Muistatko tapaamisemme Savonlinnan ammattikoulun SM-kisoissa joskus vuonna 1998 tai 1999??

Anonyymi-ap

Minun etunimi on Juha ja samasta ammattikoulusta oli toinen oppilas (nimeltään Pekka joka minua huomattavan paljon pitempi ja hoikkarakenteisempi). Sinun nimesi on muistaakseni Joona. Sinua ja minua yhdisti se kun me molemmat kävimme hotelli&ravintola&suurtalousalaa ammattikoulussa. Minä Nivalan ammattikoulussa ja sinä muistaakseni Savonlinnan amiksessa. Muistat varmaankin kun yövyttiin yhdessä huoneessa jossa meitä kaikkiaan oli about 6-10 opiskelijanuorta ja ei siellä ollut sänkyjä joten jouduimme patjan päällä lattialla nukkumaan. Minulle iski illemmalla pieni paniikkikohtaus kun ruvettiin palloa heittelemään(tennispallo) toisille niin minä yhtäkkiä sosiaalisesti menin heikoksi eli alkoi jännittää liian paljon joten silloin keksin valheen ja sanoin että rupean nukkumaan. Mulla on todettu myöhemmin aspergerin syndrooma(autismin lievä muoto). 100 metriä oli mun juoksumatka noissa kisoissa ja muistaakseni sinä olit myös osallistujana samaan lajiin. Vuonna 2003 tein ennätyksen 100 metrin juoksussa= 11.30(sähköaika), mutta vuonna 2008 juoksin harjoituksissa 10.92 (sähköaika) saman matkan 100 metriä. Mulle kävi aina siten että juoksin treeneissä kovempaa ja kun juoksin treeneissä niin juoksin aina yksin. Jostakin syystä kisatilanteessa en saanut kaikkea irti itsestäni eli suoritus jäi vaillinnaiseksi. Se jäi lyhyeltä urheilu-uraltani(lopetin melko nuorena eli noin 24 vuotiaana lopetin kilpailemisen mutta sen jälkeen treenasin vielä pari kautta aikomuksena kilpailla mutta liian kovan jännityksen takia en uskaltanu enää mennä kilpailuihin) eniten kaivelemaan se kun en saanut kisatilanteessa kaikkea irti itsestäni. Kuitenkin hyvät muistot jää päällimmäisenä mieleeni urheiluajoilta kuten sinä Joona jonka tapasin Savonlinnan ammattikoululaisten välisissä SM-kisoissa. Muistuuko mitään mieleen? Eikös mulla ollut silloin musta tukka(muistaakseni jakaus kampaus oli mulla) ? Kun sain myöhemmin tietää miten paljon suomen huiput &parhaat treenasi 100 metrin pikajuoksua niin olihan lopulta mun harkkamäärät vähän liian pieniä suhteessa heihin sillä mun ois pitäny vielä enemmän treenata kaksi kertaa päivässä.

Oletko sinä vielä mukana urheilutoiminnassa? Oletko integroitunut osaksi yhteiskuntaa? Missä duunissa toimit? Ei ole pakko kertoa.

Muistot jäi vain niin mukavat sinusta. Vaikutit aika samanhenkiseltä, joskin minua rohkeammalta. Kyllä minäkin puhun, mutta pahimmat ongelmat liittyy epävarmuuteen ja ailahteluun sosiaalisella puolella kuten varmaan silloin huomasit ne piirteet minussa kun aamulla ruokalassa sinä juuri ihmettelit outoa käytöstäni.

Jäänyt mieleeni mm ne ruokalassa syömiset ja rupattelut ja siellä yöpymispaikassa kun me ensin kolmestaan siellä olimme ja sitten tuli lisää porukkaa jolloin minä vaikenin.

Kisapäivänä eräs meidän huoneen yöpyjistä oli voittanut mitalin jostakin lajista ja minä, sinä ja se pekka mentiin onnittelemaan häntä.

Tuossa 100 metrin juoksukisassa muistan kaksi ihan älyttömän kovaa pikakiitäjää. Juha oli toinen nimeltänä ja hän myöhemmin juoksi alle 11 sekuntia(sähköaika) ja tuossakin kisassa hän juoksi jotaki about 11.39(sähköaika) ja se toinen pikakiituri oli tamperelainen ja myös pienikokoinen ja aika hontelo ruumiinrakenteeltaan niin en muista kumpi sen kisan voitti mutta muistaakseni se Tampereen jeppe voitti sen kisan. Pekka huonekaverimme (joka kävi samaa amista mun kaa) niin hän oli 400 metrin juoksukisassa A.-finaalin neljäs ja mä olin 100 metrin kisan A-finaalin seittemäs ja taakseni jäi lappajärveläinen juoksija(hyvin pienellä erolla).

Mitä sulle kuuluu nykyään ja mitä touhuilet ja onko sulla perhe&vaimoa&lapsia?
Mä oon pysynyt koko ikäni sinkkuna ja oon ollu koko elämäni ajan yksinäinen vaeltaja.

5

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onks myös komentosilta tyhjä ?

      • Anonyymi

        Ei saa kiusata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kiusata

        tuosta kommentista voi ilmoittaa myös ylläpidolle. En itse ole vielä tehny ilmoitusta siitä. Kiusaajia on liikaa tässä maailmassa. Esim vlad putin on kiusaaja ja tuon kommentin kirjoittaja on myös kiusaaja.


    • Anonyymi

      En muista mitään tällaista, koska olen asunut koko ikäni Tukholmassa.

      • Anonyymi

        mutta olitko siis tuossa tapahtumassa mukana juoksemassa? Ja oliko niin että sinua kiinnosti tarjoilijan ammatti?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe