Kauppalan kirppis & kansankahvila

Anonyymi-ap

Kauppalan kirppis & kansankahvilan yrittäjä tee päätös pidätkö auki vai et.

83

4476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole yrittäjä, mutta tiedän vaan ettei hirveästi kannata tällä hetkellä. Jospa siihen saadaan joku Soilin tilalle piakkoin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö

        Miten niin höpö höpö? Perustele.


      • Anonyymi

        Myyjäis-ja Lahjapuoti Porokylänkatu 29. Myytävää & asiakkaita on


      • Anonyymi

        Taitolaji on asiakaspalvelu.


      • Anonyymi

        Kauppalan kirppis & kansankahvila millään hetkellä kannata jos ei osata asiakspalvelua.


      • Anonyymi

        Ellei kannata, niin miksi uutta yrittäjää toivot? Nythän juuri yrittäjän töykeys estää sinne tulemisen.


      • Anonyymi

        Olen vitsillä sanonut, että jos haluat miljönääriksi, niin älä ryhdy kirppiksenpitäjäksi. No, tästä on nyt tämäkin oman elämänsä talousasiantuntija näemmä vetänyt johtopäätöksensä. Minun pitää kuitenkin sanoa ihan nätisti, että jättäkää ne kannattavuuslaskelmat ihan suosiolla sikseen. Te kun ette tiedä, mitä kaikkea muuta minä teen ja mistä minä tuloni kerään. Teistä kun yksikään ei taida olla kirjanpitäjäni.

        Kommentoin nyt näihin "palautteisiin", tosin en kyllä enää itsekään tiedä, että miksi vaivaudun. Yleensä siitä ei ole mitään hyötyä, mutta saavatpahan porukat edes jotain jutun juurta. Pitäisi vain ajatella, että karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Mutta jos jotain jää epäselväksi, niin kannattaa sitten olla yhteydessä suoraan minuun, joka ihan face-to-face tai vaikkapa Mesessä. Siinä on tietysti se ongelma, että joutuisi paljastamaan henkilöllisyytensä.... puskistahuutelu kun on paljon helpompaa. (juttu jatkuu toisessa kommentissa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitolaji on asiakaspalvelu.

        Sanos muuta, mutta ensiksi minun pitää sanoa, että suurin osa asiakkaistani ovat kivoja ja mukavia ja palaavat aina uudelleen liikkeelle joko vuokraamaan myyntipaikkaa tai sitten vain katselemaan valikoimia ja/tai vaihtamaan kuulumisia. Sitten valitettavasti on niitäkin ei-niin-kivoja ja vilpittömiä ja joitakin heistä osaan jo varoa, vaikka pohjimmiltani olenkin hyvään uskova hölmö.

        Olen tässä nyt ymmärtänyt, että asiakaspalvelutilanteessa seuraavat asiat ovat vakavia virheitä ja johtavat väistämättä katastrofiin: (tulkitse kuitekin vahvan sarkasmin kautta)
        - asiakkaan iloisesti tervehtiminen
        - asiakkaan normaali ystävällinen tervehtiminen
        - asiakkaan tervehtiminen, vaikka asiakas itse ei tervehtisikään
        - jos asiakas on jo ehtinyt mennä katselemaan tavaroita hyllystä ja menet
        tervehtimään häntä sinne hyllyjen väliin
        - asiakkaaseen päin katsominen
        - kassalla vain ”pakollisten asioiden juttelu/kysyminen”
        - kassalla ”pakollisten” lisäksi muutaman sanan vaihto
        - edellisten vaihtoehtojen lisäksi kassalla enempi jutteleminen
        - jos ei tiedä, että onko jotain tavaraa hyllyssä ja pyytää asiakasta itse katsomaan
        (tavaraahan tulee ja menee, eikä kaikista niistä ole edes tietoinen, mitä hyllyissä on)
        - arvion antaminen, meneekö joku tavara mahdollisesti kaupaksi vai ei
        - vinkin tai neuvon antaminen tai kysyttäessä mielipiteen kertominen
        - sanoa asiakkaan poislähtiessä hänelle ”kiitos ja hei!”, silloinkin kun asiakas itse ei
        vaivaudu sanomaan mitään
        - jutteleminen tuttujen kanssa pöydän ääressä
        - muiden töiden tekeminen kassalla notkumisen ohessa tai edes niistä mainitseminen
        - porttikiellon antaminen, jos asiakas haukkuu natsiksi ja fasistiksi
        Että kyllä se on taitolaji.

        Etsi seuraava kommentti alempaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppalan kirppis & kansankahvila millään hetkellä kannata jos ei osata asiakspalvelua.

        Äkkisesti reakoi yrittäjä teällä ja muuvalla jos yrittääpi antoo pallautetta. Tuleepi pitkät litaniat meriselityksie. Eip taija olla heleppoo yrittäjyys mutta voepihan tuota niinnii sannoo jotta pennillä 2 puolta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta, mutta ensiksi minun pitää sanoa, että suurin osa asiakkaistani ovat kivoja ja mukavia ja palaavat aina uudelleen liikkeelle joko vuokraamaan myyntipaikkaa tai sitten vain katselemaan valikoimia ja/tai vaihtamaan kuulumisia. Sitten valitettavasti on niitäkin ei-niin-kivoja ja vilpittömiä ja joitakin heistä osaan jo varoa, vaikka pohjimmiltani olenkin hyvään uskova hölmö.

