Tunnin juna

Anonyymi-ap

Asiahan ei tänne oikeastaan kuulu, siksi tämä onkin syytä tänne kirjoittaa. Valtiovarainministeriö on tänään ilmoittanut ettei se kannata ko. hanketta. Eikä ihme kun realiteetit otetaan huomioon. Hankeesta hyötyy noin 0,001 % kansasta.

Kaunista suomalaista luontoa säästyy tuhansia hehtaareita samoin arvokkaita rakennuksia ja asuinalaueita jää koskemattomiksi. Hinta-arvio liikkuu 4-6 miljardissa ja tuskin tämäkään sitten lopulta olisi riittänyt.
Parempi vaihtoehto on käyttää puolet ko. rahoista vanhojen rata- ja tieverkostojen kunnostamiseen, siitä hyötyy 100% suomalaisista.

13

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nimenomaan näin, täysin typerä ja kallis projektia alunperin, eikä siis jatkoon!
      Sama homma joku Tampereen oikorata. Ei se elämä ja tuottavuus noista aikasäästöistä voi kiinni olla. Sitäpaitsi läppäriduunari voi hyvin olla vaikka puolipäivää junassa.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Eikös sairaanhoitajien ja vastaavien palkka, oman maan ruoantuotanto ja teollisuuden kilpailukyky ole paljon...paljon ja vielä paljon edellä tällaista suuruudenhullua monia miljardeja maksavaa ja luontoatuhoavaa "tunninjuna" projektia.

      Pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään miksi Suomella on velkaa 150 miljardia kun muut verrokkimaat jäävät alle kolmannekseen Suomesta, kun kuuntelin mm. Orpon, Li Anderssonin ja Ville Tavion mietteitä tästä surullisesta tunnin junasta.

    • Anonyymi

      Kuuluu tämä sikäli tänne, että loimaalaiset saavat olla mukana veronmaksjina ko. projektissa.

    • Anonyymi

      Tyhmiä infestointeja on onneksi laitettu jäihin!!🐼👽🦍

    • Anonyymi

      Äänestän, että juna pysähtyy taas Mellilässä.

    • Anonyymi

      Kumpaa tunnin junaa tarkoitat että pysähtyisi Mellilässä : Helsinki-Turku vai Helsinki-Tampere

    • Anonyymi

      Nyt ollaan siis panostamassa jälleen suurella rahalla Hitaisiin liikennemuotoihin, kuten lentoliikenteeseen ja rautateihin. Molempien ongelmahan on matkatapahtumien järjestys. Perilletulo tapahtuu molemmissa vasta matkaanlähdön jälkeen. Nyky - yhteiskunnassa ja bisnesmaailmassa tähän ei kertakaikkiaan ole aikaa ja rahaa. Kyllä Kaikessa matkustamisessa (etenkin työ - ja loma) pitäisi priorisoida nimenomaan se ratkaisevampi, eli perillepääsy. Senhän sanoo jo tyhmemmänkin järki. Matkaanlähdön voisi tehdä sitten myöhemmin "joutessaan". Nyt siis päättäjille järki käteen ja ohjaamaan valtion verotulot ainoan oikean matkustustavan kehittämiseen. Tavan, jossa siis se perilletulo saataisiin oikealle paikalleen, eli tapahtumaan ennen matkaanlähtöä. Tämä pitäisi olla ainakin kokoomuksella jo pääteemana tuleviin vaaleihin. Vassarit kampanjoikoon leipäjonojen leveydellä. Pituus ei enää kanna!

      • Anonyymi

        Jos nyt ymmärsin ihan oikein, olen samaa mieltä. Sinulla ehkä on paljon kokemusta noista.

        Muutenkin, kun ottaa huomioon mm. miten paljon ilmastonmuutoksesta puhutaan, niin lentämiseen pitäisi suhtautua kriittisemmin. Bisneksessä ja politiikassa ainakin ihan liikaa lyhyitä muutamasta tunnista pariin vrk:n kestäviä visiittejä.

        Itsellä, kun ei kokemusta lähinnä terveyssyistä, niin näen vähän gloriaa, kun saa matkustaa ympäri maailmaa. On tietysti vähän eri olla lomalla kuin tiukan aikaataulun työmatkalla, josa aika on rahaa. Odottelut kentillä varmaan tylsää monelle, mulle itelle ei eikä myöskään hotelliyöpymiset eikä pienet vastoinkäymiset.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Nämä kaikki ns tunnin junat pois suunnittelusta ja säästyvistä rahoista puolet nykyisten rata- ja tieverkkojen kunnostamiseen. Tärkeämpää pitää teollisuuden ja kaupan pyörät pyörimässä koko maassa kuin vain muutamien ratalinjojen uusiminen jotka kaikki vielä ovat Helsinki-keskeisiä.

    • Anonyymi

      Kokoomuksen puheenjohtaja Orpo pitää tätä ns puolentoistatunninjunaa niin merkittävänä asiana että se pitää otta mukaan hallitusohjelmaan. Pakkomielle mikä pakkomielle. Ihmiset joutuvat jättämään kotinsa radan alta, luontoa tuhotaan monta tuhatta hehtaaria. Junasta hyötyyy korkeintaan 0,0001% kansasta.
      KTM :n mukaan linja on aina tappiollinen ja luonnon palautumiseen menee 140 vuotta.

      Nyt pitää sanoa EI Kokomukselle !

    • Anonyymi

      Miten kiskojen alta voi luonto palautua?

    • Anonyymi

      Totta. Täysin turhaa peltomaiden ja Salon Lukkarinmäen pilaamista. Jumalattoman kallis, eikä nuo pöndeliinot pysähdy sitten enää Salossa. Tekisivät toisen raiteen siihen viereen, niin ei olisi junakohtaamisia Salossa ja Karjaalla (ajan säästöä), lisäksi sen vauhdin saisi takaisin sinne 200km/h tienoille kuten joskus 2000-2010 luvuilla aikanaan. Siinä säästyy aikaa jo ihan tarpeeksi, eikä minusta junamatkan kuulu olla nopeampi kuin se jo on: junassa voi tehdä töitä läppärillä, pistokkeet, vessat, hieno ekstra luokka, hytit ja ravintolapalvelut. Matkasta saa siis nauttia.

      Se perkeleen uudistus tarvitaan sinne Tampere-Parkano-Seinäjoki välille: toinen raide, kun siellä on vain yksi, lisäksi liikennettä riittää siellä älyttömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3518
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

      En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1536
    3. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1269
    4. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

      Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      988
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

      Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

      Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

      Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      794
    10. Se olisi ihan

      Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe