Ekat kuukautiset alkoi, apua!

Anonyymi-ap

Eli, kun tulin koulusta kotiin ja menin vessaan huomasin verta alushousuissani ja se oli kirkkaan punaista ja niinku just tullu. Mä aloin miettii onks nää mun ekat menkat ja lähdin vaan mun huoneeseen ja laitoin siteen ja aloin miettii vaa et onks nää ny ne menkat ja mä oon nii shokissa että mä tärisen ja mä en halunnu sen tulla noin yhtäkkiä ja voiko joku kertoa jotain menkoista niiku jotain vinkkejä. Mä oon siis 13v tyttö

11

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla on alkanut menkat ja se on normaalia että ne alkaa murrosiässä.Myös ohivuotoja voi tulla vaikka olis kuukautissuoja.Siteen kanssa varsinkin. Kun sulla on menkat niin käytä mustia päällyshousuja jolloin se ohivuoto ei näy jos sattuu että tulee ohivuotoja. Side pysyy paremmin jos on napakat alushousut jossa side pysyy paremmin.En itse suosittele alushousuja joissa on lahkeet.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­y­­­m­­f­­­o­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17712596p

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jos sinulla on äiti kotona, nyt tai myöhemmin, kehottaisin juttelemaan hänen kanssaan kuukautisista.
      Äidit kyllä tietää ja osaa neuvoa, heillä on kaikilla itselläänkin ollut kuukautiset.

    • Kannattaa kertoo sun äitille itellä alko menkat joulukuussa ja kerroin heti äitil ja ymmärs ja auttoi siteitten kaa yms. Oon siis koht 14. Ota kouluun mukaan siteitä tai tampooneja vuotomäärän mukaan jos runsaat kiin ota enemmän eikö sitä kannata vaihtaa kun vasta sitten kun on ihan pakko 😍 tsemppiii ❤️❤️

    • Siis mua ärsyttää niin paljon menin vessaan joskus kahdeksan aikaan ja siteessä ei ollut mitään ja tampoonikin valkoinen ajattelin että Jes ne loppu mut 3tunnin jälkeen menin vessaan ja kuulin sellasen *plomps* ja katoin pönttöön ja helvekko siel se oli veret tippunu ja aloin pyyhkii ni eikö ollu sit paperi ihan veressä. Tää on mun 4pv ja en pysty yhtään sanoo kauan kestää kun ekat menkat kesti 15pv. Mist tiiän et ne nyt sit oikeesti loppuu ettei käy tälläsii pikku yllätyksii.

    • Tässä neuvoni:

      Pidä muutamaa sidettä mukana missä menetkin, tarkista aina vessakäyntien aikana miten täynnä side on. Aivan reunasta reunaan ei kannata jättää, muuten se voi seuraavaksi vuotaa yli ja on epämukavaa muutenkin.

      Aivan suoraan tamponeihin ei kannata mennä, ne eivät sovi aivan kaikille: https://www.netlaakari.fi/naiset/artikkelit/toksinen-sokkioireyhtyma-on-harvinainen-mutta-vakava-tunnista-oireet/

      Mutta jos sopii niin ne voivat helpottaa elämää sillä ne ovat huomaamattomampia ja niiden kanssa voi uidakin. Tosin suosittelisin käyttämään pikkuhousunsuojia niiden kanssa, varmuuden vuoksi.

      Pese alapää hyvin vähintään kerran päivässä jotta bakteerit eivät pesiydy.

      Menkkapikkareitakin (period panties) nykyään saa jos haluat kokeilla jotakin uudelleen käytettävää: https://yle.fi/a/74-20010178

      Tai kuukuppeja (menstrual cup): https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuukautiskuppi

      Tästä tulee sinulle rutiinia ennen pitkää, älä siis stressaa liikaa, opit sen kyllä ihan kokemuksella.

    • Anonyymi

      Moi! Oon ite 13 v. ja mulla alko tänään menkat. Kannattaa ottaa AINA vara siteitä, ite unohin ja kaduin karvaasti. Yöks kannattaa laittaa ihan yölle tarkoitettuja siteitä, perus siteet ei toimi samalla tavalla. Toivottavastia autto

    • Anonyymi

      Siis mulla alko kans tänää oon 13 ja kohta 14 v ja tärisen ihan sikana mua itkettää ja stressaa ja vihaan tätä. Apuaa. Enhaluu. Mua ahdistaa niin paljon enkä voi keskittyy kouluun tai mihinkään ja mulla on siis jo valmiiks ahdistushäiriö nii täö on tosi paha😫

      • Anonyymi

        Kuukautiset kuuluu tytön/naisen elämään. Et sä teinnyt että tytöillä alkaa kuukautiset murrosiässä. Oot sä oikeesti elänyt tynnyrissä ja luulllut ettei kuukautiset koske sua. ei toi itkeminen auta sua. ei se lopeta menkkoja


      • Anonyymi

        Mullaki ehkä alko tänää en oo iha varma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki ehkä alko tänää en oo iha varma

        me ei nähdä sun pikkuhousuja onko niissä verta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1649
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1056
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      134
      972
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      857
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      828
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe