Lahja-täti

Anonyymi-ap

Muistaako joku Lahja-tätiä joka oli Mikkelissä pitkän linjan lastentarhan opettaja ja johtaja. Aikanaan ajeli punaisella kupla volkkarilla. Lienee jo edesmennyt? Olen tiennyt että moni Mikkelin lapsi on ollut hänen tarhassaan ehkä joskus 50 60 70 80 luvuilla. Kyselee hänet aikoinaan tuntenut vesitorninkadulla.

15

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko iso rintainen?

      • Anonyymi

        oli valtavat pikkupojat rakasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli valtavat pikkupojat rakasti

        js isommat pojat varsinkin.. 🤤


    • Anonyymi

      Mikähän tän lahjan Mikkelille sukunimi oli. Vai oliko vaan lahja?

      • Anonyymi

        Muistaakseni Mälkiä.... Ja tietääkseni tänä vuonna 100v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni Mälkiä.... Ja tietääkseni tänä vuonna 100v

        Vihdoin päässyt pantavaan ikään!


    • Anonyymi

      Voi olla näin mutta hän opettaa jo taivaallisissa piireissä, että sellainen urakehitys nuijasta pöljään tuo Mikkelin lasten opinpolku...

      Mut hei Mikkelin pamaus 1986 ei unohdu

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitkähän jukuripäät pilasi tämänkin asiallisen Lahja-tähdin etsintäjutun ? Mikkeli on perseestä Mikkeli on perseestä Mikkeli on syvältä perseestä. Tappara laulun sanoin kuten Juhana Vilen sanoi Reinikaisen selvitettyä huoltamon murron ja antaessaan potkun perseeseen ...potkun....

      Ja toi nato esikunta kun sellainen piti Mikkeliin luoda. Ei kulu puolta vuosisataa kun nähdään uusi Mikkelin pamaus moninkertainen verrattuna torille 1986 ja se pamaus tulee äkkiä ja yllättäen rajan takaa.... Ja se on Kamala kuin naton pressa mut putin ei sitä näe.....

    • Anonyymi

      Nuijamiestenkadulla oli hänellä lastentarha ja muistan todella hyvin sen paikan.
      Vihreä omakotitalo, taidettiin 2022 ja vaikka kirpaisi sen purkaminen, nyt on
      uusi, ehompi lastentarha tilalla.

      • Anonyymi

        on päiväkoti Kieppi. Onko jokin yhteys jäteasma kieppiin ja ekikseen?


      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt, että vaikka Lahja-täti työskenteli lasten kanssa niin paremmin hän viihtyi paremmissa piireissä, vaikkei politiikkaan osallistunutkaan, edes paikallistasolla. Johtajien ja muiden korkeampiarvoisten seurapiirielämässä viihtyminen kiinnosti häntä enempi kuin lasten asiat. Itselle on kuitenkin hänen päiväkodistaan on jäänyt positiiviset muistot kultaiselta 60-luvulta nuijamiesten kadulta, kun lapsena ollessain siellä lastentarhassa. Nyt eläkevaarina on kiva muistella tällaisia aikoja. Se oli aikaa kun lapset pidettiin vielä oikeasti kurissa eikä häiriökäyttäytymistä suvaittu. Tähän Lahja-tädillä oli omat keinonsa. Huonosti käyttäytyvät lapset saattoivat saada matkan Salosaaren, jossa saattoi "viihtyä" jopa päiviä. Siellä heitä vastassa oli Salosaaren Simo alias "Tsaari" joka oli silloin jo vanhempi mies. Hän oli paikallisten tuntema henkilö ja tunnettu hieman epäystävällisistä kasvatusmetodeistaan. (Silloin kun vielä ruumiillinen kuritus oli sallittua.)
        Toisinaan Simoa nähtiin Mikkelin torilla ja keskustassa. Monesti hän istui iltaa ravintola Vanhan karvahatun terassilla valkovenäläisen seurassa. Vankkojen huhujen mukaan hänen ja Lahjan välillä epäiltiin jonkinlaista suhdetta. Nämä ovat juuri 60-luvun asioita vaikka Lahja olikin Simoa huomattavasti vanhempi. Tämä olisi herättänyt liikaa huomiota tuohon aikaan eikä ympäristö ja sen aikainen kirkkoherra Reino Niininen sitä oikein suvainnut. Niinisen saarnat olivat aikansa klassikoita vaikka tuossa suhteessa olisi ollut mitään väärää uskonnollisesta näkökulmasta katsoen sillä ainakin Simo oli naimaton ei tuona aikana sitä silti hyvällä katsottu ja näin ollen Lahja-täti eleli yksin lopun pitkän ikänsä Mikkelissä asuen. Nykyään hänet on haudattu Mikkeliin kirkonmäen hautausmaalle kesällä 2015. Omaisuutensa hän oli testamentannut MLL:n toiminnalle Tämän siksi koska perillisiä hänellä ei ollut.


    • Anonyymi

      Tuo edellinen kommentti on täyttä p ..aa eli jonkun sepittämä tarina. Minä kuitenkin tiedän asioiden oikean tilan.

    • Anonyymi

      Nuorena likkana tämä sodan kokenut pikkulotta lahja "palveli" päämajassa Marskin alaisuudessa alempiarvoisen kapiaisten käskystä ... Kun ei Marskille ja a f airolle ja sen toiselle "kaveri" kenraalille joiden kukkotappelun Marski lopetti uhkaamalla ampua molemmat elleivät tule toimeen keskenään kun soittelivat Marskille vuoron perään lv217 lla

    • Anonyymi

      Tarhassa oli kaksi puolta. Toisella oli rikkaat ja toisella rahvaat. Lahja oli rikkaiden puolella, toisella puolella oli ehkä Kirsi nimeltään. Lahjan puolelta tuli yksi tuleva jääkiekkoilija tönimään pihalla ja yritti lyödä. Väistin ja löin nokkaan. Sitten seisoin Lahjan huoneessa monta tuntia nurkassa. Riidan haastajalle ei mitään. Oli hyvin selkeä luokkajako. 50 vuotta ja ärsyttää vieläkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe