Hinnan alennukset nyt myös X ja S malleihin edellisten Y ja 3 lisäksi.
Tesla käytännössä ensin houkutteli perinteiset merkit tekemään sähköautomallistoja ylihintaan. Noh nytten Tesla näyttää kieltä koko sähköautoteollisuudelle hinnan alennuksillaan.
Tesla käytännössä näin päätti ettei perinteisiä automerkkejä tatvita enää markkinoilla.
Tilanne on nyt sitten se että halpis sähköauto hyundai ja kia ovatkin yhtäkkiä 10-15tuhatta kalliimpia kuin mahtava model Y. Kaiken lisäksi model y on nopeampi, tilavampi, parempi, taloudellisempi…kaikkea parempaa.
Miksi enää kukaan ostaisi mitään muuta kuin Teslan? Käytännössä nyt on perinteisten merkkejän päivät luetut.
Tesla päätti ettei muita automerkkejä enää tarvitse myydä
35
171
Vastaukset
- Anonyymi
Ferrareita tarvitsee kyllä vielä. Mutta ei Teslan lisäksi muita. Tesla tulee olemaan vieläkin suositumpi. Asiakkaat peruvat nyt kilpaa muiden merkkejen tilauksia. Vaikka maksaa peruutusmaksun esim 60000e hintaluokassa joku 2000e on silti järkevämpää hankki tesla kun se on edullisempi ja parempi.
- Anonyymi
Kamalia pelejä ja rökäletappip kun myy sitten joskus. Me passataan tämä tesla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalia pelejä ja rökäletappip kun myy sitten joskus. Me passataan tämä tesla
Me ostetaan toinen. Ostan kun halvalla saa nyt parasta.
- Anonyymi
Jopa nykyisillä hinnoilla Teslat ovat aivan liian kalliita normaaleille autoa ostaville. Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e. Ja monet ostavat jopa alle 20 000e autoja. Siis uusia autoja. Sähköautoissa tällaisia ei oikein ole, mutta polttomoottoriautoissa tai hybrideissä on.
Markkinoilla on jo nyt paljon Teslaa halvempia sähköautoja ja niitä on tulossa pian lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa nykyisillä hinnoilla Teslat ovat aivan liian kalliita normaaleille autoa ostaville. Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e. Ja monet ostavat jopa alle 20 000e autoja. Siis uusia autoja. Sähköautoissa tällaisia ei oikein ole, mutta polttomoottoriautoissa tai hybrideissä on.
Markkinoilla on jo nyt paljon Teslaa halvempia sähköautoja ja niitä on tulossa pian lisää."Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."
En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."
En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan.Eli puolet maksaa alle 36 000 euroa. Lisäksi uusien autojen myynti on kuolemassa juuri liian korkeiden hintojen takia. Siksi vuosi vuodelta ostetaan vähemmän uusia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli puolet maksaa alle 36 000 euroa. Lisäksi uusien autojen myynti on kuolemassa juuri liian korkeiden hintojen takia. Siksi vuosi vuodelta ostetaan vähemmän uusia autoja.
Lisään... Esimerkiksi viime vuonna vähiten uusia henkilöautoja sitten vuoden 1995 ja tänä vuonna tullaan myymään vielä vähemmän uusia. Tänä vuonna olla 90-luvun laman lukemissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."
En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan.Tuollainen 30 t€ vastaa korkeintaan 20 t€ polttomoottoriautoa. 30 t€ sähköautossakin pitää olla yli 500 km toimintamatka keskellä talvea ja sen täytyy olla perheauto.
Itse ainakin odotan, että sähköautojen nykyisestä hinnasta tippuu vielä yli 10 t€.
- Anonyymi
Mites se TM talvitesti. Oliko se ihan turha?
Mites monimerkki huolto ja tesla sekä avoin vikadiasnotiikka?
Takaa ajan jälkeinen ylläpito kyllä hiukan haastavaa.
Esim model s korjaukset ja osa hinnoittelu 10v vanhassa autossa ? - Anonyymi
Kirjoitustyylistä päätellen aloittajalta lie jäänyt apukoulukin kesken:D
- Anonyymi
Edelleenkään tesla ei kiinnosta ihan jokaista autonostajaa …
- Anonyymi
Ei niin. On se model s plaid niin vanhan näköinen. Mielummin taycan.
- Anonyymi
Teslan monopoli olisi kammottava ajatuksenakin. Tuo tarkoittaisi sähköautojen kehityksen pysähtymistä. Samalla tuo tarkoittaisi, että hinnat eivät tule laskemaan.
Vain idiootit toivovat Teslan monopolia. Monopoli ei ikinä ole hyvä asia, ei edes Teslan kohdalla.- Anonyymi
Taitaa Teslan myynti näyttää hiipumisen merkkejä ja isot investoinnit uhkaa taloutta kun autokauppa on hiipumassa koko pallolla, eiköhän tuossa ole siitä kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa Teslan myynti näyttää hiipumisen merkkejä ja isot investoinnit uhkaa taloutta kun autokauppa on hiipumassa koko pallolla, eiköhän tuossa ole siitä kyse.
Kaikki muut merkit ovat hiipumassa. Tesla on ainoa, jonka myyntimäärät nousevat 40-80% vuositasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut merkit ovat hiipumassa. Tesla on ainoa, jonka myyntimäärät nousevat 40-80% vuositasolla.
Jos puhutaan pelkistä sähköautoista niin muidenkin merkkien sähköautojen myynnit nousee ihan samaa vauhtia. Ja kiinalaisten sähköautot on jo menossa Teslan ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos puhutaan pelkistä sähköautoista niin muidenkin merkkien sähköautojen myynnit nousee ihan samaa vauhtia. Ja kiinalaisten sähköautot on jo menossa Teslan ohi.
Paitsi muut merkit supistavat tuotantoaan, jotta eivät joudu laskemaan hintoja. Koska siihen niillä ei ole varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi muut merkit supistavat tuotantoaan, jotta eivät joudu laskemaan hintoja. Koska siihen niillä ei ole varaa.
Vain polttomoottoriautoista. Sähköautoissa kasvuvauhti on samaa luokkaa kuin Teslalla. Teslan "ylivoima" on valetta. Euroopassa Teslalla on alle 20% osuus täyssähköautojen myynnistä. Ja Kiinassa on jo valmistajia, jotka ylittävät kevyesti Teslan myynnit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain polttomoottoriautoista. Sähköautoissa kasvuvauhti on samaa luokkaa kuin Teslalla. Teslan "ylivoima" on valetta. Euroopassa Teslalla on alle 20% osuus täyssähköautojen myynnistä. Ja Kiinassa on jo valmistajia, jotka ylittävät kevyesti Teslan myynnit.
Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.
No sehän on tiedossa, että teslalla katteet kohdallaan, kun esim model3 on laadun perusteella korkeintaan 20k€ auto....😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.
Ja silti valtaosa ostaa mieluummin muun sähköauton kuin Teslan. Ja tulee ostamaan tulevaisuudessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti valtaosa ostaa mieluummin muun sähköauton kuin Teslan. Ja tulee ostamaan tulevaisuudessakin.
Hahaha. Niinpä.. https://yle.fi/a/74-20014759
Tesla jyrää kaikki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha. Niinpä.. https://yle.fi/a/74-20014759
Tesla jyrää kaikkiEi tuo mitään todista. Vaikka Tesla ennätystuloksen tekikin niin silti ylivoimainen valtaosa myydyistä sähköautoista EI ole Tesloja. Eikä ole tänä vuonnakaan.
Lisäksi näillä myyntimäärillä Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa myytyjen autojen lukumäärällä mitattuna. Euroissa Tesla on korkealla, mutta ei myyntimäärissä.
- Anonyymi
Teslako päättää mitä myydään?
- Anonyymi
Kyllä päättää, hinnoittelullaan ajoi muut merkit pois markkinoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä päättää, hinnoittelullaan ajoi muut merkit pois markkinoilta.
Ei päätä ja oikeasti Tesla ei muita merkkejä markkinoilta karkoita. Valtaosa sähköautoista tulee tänäkin vuonna olemaan muita kuin Tesloja. Jos olisin ostamassa sähköautoa niin en taatusti ostaisi Teslaa. Eikä osta moni muukaan.
Ja Tesla ei tänä vuonna ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa, jos huomioidaan kaikki autot.
- Anonyymi
No, kyllä minä päädyin Taycaniin.
Model s 119000.
Taycan 4s 114000.
tehoo vähemmän, mutta jotenkin ulkonäkö viehätti.
Taycanissa kyllä pidempi toimitusaika. - Anonyymi
Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto. Arvon pysymisestäkään ei ole takeita.
- Anonyymi
Tosin normaalien autojen arvokin aina laskee ja näin tulee käymään sähköautoillakin tulevaisuudessa. Ei auto ole sijoitus. Jos autoa käyttää kauan niin arvon laskusta ei samalla tavalla tarvitse välittää.
- Anonyymi
"Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto."
Vantaa, Turku, Lempäälä ja Oulu. Lisäksi Teslan rangerit (tulevat korjaamaan auton koti- tai työpaikan pihaasi!) ja partneriverkosto. Esim. Atoy autohuolto on Teslan hyväksymä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto."
Vantaa, Turku, Lempäälä ja Oulu. Lisäksi Teslan rangerit (tulevat korjaamaan auton koti- tai työpaikan pihaasi!) ja partneriverkosto. Esim. Atoy autohuolto on Teslan hyväksymä.Heikolta vaikuttaa vielä huoltoverkosta . Yli 100 km huoltoon olisi minulla . " rangerien " kotikäynnit varmaan edullisia .
- Anonyymi
Pullonokka delfiini pitää irrota viidellä tonnilla, keulaa vois hiukan tuunata pajalla!😭🤣
- Anonyymi
Mutta kun siihen ei pääse "sisään" kuin tehdas vikakoodi laitteilla.
Karsii käyttöä maaseudulla.
Ei pysty Jaska korjaan Teboililla.
Siksi en itse osta. - Anonyymi
Teslalla on suurin sähköautojen valmistuskapasiteetti, jolla he nyt tosiaan yrittävät jarruttaa perinyteisten merkkien sähköistymistä. Eivät kuitenkaan tule onnistumaan muuta kuin akkupuolella. Itse autonvalmistuksen osalta perinteisten merkkien logistiikkaketjut ja valmistusosaaminen päihittävät edelleen Teslan. Toki viivästystä ja ongelmia tulee, mutta lopulta perinteiset konsernit voittavat.
- Anonyymi
Tesla tekee paljon autoja eri tehtaissaan, mutta ehkä kukaan ei tmmärrä kuinka paljon se tulee tekemään tulevaisuudessa.
https://edition.cnn.com/2022/08/15/business/tesla-million-cars-china/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851