Öljynvaihtoväli näille pienemmille VP koneille on 200h, ei aikarajaa. Isommille D-koneille on taas määritelty 500h/kerran vuodessa.
Miksi pieneille koneille ei ole aikarajaa. Oma kone on 5 vuotta vanha ja tunteja vähän alle 300. Tuolla logiikalla öljyt olisi tarvinnut vaihtaa vain kerran tänä aikana.
Ja joo, joka syksy vaihdestaan uudet öljyt ja suodatin mutta nyt ei ole kyse siitä.
Volvo Penta D1-20 öljynvaihtoväli
5
418
Vastaukset
- Anonyymi
No kerran vuodessa syksyllä likaiset öljyt pihalle koneesta ja puhtaat tilalle.
Sakkautumista ei tule, jos moottori käy välillä, siitä nuo tuntimäärät.
Pienelle koneelle 2500-3000h alkaa olla käyttöiän yläraja muutenkin, joten kai valmistaja on ajatellut, että sama se. Vähän sama kuin nykyisin monessa autossa "ikitäytetyt" vaihdelaatikot, jotka sitten 300 tonnin ajon jälkeen kosahtavat kerralla.
Automaattiin jos vaihdattaa öljyt 60 tonnin välein, se useimmiten kestää koko auton iän.
Kerran vuodessa syksyllä venemoottorille on ihan hyvä, kohdusta hautaan. - Anonyymi
Omituista, jos omistajan ohjeissa ei mainittu öljyjen vaihtoa kerta vuodessa, mutta tunnit annettu.
Hyvä, että olet kuitenkin ne vaihtanut, niin ei tule piste koroosiota laakeripintoihin yms. Vaiva ja kustannus olematon, noin pienessä moottorissa.
Itsellä pää koneessa 500 tuntia tai vuosi ja apukoneessa 200 tuntia tai vuosi. Johtunee öljy tilavuudesta ja teho erosta 17l vs 3,5l
Pää kone on 20 000 tunnin elin ajan odoteella ja genu saattaa päästä 10 000 tuntiin, ennen uudistamista. - Anonyymi
Yhdys sanat
- Anonyymi
Sinänsä hyvä kun annat äidinkielen opetusta, mutta tämä on veneilysivusto, joten voisit etsiä harrastustasi vastaavan yleisön muualta.
Me olemme koulumme käyneet ja se on riittänyt useimmille meistä.
Ne jotka haluavat lisää opetusta kielen käytöstä - he tuskin tulevat sitä täältä etsimään.
Yst. terv. Venemiäs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760