Tesla päätti ettei muita automerkkejä enää tarvitse myydä

Anonyymi-ap

Hinnan alennukset nyt myös X ja S malleihin edellisten Y ja 3 lisäksi.

Tesla käytännössä ensin houkutteli perinteiset merkit tekemään sähköautomallistoja ylihintaan. Noh nytten Tesla näyttää kieltä koko sähköautoteollisuudelle hinnan alennuksillaan.

Tesla käytännössä näin päätti ettei perinteisiä automerkkejä tatvita enää markkinoilla.

Tilanne on nyt sitten se että halpis sähköauto hyundai ja kia ovatkin yhtäkkiä 10-15tuhatta kalliimpia kuin mahtava model Y. Kaiken lisäksi model y on nopeampi, tilavampi, parempi, taloudellisempi…kaikkea parempaa.

Miksi enää kukaan ostaisi mitään muuta kuin Teslan? Käytännössä nyt on perinteisten merkkejän päivät luetut.

35

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ferrareita tarvitsee kyllä vielä. Mutta ei Teslan lisäksi muita. Tesla tulee olemaan vieläkin suositumpi. Asiakkaat peruvat nyt kilpaa muiden merkkejen tilauksia. Vaikka maksaa peruutusmaksun esim 60000e hintaluokassa joku 2000e on silti järkevämpää hankki tesla kun se on edullisempi ja parempi.

      • Anonyymi

        Kamalia pelejä ja rökäletappip kun myy sitten joskus. Me passataan tämä tesla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalia pelejä ja rökäletappip kun myy sitten joskus. Me passataan tämä tesla

        Me ostetaan toinen. Ostan kun halvalla saa nyt parasta.


      • Anonyymi

        Jopa nykyisillä hinnoilla Teslat ovat aivan liian kalliita normaaleille autoa ostaville. Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e. Ja monet ostavat jopa alle 20 000e autoja. Siis uusia autoja. Sähköautoissa tällaisia ei oikein ole, mutta polttomoottoriautoissa tai hybrideissä on.

        Markkinoilla on jo nyt paljon Teslaa halvempia sähköautoja ja niitä on tulossa pian lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa nykyisillä hinnoilla Teslat ovat aivan liian kalliita normaaleille autoa ostaville. Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e. Ja monet ostavat jopa alle 20 000e autoja. Siis uusia autoja. Sähköautoissa tällaisia ei oikein ole, mutta polttomoottoriautoissa tai hybrideissä on.

        Markkinoilla on jo nyt paljon Teslaa halvempia sähköautoja ja niitä on tulossa pian lisää.

        "Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."

        En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."

        En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan.

        Eli puolet maksaa alle 36 000 euroa. Lisäksi uusien autojen myynti on kuolemassa juuri liian korkeiden hintojen takia. Siksi vuosi vuodelta ostetaan vähemmän uusia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli puolet maksaa alle 36 000 euroa. Lisäksi uusien autojen myynti on kuolemassa juuri liian korkeiden hintojen takia. Siksi vuosi vuodelta ostetaan vähemmän uusia autoja.

        Lisään... Esimerkiksi viime vuonna vähiten uusia henkilöautoja sitten vuoden 1995 ja tänä vuonna tullaan myymään vielä vähemmän uusia. Tänä vuonna olla 90-luvun laman lukemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Normaali uusi auto maksaa noin 30 000e."

        En tiedä mistä kehitysmaasta puhut, Suomessa keskihinta oli 36 t€ vuonna 2021. 2022 lukema oli luultavasti hyvin lähellä 40 t€. Monet sähköautot osuvat tuohon 30 - 50 t€ hintahaarukkaan.

        Tuollainen 30 t€ vastaa korkeintaan 20 t€ polttomoottoriautoa. 30 t€ sähköautossakin pitää olla yli 500 km toimintamatka keskellä talvea ja sen täytyy olla perheauto.

        Itse ainakin odotan, että sähköautojen nykyisestä hinnasta tippuu vielä yli 10 t€.


    • Anonyymi

      Mites se TM talvitesti. Oliko se ihan turha?
      Mites monimerkki huolto ja tesla sekä avoin vikadiasnotiikka?
      Takaa ajan jälkeinen ylläpito kyllä hiukan haastavaa.
      Esim model s korjaukset ja osa hinnoittelu 10v vanhassa autossa ?

    • Anonyymi

      Kirjoitustyylistä päätellen aloittajalta lie jäänyt apukoulukin kesken:D

    • Anonyymi

      Edelleenkään tesla ei kiinnosta ihan jokaista autonostajaa …

    • Anonyymi

      Ei niin. On se model s plaid niin vanhan näköinen. Mielummin taycan.

    • Anonyymi

      Teslan monopoli olisi kammottava ajatuksenakin. Tuo tarkoittaisi sähköautojen kehityksen pysähtymistä. Samalla tuo tarkoittaisi, että hinnat eivät tule laskemaan.

      Vain idiootit toivovat Teslan monopolia. Monopoli ei ikinä ole hyvä asia, ei edes Teslan kohdalla.

      • Anonyymi

        Taitaa Teslan myynti näyttää hiipumisen merkkejä ja isot investoinnit uhkaa taloutta kun autokauppa on hiipumassa koko pallolla, eiköhän tuossa ole siitä kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Teslan myynti näyttää hiipumisen merkkejä ja isot investoinnit uhkaa taloutta kun autokauppa on hiipumassa koko pallolla, eiköhän tuossa ole siitä kyse.

        Kaikki muut merkit ovat hiipumassa. Tesla on ainoa, jonka myyntimäärät nousevat 40-80% vuositasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut merkit ovat hiipumassa. Tesla on ainoa, jonka myyntimäärät nousevat 40-80% vuositasolla.

        Jos puhutaan pelkistä sähköautoista niin muidenkin merkkien sähköautojen myynnit nousee ihan samaa vauhtia. Ja kiinalaisten sähköautot on jo menossa Teslan ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhutaan pelkistä sähköautoista niin muidenkin merkkien sähköautojen myynnit nousee ihan samaa vauhtia. Ja kiinalaisten sähköautot on jo menossa Teslan ohi.

        Paitsi muut merkit supistavat tuotantoaan, jotta eivät joudu laskemaan hintoja. Koska siihen niillä ei ole varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi muut merkit supistavat tuotantoaan, jotta eivät joudu laskemaan hintoja. Koska siihen niillä ei ole varaa.

        Vain polttomoottoriautoista. Sähköautoissa kasvuvauhti on samaa luokkaa kuin Teslalla. Teslan "ylivoima" on valetta. Euroopassa Teslalla on alle 20% osuus täyssähköautojen myynnistä. Ja Kiinassa on jo valmistajia, jotka ylittävät kevyesti Teslan myynnit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain polttomoottoriautoista. Sähköautoissa kasvuvauhti on samaa luokkaa kuin Teslalla. Teslan "ylivoima" on valetta. Euroopassa Teslalla on alle 20% osuus täyssähköautojen myynnistä. Ja Kiinassa on jo valmistajia, jotka ylittävät kevyesti Teslan myynnit.

        Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.

        No sehän on tiedossa, että teslalla katteet kohdallaan, kun esim model3 on laadun perusteella korkeintaan 20k€ auto....😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan kyse on täyssähköautoista. "Perinteiset" valmistajat vähentävät juuri niiden tuotantoa. Jos eivät niin tekisi, ne jäisivät varsin nopeasti inventaarioon, koska tilauksia on peruttu niin paljon Teslan hinnanalennuksen vuoksi. Näillä valmistajilla ei ole mahdollisuutta vastata hintakilpailuun, koska katteet ovat jo nyt hyvin lähellä nollaa tai jopa negatiivisia.

        Ja silti valtaosa ostaa mieluummin muun sähköauton kuin Teslan. Ja tulee ostamaan tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti valtaosa ostaa mieluummin muun sähköauton kuin Teslan. Ja tulee ostamaan tulevaisuudessakin.

        Hahaha. Niinpä.. https://yle.fi/a/74-20014759


        Tesla jyrää kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaha. Niinpä.. https://yle.fi/a/74-20014759


        Tesla jyrää kaikki

        Ei tuo mitään todista. Vaikka Tesla ennätystuloksen tekikin niin silti ylivoimainen valtaosa myydyistä sähköautoista EI ole Tesloja. Eikä ole tänä vuonnakaan.

        Lisäksi näillä myyntimäärillä Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa myytyjen autojen lukumäärällä mitattuna. Euroissa Tesla on korkealla, mutta ei myyntimäärissä.


    • Anonyymi

      Teslako päättää mitä myydään?

      • Anonyymi

        Kyllä päättää, hinnoittelullaan ajoi muut merkit pois markkinoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä päättää, hinnoittelullaan ajoi muut merkit pois markkinoilta.

        Ei päätä ja oikeasti Tesla ei muita merkkejä markkinoilta karkoita. Valtaosa sähköautoista tulee tänäkin vuonna olemaan muita kuin Tesloja. Jos olisin ostamassa sähköautoa niin en taatusti ostaisi Teslaa. Eikä osta moni muukaan.

        Ja Tesla ei tänä vuonna ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa, jos huomioidaan kaikki autot.


    • Anonyymi

      No, kyllä minä päädyin Taycaniin.
      Model s 119000.
      Taycan 4s 114000.
      tehoo vähemmän, mutta jotenkin ulkonäkö viehätti.
      Taycanissa kyllä pidempi toimitusaika.

    • Anonyymi

      Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto. Arvon pysymisestäkään ei ole takeita.

      • Anonyymi

        Tosin normaalien autojen arvokin aina laskee ja näin tulee käymään sähköautoillakin tulevaisuudessa. Ei auto ole sijoitus. Jos autoa käyttää kauan niin arvon laskusta ei samalla tavalla tarvitse välittää.


      • Anonyymi

        "Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto."

        Vantaa, Turku, Lempäälä ja Oulu. Lisäksi Teslan rangerit (tulevat korjaamaan auton koti- tai työpaikan pihaasi!) ja partneriverkosto. Esim. Atoy autohuolto on Teslan hyväksymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huoltoverkosto sen verran heikko että toistaiseksi Tesla ei ole vaihtoehto."

        Vantaa, Turku, Lempäälä ja Oulu. Lisäksi Teslan rangerit (tulevat korjaamaan auton koti- tai työpaikan pihaasi!) ja partneriverkosto. Esim. Atoy autohuolto on Teslan hyväksymä.

        Heikolta vaikuttaa vielä huoltoverkosta . Yli 100 km huoltoon olisi minulla . " rangerien " kotikäynnit varmaan edullisia .


    • Anonyymi

      Pullonokka delfiini pitää irrota viidellä tonnilla, keulaa vois hiukan tuunata pajalla!😭🤣

    • Anonyymi

      Mutta kun siihen ei pääse "sisään" kuin tehdas vikakoodi laitteilla.
      Karsii käyttöä maaseudulla.
      Ei pysty Jaska korjaan Teboililla.
      Siksi en itse osta.

    • Anonyymi

      Teslalla on suurin sähköautojen valmistuskapasiteetti, jolla he nyt tosiaan yrittävät jarruttaa perinyteisten merkkien sähköistymistä. Eivät kuitenkaan tule onnistumaan muuta kuin akkupuolella. Itse autonvalmistuksen osalta perinteisten merkkien logistiikkaketjut ja valmistusosaaminen päihittävät edelleen Teslan. Toki viivästystä ja ongelmia tulee, mutta lopulta perinteiset konsernit voittavat.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe