Tunnin juna

Anonyymi-ap

Asiahan ei tänne oikeastaan kuulu, siksi tämä onkin syytä tänne kirjoittaa. Valtiovarainministeriö on tänään ilmoittanut ettei se kannata ko. hanketta. Eikä ihme kun realiteetit otetaan huomioon. Hankeesta hyötyy noin 0,001 % kansasta.

Kaunista suomalaista luontoa säästyy tuhansia hehtaareita samoin arvokkaita rakennuksia ja asuinalaueita jää koskemattomiksi. Hinta-arvio liikkuu 4-6 miljardissa ja tuskin tämäkään sitten lopulta olisi riittänyt.
Parempi vaihtoehto on käyttää puolet ko. rahoista vanhojen rata- ja tieverkostojen kunnostamiseen, siitä hyötyy 100% suomalaisista.

13

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nimenomaan näin, täysin typerä ja kallis projektia alunperin, eikä siis jatkoon!
      Sama homma joku Tampereen oikorata. Ei se elämä ja tuottavuus noista aikasäästöistä voi kiinni olla. Sitäpaitsi läppäriduunari voi hyvin olla vaikka puolipäivää junassa.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Eikös sairaanhoitajien ja vastaavien palkka, oman maan ruoantuotanto ja teollisuuden kilpailukyky ole paljon...paljon ja vielä paljon edellä tällaista suuruudenhullua monia miljardeja maksavaa ja luontoatuhoavaa "tunninjuna" projektia.

      Pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään miksi Suomella on velkaa 150 miljardia kun muut verrokkimaat jäävät alle kolmannekseen Suomesta, kun kuuntelin mm. Orpon, Li Anderssonin ja Ville Tavion mietteitä tästä surullisesta tunnin junasta.

    • Anonyymi

      Kuuluu tämä sikäli tänne, että loimaalaiset saavat olla mukana veronmaksjina ko. projektissa.

    • Anonyymi

      Tyhmiä infestointeja on onneksi laitettu jäihin!!🐼👽🦍

    • Anonyymi

      Äänestän, että juna pysähtyy taas Mellilässä.

    • Anonyymi

      Kumpaa tunnin junaa tarkoitat että pysähtyisi Mellilässä : Helsinki-Turku vai Helsinki-Tampere

    • Anonyymi

      Nyt ollaan siis panostamassa jälleen suurella rahalla Hitaisiin liikennemuotoihin, kuten lentoliikenteeseen ja rautateihin. Molempien ongelmahan on matkatapahtumien järjestys. Perilletulo tapahtuu molemmissa vasta matkaanlähdön jälkeen. Nyky - yhteiskunnassa ja bisnesmaailmassa tähän ei kertakaikkiaan ole aikaa ja rahaa. Kyllä Kaikessa matkustamisessa (etenkin työ - ja loma) pitäisi priorisoida nimenomaan se ratkaisevampi, eli perillepääsy. Senhän sanoo jo tyhmemmänkin järki. Matkaanlähdön voisi tehdä sitten myöhemmin "joutessaan". Nyt siis päättäjille järki käteen ja ohjaamaan valtion verotulot ainoan oikean matkustustavan kehittämiseen. Tavan, jossa siis se perilletulo saataisiin oikealle paikalleen, eli tapahtumaan ennen matkaanlähtöä. Tämä pitäisi olla ainakin kokoomuksella jo pääteemana tuleviin vaaleihin. Vassarit kampanjoikoon leipäjonojen leveydellä. Pituus ei enää kanna!

      • Anonyymi

        Jos nyt ymmärsin ihan oikein, olen samaa mieltä. Sinulla ehkä on paljon kokemusta noista.

        Muutenkin, kun ottaa huomioon mm. miten paljon ilmastonmuutoksesta puhutaan, niin lentämiseen pitäisi suhtautua kriittisemmin. Bisneksessä ja politiikassa ainakin ihan liikaa lyhyitä muutamasta tunnista pariin vrk:n kestäviä visiittejä.

        Itsellä, kun ei kokemusta lähinnä terveyssyistä, niin näen vähän gloriaa, kun saa matkustaa ympäri maailmaa. On tietysti vähän eri olla lomalla kuin tiukan aikaataulun työmatkalla, josa aika on rahaa. Odottelut kentillä varmaan tylsää monelle, mulle itelle ei eikä myöskään hotelliyöpymiset eikä pienet vastoinkäymiset.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Nämä kaikki ns tunnin junat pois suunnittelusta ja säästyvistä rahoista puolet nykyisten rata- ja tieverkkojen kunnostamiseen. Tärkeämpää pitää teollisuuden ja kaupan pyörät pyörimässä koko maassa kuin vain muutamien ratalinjojen uusiminen jotka kaikki vielä ovat Helsinki-keskeisiä.

    • Anonyymi

      Kokoomuksen puheenjohtaja Orpo pitää tätä ns puolentoistatunninjunaa niin merkittävänä asiana että se pitää otta mukaan hallitusohjelmaan. Pakkomielle mikä pakkomielle. Ihmiset joutuvat jättämään kotinsa radan alta, luontoa tuhotaan monta tuhatta hehtaaria. Junasta hyötyyy korkeintaan 0,0001% kansasta.
      KTM :n mukaan linja on aina tappiollinen ja luonnon palautumiseen menee 140 vuotta.

      Nyt pitää sanoa EI Kokomukselle !

    • Anonyymi

      Miten kiskojen alta voi luonto palautua?

    • Anonyymi

      Totta. Täysin turhaa peltomaiden ja Salon Lukkarinmäen pilaamista. Jumalattoman kallis, eikä nuo pöndeliinot pysähdy sitten enää Salossa. Tekisivät toisen raiteen siihen viereen, niin ei olisi junakohtaamisia Salossa ja Karjaalla (ajan säästöä), lisäksi sen vauhdin saisi takaisin sinne 200km/h tienoille kuten joskus 2000-2010 luvuilla aikanaan. Siinä säästyy aikaa jo ihan tarpeeksi, eikä minusta junamatkan kuulu olla nopeampi kuin se jo on: junassa voi tehdä töitä läppärillä, pistokkeet, vessat, hieno ekstra luokka, hytit ja ravintolapalvelut. Matkasta saa siis nauttia.

      Se perkeleen uudistus tarvitaan sinne Tampere-Parkano-Seinäjoki välille: toinen raide, kun siellä on vain yksi, lisäksi liikennettä riittää siellä älyttömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe