Muhoksen Valkolantiellä sijaitsee vierekkäin kaksi samanlaista ehkä 60-70 luvulla rakennettua tasakattoista isoa omakotitaloa, jotka varmasti ovat olleet aikoinaan kalliimman luokan omakotitaloja. Toisessa niistä asui aikoinaan setäni perhe, joten tutuksi tuli lapsuudessani toinen niistä taloista, niin nyt ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikähän on ollut niiden talojen historia, kun ei silloin tullut kysyttyä, ja tämä setänikin on jo edesmennyt? Talojen jokivarren sijaintia, kokoa ja sen aikaista varustelua ajatellen onkohan kyse ollut jopa edustuskodeista, tai joistain kunnan herrojen asunnoista. Siinä setäni talossakin oli ollut joskus jopa kiinteä sisäpuhelinyhteyskin yläkerrasta kellariin pannuhuoneeseen, joka ei kylläkään ollut enään käytössä kun setäni perhe siinä asui, joten onkohan joskus taloissa ollut jopa palkattu lämmittäjäkin?
Valkolantien "ökytalojen" historia?
Anonyymi-ap
2
1833
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan on jokin Muhoksen historia kirja mistä löytyy yleensä merkittävät rakennukset sekä ihmiset.
Myös muuta pitäjän tietoa ja kerrontaa.
Esim.kirjastosta voi saada tietoa. - Anonyymi
Katselin olisiko historiaa ja kyllä sieltä Muhokselta kirjoitettu on.
Myös goiglettamalla ,Muhoksen historia löytyy jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076