home ongelma

Anonyymi-ap

Eikö ne ala uskoa että home ongelma johtuu pää osin noista kone pömpeleistä joita on noussut ilomantsissa koulujen-terveyskeskuksen ja muiden julkisten laitosten katoille.Siellä ne nököttää yksiöiden kokoisina kondenssi vesien tehokkaina imureina.
Nämäkin missä on home ja muita ongelmia on olleet toiminnassa vuosi kymmeniä ilman mitään ongelmia,niin kappas vaan pömpelit katoille niin jo tuli ongelmia nenut vuotaa ja yskittää.Onko markkina voimat niin ahneita että eivät kerro ongelmista mitä niistä pömpeleistä seuraa.Seuraus tästä touhusta että puretaan paska ja lähetään kunnan päättäjiä sahaamaan silmään niin että päästään purkamaan huusholleja ja rakentamaan uusia tilalle

37

3328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiallinen postaus, samaa ihmetellyt yli vuosikymmenen....

    • Anonyymi

      ongelma on tekniselläosastolla ei riitä ammattitaito

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Koko tekninen osasto lopetettava. Yksityinen ammatti toimija tilalle. Koko kylä kohta purettu nuihen tautta. Jollakin vähä nokka vuotaa niin eikun hyvät koulut purkuun. Enemmistö ei kuitenkaan oireile. Miljoonien säästöt jos potku laki tulis voimaan. Heittee pari nokka vuotajaa kilometri tehtaalle. Niillä vai semmoset irti sanomis suojat ei niitä pysty heittämään pois. Sitten vielä kunnan kirves miehet antaa näille sisä ilma ongelma kohteille viimesen voitelun. Aukoot vähä paikkoja sieltä mistä ei pitäs niin piäsöö kaikki hajut varmasti huoneistoon. Kaikki minkä ovat olevinaan remontoineet niin välittömästi männeet käyttö kieltoon ja purkuun. Ei kun potku laki voimaan.


      • Anonyymi

        Kolmeen kymmeneen vuoteen en oo viinaa maistanna. Ei pie toista vähä älyseksi moittia. Se älähtää kehen kalikka kalahtaa. Luulen että sinusta ei oo ees höyryyvän paska kasan vahiskaan. Ei taija paljon piässä tiijot lennellä. Pistä naru kaulaan ja hyppee paska kaivoon. Kunnassa ei minun tietääkseni muita ookkaan kun tyhjä päitä.


    • Anonyymi

      60 ja 70 luvuilla istuttiin pipot päässä sisällä kun oli niin kivaa. Ja tätä nyt lämmöllä muistellaan. Kellarin, tuhkan ja ummehtuneen paskanhaju oli terveellistä. Homeesta ei välitetty, kun kylmyys kalvoi luita.

      Auton vika on kun lepikkoon lipsahtaa, käyttäjässä ei koskaan vikaa.

      Autoja varten on pakko hankkia ajokortti mutta talon ajamiseen, eli siinä asumiseen ja työntekoon ei. Vaaditaanko muka että terkkarin työntekijän pitäisi osata sanoa, onko ilmanvaihto kunnossa vai ei? Veikkaan että yksikään työntekijä ei koskaan pannuhuonetta tai ilmanvaihtosuodatinta ole toimistossaan nähnytkään. Ei kiinnosta, sen on jonkun muun / ei kenenkään asia.

      Vai oletko jossain virastossa nähny ohjetta sille miten ilmanvaihdon pitää toimia ja kuka sitä kuuluisi huoltaa ja säätää? Eräässäkin paikassa oli pihalla katon syöksytorvet täynnä sitä itseään, eikä ketään kiinnostanut kun sadeveden ryöppysi pitkin seiniä viikkokausia.

      Mut hyvä se on pömppöleitä syytellä.

    • Anonyymi

      Kunnan teknisenjohtajan pitäisi erota, ei osaa asiaansa.

      • Anonyymi

        Ilomantsin kunnan tekninen johtaja eroaa, jättänyt eroanomuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilomantsin kunnan tekninen johtaja eroaa, jättänyt eroanomuksen

        Liekkö tullu millanen karenssi


    • Anonyymi

      Taitaa olla pötönkankaan asukkien tekeleitä mistä yritetään uudelle polvelle syitä vierittää.

      Ei muuta kuin hakemus vetämään toimintojen siirrosta seurakunnan riiheen. Saadaan sekin hyötykäyttöön.

    • Anonyymi

      Home- ja ilmanvaihto-ongelmia löytyy myös kohteista, joissa tällaista "kone pömpeliä" ei ole.

    • Anonyymi

      Onko ilmastoinnin säätäjät olleen ammattilaisia asentaessaan moisia vekottimia katoille.
      kondennsi vesi on sellainen piru joka vähänkään saa ali painetta menee tiiviinkin pinnan läpi.Betoni seinäthän on huokoista materiaalia Kasvaahan puutkin sen voimalla kymmeniä metrejä korkeiksi.Ennen oli järjestäjät jotka avasi ikkunat tuulettaakseen luokan.Ei kyllä nuhaa ollut sen enempää kuin nykyisinkään

      • Anonyymi

        Kondenssives ei taija männä muovin läpi, vuan ko se muovi on kuulemma pahasta.


    • Anonyymi

      Se on jännä juttu miten rakentamiseen ja sen tekniikkaan on niin paljon mutua ja mielipidettä. Tietoa ei viititä etsiä.

      Yleensä kannattaisi kuunnella asian ympärillä koulut käyneitä, eikä naapurin meluajan mielipiteitä.

      Rakentamisen ammattiin pitää kouluja ihan käydä. Ei riitä enää tupakkiaskin kanteen pilakuvien raapustaminen. Käyttöohjeetkin pitää osata lukea, eikä niitä ensi töikseen pidä repiä ja hävittää…

    • Anonyymi

      Jeskanen teknisen puolen johttoon. Jiäpi kunnallehhi voittoo. Ja Taisto Vanhanen voipi olla sen Postin kultapossudemarin Raimo Päivisen kanssa pitemppään siinä Montun portailla ottamassa "omia" evväittään ja vuottoo Alkon tarkkilijana kenet kärräyttäis.

    • Anonyymi

      taitta olla enempi teko pellii koko home onkelma.Jospa joku oppilas käynny yö kylässä home talossa ja tullu hajustettuna kouluun home taloista tarttuneissa vaatteissa meinaan yksi takki homeen kyllästämänä käytävällä niin sen haistaa helposti

    • Anonyymi

      Vanhemmat, tiesittekö että teillä on oikeus vaatia koulurakennuksen kuntotodistus nähtäväksenne jos lapsi oireilee koulussa sisäilmasta?

      • Anonyymi

        Juu..ja moni lapsi asuu sisäilma ongelmaisessa talossa.. ikkunat auki talvellakin kun pitää tuulettaa..vaikka vieressä tököttää leivinuuni jota juuri lämmitetty..haloo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu..ja moni lapsi asuu sisäilma ongelmaisessa talossa.. ikkunat auki talvellakin kun pitää tuulettaa..vaikka vieressä tököttää leivinuuni jota juuri lämmitetty..haloo..

        Mieleeni minun tulevi.. Onko millainen valvonta kunnassa kiinteistönhuollolla? Onko nykyinen kiinteistöhoito vain ja ainoastaan lampunvaihtoa ja pihan siivousta. Näin maatiaisjärjellä ajatellen viat täytyisi korjata alussa . Kukas niistä välittää kun remonttirahat ei mene omasta pussista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieleeni minun tulevi.. Onko millainen valvonta kunnassa kiinteistönhuollolla? Onko nykyinen kiinteistöhoito vain ja ainoastaan lampunvaihtoa ja pihan siivousta. Näin maatiaisjärjellä ajatellen viat täytyisi korjata alussa . Kukas niistä välittää kun remonttirahat ei mene omasta pussista

        Onko se kunnan työntekijän vika jos esim rakennusten villat asennetaan jo valmiiksi märkinä rakennusvaiheessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kunnan työntekijän vika jos esim rakennusten villat asennetaan jo valmiiksi märkinä rakennusvaiheessa?

        Helppo juttu!
        Saneeratkaa, sillä selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo juttu!
        Saneeratkaa, sillä selvä!

        Joko viipalekoulussakin on sisäilma ongelma? Koulunkäyntiavustajien mielestä jotain häikkää on. Kohta taas evakkoon koululaiset.


      • Anonyymi

        Sulla on näemmä kokemusta näistä taudin aiheuttajista sekä älykkyysosamäärä loistaa muutenkin oksennuksestasi läpi,
        Ei taida ihan mensalaisia olla tämä henkilö.
        Ihanko nyt aamusta itsekkin töihin ahkerana heräsit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieleeni minun tulevi.. Onko millainen valvonta kunnassa kiinteistönhuollolla? Onko nykyinen kiinteistöhoito vain ja ainoastaan lampunvaihtoa ja pihan siivousta. Näin maatiaisjärjellä ajatellen viat täytyisi korjata alussa . Kukas niistä välittää kun remonttirahat ei mene omasta pussista

        Oottaa niinkun touho aku Ankassa jos lamppu syttyy sitten lähetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kunnan työntekijän vika jos esim rakennusten villat asennetaan jo valmiiksi märkinä rakennusvaiheessa?

        Kunnan työntekijän vika on päässä se ei oo iso vain se on päässä. Ääretön laiskuus. Vihaan laiskoja ihmisii. Kunnassa istuu porukka niinkun aikonaan lossi vahti venäjällä. Vahti lossii vaikka sitä ei ollu ollu 30 kymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi

        Ruohonleikkurinko ihan käyntiin vedit🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnan työntekijän vika on päässä se ei oo iso vain se on päässä. Ääretön laiskuus. Vihaan laiskoja ihmisii. Kunnassa istuu porukka niinkun aikonaan lossi vahti venäjällä. Vahti lossii vaikka sitä ei ollu ollu 30 kymmeneen vuoteen.

        Virossa se oli , ei Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruohonleikkurinko ihan käyntiin vedit🤣

        Tyhmyys on sinun suurin ongelma tässä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyys on sinun suurin ongelma tässä elämässä.

        Ei sinun tyhmyytesi mua haittaa. Ihan voit olla rauhassa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieleeni minun tulevi.. Onko millainen valvonta kunnassa kiinteistönhuollolla? Onko nykyinen kiinteistöhoito vain ja ainoastaan lampunvaihtoa ja pihan siivousta. Näin maatiaisjärjellä ajatellen viat täytyisi korjata alussa . Kukas niistä välittää kun remonttirahat ei mene omasta pussista

        Valvontako? On valvonta valvoot että piet tarpeeksi pitkän kahvi tauon. Semmoset tunti tai pari. Työ teko on vähä miinusta. Joutuu huonoon maineeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa se oli , ei Venäjällä.

        Oli aikonaan venäjää. Olet näsä viisas tarttelet pikku asioihin. Venäjä pitkään miehitti viroa sotien jälkeen. Mulle ihan sama missä se lossi vahti oli. Tulee vain mieleen Ilomantsin kunnan namu paperin kerääjät. Laiskuus näkyy päälle päin. Sottailepa sitä?


    • Anonyymi

      Onkohan tunnelikäytävät homeessa kun ilmastoitu osittain

      • Anonyymi

        Suosittelen sulle kela kyytiä niuvanniemelle.


    • Anonyymi

      No johan pöpelöit. Ihan ite. Kyllä ne syyt ja vastuut löytyvät muualta. Esimerkiksi jos jätetään salaojituksen säännöllinen tarkastus ja mahdolliset korjaustoimet tekemättä. Koneellisen ilmanvaihdon rakentaminen ja säätäminen niin tiloissa oleskeleville kuin rakennustekniikan osalta oikeaksi.Kunnanvaltuutettu kertoi, että joskus 80- tai 90-luvulla meinasi kunnantalosta tulla kertaheitolla hometönö. Miksi? Koneellinen ilmanvaihto sammutettiin öisin ja viikonloppuisin. Koettivat saada säästöä aikaisesti. Tietämättömyyttään vai typeryyttään, en tiedä.

    • Anonyymi00044

      Tässä olis ilomantsin kahjuille vielä lisää jutun juurta. 😄

      • Anonyymi00045

        Siis sinulle.


    • Anonyymi00046

      Nyt on keskustelun taso kohdallaan. Mielisairaiden ihmisten keskustelua. Jatkakaa vain samaan malliin. Käytte välillä niuvanniemella vauhtia ottamassa. 😄

    • Anonyymi00047

      Jatketaan kahjut vielä vähän. Korkean tason keskustelua. 😄

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe