Tässä amerikkalaisen 5000 lääkärin järjestön
vinkkejä Alzheimerin ehkäisyy
http://www.pcrm.org/health/prevmed/diet_alzheimers.html
Mitäs sanotte.
Diet and Alzheimer's Disease
4
623
Vastaukset
- kielitaidoton
Jos se on jonkun dieettituotteen mainos, niin älä suotta vaivaudu.
- hasbeen
Luin tarkkaan läpi. Ei mitään sellaista, mitä ei olisi jo Timo Erkinjuntin kirjoissa.
Dieetistä todettiin, että korkea kolesterolitaso on pahasta. Raportoitiin myös estrogeenitutkimusta, mutta aineisto oli vain 120 potilasta.
Dieetistä todettiin, että C-vitamiini ja folaatit ovat tärkeitä, myös B12 ja B 6-vitamiinit.
Tutkimustulokset toisaalla (tämän viikon New Scientist) viittaavat siihen, että purkista nautittuna antioksidanteista ei ole hyötyä. Ihminen on niin taitava koneisto, että mitokondriot ottavat antioksidantit ruuasta, eikä lisäaineista.
Eli paljon vihanneksia. Sellainen oli mielestäni ohje.
Eikös se ole niin, että Alzheimerissa paino tahtoo laskea, riittävän energian saamiseksi ehkä on sitten syytä suosia pehmeitä rasvoja. - omainen
hasbeen kirjoitti:
Luin tarkkaan läpi. Ei mitään sellaista, mitä ei olisi jo Timo Erkinjuntin kirjoissa.
Dieetistä todettiin, että korkea kolesterolitaso on pahasta. Raportoitiin myös estrogeenitutkimusta, mutta aineisto oli vain 120 potilasta.
Dieetistä todettiin, että C-vitamiini ja folaatit ovat tärkeitä, myös B12 ja B 6-vitamiinit.
Tutkimustulokset toisaalla (tämän viikon New Scientist) viittaavat siihen, että purkista nautittuna antioksidanteista ei ole hyötyä. Ihminen on niin taitava koneisto, että mitokondriot ottavat antioksidantit ruuasta, eikä lisäaineista.
Eli paljon vihanneksia. Sellainen oli mielestäni ohje.
Eikös se ole niin, että Alzheimerissa paino tahtoo laskea, riittävän energian saamiseksi ehkä on sitten syytä suosia pehmeitä rasvoja.Kyllähän nuo kolesterolittomat dieetit ja vitamiinit ovat useimmilla ennestään tiedossa.
Alzheimerpotilaiden laitumisesta vaan on tullut mieleen, että on se toinenkin ääripää. Tiedän potilaan joka pitää makeasta ja syö kaiken minkä löytää. Nälkä tuntuu olevan alinomaan, eikä hän muista syöneensä. Aika tuhdissa kunnossa jo onkin, ja asiaa tietenkin edistää se, että eri hooitajat toisistan tietemättä parhaansa mukaan tarjoavat tälle nälkäiselle tarpeeksi ruokaa. Toisinaan kyllä on hyvin huono ruokahalu, mutta kai noilla vararavinnoilla muutaman päivän tulee toimeen vähemmälläkin. - Hoitaja
omainen kirjoitti:
Kyllähän nuo kolesterolittomat dieetit ja vitamiinit ovat useimmilla ennestään tiedossa.
Alzheimerpotilaiden laitumisesta vaan on tullut mieleen, että on se toinenkin ääripää. Tiedän potilaan joka pitää makeasta ja syö kaiken minkä löytää. Nälkä tuntuu olevan alinomaan, eikä hän muista syöneensä. Aika tuhdissa kunnossa jo onkin, ja asiaa tietenkin edistää se, että eri hooitajat toisistan tietemättä parhaansa mukaan tarjoavat tälle nälkäiselle tarpeeksi ruokaa. Toisinaan kyllä on hyvin huono ruokahalu, mutta kai noilla vararavinnoilla muutaman päivän tulee toimeen vähemmälläkin.Toiset tosiaan laihtuvat, vaikka söisivätkin ihan kunnolla, toiset taas söisivät kaiken mitä käteensä löytävät, rasvoista ym. lähtien.
Itse olen miettinyt, että onko se näillä asiakkailla, joilla aina nälkä, eivätkä ole "koskaan saaneet ruokaa", jonkinlaista huomion tai rakkauden nälkää. Olen sitä kokeillut muutaman kerran, kun meilläkin tietyt asukkaat ovat sitä mieltä etteivät ole esim. aamulla saaneet mitään, ja sitten väkisin syövät uuden puuroannoksen entisenkin jo pukatessa ylöspäin, niin olen kokeillut sitä, että olen mennyt viereen, halaillut ja huomioinut ko. asukasta. Hetken päästä hän tyytyväinen, eikä enää lainkaan nälkäinen, kun olen kysynyt, että maistuisiko vielä kahvia tai muuta.
Aika jännää, jos hoitajat eivät ko. paikassa ole keskenään puhuneet ko. asiakkaan ahmimisesta tai painonnoususta. Meillä seurataan painoja parin kuukauden välein, ja seurataan kaikkien syömistä. Niin huonosti kuin hyvin syövienkin osalta. Alati nälkäisille yritellään laittaa enempi salaatti ym.
Alzhaimerkin on siitä jännä tauti, että se kulkee niin yksilöllisesti eri potilailla. Kahta samankaltaista sairaus-kaarta tuskin on. Ja pitää muistaa, että dementoivia sairauksia on muitakin kuin Alzhaimer.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999