        Olen tässä nyt ymmärtänyt, että asiakaspalvelutilanteessa seuraavat asiat ovat vakavia virheitä ja johtavat väistämättä katastrofiin: (tulkitse kuitekin vahvan sarkasmin kautta)
        - asiakkaan iloisesti tervehtiminen
        - asiakkaan normaali ystävällinen tervehtiminen
        - asiakkaan tervehtiminen, vaikka asiakas itse ei tervehtisikään
        - jos asiakas on jo ehtinyt mennä katselemaan tavaroita hyllystä ja menet
        tervehtimään häntä sinne hyllyjen väliin
        - asiakkaaseen päin katsominen
        - kassalla vain ”pakollisten asioiden juttelu/kysyminen”
        - kassalla ”pakollisten” lisäksi muutaman sanan vaihto
        - edellisten vaihtoehtojen lisäksi kassalla enempi jutteleminen
        - jos ei tiedä, että onko jotain tavaraa hyllyssä ja pyytää asiakasta itse katsomaan
        (tavaraahan tulee ja menee, eikä kaikista niistä ole edes tietoinen, mitä hyllyissä on)
        - arvion antaminen, meneekö joku tavara mahdollisesti kaupaksi vai ei
        - vinkin tai neuvon antaminen tai kysyttäessä mielipiteen kertominen
        - sanoa asiakkaan poislähtiessä hänelle ”kiitos ja hei!”, silloinkin kun asiakas itse ei
        vaivaudu sanomaan mitään
        - jutteleminen tuttujen kanssa pöydän ääressä
        - muiden töiden tekeminen kassalla notkumisen ohessa tai edes niistä mainitseminen
        - porttikiellon antaminen, jos asiakas haukkuu natsiksi ja fasistiksi
        Että kyllä se on taitolaji.

        Etsi seuraava kommentti alempaa...

        Minnuu ainakkaannole koskaan ilosesti tervehitty


    • Anonyymi

      eikös ne ole ihan ystävällisiä ja mielyttäviä paikkoja.

      • Anonyymi

        Tympeä vastaanotto heti sisällä.


      • Anonyymi

        Onhan noita paikkoja enenkin palanu 😉🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympeä vastaanotto heti sisällä.

