Tyhjäkäynti seilaa

Anonyymi-ap

Auto Vw golf variant 1,6l bensa vm 2005.
Ongelma ilmenee ku kone on lämmennyt.
Kylmänä toimii normaalisti. Kierrokset pomppii 500-1000 kierroksen välillä. Välillä niin kovin et sammuuki. Moottorin Vikavalotki elää omaa elämää. Välillä syttyy ja taas sammuu. Samoin emission wokshoppia herjailee. Auto toimii muuten ihan hyvi, ainoo toi tyhjäkäyntiongelma ku kone lämmennyt.

14

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaasuläppäkotelo on likainen.
      Kaasuläppä ei löydä tietoihin tallennettua kiinni-asentoa ja sen takia kierrokset vaeltaa.

      Kaasuläppäkotelon putsaus ja kaasuläpän perussäätö testerillä.

      • Anonyymi

        Vois ensviikolla puhistaa sen ku löytyy purkki brake cleaneriakin. Säätöä ei kyllä ite pysty tekemään. Mitähän maksaa korjaamolla säätö?


    • Anonyymi

      Nyt on putsattu. Olikin paksu karstakerros. Nyt kiiltävä. Sit vaan testailla et toimiiko ku kone lämmenny. Tosin mitään säätöjä ei oo tehty.

      • Anonyymi

        "Tosin mitään säätöjä ei oo tehty."

        Mitä siellä mielestäsi pitäisi säätää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin mitään säätöjä ei oo tehty."

        Mitä siellä mielestäsi pitäisi säätää?

        Käsittääkseni tietokoneella säädetään. Auto toimi vielä huonommin, rupes seilaan nopeemmin ja kovemmilla kierroksilla. Kunnon nykimistä oli ajaminen😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni tietokoneella säädetään. Auto toimi vielä huonommin, rupes seilaan nopeemmin ja kovemmilla kierroksilla. Kunnon nykimistä oli ajaminen😡

        Aivan aivan, VW näköjään pitää oikeasti tietokoneella suorittaa säätö tuolle kaasuläpälle kun sen on irrottanut.

        Eiköhän tuo nykiminen nyt johdu siitä säädön puutteesta.

        Jos saat tuon säädön tehtyä jossakin niin sitten uutta kokeilua. Jos ei toimi niin olisko uuden kaasuläppäkotelon hankkiminen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan aivan, VW näköjään pitää oikeasti tietokoneella suorittaa säätö tuolle kaasuläpälle kun sen on irrottanut.

        Eiköhän tuo nykiminen nyt johdu siitä säädön puutteesta.

        Jos saat tuon säädön tehtyä jossakin niin sitten uutta kokeilua. Jos ei toimi niin olisko uuden kaasuläppäkotelon hankkiminen edessä.

        Huomenna käyn säädättämässä tossa korjaamolla. Kahtotaan Sit auttoko mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna käyn säädättämässä tossa korjaamolla. Kahtotaan Sit auttoko mitään.

        Eipä auttanut. Sääti kaasuläppäkotelon ja imusarjan kalibroi samalla. Imuvuotoa laite ilmotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä auttanut. Sääti kaasuläppäkotelon ja imusarjan kalibroi samalla. Imuvuotoa laite ilmotti.

        Imuvuotoja saa selville "starttipilotti" aineella, joka on eetteriä

        Moottori käyntiin ja tuota ainetta ruiskuttaa mahdollisiin vuotopaikkoihin. Kun vuotopaikka imee eetteriä moottoriin, muuttuu käynti selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imuvuotoja saa selville "starttipilotti" aineella, joka on eetteriä

        Moottori käyntiin ja tuota ainetta ruiskuttaa mahdollisiin vuotopaikkoihin. Kun vuotopaikka imee eetteriä moottoriin, muuttuu käynti selvästi.

        Vähän epäilen ettei kyllä mistää imuvuodosta johdu toi. Kuitenki tuli sen kotelon putsauksen jälkeen noi pahat oireet. Äskenki kävin testaamassa, kierrokset oli joku reilu 1000 kaasun ku paino pohjaan ainoo muutos et kierrokset seilas 1000-1300 välillä, irti kaasusta ni tasottu taas reilu 1000 kierrokseen. Välillä sit kiertää hyvin ja kierrokset seilaa sillon 500-1000 välillä, jos nousee tonne 1000 päälle, ni kaasuta ei nouse korkeemmalle. Ku seilaa vaan siinä reilussa 1000


    • Anonyymi

      Ensi seilaa kiepat 500-100,sit ne yhtäkkiä nousee seilaamaan 1000-1500,eikä kaasupolkimesta tapahdu mitään ku painaa.

    • Anonyymi

      Ensviikolla tulee käytetty kaasuläppäkotelo. Kahtellaan sit auttoko mitään.

    • Anonyymi

      Nyt toinen kaasuläppäkotelo paikassa. Piti seki putsaa ku oli paksun karstan peitossa. Nyt käy vähän paremmin mut seilaa silti vähän. Ehkä olis pitäny laittaa paskasena paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe