Tyhjäkäynti seilaa

Anonyymi-ap

Auto Vw golf variant 1,6l bensa vm 2005.
Ongelma ilmenee ku kone on lämmennyt.
Kylmänä toimii normaalisti. Kierrokset pomppii 500-1000 kierroksen välillä. Välillä niin kovin et sammuuki. Moottorin Vikavalotki elää omaa elämää. Välillä syttyy ja taas sammuu. Samoin emission wokshoppia herjailee. Auto toimii muuten ihan hyvi, ainoo toi tyhjäkäyntiongelma ku kone lämmennyt.

14

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaasuläppäkotelo on likainen.
      Kaasuläppä ei löydä tietoihin tallennettua kiinni-asentoa ja sen takia kierrokset vaeltaa.

      Kaasuläppäkotelon putsaus ja kaasuläpän perussäätö testerillä.

      • Anonyymi

        Vois ensviikolla puhistaa sen ku löytyy purkki brake cleaneriakin. Säätöä ei kyllä ite pysty tekemään. Mitähän maksaa korjaamolla säätö?


    • Anonyymi

      Nyt on putsattu. Olikin paksu karstakerros. Nyt kiiltävä. Sit vaan testailla et toimiiko ku kone lämmenny. Tosin mitään säätöjä ei oo tehty.

      • Anonyymi

        "Tosin mitään säätöjä ei oo tehty."

        Mitä siellä mielestäsi pitäisi säätää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin mitään säätöjä ei oo tehty."

        Mitä siellä mielestäsi pitäisi säätää?

        Käsittääkseni tietokoneella säädetään. Auto toimi vielä huonommin, rupes seilaan nopeemmin ja kovemmilla kierroksilla. Kunnon nykimistä oli ajaminen😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni tietokoneella säädetään. Auto toimi vielä huonommin, rupes seilaan nopeemmin ja kovemmilla kierroksilla. Kunnon nykimistä oli ajaminen😡

        Aivan aivan, VW näköjään pitää oikeasti tietokoneella suorittaa säätö tuolle kaasuläpälle kun sen on irrottanut.

        Eiköhän tuo nykiminen nyt johdu siitä säädön puutteesta.

        Jos saat tuon säädön tehtyä jossakin niin sitten uutta kokeilua. Jos ei toimi niin olisko uuden kaasuläppäkotelon hankkiminen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan aivan, VW näköjään pitää oikeasti tietokoneella suorittaa säätö tuolle kaasuläpälle kun sen on irrottanut.

        Eiköhän tuo nykiminen nyt johdu siitä säädön puutteesta.

        Jos saat tuon säädön tehtyä jossakin niin sitten uutta kokeilua. Jos ei toimi niin olisko uuden kaasuläppäkotelon hankkiminen edessä.

        Huomenna käyn säädättämässä tossa korjaamolla. Kahtotaan Sit auttoko mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna käyn säädättämässä tossa korjaamolla. Kahtotaan Sit auttoko mitään.

        Eipä auttanut. Sääti kaasuläppäkotelon ja imusarjan kalibroi samalla. Imuvuotoa laite ilmotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auttanut. Sääti kaasuläppäkotelon ja imusarjan kalibroi samalla. Imuvuotoa laite ilmotti.

        Imuvuotoja saa selville "starttipilotti" aineella, joka on eetteriä

        Moottori käyntiin ja tuota ainetta ruiskuttaa mahdollisiin vuotopaikkoihin. Kun vuotopaikka imee eetteriä moottoriin, muuttuu käynti selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imuvuotoja saa selville "starttipilotti" aineella, joka on eetteriä

        Moottori käyntiin ja tuota ainetta ruiskuttaa mahdollisiin vuotopaikkoihin. Kun vuotopaikka imee eetteriä moottoriin, muuttuu käynti selvästi.

        Vähän epäilen ettei kyllä mistää imuvuodosta johdu toi. Kuitenki tuli sen kotelon putsauksen jälkeen noi pahat oireet. Äskenki kävin testaamassa, kierrokset oli joku reilu 1000 kaasun ku paino pohjaan ainoo muutos et kierrokset seilas 1000-1300 välillä, irti kaasusta ni tasottu taas reilu 1000 kierrokseen. Välillä sit kiertää hyvin ja kierrokset seilaa sillon 500-1000 välillä, jos nousee tonne 1000 päälle, ni kaasuta ei nouse korkeemmalle. Ku seilaa vaan siinä reilussa 1000


    • Anonyymi

      Ensi seilaa kiepat 500-100,sit ne yhtäkkiä nousee seilaamaan 1000-1500,eikä kaasupolkimesta tapahdu mitään ku painaa.

    • Anonyymi

      Ensviikolla tulee käytetty kaasuläppäkotelo. Kahtellaan sit auttoko mitään.

    • Anonyymi

      Nyt toinen kaasuläppäkotelo paikassa. Piti seki putsaa ku oli paksun karstan peitossa. Nyt käy vähän paremmin mut seilaa silti vähän. Ehkä olis pitäny laittaa paskasena paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4934
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2632
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1687
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1312
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1083
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      885
    Aihe