Asun viime vuonna 20 vuotta täyttäneessä asossa, jossa ilmeisesti jotain kiinteistön tarkasteluja tehtiin viime vuonna. Mietin vain että missä vaiheessa asoyhtiöt yleensä ilmoittavat että perusremppa tulossa? Miten tuo prosessi etenee?
Tuleeko ensin jotain alustavaa infoa vai suoraan joku lappu että no niin puolen vuoden kuluttua asunnossa ei voi asua 2-3kk ajan? Miten tuo informointi toimii?
Ilmeisesti yhtiöt kuitenkin pyrkivät tarjoamaan evakkokämppää itse suoraan?
Kuinka aikaisin perusparannuksesta ilmoitetaan?
7
202
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki tuo on yhtiökohtaista. Perusparannusta mielellään lykätään mahdollisimman kauas. On 30 vuotta vanhoja kohteita, joissa ei vielä ole perusparannusta tehty.
Asiasta yleensä ilmoitetaan hyvissä ajoin ja asukkaita valistetaan kasvotusten. Etukäteen ja työn aikana. Myös toivomuksia usein kuunnellaan.
On noista jutuista muutkin selviytyneet, joten kyllä sinäkin...- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17712289B
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
On se täältä siltikin varmistettava...
- Anonyymi
Remontin alkaminen selviää kun remonttimiehet tulee omilla avaimilla ja piikkauskoneet kainalossa purkamaan lavuaarin ja WC:n pöntön.
- Anonyymi
ASO-talon remontit joillekin varmaan ihan kauheita. Riippuu tavaran paljoudesta, yleensähän asunnosta joutuu muuttamaan pois jopa pariksi kuukaudeksi. Jos on esim.. akvaarioita, niin muutto voi olla todella hankalaa edestakaisin.
- Anonyymi
YH:n asunnosta kokemus tältä keväältä. Talo on rakennettu vuonna 1998.
31.10.2023 tuli ennakkoilmoitus märkätilasaneerauksesta, joka olisi aikaisintaan keväällä 2024.
16.2.2024 ilmoitettiin julkisivuremontista ja parvekelasituksista vuoden 2024 aikana.
6.5.2024 kerrottiin, että uusitaankin myös keittiökalusteet. Kaikki työt (=märkätilat, keittiöt, julkisivut, parvekkeet) hoidetaan yhdellä kertaa, aloitetaan 10.6.2024, ja ne kestävät noin viisi kuukautta. Luvattiin, että asukkaille järjestetään ennen sitä tiedotustilaisuus, mutta ei vielä tiedetty, milloin.
16.5.2024 jaettiin kutsut asukasinfoon, joka olisi 28.5.2024, ja johon piti mennä fyysisesti paikan päälle, eli ei ollut mitään etäosallistumismahdollisuutta. Kutsun yhteydessä kerrottiin myös märkätilaremontin huoneistokohtainen aikataulu (ensimmäiset alkavat 24.6.2024) sekä että talon kuivaushuoneeseen järjestetään tilapäiset sosiaalitilat ja pyykinpesumahdollisuus.
28.5.2024 asukasinfossa minulle järkytyksekseni selvisi, että parvekelasit asennetaan myös alimman kerroksen pihallisiin asuntoihin, eli esim. omaani. (En sellaisia siis halua.) Mahdollisesti tämä tieto ei vielä ole saavuttanut kahden muun alakerran asunnon asukkaita. En tiedä, mieltävätkö he, että heilläkin olisi parveke, jota remontti koskee.
30.6.2024 jaettiin tiedote, jossa kerrottiin, että märkätila- ja keittiöremonttiin liittyvä huoneistokohtainen aloituskatselmus järjestetään 11.6.2024 kello 8 - 11, ja että asukkaan olisi silloin syytä olla paikalla. Kerrottiin myös, että parvekkeet tulisi tyhjentää 15.6.2024 mennessä, jolloin ovet lukitaan ulkoapäin. (Pihoista ei edelleenkään mainittu mitään.)
Kyllähän tämä vähän äkkiä tulee. Etenkin töissäkäyvälle ihmiselle voi olla vaikea osallistua kaikkiin tilaisuuksiin tuolla aikataululla. Firma ei järjestä mitään korvaavaa asuntoa rempan ajaksi. Vuokraan saa 30 % alennuksen märkätilarempan ajalta, ei muuta. Itsellä hyvä tilanne sillä pystyin järkkäämään korvaavan edullisen majoituksen halvalla, mutta ilmeisesti moni vain yrittää asua rempan keskellä.
Minua harmittaa lähinnä ne parvekelasit, joita en halua. Aikoinaan etsin nimenomaan pihallisen asunnon, jossa olen viihtynytkin. Firma ei varmaan suostu siihen, että saisin asua ilman laseja niin kauan kuin asun ja asennutan pois muuttaessani ne omalla kustannuksellani. - Anonyymi
YH:n asunnosta kokemus tältä keväältä. Talo on rakennettu vuonna 1998.
31.10.2023 tuli ennakkoilmoitus märkätilasaneerauksesta, joka olisi aikaisintaan keväällä 2024.
16.2.2024 ilmoitettiin julkisivuremontista ja parvekelasituksista vuoden 2024 aikana.
6.5.2024 kerrottiin, että uusitaankin myös keittiökalusteet. Kaikki työt (=märkätilat, keittiöt, julkisivut, parvekkeet) hoidetaan yhdellä kertaa, aloitetaan 10.6.2024, ja ne kestävät noin viisi kuukautta. Luvattiin, että asukkaille järjestetään ennen sitä tiedotustilaisuus, mutta ei vielä tiedetty, milloin.
16.5.2024 jaettiin kutsut asukasinfoon, joka olisi 28.5.2024, ja johon piti mennä fyysisesti paikan päälle, eli ei ollut mitään etäosallistumismahdollisuutta. Kutsun yhteydessä kerrottiin myös märkätilaremontin huoneistokohtainen aikataulu (ensimmäiset alkavat 24.6.2024) sekä että talon kuivaushuoneeseen järjestetään tilapäiset sosiaalitilat ja pyykinpesumahdollisuus.
28.5.2024 asukasinfossa minulle järkytyksekseni selvisi, että parvekelasit asennetaan myös alimman kerroksen pihallisiin asuntoihin, eli esim. omaani. (En sellaisia siis halua.) Mahdollisesti tämä tieto ei vielä ole saavuttanut kahden muun alakerran asunnon asukkaita. En tiedä, mieltävätkö he, että heilläkin olisi parveke, jota remontti koskee.
30.6.2024 jaettiin tiedote, jossa kerrottiin, että märkätila- ja keittiöremonttiin liittyvä huoneistokohtainen aloituskatselmus järjestetään 11.6.2024 kello 8 - 11, ja että asukkaan olisi silloin syytä olla paikalla. Kerrottiin myös, että parvekkeet tulisi tyhjentää 15.6.2024 mennessä, jolloin ovet lukitaan ulkoapäin. (Pihoista ei edelleenkään mainittu mitään.)
Kyllähän tämä vähän äkkiä tulee. Etenkin töissäkäyvälle ihmiselle voi olla vaikea osallistua kaikkiin tilaisuuksiin tuolla aikataululla. Firma ei järjestä mitään korvaavaa asuntoa rempan ajaksi. Vuokraan saa 30 % alennuksen märkätilarempan ajalta, ei muuta. Itsellä hyvä tilanne sillä pystyin järkkäämään korvaavan edullisen majoituksen halvalla, mutta ilmeisesti moni vain yrittää asua rempan keskellä.
Minua harmittaa lähinnä ne parvekelasit, joita en halua. Aikoinaan etsin nimenomaan pihallisen asunnon, jossa olen viihtynytkin. Firma ei varmaan suostu siihen, että saisin asua ilman laseja niin kauan kuin asun ja asennutan pois muuttaessani ne omalla kustannuksellani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569