        Minua ja ulkoista olemustani on nyt haukuttu ihan huolella ja hartaudella, kiitosta vaan.
        Heitän teille kaikille nyt haasteen: hankkikaa itsellenne kuusi kasvohermohalvausta! Pari mietoa, muut vähän topakampia ja yksi sitten sellainen, josta pitää lähteä sitten osittain näkö, kuulo ja makuaisti... Voin sitten tulla kyselemään fiiliksiä tyyliin, että hei, onks´ vähän tahmee olo? Miksi hymy ei ole herkässä? Miksi näytät noin tympeältä? Eikö Pepsodent-hymy irtoa? Miksi sun silmä vinksottaa noin?
        Minun osittaisen ilmeettömyyteni tai tympeältä näyttämisen on aiheuttanut juuri ne kuusi kasvohermohalvausta. Ne johtuvat taas neuroborrelioosista ja sen on aiheuttanut punkinpurema. Vaikka pärstää on korjailtu kirurgisesti useammankin kerran, niin ei siitä toimivaa saa. Se on semmoinen ja toimii kun toimii, jos toimii, joten tähän pitää meidän kaikkien vain tyytyä.
        No, tympeyden lisäksi ongelmana on se, että olen puhelias, ilmaisen asioista värikkäästi (mukana runsaasti hyväntahtoista huumoria ja sarkasmia), sanon asiat yleensä suoraan ja olen asenteeltani suoraselkäinen ja rehti. Jos joku menee mönkään, korjaan kyllä asiat, jos tarve vaatii. Minulla ei ole tarvetta olla ilkeä, töykeä tai pahasuopa ihmisille, jätän sen muiden puuhaksi.
        Niin, tulikin mieleeni, että saanko antaa hieman palautetta takaisin? Nimittäin... olen ihmetellyt vilpittömästi esim. sitä, miksi jouduin heti alusta alkaen syksyllä 2020 omituisen mustamaalaus- ja parjauskampanjan kohteeksi. Leviteltiin paikkaansa pitämättömiä juttuja, joiden kertojista osan sain "kiinni". He eivät olleet edes käyneet liikkeellä, mutta siitä huolimatta asioista tuntui olevan ns. varmaa tietoa. Näitä juttuja on juoruttu niin suusta suuhun (jossain on aina korvat, jotka kuulevat), kuin myös sosiaalisessa mediassa. Kun olen kysynyt asioista ko. henkilöiltä, niin on väitetty, että ei, ei olla sellaista tehty/sanottu/kirjoitettu (vaikka minulla on ollut esim. näyttää kuvakaappaukset). Seuraavaksi on sitten sanottu, että "enhän minä edes tunne sinua"... Sitä suuremmalla syyllä voinkin kysyä, että miksi ihmeessä?
        Lisäksi minusta on mm. tehty aiheettomia ilmiantoja viranomaisille sekä mm. revitty mainoksia kauppojen ilmoitustauluilta. Voisin myös kertoa asiakkaista, joilla ei ole ollut muuta syytä tulla ovesta sisään kuin vain ilkeily, ei suoraan minulle, mutta niin, että varmasti kuulen sen. Ei sovi myöskään unohtaa myös hyllyjen ja tavaroiden tahallista sotkemista ja tavaroiden piilotteluja. Ihmettelen syvästi, että kenellä/keillä on oikeasti näin paha mieli? Kenen varpaille olen tallonut?
        Tätä meininkiä kun katseli aikansa, niin mieleen juolahti semmoinen asia, että tarvitsenko minä tätä ihan oikeasti? Joten päätin jo viime maaliskuussa, että isken hanskat tiskiin ja suuntaan katseeni johonkin muualle.... (jatkuu toisen kommentin alla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ja ulkoista olemustani on nyt haukuttu ihan huolella ja hartaudella, kiitosta vaan.
        Heitän teille kaikille nyt haasteen: hankkikaa itsellenne kuusi kasvohermohalvausta! Pari mietoa, muut vähän topakampia ja yksi sitten sellainen, josta pitää lähteä sitten osittain näkö, kuulo ja makuaisti... Voin sitten tulla kyselemään fiiliksiä tyyliin, että hei, onks´ vähän tahmee olo? Miksi hymy ei ole herkässä? Miksi näytät noin tympeältä? Eikö Pepsodent-hymy irtoa? Miksi sun silmä vinksottaa noin?
        Minun osittaisen ilmeettömyyteni tai tympeältä näyttämisen on aiheuttanut juuri ne kuusi kasvohermohalvausta. Ne johtuvat taas neuroborrelioosista ja sen on aiheuttanut punkinpurema. Vaikka pärstää on korjailtu kirurgisesti useammankin kerran, niin ei siitä toimivaa saa. Se on semmoinen ja toimii kun toimii, jos toimii, joten tähän pitää meidän kaikkien vain tyytyä.
        No, tympeyden lisäksi ongelmana on se, että olen puhelias, ilmaisen asioista värikkäästi (mukana runsaasti hyväntahtoista huumoria ja sarkasmia), sanon asiat yleensä suoraan ja olen asenteeltani suoraselkäinen ja rehti. Jos joku menee mönkään, korjaan kyllä asiat, jos tarve vaatii. Minulla ei ole tarvetta olla ilkeä, töykeä tai pahasuopa ihmisille, jätän sen muiden puuhaksi.
        Niin, tulikin mieleeni, että saanko antaa hieman palautetta takaisin? Nimittäin... olen ihmetellyt vilpittömästi esim. sitä, miksi jouduin heti alusta alkaen syksyllä 2020 omituisen mustamaalaus- ja parjauskampanjan kohteeksi. Leviteltiin paikkaansa pitämättömiä juttuja, joiden kertojista osan sain "kiinni". He eivät olleet edes käyneet liikkeellä, mutta siitä huolimatta asioista tuntui olevan ns. varmaa tietoa. Näitä juttuja on juoruttu niin suusta suuhun (jossain on aina korvat, jotka kuulevat), kuin myös sosiaalisessa mediassa. Kun olen kysynyt asioista ko. henkilöiltä, niin on väitetty, että ei, ei olla sellaista tehty/sanottu/kirjoitettu (vaikka minulla on ollut esim. näyttää kuvakaappaukset). Seuraavaksi on sitten sanottu, että "enhän minä edes tunne sinua"... Sitä suuremmalla syyllä voinkin kysyä, että miksi ihmeessä?
        Lisäksi minusta on mm. tehty aiheettomia ilmiantoja viranomaisille sekä mm. revitty mainoksia kauppojen ilmoitustauluilta. Voisin myös kertoa asiakkaista, joilla ei ole ollut muuta syytä tulla ovesta sisään kuin vain ilkeily, ei suoraan minulle, mutta niin, että varmasti kuulen sen. Ei sovi myöskään unohtaa myös hyllyjen ja tavaroiden tahallista sotkemista ja tavaroiden piilotteluja. Ihmettelen syvästi, että kenellä/keillä on oikeasti näin paha mieli? Kenen varpaille olen tallonut?
        Tätä meininkiä kun katseli aikansa, niin mieleen juolahti semmoinen asia, että tarvitsenko minä tätä ihan oikeasti? Joten päätin jo viime maaliskuussa, että isken hanskat tiskiin ja suuntaan katseeni johonkin muualle.... (jatkuu toisen kommentin alla)

        Kuka uskoo oikeesti näitä lausahduksia:
        "sanon asiat yleensä suoraan ja olen asenteeltani suoraselkäinen ja rehti"
        “minulla ei ole tarvetta olla ilkeä, töykeä tai pahasuopa ihmisille, jätän sen muiden puuhaksi.“
        Todistetusti pitkin kyliä trollina itse juoksee juoruten toisenkädentietoa ja soittelee ihmisille toisia mustamaalaten.
        "(jossain on aina korvat, jotka kuulevat)"
        Niin, pitäisi muistaa se..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskoo oikeesti näitä lausahduksia:
        "sanon asiat yleensä suoraan ja olen asenteeltani suoraselkäinen ja rehti"
        “minulla ei ole tarvetta olla ilkeä, töykeä tai pahasuopa ihmisille, jätän sen muiden puuhaksi.“
        Todistetusti pitkin kyliä trollina itse juoksee juoruten toisenkädentietoa ja soittelee ihmisille toisia mustamaalaten.
        "(jossain on aina korvat, jotka kuulevat)"
        Niin, pitäisi muistaa se..

        Oletko demari vai demarin kaveri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko demari vai demarin kaveri?

        ... tai peräti demarin vaimo?


    • Anonyymi

      Kiitos mielenkiinnosta; olen siirtynyt jo marraskuuta alussa muihin työtehtäviin. Tässä kaikki, mitä asiasta on kerrottavaa.

    • Anonyymi

      Mainosta paikasta ja liikkeen sijainnista, niin asiakkaita kyllä lisääntyy, monikaan ei tiedä kansankahvilan paikkaa.

      • Anonyymi

        Huomaa kateus noussu pintaa kun Porokylän kirppiksellä kauppa käy köhelön mainostamisen ansiosta.Älkää luulko muut kirppiksen pitäjät rupeaisi köhelö mainostamaan teidän kirppiksiä.


      • Anonyymi

        Hymmyilyyn tarvitaan 26 lihasta,mutta murjottamiseen 62.Mitteepä se toemittaa ihyteensä vaivata. Kukaan ei ole vielä silmijään särkennä,kun onkatsonut asioitten valosia puolia


      • Anonyymi

        Jaksaako tuota olla päevän,että ee toesta moettis,jaksaskohan olla päevän toesta kiittämättä.Tuumaeleppa sitä !


      • Anonyymi

        Kun työs puhhuu puolestaan,oo ite hiljoo.


      • Anonyymi

        Pittääkö Merkittäviin Saavutuksiin olla kouluja käytynä,rahoo,suosituksia. No ei Merkittäviin saavutuksiin pitää olla tolokun toemintoo


      • Anonyymi

        Ellet opi samalla kun tienoot palakkoo, huijoot ihtees kilipaelussa ihtes kanssa.


      • Anonyymi

        Tie työ oekkein niin siinä männöö vähemmän aekoo kun selevittee, että minkä tähen tehä tupeloija väärin.


      • Anonyymi

        Jos haluat immeisten huomoovan virheen niinrupeeppa jakelemmaan neuvoja.


      • Anonyymi

        Onko se pakko löytää se ratkaisu ? Eikö herkuteltais sillä pulmalla jonniin aikaa ?


      • Anonyymi

        Kaksi syytä olla tekemättä mitään
        1 . Olet yrittänyt sitä ennennii
        2. .Et oo ennenkään yrittänyt sitä.


      • Anonyymi

        Hakkoo ite omat halakos, silloin suat niistä lämpimän kaks kertoo.


      • Anonyymi

        Koeta kestee kaekkee vaan ennen muuta ihtees.


      • Anonyymi

        Aiemmin köhelö tykitti .Oletko nähnyt köhelöllä on tykki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa kateus noussu pintaa kun Porokylän kirppiksellä kauppa käy köhelön mainostamisen ansiosta.Älkää luulko muut kirppiksen pitäjät rupeaisi köhelö mainostamaan teidän kirppiksiä.

        Se köpelösti on myös tietotoimisto!


    • Anonyymi

      Kävisin, jos joku muu pitäis.

      • Anonyymi

        Ai säkin


      • Anonyymi

        ... ja niinpä siirryin sitten kesäkuun alussa osa-aikaisesti tekemään ihan muita töitä ja sitten marraskuun alusta kokopäiväisesti. Sen vuoksi kirppiksellä on ollut JO marraskuun alkupuolelta alkaen ihan eri henkilö töissä. Tästä asiasta kyllä kerrottiin kirppiksen sivuilla, mutta tieto ei ole tainnut tavoittaa kaikkia. Lisäksi olin kertonut jo hyvissä ajoin etukäteen, että tammikuussa liike on kiinni lukuunottamatta kahta lauantaita.
        Nyt olen ollut jo kolmisen kuukautta töissä muualla ja työntekijä hoitaa toistaiseksi kirppistä. Tämän järjestelyn pitäisi olla iloinen asia kaikille (minulle ainakin) ja toivon mukaan sopii suurimmalle osalle porukkaa. Annan kuitenkin pienen varoituksen lauantai päivistä; The Pirttihirmu itse saattaa olla tiskin takana päivystämässä.

        PS. Niin, ja jos joku haluaa välttämättä ryhtyä kirppiksenpitäjäksi tai tarvitsee muuten vain hyvää liiketilaa, niin siitä voi vuokrata tilat, eiväthän ne ole minun. Minulta voi sitten tarvittaessa ostaa tai vuokrata irtaimiston.

        (juttu jatkuu vielä alempana...)


    • Anonyymi

      Aika hintavaa oli kun joskus Kävin. Noitakin kirppareita alkaa olla joka kulmalla niin ei varmaan kaikki kannata.

      • Anonyymi

        Yrittäjä yleensä ryhtyy yrittäjäksi sillä ajatuksella, että yritys tuottaisi jotain. Tämä kyseinen yritys on paikkakunnan ainoa puhtaasti yrittäjäpohjalla toimiva kirpputori. Kirppiksiä on ilmaantunut nyt kyllä joka nurkalle, mutta niiden pitäjät ovat joko eläkeläisiä tai päivärahoilla olevia tai saavat rahoituksensa TE-toimistolta. Eli nämä kyseiset muut kirppikset voivat hinnoitella mm. myyntipaikkansa halvemmiksi, koska perustulo näiden paikkojen pitäjille tulee kuitenkin jostain muualta. Tästä päästään sitten itse ongelmaan; jos yrittäjä tarjoaa palveluitaan lähes puoli-ilmaiseksi, niin siinä rupeaa sitten kate kärsimään, pätee alaan kuin alaan. Toisaalta ihmiset yleensä pitävät kaikkea euron ylittävän hintaista tolkuttoman kalliina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä yleensä ryhtyy yrittäjäksi sillä ajatuksella, että yritys tuottaisi jotain. Tämä kyseinen yritys on paikkakunnan ainoa puhtaasti yrittäjäpohjalla toimiva kirpputori. Kirppiksiä on ilmaantunut nyt kyllä joka nurkalle, mutta niiden pitäjät ovat joko eläkeläisiä tai päivärahoilla olevia tai saavat rahoituksensa TE-toimistolta. Eli nämä kyseiset muut kirppikset voivat hinnoitella mm. myyntipaikkansa halvemmiksi, koska perustulo näiden paikkojen pitäjille tulee kuitenkin jostain muualta. Tästä päästään sitten itse ongelmaan; jos yrittäjä tarjoaa palveluitaan lähes puoli-ilmaiseksi, niin siinä rupeaa sitten kate kärsimään, pätee alaan kuin alaan. Toisaalta ihmiset yleensä pitävät kaikkea euron ylittävän hintaista tolkuttoman kalliina.

        No ei toisaalta pitäs olla liian ahnekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä yleensä ryhtyy yrittäjäksi sillä ajatuksella, että yritys tuottaisi jotain. Tämä kyseinen yritys on paikkakunnan ainoa puhtaasti yrittäjäpohjalla toimiva kirpputori. Kirppiksiä on ilmaantunut nyt kyllä joka nurkalle, mutta niiden pitäjät ovat joko eläkeläisiä tai päivärahoilla olevia tai saavat rahoituksensa TE-toimistolta. Eli nämä kyseiset muut kirppikset voivat hinnoitella mm. myyntipaikkansa halvemmiksi, koska perustulo näiden paikkojen pitäjille tulee kuitenkin jostain muualta. Tästä päästään sitten itse ongelmaan; jos yrittäjä tarjoaa palveluitaan lähes puoli-ilmaiseksi, niin siinä rupeaa sitten kate kärsimään, pätee alaan kuin alaan. Toisaalta ihmiset yleensä pitävät kaikkea euron ylittävän hintaista tolkuttoman kalliina.

        Mitä järkeä vuokrata myynti paikkaa kirpputorilta minkä auki olo epävarmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä vuokrata myynti paikkaa kirpputorilta minkä auki olo epävarmaa

        Auki seuraavasti:
        4.2.23 klo 10-14
        11.2.23 klo 10-14
        18.2.23 klo 10-14
        20.2.23 lähtien
        ma-to klo 11-17
        pe suljettu
        la klo 10-14.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auki seuraavasti:
        4.2.23 klo 10-14
        11.2.23 klo 10-14
        18.2.23 klo 10-14
        20.2.23 lähtien
        ma-to klo 11-17
        pe suljettu
        la klo 10-14.

        Parannus entiseen mutta näkkee että auki olo liijan vähästä. Ennemmi tori . fi laitan tavarat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auki seuraavasti:
        4.2.23 klo 10-14
        11.2.23 klo 10-14
        18.2.23 klo 10-14
        20.2.23 lähtien
        ma-to klo 11-17
        pe suljettu
        la klo 10-14.

        Perjantai kokonaan kiinni miksi??? arkena vain 6 tuntia lauantaina vain 4? miksi varaisin myynti paikkaa, nuilla auki oloilla ei vastinetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantai kokonaan kiinni miksi??? arkena vain 6 tuntia lauantaina vain 4? miksi varaisin myynti paikkaa, nuilla auki oloilla ei vastinetta

        Mitäs minä nyt taas sanoisin näihin aukioloihin? No, ensiksikin olen itse vakituisesti töissä muualla ja olen nyt sitten työntekijän varassa, mieli pitää liikettä auki. Olen kokeillut silloin alussa, että liike oli auki joka päivä. Toivottiin sunnuntain aukioloa ja sitä tarjottiin. No, hyvin nopeasti sain huomata, että vaikka olisi kuinka laajat ja pitkä aukioloajat, niin porukat liikkuvat vain tiettyyn aikaan. Joten ehkä on järkevintä sitten trimmata ne aukiolot sen mukaan. Nyt kun minulla on työntekijä, niin järkevintä on maksaa vain niistä tunneista, jolloin on oletettavaa, että porukka liikkuu. Ja sen kummemmin menemättä yksityiskohtiin työntekijän suhteen, niin olemme katsoneet järkevimmäksi sen, että hän on töissä maanantaista torstaihin ja minä itse sitten lauantain. Perjantai on ollut minun mutu-tuntuman mukaan sellainen päivä, että porukat häipyvät jo alkuiltapäivästä viikonlopun viettoon, joten se voidaan pitää siksi kiinni. Ne, jotka haluavat shopata viikonloppuna, niin lauantai on sitten sitä varten. Ja aukiolo on klo 10-14, koska asiakkaat tulevat lauantaisin noin 10.30 jälkeen ja taas kello 14 jälkeen kaikkoavat jonnekin. Voisihan sitä pitää vaikka kuuteen asti auki, mutta kun ketään ei näy, niin miksi notkua tiskin takana? Olen kokeillut pitää lauantaina auki klo 16.00 asti, mutta viimeiset kaksi tuntia sai hypätä pituutta ihan keskenään. Nämä aukioloajat on ihan ajateltu siis huolella. Myyntipaikkojen hinnoittelu on sitten laskettu vastaamaan aukioloaikoja. Nyt tämäkin asia on purettu auki ja tilanne on se, että koskaan ei voi miellyttää kaikkia, joten johonkin se on vedettävä se raja ja eleltävä sitten sen mukaan.


    • Anonyymi

      Joku muuki huomannu. Olkaa muuten varovaisia kirjoituksissanne ettei teitä uhata kunnianloukkaus-syytteellä.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen lause pitää paikkaansa, toinen ei.


    • Anonyymi

      Erehdyin menemään kasvo maski suojana, siinä korona pandemian huipulla. Tuskin maskin käyttö aiheutti hymytöntä palvelua.... ei varmastikkaan...
      Ehkä en saanut vasta kaikua kun tuo miun oma hymy ei näkynyt.....ihan kaikkihan ei tykkää jos naama on puoliksikkaan suojuksen peitossa....

      • Anonyymi

        Tarkoitit "suojusella" kaiketi naamavaippaa? nauti toksisista hiukkasistasi


    • Anonyymi

      Yleensä yrittäjän yritystä perustaessaan kannattaa olla palveluhenkinen ja ystävällinen.

    • Anonyymi

      Haudankaivajallakin voipi olla välillä hymy herkässä, ei sitä kai kukaan kiellä.

    • Anonyymi

      Ne yrittäjät ketkä kättelyssä uhkaa kunnianloukkaus syytteellä on niitä ketkä ei kestä yrityksensä toiminnan kriittistä arvioimista. Yrittäjänä pitääpi omata halua tehä muutoksia, niinku vaiks yrityksen toiminnan kehittämiseksi.

      • Anonyymi

        Selvennys tähänkin asiaan; minä en ole uhannut ketään kunnianloukkaussyytteillä tai millään muullakaan. Täällä on näemmä jo ruvettu pistämään sanoja suuhuni ja ajatuksia päähäni. Samoin täällä on jo "tiedetty", että olisin töissä biohiili-yrityksessä ja se olisi minun "toinen yritys". No, kumpikaan näistä väitteistä ei ole totta. Mutta kun ei tiedetä varmaksi, niin sitten on parempi keksiä jutut omasta päästä ja pistää ne liikkeelle. Ja kun juttu leviää kylän päästä toiseen, niin se on jo ehtinyt muuttua mitä mielikuvituksellisemmaksi ja lopulta asioissa ei ole päätä eikä häntää.
        Sen verran kuitenkin asiasta kukkaruukkuun tai biohiileen; meillä asuva mieshenkilö on jo vuoden verran ollut häiriköinnin kohteena aiheesta biohiiltämö. Jollakin ihmisellä on ollut todella paha olo jo pitkään ja niinpä hänen mielestä järkevin tapa hoitaa ongelmaansa on laitella tekstiviestejä sitten tälle meillä asuvalle mieshenkilölle. Tiedän sen verran, että tämä tyyppi on käynyt kommentoimassa tähänkin ketjuun, joten tätä kautta viestiä sinulle; ensimmäinen hiilenpalanen alkaisi kuulemma olla koht'sillään valmis. Ota yhteyttä suoraan tiedät-kyllä-kehen, niin voitte sopia sen toivomasi hiilenpalan luovutustilaisuudesta tarkemmin.
        (... etsi vielä yksi kommentti...)


    • Anonyymi

      Oli kyse mistä vaan yrityksestä niin semmosesta tietää onko toimittu oikein, jääkö viivan alle voittoa ja millasta on asiakas palaute.

      Kylläpä tuo kaikki yrittäjyys on sellasta että kielteisestä palautteesta pitääpi nöyrästi ottaa onkeen. Ei soa nakella niskoja vaikka olis omasta mielestä tehny oikein

      Jos kivijalka yritys ei tuota selevää voittoa omistajalle tai vedä asiakkaita eihän tuo ole syy heittää pyyhettä kehään mutta vakavan miettimisen paikka

      • Anonyymi

        Niin mikähän siinä on kun näissä kivijalkakaupoissa on niin tolkuttoman kallista, tässäkin nurmeksen keskustassa. Pitäisi olla melkein miljonääri että pystyisi jotain ostamaan. Ymmärrän että pitäisi jäädä yrittäjälle jotain käteenkin. En nyt puhu pelkästään tuosta kirpputorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikähän siinä on kun näissä kivijalkakaupoissa on niin tolkuttoman kallista, tässäkin nurmeksen keskustassa. Pitäisi olla melkein miljonääri että pystyisi jotain ostamaan. Ymmärrän että pitäisi jäädä yrittäjälle jotain käteenkin. En nyt puhu pelkästään tuosta kirpputorista.

        Suosittelen kokeilemaan pienen kivijalkaliikkeen pyörittämistä pikkukaupungissa jos tuntuu että ahneet yrittäjät vetää välistä törkeillä hinnoilla. Siinähän sitä voisi itsekin tienata samalla tavalla. Jos verrataan niiden hintoja nettikauppoihin tai isojen kaupunkien monikansallisiin ketjuliikkeisiin, kun volyymit on moninkertaiset, niin mennään heti ihan metsään. Ei nämä liikkeet toimi ollenkaan samalla viivalla ja on täysin epäreilua verrata näitä keskenään.

        Nurmeksen erikoisliikkeiden taso on erinomainen ja hintataso ihan kohtuullinen verrattuna vastaaviin muualla Suomessa. Palvelu on suurimmassa osassa liikkeista hyvää ja yrittäjät pyrkivät auttamaan ja tilaamaan kaiken sen mitä hyllystä ei löydy. Arvostan isosti näitä pienyrittäjiä jotka tekevät pitkää työviikkoa liikkeissään lyhyillä lomilla ja vähäisillä vapaapäivillä.

        Nurmeksessa kirppistoimialaa vääristää ihan erilaisella pohjalla ja eri lähtökohdista toimivat kirpputorit. Jos kirppiksen rahoitus tulee erilaisista yhteiskunnan tuista tai lahjoituksista, niin eihän yrittäjäpohjalta toimiva kirpputori pysty mitenkään kilpailemaan samalla viivalla näiden kanssa. Yrittäjän kun pitäisi niiden kulujen lisäksi saada mielellään se oma tai työntekijänkin palkka siitä yrityksestä irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikähän siinä on kun näissä kivijalkakaupoissa on niin tolkuttoman kallista, tässäkin nurmeksen keskustassa. Pitäisi olla melkein miljonääri että pystyisi jotain ostamaan. Ymmärrän että pitäisi jäädä yrittäjälle jotain käteenkin. En nyt puhu pelkästään tuosta kirpputorista.

        On tämä ihme kiusaamista eikun rikosilmoitus vain näistä


    • Anonyymi

      Hyvää palvelua olen saanut Soililta. Taitaa olla ainut kirppis ,joka toimii täällä verot maksavana. Pimeet kirppikset erikseen. Näreenkierrätys on myös paikka,mistä saa edullisesti kaikkea. Porokylän kaksikirppistä ,joista saa hyviä löytöjä. Seurakunta perjantai,lauantai auki myös,jospa jättäisitte Soilen kirppiksen mollaamisen rauhaan..Teille joille ei kelpaa ,löytyy vaihtoehtoja..Täällä kylällä on ne tietyt rollaajat.

      • Anonyymi

        Kyllä, kylä on puolillaan näitä rollaajia tai trollaajia, joilla ei ole oikeastaan muuta elämää.
        Lopuksi haaste; se joka uskaltaa tulla antamaan minulle palautetta kasvotusten, tarjoan kyllä pullakahvit kirppiksellä. Eipä mulla nyt just muuta kuin että iloista talven jatkoa vain kaikille ihan tasapuolisesti.


    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Näitä on niitä paskan jauhajia, yksikin ei ole muuta keksinyt, kuin rakennukset, jotka ei ole Porokylässä ovat tyypin mielestä homeessa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatkos sitä koulua se on homeessa usko tai älä


    • Anonyymi

      Monenlaista seikkailijaa sen homehöpinän vuoksi olipa mittaria käytössä, tai ei.

    • Anonyymi

      Osa kommenteista sai minut menettämään uskoni kaupunkilaisiin, mutta toisaalta onhan täällä ihan mukavaakin porukkaa. :D

    • Anonyymi

      Toivottavasti nykyisessä valtuustossa on vähemmän joo joo porukkaa, jotta päätöksien teko ei olisi vain yksien käsissä.

    • Anonyymi

      Luonnontavarakeskuksen pohjat ei kestä kaikkia kirppuja.

    • Anonyymi

      Nenä on semmonen ruumiinosa, että se säästää ihmisen monelta harmilta,jos sen malttaa olla lykkeemättä joka kohtaan.

    • Anonyymi

      Tämä juttu ja tilanne on kyllä mielenkiintoinen... Asiasta enemmän tietäviltä odottaisi saavan oikeanlaista tietoa eikä vain huhupuheita. Mutta niinhän se aina menee, että jokainen "tietää" asiat ja sitten kertoo "tietona" eteenpäin.
      Porokylän Myyjäis-ja Kirppis puoti toimii näin: Pöytien vuokrien hinnoilla maksetaan liiketilan kulut, siis vuora, sähkö- ja vesilaskut. Ja myyjät tiskin takana saavat korvauksen menetetystä vapaa-ajastaan omilla myynneillään.
      Paikan sijainti on hyvä, jopa jalankulkija pääsee sinne (autoilijoiden parkkipaikka on pieni) Palvelu on ystävällistä, tilat on siistit ja valoisat (ikkunat voisi kyllä pestä).
      Jokainen tavaroitaan myyvä asiakas on tuonut kirpparille omat pöydän, rekin tai muun vastaavan ja henkarit, sekä hinnoittelee tuotteensa itse (niinkuin tehdään aina asiakaskirppareilla) Toivon että kirppis jatkaa mahdollisimman pitkään, ainakin kesään saakka, jotta mökkiläiset ja "turistit" pääsevät myös ostoksille.
      Kevättä ja kesää kohti mennessä luulen, että meidän jokaisen kaapeista ja ullakolta löytyy sitä kuuluisaa "romua, joka onkin jollekin toiselle aarre".
      Kiittäen ja kumartaen yksi monista kirpparille ylimääräisestä tavarasta eroon päässyt!

      • Anonyymi

        Myyjäis-ja kirppis puotia Porokylänkatu 29 Nurmes kannattaakin mainostaa


      • Anonyymi

        Ennemmin vien kirppis tavarat myyntiin Porokylän Kirppis & lahjapuotiin. Pöytämaksulle saa vastinetta kirppis on avoina maanantista perjantaihin & on myös lauantaina auki .Hyvin kauppa käy kirppisellä auki olo aikana.


      • Anonyymi

        Asiallinen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen kommentti.

        Kommentti asiallinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen kommentti.

        Tavaraa riittää


    • Anonyymi

      Juorujen pesä.

    • Anonyymi

      Kauppalan kirppisen jatkuva mainostamisen tuputtaminen ÄRSYTTÄÄ. Ei kiinosta käydä enää koko puljussa kahvillakaan.

      • Anonyymi

        Hei! Mainostan ainoastaan Facebookissa ja jonkin verran Instagramissa. Sinulla on mahdollisuus Facebookissa julkaisuni kohdalla käydä valitsemassa asetuksista kohta, että näytä vähemmän tämänkaltaisia julkaisuja. Toki sitten muut samankaltaiset julkaisut saattavat jäävät näkemättä.
        Kävin ihan laskemassa, kuinka monta kertaa olen tänä vuonna julkaissut jotain sivuillani. Tulos oli seitsemän varsinaista päivitystä ja kolme kansikuvan päivitystä. Eli en kovin usein, ottaen huomioon, että elämme nyt tämän vuoden 10. viikkoa. Joten tästä voimme vetää kyllä johtopäätöksen, että en "tuputa jatkuvasti" mainoksia. Toki julkaisen omien sivujeni lisäksi parissa, kolmessa muussa ryhmässä. Pahoittelut kuitenkin siitä, jos ärsytyskynnyksesi on ylittynyt, mutta kaikkia ei nyt vain voi aina miellyttää. Onneksi kuitenkin suurin osa ihmisistä pitävät julkaisujani hyvinä ja informatiivisina ja osaavat tulla niiden perusteella ostoksille, mikä onkin julkaisujeni tarkoitus.


    • Anonyymi

      Ei taida tietää itsekkään

    • Anonyymi

      Kaikki aikanaan

    • Anonyymi

      Hänelle harrastus

    • Anonyymi

      Lukiessani tätä voin kyllä allekirjoittaa useamman kritiikin kohdan mitä Soilia vastaan on tullut. Olenhan ollut hänelle läheinen vuosia.

      Ottaisit vihdoin vähän vastuuta ja heijastaisit tuota omaa käyttäytymistäsi. Tiiän että sitä on vaikea myöntää mutta tiedät varmasti, että et ole kovin hyvä ollut läheisillesi. En usko tämän perusteella että olisit yhtään parempi tuntemattomillekaan, ellet hyödy heistä jotain. Olisit vähän parempi ihminen.

      T. Erittäin läheinen ihminen sinulle.

    • Anonyymi

      Tekee miten haluaa

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe