosta. Kilpa-autoilu on asia erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5409083Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1646249Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3775302Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli674778Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004401Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664083SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1853982- 962001
- 1081493
- 501036