XJ6 TC / ESP

Koska vakiona?

Mistä vuosimallista asti XJ6:ssa on ollut vakiovarusteena vetoluistonesto / TC? Entä koska ESP tuli mukaan kuvioon? Onko vm96-97 olevat 3.2L vain lukkoperällä? Myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa näistä varusteista.

Perheessä on vm97 olevat 700-sarjalainen BMW ja siinä on DSC-T joka tarkoittaa lukkoperää ja vetoluistonestoa. Ilman sellaista ei oiken viitsisi talvella ajella.

4

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poju

      Ottamatta kantaa Jaguarin varustusten vakioksi ilmenemiseen en voi olla kommentoimatta ajamiseen liittyvää pelkoa. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa vaikka kaiken maailman ajonkorjausvermeet edes päiväksi talvella pois käytöstä ja uskaltakaa hitusen leikkiä autollanne jossain suojaisammassa paikassa, niin saatte tuntuman siihen, miten ääritilanteessa kannattaa/voi omalla ohjauksellaan kulkua edistää. Ilmankin noita hilavitkuttimia pärjää kyllä, raskas perä auttaa asiaa tuon kokoluokan autoissa. Ja kiirehän nyt ei voi edustusluokan autolla ajellessa ollakaan.
      Pitkä akseliväli takaa sen, että maltillisissa nopeuksissa pidon irroitus tapahtuu hillitysti ja on helposti hallittavissa. Ken kokee, se tietää.
      Luonnollisesti ajoa helpottavat toiminteet ovat tervetullut lisä, mutta ei niiden pitäisi tukahduttaa ihmisten ajotaitoa, kuten nyt vaikuttaa käyvän.

      Ja tämä kaikki vain minun vaatimaton mielipiteeni. Jokainen toki taaplaa tavallaan.

      • jepjep

        Olen muuten samaa mieltä tuosta ajotaidosta ja opettelusta, mutta kyllä kitkalukolla ja tehokkaalla moottorilla varustettu takaveto on aika arvaamaton peli maantiellä kokemattoman käsissä. Kitkalukko pitää huolen että pitoa riittää, mutta sitten kun se loppuu niin perä irtoaa sivulle aika joutuin. Kyllä itse ainakin haluaisin että vaimon autossa olisi edellisten lisäksi luistonesto.


      • JagV12

        Ainakin oma series III XJ6 lukkoperällä ilman muita hilavitkuttimia on hyvä talvella,olkoon vaikka kuinka lunta/loskaa-Kitkarenkailla en jäänyt viime talvenakaan kertaakaan jumiin missään,en Virossa enkä Suomessa.
        Ja kuten nim.poju kirjoitti,pitkä ja raskas auto on rauhallinen ajettava,vaikka olisikin luikasta.


      • Jykä

        Totta on että ajotaito ja oikea asenne on kaikkein tärkein turvallisuusvaruste. Näinä nurinpäin moottoristen väärästä päästä vetävien valta-aikoina on hyvä muistaa että oikein ajettuna takatuuppari on huomattavasti vakaampi ja näppärämpi talvi auto. Ei tarvitse yhtenään repiä käsijarrua ja hallitulla kaasupolkimen käytöllä auto on näpeissä koko ajan.
        Puhun nyt siis siviiliajosta. Kilpa-autoilu on asia erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe