Mitä lakia noudatetaan kunnan 100 %:sti omistamassa osakeyhtiössä? Määrääkö osakeyhtiölaki vai joku hallintolaki?
Kunnan omistama osakeyhtiö
4
116
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkennetaan: Jos kuntaomisteinen osakeyhtiö rikkoo lakia, niin arvioidaanko lainrikkomusta osakeyhtiölain, kuntalain vai jonkun muun lain pohjalta?
- Anonyymi
Kun ei vieläkään saa selkoa kysymyksestä. Onko kyse osakeyhtiöstä, asunto-osakeyhtiöstä, keskinäisestä kiinteistöosakeyhtiöstä, suoraan omistetusta rakennuksesta? Kunnan tapauksessa ainakin kunta- ja hallintolaki tulee kyseeseen, mikä muu lisäksi riippuu miten toiminta on järjestetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei vieläkään saa selkoa kysymyksestä. Onko kyse osakeyhtiöstä, asunto-osakeyhtiöstä, keskinäisestä kiinteistöosakeyhtiöstä, suoraan omistetusta rakennuksesta? Kunnan tapauksessa ainakin kunta- ja hallintolaki tulee kyseeseen, mikä muu lisäksi riippuu miten toiminta on järjestetty.
Kyse on sähkönjakeluyhtiöstä (=verkkoyhtiöstä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308