Tuore tutkimus on selvittänyt millainen sijoituskohde Magic: the Gathering on. Läpi käydään riskejä ja tarkastellaan piikkejä arvonnousussa.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/349352/OPN%20Tuomas%20Kainulainen%208.11.2020.pdf?sequence=2
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Magic: The Gathering -tuotteita sijoittamisen näkö- kulmasta. Opinnäytetyössä selvitettiin syitä niiden kysyntään, sekä minkälaisia riskejä näi- den tuotteiden omistaminen ja jälleenmyynti sisältävät. Lisäksi työssä esiteltiin näiden tuot- teiden jälkimarkkinoiden kaupankäyntialustoja. Tarkoituksena oli antaa yleiskuva Magic: The Gathering-tuotteista sijoituskohteena ja selvittää niiden tuottomahdollisuuksia verrat- tuna perinteiseen sijoituskohteeseen.
Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusaineistolla. Tutkimusaineistona käytettiin Magic: The Gathering -tuotteiden hintahistoriaa, jota verrattiin Amerikan markkinoita kuvaa- vaan S&P500 indeksiin. Tavoitteena on käyttää samoilla markkinoilla toimivaa indeksiä ja Magic: The Gatheringin -hintahistoriaa, jotta valuuttamuunnoksia ei tarvittaisi.
Selvityksessä havaittiin Magic: The Gathering -tuotteilla olevan hankalat- ja riskialttiitmark- kinat, jossa on kuitenkin mahdollisuus tuottoihin. Tuottojen takaamiseksi tarvittiin kuitenkin otollinen myyntihetki. Kokonaisuudessaan voitiin todeta Magic: The Gathering -tuotteiden olevan potentiaalisia sijoituskohteita niihin perehtyneille sijoittajille.
MTG-kortit sijoitusmielessä
Anonyymi-ap
1
340
Vastaukset
- Anonyymi
Alpha investments on tehnyt tätä jo vuosia. Kaverilla on youtube kanava, jossa kertoo tämän investoinnin kehityksestä. Tällä hetkellä wizards of the coast on kuitenkin tuottanut liikaa tuorteita markkinoilme aiheuttaen inflaatiota. Uusintapainokset pudottaa korttien arvoa, kuten myös ns. Powercreep,eli korttien asteittaista voimistamista tehden vanhemmista korteista hyödyttömiä peleissä. Tätä olen itse seurannut huolestuneena koska olen aktiivinen pelaaja. Kuluttbaja pyritään saamaan asekehitys kilpailuun (pakankehitys kilpailuun?).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724254Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o993694Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363389- 512950
- 402438
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182399Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222142- 231776
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141597Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331572