On se vaikeaa

Anonyymi-ap

Kohdata itsensä. Varsinkin omat negatiiviset puolet. Mutta siinä voisi miettiä miten itseä voisi lähteä kehittämään.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on hyvä alku, kun tunnistaa itsessään huonot puolet.

    • Anonyymi

      Itse pyydän Jeesusta muuttamaan minua. On toiminut tähän asti. Olen tosi erilainen nykyään.

    • Anonyymi

      On se. Kivuliasta mutta opettavaista. On olemassa toinen vaihtoehto. Odottaa, että löytää jonkun joka rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Niitä huonojakin puolia. Se itsensä ymmärtäminen ja kehitys tulee siinä samalla.

      • Anonyymi

        En itse laskisi sen odottamisen varaan. Ongelmia voi ilmetä vaikkei ihminen olisikaan pahansuopa. Mt-ongelmat voivat nakertaa itseluottamusta ja siinä vaiheessa minäkuva alkaa vääristymään jolloin todellisuuden alkaa näkemään p**kana. Täten olisikin hyvä jos olisi joku toinen ihminen itsensä lisäksi analysoimaan millainen oikeasti olet. Kukaan ei voi arvioida itseään objektiivisesti vaan kyllä siihen joku muukin tarvitaan. - Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse laskisi sen odottamisen varaan. Ongelmia voi ilmetä vaikkei ihminen olisikaan pahansuopa. Mt-ongelmat voivat nakertaa itseluottamusta ja siinä vaiheessa minäkuva alkaa vääristymään jolloin todellisuuden alkaa näkemään p**kana. Täten olisikin hyvä jos olisi joku toinen ihminen itsensä lisäksi analysoimaan millainen oikeasti olet. Kukaan ei voi arvioida itseään objektiivisesti vaan kyllä siihen joku muukin tarvitaan. - Sivusta.

        Tarkoitatko mentorointia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse laskisi sen odottamisen varaan. Ongelmia voi ilmetä vaikkei ihminen olisikaan pahansuopa. Mt-ongelmat voivat nakertaa itseluottamusta ja siinä vaiheessa minäkuva alkaa vääristymään jolloin todellisuuden alkaa näkemään p**kana. Täten olisikin hyvä jos olisi joku toinen ihminen itsensä lisäksi analysoimaan millainen oikeasti olet. Kukaan ei voi arvioida itseään objektiivisesti vaan kyllä siihen joku muukin tarvitaan. - Sivusta.

        En ymmärrä tätä jankutusta on esta, joka löytyy itsestä. Ihminen on sosiaalinen eläjä, jonka elämä ei voi olla mielenästä yksin. Minäkuva muodostuu ihmissuhteissa ja kasvaa siinä. Minä tarvitsee peilin ja se peili on muut ihmiset, läheiset. Parempi aina jos se ihminen on rakas tai rakkain puoliso.


      • Anonyymi

        Harmi vaan että kukaan ihminen ei voi niin rakastaa että täysin eheytyisi. Olen eri kirjoittaja kun tuo tuossa edellä puhui Jeesuksesta mutta samaa mieltä hänen kanssaan. Vain ja ainoastaan Herramme Jeesus Kristus, raamatun Jumala voi eläväksi eheyttää ihmisen, korjata rikki menneen sydämen. Hän on täydellinen Kaikkivaltias Jumala joka tekee ihmisestä uuden 😍✨
        Jeesus on sovittanut ihmiskunnan synnit ristillä, vuotanut kalliin verensä meidän ihan jokaisen puolesta ja kaikki jotka uskovat häneen sovittajana, pelastajana, jotka ottavat puhtaasta sydämestä hänet hallitsemaan elämäänsä, jotka jättävät syntinsä ja pyytävät niitä anteeksi, ne saaden saavat ikuisen elämän. Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa ottaa Jeesus vastaan tai ikuinen kadotus, tulimeressä, erossa omasta Luojastansa, Elämän antajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi vaan että kukaan ihminen ei voi niin rakastaa että täysin eheytyisi. Olen eri kirjoittaja kun tuo tuossa edellä puhui Jeesuksesta mutta samaa mieltä hänen kanssaan. Vain ja ainoastaan Herramme Jeesus Kristus, raamatun Jumala voi eläväksi eheyttää ihmisen, korjata rikki menneen sydämen. Hän on täydellinen Kaikkivaltias Jumala joka tekee ihmisestä uuden 😍✨
        Jeesus on sovittanut ihmiskunnan synnit ristillä, vuotanut kalliin verensä meidän ihan jokaisen puolesta ja kaikki jotka uskovat häneen sovittajana, pelastajana, jotka ottavat puhtaasta sydämestä hänet hallitsemaan elämäänsä, jotka jättävät syntinsä ja pyytävät niitä anteeksi, ne saaden saavat ikuisen elämän. Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa ottaa Jeesus vastaan tai ikuinen kadotus, tulimeressä, erossa omasta Luojastansa, Elämän antajasta.

        Parasta kehitystä on kun saa kasvaa Jeesuksen hellässä, rakastavassa ja turvallisessa huomassa. Kukaan ihminen tai asia ei ole koskaan tuonut mitään tälläistä! Elämää mullistavaa! Jeesus on Herra! Iänkaikkisesti kunnia ja kiitos! Hän pelasti elämäni ja teki siitä elämisen arvoisen.
        Tottakai pitää keskittyä välillä itseensä ja uskonsa kasvuun mutta ei tarvi pyöriä oman navan ympärillä kun Jumala avaa silmät näkemään elämän kauneuden, toiset ihmiset, nekin josta ei ennen välittänyt. Ja kuinka saa ja voi rakastaa toisia sillä rakkaudella jolla Jumala on ensin meitä rakastanut.


    • Anonyymi

      Henkistä väkivaltaa

    • Anonyymi

      On outoa huomata, ettei kelpaakaan omana itsenään vaan pitää esittää.

      • Anonyymi

        Itsehän sinä aloitit tuon esittämisen ja sinua omana itsenäsi olen kaivannutkin kokoajan. Ei minulle ole mitään väliä mikä sun tyyli on, toivottavasti sellainen mikä itsestä tuntuu hyvältä mutta valehtelusta ja muusta esittämisestä en pidä.


      • Anonyymi

        Kysymys kuuluu miksi? Miksi esität, tuskin hän on sellaista pyytänyt/vaatinut??? :(


    • Anonyymi

      Ajattelen, että itsensä kehittäminen on eri asia kuin itsensä muuttaminen.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Aina joskus täällä on mielenkiintoisia keskusteluja. Öitä.


    • Anonyymi

      Itse olen tehnyt mut kyl toisenkin osapuolen pitäs yrittää. Yksin ei laivaa ohjata

      • Anonyymi

        valehtelu vie aina vain kauemmaksi


    • Anonyymi

      Jos ei ole onnistunut kehittämään itseään toisille kelpaavaksi johonkin keski-ikään mennessä, niin ei se tilanne taida muuttua.

      Ongelma voi olla myös muualla, esim. yhteiskunnan kriteereissä ja vaatimuksissa, ihanteissa jne. Tai lapsuuden traumaattisissa kokemuksissa tai vain onnettomissa yhteensattumissa.

      • Anonyymi

        Keski-ikäisenä on mahdollista kehittää itseään, jolloin ymmärtää itseään paremmin ja sitä kautta ymmärtää muitakin paremmin. Miksei voisi kelvata toisille sellaisenaan, ajatteletko että muut ovat sillä tavalla täydellisiä että kelpaavat sellaisenaan. Ei ole olemassa täydellistä ihmistä. Eikä todella tarvitsekaan olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keski-ikäisenä on mahdollista kehittää itseään, jolloin ymmärtää itseään paremmin ja sitä kautta ymmärtää muitakin paremmin. Miksei voisi kelvata toisille sellaisenaan, ajatteletko että muut ovat sillä tavalla täydellisiä että kelpaavat sellaisenaan. Ei ole olemassa täydellistä ihmistä. Eikä todella tarvitsekaan olla.

        Koen puheen itsensäkehittämisestä syyllistävänä. Yksin jääneitä syytetään suhdeongelmista siitä, että ovat kehittymättömiä, toisin sanoen huonoja ihmisiä parisuhdemarkkinoille.

        Ensin pitää kehittyä hyväksi naiseksi tai mieheksi, vasta sitten kelpaat, jos kelpaat. Minusta se on usein valheellista puhetta. Tietenkin aitokin kehittyminen on mahdollista, mutta ei se taida parisuhdemarkkinoilla olla se ratkaiseva tekijä.

        Mitä edes tarkoitetaan itsensäkehittämisellä. Sehän voi tarkoittaa mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen puheen itsensäkehittämisestä syyllistävänä. Yksin jääneitä syytetään suhdeongelmista siitä, että ovat kehittymättömiä, toisin sanoen huonoja ihmisiä parisuhdemarkkinoille.

        Ensin pitää kehittyä hyväksi naiseksi tai mieheksi, vasta sitten kelpaat, jos kelpaat. Minusta se on usein valheellista puhetta. Tietenkin aitokin kehittyminen on mahdollista, mutta ei se taida parisuhdemarkkinoilla olla se ratkaiseva tekijä.

        Mitä edes tarkoitetaan itsensäkehittämisellä. Sehän voi tarkoittaa mitä tahansa.

        Minä en ajattele sen syyllistävän, vaan niin että on mukavaa oppia itsestään uutta ja sitä kautta ymmärtää muitakin paremmin. Minä olen erityispiirteinen ja olen ymmärtänyt itsestäni paljon enemmän vasta vanhemmalla iällä. Sitä kautta oppinut ymmärtämään itseäni ja omaa erilaista tapaani toimia, mikä aiheutti kummallisia ja koomisiakin tilanteita nuorempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ajattele sen syyllistävän, vaan niin että on mukavaa oppia itsestään uutta ja sitä kautta ymmärtää muitakin paremmin. Minä olen erityispiirteinen ja olen ymmärtänyt itsestäni paljon enemmän vasta vanhemmalla iällä. Sitä kautta oppinut ymmärtämään itseäni ja omaa erilaista tapaani toimia, mikä aiheutti kummallisia ja koomisiakin tilanteita nuorempana.

        Taidamme puhua eri asioista.

        Minä puhuin kehittymisestä miehenä ja naisena, sinä yleisestä kehittymisestä ihmisenä.


    • Anonyymi

      Täydellisiä meistä ei tule, sitä vaaraa ei ole. Mutta sitten on se, että yrittää olla jotain mitä ei ole. Itse koitan pysytellä järkevissä rajoissa. En anna sellaisille asioille enää huomiotani, mistä ei tule hyvä tuntuma. Tai en lähde hyvän ystävän negatiiviseen puheeseen ollenkaan mukaan jostain kolmannesta henkilöstä. Kyllä kait jokainen ihminen tuntee omalla kohdallaan, mistä ne pistokset rintaan tulee.

    • Anonyymi

      Omien oivalluksien ja lempeyden kautta tuokin onnistuu. Kun ihmisellä on hyvä ja turvallinen olo myös muutos ja itsensä tutkiskelu, negatiivisuudenkin kohtaaminen on helpompaa. Lempeyttä ja miksei hempeyttäkin kaikille, sitäkin tarvitaan.

    • Anonyymi

      Mua alkanut huvittaa kaiken maailman itsensä kehittäminen ja muu soopa. Tärkeämpää olisi välillä päästää irti itsensä tarkkailusta, kehittämisestä, saada korvien väliin jotain muuta kuin minä-minä-minä. Saattaisi kehittyä jopa parempaan suuntaan ilman yritystä.

      • Anonyymi

        Ihanko tosissasi neuvot täällä provoihin


      • Anonyymi

        Ei tietenkään kannata jatkuvasti tarkkailla itseään, minäen toimi niin.


      • Anonyymi

        Tämä juuri kukaan ei yleensä sano tarkemin mitä se kehitys on ….

        Mut sit kummallisesti ne ihmiset joilla on näkyvä ja sosiaalinen työ tai harrastus keräävät myös ympärillee heistä kiinostuneita ihmisiä toisin kun ne jotka tuijottavat vain omia tai omaa elämäänsä ja elävät ihmisiltä piilossa….
        Eli ihmisellä pitäis ola se asia mitä varten. Elää ja palo siihen. Mitä tekee….

        Kehittymisellä taas tarkoitetaan sitä että kuljet ihmisenä niitä asioita kohden elämässä mitä ihannoidaan ja haluaan yleisesti …. Esim fyysinen terveys. Kauneus /komeus hyvin hoidettut talousasiat ja koulutus kunnossa lisäävät vetovoimaa….
        Sä esim meet sinne salille ja kuntoilemaan et kehityt kunnossa…..
        Paljon muitakin asioita joihin pitää tehdä töitä mut toi kunto jutttu on se tunnetuin…..
        Tai jos oot köyhä niin etit keinon joko tienata lisää tai säästää….
        Näille asioille on aina jotain pientä ainakin tehtävissä oikeaan suuntaan kunhan on halua tehdä ….. samoin ennemmin sosiaalinen ja kilti luonne kun gangsta
        huolimatta vaikka et röyhkeimmät vie kaiken kuvitelmista ……
        No lyhyesti sun vetovoima paranee kun sovit sosiaalisiin normeihin mitä yhteiskunnassa on ….

        Sit taas jos on näiden kaikkien vastapuolella aitona itsenä on muistettava se et sä kuulut silloin vähmistoon ja todella pieneen osaan porukasta .
        Jos sä oot köyhä,vähemän viehättävä,sairas työtön tai kouluttamaton niin muutakin mahdollisuuksia on vähemmän …. Ja kun tulee pieniäkin mahiksia muuta suuntaa niin niihin pitää tarrata kiinni …. Ja todennokoisesti on myös tehtävä haaveitein eteen ahkerammin kaikke a kun toisen ääripään…. Moninkertainen vaiva….
        sullon myös pienenpiä mahdollisuus kohdata elämääsi ja sinulle sopivia vastapareja
        Silloin on katsottava peiliin ….
        Mitäs haluan olla outo ja erikoinen ….niiton aina vainnbähän ja harvassa …
        Muutu semmoiseks mitä on enenpi …. Tavoittele sitä.

        Sitäkää ei sanota … vaahdotaan vaan siitä miten kaikki on asenteesta ja kehityksestä kiinni….
        Joka ihan höpölöpöä … ja kaunistelua ….
        Mut ei haluta sanoa pahasti kun saahan positiivisuuudesta paremmat vihat.
        Vaikkei se olisi edes kovin realistista ….

        Minä esim tiedän et niitä joista olen kiinnostunut on vain 1% 2 miljoonasta suomalaismiehestä … eli muutama tuhat kpl vaihtoehtona. Jos sitäkään … ehkä todellisuus on lähempänä 10 ….
        Niin. Vähän on 190cm yli miehiä…..
        eikä helpota yhtää et niistä kaikki muutkin naiset kisaamassa….
        (Mitä erikoista sinussa olis joka herätää naisten huomion hyvällä tavalla ? Etsi se!)

        Tiedän ja tunnen vaihtoehtoni varmaa jo koko loppuelämältä … jäin yksin.
        Joten minun ainakin pitää keskittyä ihan muuhun kun ihmissuhteisiin tässä elämässä….
        En saa hajota vaikka vastentahtoinen yksineläminen ei nii kivaa olekaan …
        Minulle kävi vain se huono tuuri.
        Pitäis nyt vain keksiä mitä se joka tosi elämään sisällön kun rakkaus ja ihmissuhteet tai työelämä ei oo vaihtoehtoina…

        Toivon että sinun tiesi ja kohtalosi on toisenlainen kun minun elämäni on ja että kohtaa sen onnesi ja rakkaasi vielä…
        Sen voin toivoa muuta en.
        Samoinku sen et muista tehdä noita kehitysjuttui ja tutustu uusiin ihmisiin ainakin voit että luot mahdollisuuksia rakastua itsellesi enenmän …
        Koska kaikki mahdollisuudet eivät tuleen paikoillaan ollamöllötäjän luokse …
        Ne pitää itse luoda tehdä ja rakentaa….. ja joskus löytää ihan uudesta suuntaa mitä kuvitteli.
        Tsemppiä sinulle


    • Anonyymi

      Joillekin tuo tuntuu olevan erityisen hankala asia. Loukkaannutaan jos sanotaan suoraan pienikin asia itsestä mikä luettaisiin negatiiviseksi asiaksi. Loukkaannutaan ja otetaan haukkumisena vaikka ihan totta siinä sanotaan ja itsekin sen myöntää.

      • Anonyymi

        Sillä miten asian sanoo suoraan on aika iso merkitys. Jotkut ihmiset kun omasta mielestään on sellaisia jumalan lahjoja ja kulmakunnan kruunuja että voivat töräytellä ääneen mitä tahansa ja miten vaan. Muutoin sanoisin, että asioiden puhuminen suoraan on mukavampaa kuin selän takana vehkeily.


      • Anonyymi

        Niin, tässä pitää kysyä sitä, mitä termillä tarkoitetaan. Jos kyseessä on paha tapa tai jopa jokin moraaliton elämäntapa, johon syyllistyy, niin totta kai sellaisesta täytyy voida puhua ja päästä myös eroon.

        Itsensäkehittämisellä taidetaan kuitenkin viitata johonkin muuhun, asiaan, joka liittyy viehättävyyteen ja puoleensavetävyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tässä pitää kysyä sitä, mitä termillä tarkoitetaan. Jos kyseessä on paha tapa tai jopa jokin moraaliton elämäntapa, johon syyllistyy, niin totta kai sellaisesta täytyy voida puhua ja päästä myös eroon.

        Itsensäkehittämisellä taidetaan kuitenkin viitata johonkin muuhun, asiaan, joka liittyy viehättävyyteen ja puoleensavetävyyteen.

        No, lähtökohtaisesti itse nykyään ajattelen niin, että ihminen, jokainen, voi halutessaan kehittää itseään ja muuttua, mutta se tosiaan lähtee omasta halusta. Toista ei voi muuttaa ja ihan niinkuin joku tuossa totesi niin jos vaikkapa kumppanisi näkee, että joku asia loukkaa sinua ja ei asian eteen mitään tee, niin hän ei välitä sinusta tarpeeksi. Hänen on parempi etsiä ihminen, joka sopii hänelle paremmin ja tähän oivallukseen olen tullut pitkänkin parisuhdeterapian ja terapian jälkeen. Harva ihminen, varsinkaan vanhempi ihminen edes pystyy muuttamaan tapojaan, semmoisen odottaminen on ajanhaaskausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä miten asian sanoo suoraan on aika iso merkitys. Jotkut ihmiset kun omasta mielestään on sellaisia jumalan lahjoja ja kulmakunnan kruunuja että voivat töräytellä ääneen mitä tahansa ja miten vaan. Muutoin sanoisin, että asioiden puhuminen suoraan on mukavampaa kuin selän takana vehkeily.

        Mitä vikaa siinä on jos kokee olevansa jumalan lahja? Kyllä sitä jotkut sanoo asioita ihan syystäkin ja mielummin suoraan kuin valehdellen niin kuin jotkut tekevät eli haukkuvat seläntakana "kuin eri henkilönä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, lähtökohtaisesti itse nykyään ajattelen niin, että ihminen, jokainen, voi halutessaan kehittää itseään ja muuttua, mutta se tosiaan lähtee omasta halusta. Toista ei voi muuttaa ja ihan niinkuin joku tuossa totesi niin jos vaikkapa kumppanisi näkee, että joku asia loukkaa sinua ja ei asian eteen mitään tee, niin hän ei välitä sinusta tarpeeksi. Hänen on parempi etsiä ihminen, joka sopii hänelle paremmin ja tähän oivallukseen olen tullut pitkänkin parisuhdeterapian ja terapian jälkeen. Harva ihminen, varsinkaan vanhempi ihminen edes pystyy muuttamaan tapojaan, semmoisen odottaminen on ajanhaaskausta.

        Mikä se asia on, joka loukkaa kumppania? Se tässä on se avainkysymys? Siis jos pohditaan, mitä itsensäkehittämisellä tarkoitetaan.

        Onko se persoonan piirre, tapa, paha tottumus, elämäntapa, teko, laiminlyönti, pahe, heikkous, fyysinen vamma, fyysinen ominaisuus, psyykkinen trauma, psyykkinen ominaisuus vai koulutuksen puute, sivistyksen puute vai ammattitaidottomuutta, ehkä tietämättömyyttä, huolimattomuutta, huonomuistisuutta, ajattelukyvyn puute, oppimiskyvyttömyyttä tms.

        Kehityksen kohteella on tässä suuri merkitys.


    • Anonyymi

      Ikävä sanoa, mutta minusta tuntuu tuo puhe itsensäkehittämisestä olevan eräänlainen tekosyy olla hyväksymättä jollain tavalla epämiellyttävää ihmistä. Jos en halua olla tekemisissä jonkun kanssa, niin voin vain todeta, että itseään voi kehittää ja kun parannusta alkaa tulla, niin palataan sitten asiaan. Mutta sitä hetkeä ei koskaan tule, koska inho panee siirtämään maalitolppia. Inhokki ei koskaan saavuta sitä mittaa, että kelpaisi. Taustalla vaikuttaa peitelty henkilön persoonaa kohtaan tuntema vastenmielisyys.

      On vain helppo heittää siihen henkisen yhteyden puuttumisen selitykseksi itsensä kehittämisen mahdollisuuden. Pohjimmiltaan kaikkien ei tarvitse miellyttää kaikkia, eikä sen selitykseksi tarvita mitään kehittelymekanismeja.

      • Anonyymi

        Onpa vastenmielinen vastaus


      • Anonyymi

        On täysin mahdotonta, että kaikkia voisi miellyttää. Tuntuu oudolta että joku sanoisi toiselle, että mene kehittämään itseäsi.ja palataan sitten asiaan.


    • Anonyymi

      Voisiko itsensä kehittämisen nähdä niin, että sen tekee itsensä ja myös muiden takia? Omien ajatusmallien ja tuntemusten tunnistaminen, sekä niiden juurisyiden ymmärtäminen voivat auttaa käsittämään miksi käyttäytyy jossain tilanteessa tavalla, josta aiheutuu harmia ja pahaa mieltä itselle tai muille. Näin on helpompaa myös opetella uusia käyttäytymismalleja tällaisiin tilanteisiin. Itsensä kehittäminen tällä tavalla ei mielestäni ole itsensä muuttamista, ja väittäisin että suurin hyötyjä tämän tyyppisestä itsensä kehittämisestä on henkilö itse. Tällainen itsensä kehittäminen saattaa joissain tilanteissa vaatia esim terapeutin apua, ja ymmärrän etteivät nämä palvelut ole kaikkien saavutettavissa. Ajattelen kuitenkin, että lähes kaikilla on jollain tasolla mahdollisuus tällaiseen itsensä tutkiskeluun ilman ammattiapuakin. En myöskään koe että kukaan olisi täydellinen, ja näin ollen varmasti kaikilla olisi varaa kehittyä tällä tavalla.

    • Anonyymi

      Ihanaa inhorealismia ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe