Asiahan ei tänne oikeastaan kuulu, siksi tämä onkin syytä tänne kirjoittaa. Valtiovarainministeriö on tänään ilmoittanut ettei se kannata ko. hanketta. Eikä ihme kun realiteetit otetaan huomioon. Hankeesta hyötyy noin 0,001 % kansasta.
Kaunista suomalaista luontoa säästyy tuhansia hehtaareita samoin arvokkaita rakennuksia ja asuinalaueita jää koskemattomiksi. Hinta-arvio liikkuu 4-6 miljardissa ja tuskin tämäkään sitten lopulta olisi riittänyt.
Parempi vaihtoehto on käyttää puolet ko. rahoista vanhojen rata- ja tieverkostojen kunnostamiseen, siitä hyötyy 100% suomalaisista.
Tunnin juna
13
1040
Vastaukset
- Anonyymi
Nimenomaan näin, täysin typerä ja kallis projektia alunperin, eikä siis jatkoon!
Sama homma joku Tampereen oikorata. Ei se elämä ja tuottavuus noista aikasäästöistä voi kiinni olla. Sitäpaitsi läppäriduunari voi hyvin olla vaikka puolipäivää junassa.
lajijasuris - Anonyymi
Eikös sairaanhoitajien ja vastaavien palkka, oman maan ruoantuotanto ja teollisuuden kilpailukyky ole paljon...paljon ja vielä paljon edellä tällaista suuruudenhullua monia miljardeja maksavaa ja luontoatuhoavaa "tunninjuna" projektia.
Pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään miksi Suomella on velkaa 150 miljardia kun muut verrokkimaat jäävät alle kolmannekseen Suomesta, kun kuuntelin mm. Orpon, Li Anderssonin ja Ville Tavion mietteitä tästä surullisesta tunnin junasta. - Anonyymi
Kuuluu tämä sikäli tänne, että loimaalaiset saavat olla mukana veronmaksjina ko. projektissa.
- Anonyymi
Tyhmiä infestointeja on onneksi laitettu jäihin!!🐼👽🦍
- Anonyymi
Äänestän, että juna pysähtyy taas Mellilässä.
- Anonyymi
Kumpaa tunnin junaa tarkoitat että pysähtyisi Mellilässä : Helsinki-Turku vai Helsinki-Tampere
- Anonyymi
Nyt ollaan siis panostamassa jälleen suurella rahalla Hitaisiin liikennemuotoihin, kuten lentoliikenteeseen ja rautateihin. Molempien ongelmahan on matkatapahtumien järjestys. Perilletulo tapahtuu molemmissa vasta matkaanlähdön jälkeen. Nyky - yhteiskunnassa ja bisnesmaailmassa tähän ei kertakaikkiaan ole aikaa ja rahaa. Kyllä Kaikessa matkustamisessa (etenkin työ - ja loma) pitäisi priorisoida nimenomaan se ratkaisevampi, eli perillepääsy. Senhän sanoo jo tyhmemmänkin järki. Matkaanlähdön voisi tehdä sitten myöhemmin "joutessaan". Nyt siis päättäjille järki käteen ja ohjaamaan valtion verotulot ainoan oikean matkustustavan kehittämiseen. Tavan, jossa siis se perilletulo saataisiin oikealle paikalleen, eli tapahtumaan ennen matkaanlähtöä. Tämä pitäisi olla ainakin kokoomuksella jo pääteemana tuleviin vaaleihin. Vassarit kampanjoikoon leipäjonojen leveydellä. Pituus ei enää kanna!
- Anonyymi
Jos nyt ymmärsin ihan oikein, olen samaa mieltä. Sinulla ehkä on paljon kokemusta noista.
Muutenkin, kun ottaa huomioon mm. miten paljon ilmastonmuutoksesta puhutaan, niin lentämiseen pitäisi suhtautua kriittisemmin. Bisneksessä ja politiikassa ainakin ihan liikaa lyhyitä muutamasta tunnista pariin vrk:n kestäviä visiittejä.
Itsellä, kun ei kokemusta lähinnä terveyssyistä, niin näen vähän gloriaa, kun saa matkustaa ympäri maailmaa. On tietysti vähän eri olla lomalla kuin tiukan aikaataulun työmatkalla, josa aika on rahaa. Odottelut kentillä varmaan tylsää monelle, mulle itelle ei eikä myöskään hotelliyöpymiset eikä pienet vastoinkäymiset.
lajijasuris
- Anonyymi
Nämä kaikki ns tunnin junat pois suunnittelusta ja säästyvistä rahoista puolet nykyisten rata- ja tieverkkojen kunnostamiseen. Tärkeämpää pitää teollisuuden ja kaupan pyörät pyörimässä koko maassa kuin vain muutamien ratalinjojen uusiminen jotka kaikki vielä ovat Helsinki-keskeisiä.
- Anonyymi
Kokoomuksen puheenjohtaja Orpo pitää tätä ns puolentoistatunninjunaa niin merkittävänä asiana että se pitää otta mukaan hallitusohjelmaan. Pakkomielle mikä pakkomielle. Ihmiset joutuvat jättämään kotinsa radan alta, luontoa tuhotaan monta tuhatta hehtaaria. Junasta hyötyyy korkeintaan 0,0001% kansasta.
KTM :n mukaan linja on aina tappiollinen ja luonnon palautumiseen menee 140 vuotta.
Nyt pitää sanoa EI Kokomukselle ! - Anonyymi
Miten kiskojen alta voi luonto palautua?
- Anonyymi
Totta. Täysin turhaa peltomaiden ja Salon Lukkarinmäen pilaamista. Jumalattoman kallis, eikä nuo pöndeliinot pysähdy sitten enää Salossa. Tekisivät toisen raiteen siihen viereen, niin ei olisi junakohtaamisia Salossa ja Karjaalla (ajan säästöä), lisäksi sen vauhdin saisi takaisin sinne 200km/h tienoille kuten joskus 2000-2010 luvuilla aikanaan. Siinä säästyy aikaa jo ihan tarpeeksi, eikä minusta junamatkan kuulu olla nopeampi kuin se jo on: junassa voi tehdä töitä läppärillä, pistokkeet, vessat, hieno ekstra luokka, hytit ja ravintolapalvelut. Matkasta saa siis nauttia.
Se perkeleen uudistus tarvitaan sinne Tampere-Parkano-Seinäjoki välille: toinen raide, kun siellä on vain yksi, lisäksi liikennettä riittää siellä älyttömästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837