Ei sydäntapahtumaa!

Anonyymi-ap

Onko tuttua kenellekään teistä? Menette sairaalan päivystykseen, mutta ekg ja verikoetutkimukset eivät ilmaisekaan sydäntapahtumaa, vaikka olette varmoja oireiden sydänperäisyydestä.

14

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta tuollaisesta. Mutta joskus ihmiset luulevat vaikka mitä.

      Sen sijaan on kokemusta, että menin päivystykseen tietynlaisen oireen vuoksi. Sydäntapahtuma ei ollut käynyt mielessäkään, mutta ekg ja verikokeet osoittivat sydäninfarktia. Siitä sydänvalvomoon. Jo seuraavana päivänä olin ohitusleikkauksessa. Kolmen suonen ohitus.

      • Anonyymi

        Minkälainen se oireesi oli? Olisi hyvä meidän kaikkien tietää.

        Minullekin on tehty kolmen suonen ohitus, ei tosin noin pikaisesti ollut tarvetta tai mahdollisuuksia. Tosi hyvin siihen hoitoon kuitenkin nykyisin taitaa päästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen se oireesi oli? Olisi hyvä meidän kaikkien tietää.

        Minullekin on tehty kolmen suonen ohitus, ei tosin noin pikaisesti ollut tarvetta tai mahdollisuuksia. Tosi hyvin siihen hoitoon kuitenkin nykyisin taitaa päästä!

        Oire oli närästyksen tapainen, ja närästyslääke ei auttanut siihen yhtään.


    • Anonyymi

      Moni menee akuuttiin luullessaan että on sydän kohtaus ,melkein aina paniikki häiriö

      • Anonyymi

        Mutta kun sitä ei tiedä itse, onko se "paniikki häiriö".

        Jos todella ajattelette, että on sydänperäistä, soittakaa 112! Ja jos vähän epäilyttää soittakaa 116117, siellä on päivystysapu, josta saat ohjeita, joskus hyviä ja joskus parempia .)!


      • Anonyymi

        Kyllä sepelvaltimotautia sairastavat ainakin yleensä erottavat sydänperäiset oireet. Mutta kaikki sydänkohtaukset eivät näy EKG:ssa. Silti sanovat kotiin lähettäessään, että ei ole sydänperäistä. itselläni oli sydänveritulppiakin useita, mutta eivät näkyneet EKG:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sepelvaltimotautia sairastavat ainakin yleensä erottavat sydänperäiset oireet. Mutta kaikki sydänkohtaukset eivät näy EKG:ssa. Silti sanovat kotiin lähettäessään, että ei ole sydänperäistä. itselläni oli sydänveritulppiakin useita, mutta eivät näkyneet EKG:ssa.

        Sepelvaltimotautia sairastavat tietävät, kunhan ensin tietävät sairastavansa sepelvaltimotautia.

        Tänään kiipeät kirkontorniin, huomenna sinua viedään ambulanssilla sairaalaan sydäninfarktin saaneena. Et tiennyt sepelvaltimotautia sairastavasi eikä kukaan muukaan tiennyt. Sepelvaltimotaudin ensimmäinen oire on varsin usein sydäninfarkti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sitä ei tiedä itse, onko se "paniikki häiriö".

        Jos todella ajattelette, että on sydänperäistä, soittakaa 112! Ja jos vähän epäilyttää soittakaa 116117, siellä on päivystysapu, josta saat ohjeita, joskus hyviä ja joskus parempia .)!

        Ihan niin, kuinka sitä itse voisi tietääkään kun olo on kamalaa ja tuntuu ettei henki kulje kipeää sydän alassa ja oksennuttaa, päässä huimaava tunne että ihminen luulee kuolevansa,

        Sitten kun on ollut sairaalassa muutaman tunnin ja kokeet ei näytä mitään niin ensin ehkä helpottuu ettei ollutkaan sydänkohtaus , mutta sitten kotona saattaa tulla ajatus että mitäs jos se olikin sitä ja lääkäri missas sen.
        Näin on moni potilaista kertonut nämä asiat , ja tottakai se aiheuttaa paniikin tunteen jokaisessa kun sydän hakkaa hirmu vauhtia ja siltikään ei vikaa ole.

        Joten kyllä silloin voi mennä apua saamaan oli se sitten paniikkihäiriö tai sydänkohtaus, sitähän ei potilas voi tietää.
        Niin että moninaisia vaivoja on ihmisillä, jokaisella jotakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, kuinka sitä itse voisi tietääkään kun olo on kamalaa ja tuntuu ettei henki kulje kipeää sydän alassa ja oksennuttaa, päässä huimaava tunne että ihminen luulee kuolevansa,

        Sitten kun on ollut sairaalassa muutaman tunnin ja kokeet ei näytä mitään niin ensin ehkä helpottuu ettei ollutkaan sydänkohtaus , mutta sitten kotona saattaa tulla ajatus että mitäs jos se olikin sitä ja lääkäri missas sen.
        Näin on moni potilaista kertonut nämä asiat , ja tottakai se aiheuttaa paniikin tunteen jokaisessa kun sydän hakkaa hirmu vauhtia ja siltikään ei vikaa ole.

        Joten kyllä silloin voi mennä apua saamaan oli se sitten paniikkihäiriö tai sydänkohtaus, sitähän ei potilas voi tietää.
        Niin että moninaisia vaivoja on ihmisillä, jokaisella jotakin .

        Nuo oireet eivät kyllä viittaa millään tavalla niihin oireisiin jotka minulla oli 11 vuotta sitten ennen sydäninfarktia.
        Nyrkkisääntönä oireista voidaan pitää sitä, että jos ne tuntuvat sydämessä (tai sieltä missä sydämen oletetaan olevan) niin ne johtuvat jostakin muusta.


    • Anonyymi

      Sanoisin että kokeet voivat olla hyvin hämääviäkin ja periksi ei pidä antaa jos tuntee olonsa poikkeavaksi,infarktikin voi tulla täysin ilman ennakkovaroitusta yllättäen koskee myös aivoinfarktiakin.Puhun kokemuksesta.

      • Anonyymi

        Ei hoitoa ja tutkimuksia nyt kuitenkaan voi pakolla vaatia ja saattavat kutsua vartijatkin sairaalapäivystyksessä paikalle, jos ei mukaudu heidän tahtoonsa. Itse olin painajaismaisessa tilanteessa sairaalan pihalla kun oli veritulppa sydämessä, mutta kun ei ollut aiemmin näkynyt ekg:ssa, niin torjuivat päivystyksessä suoralta kädeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hoitoa ja tutkimuksia nyt kuitenkaan voi pakolla vaatia ja saattavat kutsua vartijatkin sairaalapäivystyksessä paikalle, jos ei mukaudu heidän tahtoonsa. Itse olin painajaismaisessa tilanteessa sairaalan pihalla kun oli veritulppa sydämessä, mutta kun ei ollut aiemmin näkynyt ekg:ssa, niin torjuivat päivystyksessä suoralta kädeltä.

        Kamalaa että nykyaikana vielä sellaista voi sattua . Näiden oireiden kanssa ei ole leikkimistä


    • Anonyymi

      Kyllä.Sain nopeilla rytmihäiriöillä alkaneen sydänkohtauksen,eli työpäivän jäkeen menin pitkälleni,ja kun puolne tunnin päästä nousin ylös,pyörrytti,tuntui kuin hanat ois aukaistu päästä,pissat valahti alle,tuli niin hiki että vesi valui päältä..makasin aloillani puolisen tuntia,puhelin oli eteisen pöydällä,enkä päässyt hakemaan sitä,olin yksin kotona.Myöhemmin mies tuli töistä,ja soitin päivystykseen,kuvailin oireitani ja sanoin että minulla oli varmaan sydänkohtaus..johon hoitaja tuumasi että tuskinpa siinä enää soittelisit!No lähdettiin käymään omalla autolla 30 km päässä päivystyksessämolin tarkkailussa eikä mitään näkynyt missäään,troboliinithan nousee hitaasti olisi varmaan näkynyt seuraavana päivänä..mutta oli perjantai ja menin töihin.Sunnuntaina uusi kohtaus,joka ei mennytkään oli.Kummallakaan kerralla ei ollut mitään sydäntuntemuksia,levoton oli vain,hermostunut,ja vasenta olkavartta puristi koko yön.Meinasi henkikulta lähteä..syyksi paljastui sydänsarkoidoosi,joka löytyy yleensä nuoren ihmisen sydänperäisen äkkikuoleman taustalta ruumiin avauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe