Kauan teillä menee viikossa työtunteja, opet?

Anonyymi-ap

Tunnen huonoa omatuntoa siitä, että ilman taukoja teen noin 30-40 tuntista työviikkoa. En vaan yksinkertaisesti jaksa yli 6 tuntien päivien jälkeen mitään. Oppitunnit syövät älyttömästi energiaa, kun joutuu olemaan koko ajan valppaana ja muistaa paljon pikkuasioita. Voisin valmistella tuntini paremmin, mutta en jaksa. Voisin enemmän paneutua oppilaisiin, mutta en vain jaksa. Suurin osa työstäni menee siihen, että joudun kehittämään opetustani koko ajan. Minusta tuntuu, että mikään ei riitä ja ilmeisesti on olemassa joitain huippu opettajia, jotka kykenevät ottamaan tämän kaiken huomioon.

Työpäivän jälkeen huomaan, että en ehtinyt kuin juoda lasin vettä tauolla mutta muuten taas päivä meni nopeasti. Ajan kulumisesta en valita, koska pitkästyn nopeasti. Olen pyytänyt myös työnohjausta, jotta osaisin arvioida paremmin että mikä riittää sellaiseen kohtailaiseen opetukseen.

3

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tästä viestistä tulee hyvin esille miten laiskoja opettajat ovat.
      Normi duunari vetää sen 8h työpäivän joka päivä, jatkuvasti pitää olla kehittämässä omaa osaamistaan erilaisissa kursseilla ja koulutuksilla. Töissä pitää jatkuvasti olla valppaana, ettei vahingossa vaikka tapa työkaveria pudottamalla betonipalkkia päälle.

      Ehkä duunarillekin pitäisi suoda vähän pitempiä lomia? Mitä mieltä?
      Toimiiko yhteiskunta kun kaikki lomailevat kuin opettajat?

      • Anonyymi

        Siinä taas joku, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä opettajan oleminen todellisuudessa on. Aloittajalla sikäli hyvä tilanne, että hän antaa itselleen mahdollisuuden olla puurtamatta. Moni opettaja yrittää ja yrittää vaikka terveytensä uhalla, jolloin työtuntimäärä viikossa menee kevyesti yli 55 tunnin. Ja ne opetettavat ovat oma lukunsa. Oletko jossain työssä, jossa kohde vastustaa sitä mitä olet tekemässä? Puolet oppilaista on niitä, joita oppinen ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Olen ns pitkän linjan opettaja ja pidän kyllä huolta siitä, että syön ihan normista työpäivänä eli pidän ruokatauon, totta kai. Samoin vähintään yhden kahvitauon. On oppilaillekin parempi, että ope jaksaa ja on kärsivällinen.

      Totta kai aina voi opetustaan ja sisältöä kehittää, niin kuin pitääkin mutta kannattaa ottaa siinä oppilaat mukaan ja kuunnella ja kuullostella heitä, ei tietenkään niin, että he määräisivät mitä tehdään tai opiskellaan vaan heidän tarpeitaan ja tapojaan, miten työskennelllä heidän kanssaan.

      Kuuden tunnin opetuspäivä on pitkä ja raskas, sen tietää vain sellainen joka tällaista työtä tekee. Maallikko kuvittelee, että mikä siinä muka on niin raskasta mutta hänhän onkin maallikko. Minä teen maksimissaan 20 tuntia viikossa puhtaasti opetustyöt,ä, muu aika on tuntien suunnittelua ja materiaalien tekoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe