Missä ne stadin talvipyöräilijät piileskelevät

Anonyymi-ap

Jonkin tutkimuksen mukaan 70 % pyöräilijöistä myös talvipyöräilee. Missä ja milloin?

61

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siellä missä ei ole niin paljon muuta liikennettä.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi töihin tänä aamuna seitsemän ja kahdeksan välissä.

        Mihin aloittaja tarvitsee näitä tietoja?


    • Anonyymi

      Viime viikolla ainakin yksi nähty pyöräilevän kymmeniä miljoonia maksaneilla Mechelininkadun pyöräkaistoilla.

      • Anonyymi

        "Viime viikolla ainakin yksi nähty pyöräilevän kymmeniä miljoonia maksaneilla Mechelininkadun pyöräkaistoilla."

        En tiedä mikä oli laskun loppusumma mutta jos se kymmeniä miljoonia oli, niin sitten on mennyt kustannusarvio / ennuste pahasti pieleen:

        "Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti hyväksyä Nordenskiöldin aukiolle ja Mechelininkadulle piirustusten 6058-7, 6059-7 ja 6060-7 mukaisen tarkistetun pyörätiesuunnitelman, jonka kustannusennuste on 2,7 miljoonaa euroa."


      • Anonyymi

        Noissa uutisoinneissa pyöräkaistojen kustannuksista kannattaa huomata, että urakoissa usein tehdään muitakin töitä. Jos käyttöikänsä loppuun tulleet maanalaiset putket ja johdot sekä sairaat puut uusitaan samalla, ne eivät ole pyöräilyn kustannuksia. Työ vain on järkevä tehdä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viime viikolla ainakin yksi nähty pyöräilevän kymmeniä miljoonia maksaneilla Mechelininkadun pyöräkaistoilla."

        En tiedä mikä oli laskun loppusumma mutta jos se kymmeniä miljoonia oli, niin sitten on mennyt kustannusarvio / ennuste pahasti pieleen:

        "Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti hyväksyä Nordenskiöldin aukiolle ja Mechelininkadulle piirustusten 6058-7, 6059-7 ja 6060-7 mukaisen tarkistetun pyörätiesuunnitelman, jonka kustannusennuste on 2,7 miljoonaa euroa."

        2,7 miljoonaa lähes käyttämättömistä pyöräteistä on sekin järjetön summa. Helsingissä onnistutaan tekemään kaikki virheet kaupungin kehittämisessä. Viimeinen sammuttakoon valot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,7 miljoonaa lähes käyttämättömistä pyöräteistä on sekin järjetön summa. Helsingissä onnistutaan tekemään kaikki virheet kaupungin kehittämisessä. Viimeinen sammuttakoon valot.

        Missä tällaisia pyöräteitä on, jossa pelkästään pyöräillään? Useimmat väylät taitavat olla yhteiskäyttöisiä väyliä, joilla myös kävellään. Jatkuvassa käytössä ovat nämä väylät, vaikka talvella olisikin vähemmän pyöräilijöitä liikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tällaisia pyöräteitä on, jossa pelkästään pyöräillään? Useimmat väylät taitavat olla yhteiskäyttöisiä väyliä, joilla myös kävellään. Jatkuvassa käytössä ovat nämä väylät, vaikka talvella olisikin vähemmän pyöräilijöitä liikkeellä.

        "Missä tällaisia pyöräteitä on, jossa pelkästään pyöräillään?"

        Pk-seudulta niitä ainakin löytyy.

        https://goo.gl/maps/2oWtkXFS8Q1kBmCV8

        En lähtisi tuohon kaistaleelle kävelemään. Tuolla ns fillarikaistalla menetettiin kadunvarsipysäköinti. Jännä ettei tuolla näy yhtään pyöräilijää joka tuota kaistaa käyttäisi.

        Sitäkin voi ihmetellä että miten yhden kaistaviivan maalaamiseen ja muutaman liikennemerkin lisäämiseen on saatu poltettua 2,7 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missä tällaisia pyöräteitä on, jossa pelkästään pyöräillään?"

        Pk-seudulta niitä ainakin löytyy.

        https://goo.gl/maps/2oWtkXFS8Q1kBmCV8

        En lähtisi tuohon kaistaleelle kävelemään. Tuolla ns fillarikaistalla menetettiin kadunvarsipysäköinti. Jännä ettei tuolla näy yhtään pyöräilijää joka tuota kaistaa käyttäisi.

        Sitäkin voi ihmetellä että miten yhden kaistaviivan maalaamiseen ja muutaman liikennemerkin lisäämiseen on saatu poltettua 2,7 miljoonaa.

        Koska juuri tuossa kuvassa ei näy juuri tuolla pyöräkaistalla ketään, niin on todistettu, ei kaikki pyöräväylät kaikkialla on ihan turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska juuri tuossa kuvassa ei näy juuri tuolla pyöräkaistalla ketään, niin on todistettu, ei kaikki pyöräväylät kaikkialla on ihan turhia.

        "Koska juuri tuossa kuvassa ei näy juuri tuolla pyöräkaistalla ketään, niin on todistettu"

        Voit ruuvata sitä kuvaa ees ja taas sillä kadunpätkällä niin ei siellä ketään näy.

        Sen lisäksi kuljen autolla tuota katua lähes päivittäin, ihan oma silmä kertoo että käyttäjiä on todella vähän, vuodenajasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missä tällaisia pyöräteitä on, jossa pelkästään pyöräillään?"

        Pk-seudulta niitä ainakin löytyy.

        https://goo.gl/maps/2oWtkXFS8Q1kBmCV8

        En lähtisi tuohon kaistaleelle kävelemään. Tuolla ns fillarikaistalla menetettiin kadunvarsipysäköinti. Jännä ettei tuolla näy yhtään pyöräilijää joka tuota kaistaa käyttäisi.

        Sitäkin voi ihmetellä että miten yhden kaistaviivan maalaamiseen ja muutaman liikennemerkin lisäämiseen on saatu poltettua 2,7 miljoonaa.

        Tuossa kuvassa ei ole pyörätie, vaan pyöräkaista. Täysin eri asia kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kuvassa ei ole pyörätie, vaan pyöräkaista. Täysin eri asia kyseessä.

        "Tuossa kuvassa ei ole pyörätie, vaan pyöräkaista. Täysin eri asia kyseessä."

        Aivan, nämähän eroaa niin että toisessa ajetaan satulalla istuen eteenpäin ja toisessa ajetaan seisten takaperin, eikö niin?

        Kummasti jopa tieliikennelaki niputtaa pyöräkaistan ja pyörätien samojen pykälien alle vaikka nämä on ihan eri asioita.

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,7 miljoonaa lähes käyttämättömistä pyöräteistä on sekin järjetön summa. Helsingissä onnistutaan tekemään kaikki virheet kaupungin kehittämisessä. Viimeinen sammuttakoon valot.

        Voihan niillä kesälläkin pyöräillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa kuvassa ei ole pyörätie, vaan pyöräkaista. Täysin eri asia kyseessä."

        Aivan, nämähän eroaa niin että toisessa ajetaan satulalla istuen eteenpäin ja toisessa ajetaan seisten takaperin, eikö niin?

        Kummasti jopa tieliikennelaki niputtaa pyöräkaistan ja pyörätien samojen pykälien alle vaikka nämä on ihan eri asioita.

        :D :D :D

        Ei todellakaan niputa.

        2 §
        Tässä laissa tarkoitetaan:

        7) ajokaistalla tiemerkinnöin osoitettua tai muuta autolle riittävän leveää ajoradan pituussuuntaista osaa taikka pyöräkaistaa;

        11) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä;

        Pyörätie ja pyöräkaista mainitaan laissa omina asioina, molemmille on omat liikennemerkit jne. Väitteesi ei pidä paikkansa.


    • Anonyymi

      Täältä olen lukenut että niitä on ihan kauhean paljon ajoradoilla ja jalkakäytävillä. Jollain autotielläkin niitä kuulemma on, mutta en tiedä, mikä on autotie.

      • Anonyymi

        "mutta en tiedä, mikä on autotie"
        Tuota sinun kannattaa kysellä joltakin kiinteistönvälittäjältä.
        Kesämökkien myynti-ilmoituksissa usein näkee maininnan "autotie perille".
        Ehkä sinäkin jotakin opit vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta en tiedä, mikä on autotie"
        Tuota sinun kannattaa kysellä joltakin kiinteistönvälittäjältä.
        Kesämökkien myynti-ilmoituksissa usein näkee maininnan "autotie perille".
        Ehkä sinäkin jotakin opit vielä.

        Järkyttävää jos sinne mökille ei pääse moottoripyörällä, fillarilla, kävellen tai potkukelkalla.

        Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää jos sinne mökille ei pääse moottoripyörällä, fillarilla, kävellen tai potkukelkalla.

        Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie".

        "Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie"."
        Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa.
        Samalla kannattaa selvittää vaikkapa sanojen "kinttupolku" ja "kärrytie" merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie"."
        Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa.
        Samalla kannattaa selvittää vaikkapa sanojen "kinttupolku" ja "kärrytie" merkitys.

        Ja se kirkkopolku vielä,vanhan ajan valtaväylä.merkitty karttoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie"."
        Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa.
        Samalla kannattaa selvittää vaikkapa sanojen "kinttupolku" ja "kärrytie" merkitys.

        Ei pidäkään käyttää epävirallisia termejä, vaan kannattaa käyttää virallisia termejä ja nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie"."
        Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa.
        Samalla kannattaa selvittää vaikkapa sanojen "kinttupolku" ja "kärrytie" merkitys.

        "Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa."

        No voinhan minäkin viisastella sinulle ettet varmasti tiedä mikä on sössönsöö tai häläpäläpää.

        Siitä vaan alat nyt sivistämään itseäsi kun et tiedä.

        Jos et ymmärrä niin kerron sinulle. Voit toki keksiä ihan omia sanojasi, mutta älä odota että muut niitä käyttää tai ymmärtää niiden merkityksen.

        Jos nuo sanat on jotain mitä on käytetty 1800-luvulla niin herätys tähän päivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta en tiedä, mikä on autotie"
        Tuota sinun kannattaa kysellä joltakin kiinteistönvälittäjältä.
        Kesämökkien myynti-ilmoituksissa usein näkee maininnan "autotie perille".
        Ehkä sinäkin jotakin opit vielä.

        Kerro sinä, kun kerran tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leikki sikseen, tieliikennelaki ei tunne käsitettä "autotie"."
        Kannattaa silti sivistää itseään ja kysyä, jos noin on todellisuus hukassa.
        Samalla kannattaa selvittää vaikkapa sanojen "kinttupolku" ja "kärrytie" merkitys.

        Tieliikennelaki
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729

        Maastoliikennelaki
        https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710

        Tuolta voit yrittää metsästää noita mainitsemiasi sanoja/termejä. Jos löytyy, niin voit jatkaa niiden käyttöä.


    • Anonyymi

      Jos nyt tammikuussa 70 % on pyöräillyt, niin aika vähän on pyöräilijöitä.

      • Anonyymi

        70 % mistä?

        70 % sinisilmäisistä, 70 % vasenkätisistä, 70 % pyöränomistajista, 70 % autoilijoista vai mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 % mistä?

        70 % sinisilmäisistä, 70 % vasenkätisistä, 70 % pyöränomistajista, 70 % autoilijoista vai mistä?

        Se lukee ihan ekassa viestissä että "70 % pyöräilijöistä "


    • Anonyymi

      Metrossakaan ei "pyöräillä" ollenkaan kesän tahtiin.

    • Anonyymi

      Olisiko vihervassareiden jo aika tehdä valtuustoaloite pyöräilyputkesta. "Talvipyöräily" olisi paljon mukavampaa sisätiloissa.

      • Anonyymi

        Ja sulatetuista pyöräteistä,pitäähän sähköpotkulaudatkin jossain kulkea.


    • Anonyymi

      Onneksi pyöräilevät virtuaalisesti olohuoneissaan ja maisemat vaihtuvat!!🤪

    • Anonyymi

      Hämeentien yksisuuntaisilla pyöräkaistoilla ajelee viikossa muutama ja nekin kaikki väärään suuntaan.

    • Anonyymi

      Pantexeissa paleltuu munat mutta ei siinä mitään vahinkoa tapahdu.

      • Anonyymi

        Ethän sinä niillä mitään tee.


    • Anonyymi

      Mikähän tämä aloittajan "jokin tutkimus" on?

      Näin aktiivisena ympärivuotisena pyöräilijänä väite kuulostaa täysin hatusta tempaistulta. Siis sekä tuo 70% että koko väite tällaisen tutkimuksen olemassa olosta.

      Jos tällainen tutkimus olisikin olemassa, niin aika oleellista olisi tietää miten tässä on määritelty pyöräilijä. Jos pyöräilijäksi lasketaan vain sellaiset, jotka kulkevat työmatkoistaan vähintään 50% pyöräillen, niin väitehän saattaa jopa pitää paikkansa. Jos taas pyöräilijöitä ovat kaikki, jotka joskus käyttävät pyörää, niin tuohan kattanee noin 4 miljoonaa suomalaista, joista tuskin 5 prosenttia useampi pyöräilee talvella.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossahan se on

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5660517

        löytyi googlella noin 20 sekunnissa

        Ei ole. Tuo on artikkeli, joka liittyy tutkimukseen.

        Joka tapauksessa aika kovat luvut. Koskapa tuo on aika pintapuolinen artikkeli, on vaikea arvioida tutkimuksen tuloksiin vaikuttavia tekijöitä, mutta se jo kertoo jotain, että artikkelin mukaan kyse oli kyselytutkimuksesta. Jos tehdään kyselytutkimusta pyöräilyyn liittyen, niin on aika luonnollista, että aikaa vastaamiseen annamme herkemmin me pyörälijät kuin ihmiset joiden elämään aihepiiri ei liity. Tämä helposti vääristää tuloksia merkittävästikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Tuo on artikkeli, joka liittyy tutkimukseen.

        Joka tapauksessa aika kovat luvut. Koskapa tuo on aika pintapuolinen artikkeli, on vaikea arvioida tutkimuksen tuloksiin vaikuttavia tekijöitä, mutta se jo kertoo jotain, että artikkelin mukaan kyse oli kyselytutkimuksesta. Jos tehdään kyselytutkimusta pyöräilyyn liittyen, niin on aika luonnollista, että aikaa vastaamiseen annamme herkemmin me pyörälijät kuin ihmiset joiden elämään aihepiiri ei liity. Tämä helposti vääristää tuloksia merkittävästikin.

        Vihreät eivät tarvitse koskaan väitteiden tueksi mitään tutkimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät eivät tarvitse koskaan väitteiden tueksi mitään tutkimusta.

        Eivät tarvitse tueksi mitään tutkimusta, mutta mikä tahansa omaa kantaa tukeva tutkimus kyllä kelpaa käytettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät eivät tarvitse koskaan väitteiden tueksi mitään tutkimusta.

        Kirjoitus ilman mitään faktatietoa tai lähdetä, mistä faktatieto löytyy, voidaan aina pitää pelkkänä mielipiteenä.


    • Anonyymi

      Ei niitä pyöräilijöiden väyliä talveksi kannata purkaa. Kesällä on taas paljon käyttöä.

      • Anonyymi

        Kesällä on paljon käyttöä esim. lastausalueena. Ei siellä silloinkaan pyöräilijöitä näe – ne on kaikki jalkakäytävillä suhaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä on paljon käyttöä esim. lastausalueena. Ei siellä silloinkaan pyöräilijöitä näe – ne on kaikki jalkakäytävillä suhaamassa.

        Tsadi onkin vähän erikoinen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä on paljon käyttöä esim. lastausalueena. Ei siellä silloinkaan pyöräilijöitä näe – ne on kaikki jalkakäytävillä suhaamassa.

        Kun pyöräväylä on täynnä sinne kuulumattomia autoja, niin pyöräilijät siirtyy ajoradalle. Siitähän autoilijat tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pyöräväylä on täynnä sinne kuulumattomia autoja, niin pyöräilijät siirtyy ajoradalle. Siitähän autoilijat tykkää.

        Tuo olisikin se looginen suunta, mutta ääliöpyöräilijät tulevat imemään tuttia jalkakäytäville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olisikin se looginen suunta, mutta ääliöpyöräilijät tulevat imemään tuttia jalkakäytäville.

        Jotkut varmaan siirtyvät sinnekin. Paras vaihto olisi, jos autot pystyisi pois pyöräväyliltä, mutta se vaatisi suurta parannusta autoilijoiden älykkyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut varmaan siirtyvät sinnekin. Paras vaihto olisi, jos autot pystyisi pois pyöräväyliltä, mutta se vaatisi suurta parannusta autoilijoiden älykkyyteen.

        Vaikka tieliikennelaki muuta sanookin, niin ellei pyörätietä ole, on hitaalle pyöräilijälle sopivin paikka jalkakäytävällä. Nopea sopii paremmin ajoradalle. Nopeat eivät koskaan sinne jalkakäytävälle menekään, koska siellä on ennalta-arvaamattomasti vaeltavia esteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tieliikennelaki muuta sanookin, niin ellei pyörätietä ole, on hitaalle pyöräilijälle sopivin paikka jalkakäytävällä. Nopea sopii paremmin ajoradalle. Nopeat eivät koskaan sinne jalkakäytävälle menekään, koska siellä on ennalta-arvaamattomasti vaeltavia esteitä.

        Paljastuiko tuossa peruspyöräilijän olematon logiikka. Ei ihme ettei kukaan arvosta pyöräilijöitä, ei autoilijat eivätkä jalankulkijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljastuiko tuossa peruspyöräilijän olematon logiikka. Ei ihme ettei kukaan arvosta pyöräilijöitä, ei autoilijat eivätkä jalankulkijat.

        Olematon logiikka?

        Tieliikennelaki sanoo että jos sitä tien osaa, jossa tulisi liikkua, ei voi käyttää, on siirryttävä toiselle. Joka tarkoittaa myös sitä jalkakäytävää polkupyöräilijän tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tieliikennelaki muuta sanookin, niin ellei pyörätietä ole, on hitaalle pyöräilijälle sopivin paikka jalkakäytävällä. Nopea sopii paremmin ajoradalle. Nopeat eivät koskaan sinne jalkakäytävälle menekään, koska siellä on ennalta-arvaamattomasti vaeltavia esteitä.

        Minä käytän ajorataa, jos pyöräväylää ei ole tai se on syystä tai toisesta siinä kunnossa, ettei sitä voi käyttää. Suurin osa autoilijoista huomioi pyöräilijät hyvin, mutta pieni osa tuntuu raivostuvan jos joku pyöräilee ajoradalla. Niillä raivostujilla ei ole asiat kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän ajorataa, jos pyöräväylää ei ole tai se on syystä tai toisesta siinä kunnossa, ettei sitä voi käyttää. Suurin osa autoilijoista huomioi pyöräilijät hyvin, mutta pieni osa tuntuu raivostuvan jos joku pyöräilee ajoradalla. Niillä raivostujilla ei ole asiat kunnossa.

        Minäkin käytän, mutta kyllä sellainen kävely- tai korkeintaan hölkkävauhtia etenevä pyörälilijä sopii paremmin jalankulkijoiden kuin autojen sekaan. Valitettavasti laki on eri mieltä, ja niinpä mummelit joutuvat tukkimaan ajoväylän siellä, missä ohi ei mahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käytän, mutta kyllä sellainen kävely- tai korkeintaan hölkkävauhtia etenevä pyörälilijä sopii paremmin jalankulkijoiden kuin autojen sekaan. Valitettavasti laki on eri mieltä, ja niinpä mummelit joutuvat tukkimaan ajoväylän siellä, missä ohi ei mahdu.

        Turvallisuus pitää tietysti huomioida, kun joutuu käyttämään vaihtoehtoista väylää. Kävelyväylällä se tarkoittaa hidasta nopeutta ja kävelijöille kunnollista tilan antamista. Ajoradalla tulee tehdä itsensä näkyväksi, mennä liikennevirran mukana ja ajolinjalla turvata oma turvallisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuus pitää tietysti huomioida, kun joutuu käyttämään vaihtoehtoista väylää. Kävelyväylällä se tarkoittaa hidasta nopeutta ja kävelijöille kunnollista tilan antamista. Ajoradalla tulee tehdä itsensä näkyväksi, mennä liikennevirran mukana ja ajolinjalla turvata oma turvallisuus.

        Haluan nähdä, miten painelet jopolla 50 km/h liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen on varmasti myös se ajolinja, jolla turvaat oman turvallisuutesi siellä ajoradalla pyöräillessäsi.

        Kyllä pyöräilijän turvallisuus on ajoradalla hyvin suurelta osin autoilijoiden osaamisen varassa. Toistuvasti näkee kanssa-autoilijoiden pyyhkäisevän polvia hipoen ohi tiukasti reunaan asettuvasta pyöräilijästä ja hiillostavan puskuri takarengasta hipoen pyöräilijää, joka ajaa vähän keskemmällä, ettei typerä autoilija kuvittele siinä olevan tilaa turvalliseen ohitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan nähdä, miten painelet jopolla 50 km/h liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen on varmasti myös se ajolinja, jolla turvaat oman turvallisuutesi siellä ajoradalla pyöräillessäsi.

        Kyllä pyöräilijän turvallisuus on ajoradalla hyvin suurelta osin autoilijoiden osaamisen varassa. Toistuvasti näkee kanssa-autoilijoiden pyyhkäisevän polvia hipoen ohi tiukasti reunaan asettuvasta pyöräilijästä ja hiillostavan puskuri takarengasta hipoen pyöräilijää, joka ajaa vähän keskemmällä, ettei typerä autoilija kuvittele siinä olevan tilaa turvalliseen ohitukseen.

        Käsittääkseni polkupyöräily on täysin vapaaehtoista. Missään ei pakoteta liikkumaan polkupyörällä sen enempää jalkakäytävillä kuin autoteilläkään. Ei soutuveneitäkään ängetä autoteille, vain siksi että itse sattuu pitämään niillä soutamisesta, olosuhteista riippumatta.
        Vapaa-ajan harrastukset pois liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan nähdä, miten painelet jopolla 50 km/h liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen on varmasti myös se ajolinja, jolla turvaat oman turvallisuutesi siellä ajoradalla pyöräillessäsi.

        Kyllä pyöräilijän turvallisuus on ajoradalla hyvin suurelta osin autoilijoiden osaamisen varassa. Toistuvasti näkee kanssa-autoilijoiden pyyhkäisevän polvia hipoen ohi tiukasti reunaan asettuvasta pyöräilijästä ja hiillostavan puskuri takarengasta hipoen pyöräilijää, joka ajaa vähän keskemmällä, ettei typerä autoilija kuvittele siinä olevan tilaa turvalliseen ohitukseen.

        Pyöräilijöitä on neuvottu turvallisuuden nimissä ottamaan oma tila itsellensä, kun joutuvat pyöräilemään ajoradalla. Käytännössä heti kaistan keskiosan oikealla puolella pyöräillään tällöin.

        "Kaupunkien kaduilla piennarta ei yleensä ole, joten aja kaistan keskikohdan oikealla puolella. Näin varaat riittävästi tilaa itsellesi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijöitä on neuvottu turvallisuuden nimissä ottamaan oma tila itsellensä, kun joutuvat pyöräilemään ajoradalla. Käytännössä heti kaistan keskiosan oikealla puolella pyöräillään tällöin.

        "Kaupunkien kaduilla piennarta ei yleensä ole, joten aja kaistan keskikohdan oikealla puolella. Näin varaat riittävästi tilaa itsellesi."

        Lähde:
        https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/Traficom_Pyöräilijän_Liikennesääntöopas_FI.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni polkupyöräily on täysin vapaaehtoista. Missään ei pakoteta liikkumaan polkupyörällä sen enempää jalkakäytävillä kuin autoteilläkään. Ei soutuveneitäkään ängetä autoteille, vain siksi että itse sattuu pitämään niillä soutamisesta, olosuhteista riippumatta.
        Vapaa-ajan harrastukset pois liikenteestä.

        Ei ole ole olemassa "autoteitä" vaan ajoratoja. Ne on tarkoitettu kaikille ajoneuvoille, jos erikseen ei toisin määrätä.

        Pyöräillen mennään töihin ja asiolle, aivan kuin autoillakin. Ei se mukana kuljetetun metallin määrä tee kulkemisesta yhtään tärkeämpää.

        nimimerkki "Tämä viikkokin pyörällä töihin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ole olemassa "autoteitä" vaan ajoratoja. Ne on tarkoitettu kaikille ajoneuvoille, jos erikseen ei toisin määrätä.

        Pyöräillen mennään töihin ja asiolle, aivan kuin autoillakin. Ei se mukana kuljetetun metallin määrä tee kulkemisesta yhtään tärkeämpää.

        nimimerkki "Tämä viikkokin pyörällä töihin"

        Jokainen normaali ihminen ymmärtää polkupyörien kuuluvan pyöräkellariin tai polkupyöräliikkeen ikkunaan, ei "ajoradalle" – millekään sellaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan nähdä, miten painelet jopolla 50 km/h liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen on varmasti myös se ajolinja, jolla turvaat oman turvallisuutesi siellä ajoradalla pyöräillessäsi.

        Kyllä pyöräilijän turvallisuus on ajoradalla hyvin suurelta osin autoilijoiden osaamisen varassa. Toistuvasti näkee kanssa-autoilijoiden pyyhkäisevän polvia hipoen ohi tiukasti reunaan asettuvasta pyöräilijästä ja hiillostavan puskuri takarengasta hipoen pyöräilijää, joka ajaa vähän keskemmällä, ettei typerä autoilija kuvittele siinä olevan tilaa turvalliseen ohitukseen.

        Ei nyt tarvitse tahallaan ymmärtää väärin. Etkö oikeasti tiedä, miten ajolinjalla turvataan oma turvallisuus?

        Juuri tuota kylkeä pitkin ohittamista voi estää omalla ajolinjalla. Joitain autoilijoita ei muiden turvallisuus kiinnosta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt tarvitse tahallaan ymmärtää väärin. Etkö oikeasti tiedä, miten ajolinjalla turvataan oma turvallisuus?

        Juuri tuota kylkeä pitkin ohittamista voi estää omalla ajolinjalla. Joitain autoilijoita ei muiden turvallisuus kiinnosta yhtään.

        Tottakai tiedän mitä tarkoitat, ja juuri niin toimin silloin kun pyörällä liikun. Se ei kuitenkaan poista sitä, että henkeni on niiden autoilijoiden käsissä. Kun otat sen oman tilan ajoradalta, jotta uuvelo ei pyyhkisi polvea pitkin ohi, niin aika moni siellä ratin takana katsoo parhaaksi työntää puskurinsa melkein takapyörään kiinni. Jos siinä sitten joutuu jarruttamaan vaikkapa suojatietä lähestyvän jalankulkijan takia, niin auto tulee heti päälle.

        Helsingissä autoilijat ajavat päivittäin myös toisiaan päin. Autojen seassa millä tahansa kaksipyöräisellä ja siten suojattomalla kulkuneuvolla liikkuminen on jokseenkin vaarallista. Omalla toiminnalla pystyy vaikuttamaan, mutta turvalliseksi sitä ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai tiedän mitä tarkoitat, ja juuri niin toimin silloin kun pyörällä liikun. Se ei kuitenkaan poista sitä, että henkeni on niiden autoilijoiden käsissä. Kun otat sen oman tilan ajoradalta, jotta uuvelo ei pyyhkisi polvea pitkin ohi, niin aika moni siellä ratin takana katsoo parhaaksi työntää puskurinsa melkein takapyörään kiinni. Jos siinä sitten joutuu jarruttamaan vaikkapa suojatietä lähestyvän jalankulkijan takia, niin auto tulee heti päälle.

        Helsingissä autoilijat ajavat päivittäin myös toisiaan päin. Autojen seassa millä tahansa kaksipyöräisellä ja siten suojattomalla kulkuneuvolla liikkuminen on jokseenkin vaarallista. Omalla toiminnalla pystyy vaikuttamaan, mutta turvalliseksi sitä ei saa.

        Viittasin tahallisella väärinymmärryksellä älähdykseesi 50hm/h ajamisesta. Pyöräilijä ei voi vaikuttaa siihen, miten autoilijat häneen suhtautuvat, eli huomiovatko kanssaliikkujana vai vaarantavatko surutta tämän hengen. Mutta on asioita, joita pyöräilijä voi tehdä omaa turvallisuuttaan parantaakseen, ja niistä taidamme ole pitkälti samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen normaali ihminen ymmärtää polkupyörien kuuluvan pyöräkellariin tai polkupyöräliikkeen ikkunaan, ei "ajoradalle" – millekään sellaiselle.

        Huono provo. Ei jatkoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      208
      17055
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      165
      12133
    3. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      176
      6676
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5940
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4832
    6. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      11
      4701
    7. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      18
      3914
    8. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      97
      3606
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      81
      3555
    10. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      3301
    Aihe