Vesimies teesi

Anonyymi-ap

1 - kieltää kaiken perinteisen

2 - hyväksyy tosi perinteisen

mikä on kolmas teesi?
koska kaksi teesiä on eletty
kun kolmatta ei olla vielä
mutta voi kuvitella:

3 - teknologian turvin luodaan uudistusta

ellei perinteinen elämän muoto on muuttumatonta
mutta mihin vesimiestä tarvitaan silloin
koska vesimies on asialla kun kyseessä olisi muutos
koska vesimies tahtoo muuttaa

siis
vesimies kääntää kaiken olemassaolon omaksi kielekseen
pikkuhiljaa, vääjäämättä
kun kansa vähiten sitä odottaa

8

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oinas on Vesimiehen tehomootori, vauhtipuskuri, sekä raivaussaha

    • Anonyymi

      Tosin vesimies voi myös uudistushalussaan olla tuhoava. Se riippuu vesimiehestä. jos on siis uudistushalussa(teknologia&robotiikka+muu) on pahat aikeet. Liika älyllistäminen on semmonen juttu nimittäin että kaikki ihmiset eivät hyväksy sitä koska inhimillisyys ja ihmisyys on monille ihmisille myös tärkeitä seikkoja. Minulle myös sillä katsoin yksi päivä ykköskanavan ohojelmaa jossa puhuttiin näistä seikoista eli ihmisen suurempi älyn tavoittelu, kuolemattomuus ja teknolofian kehittäminen eli esim robotiikka että robotti siirretään ihmiseen osittain. Ihan kauheaa katsottavaa oli se ohjelma ja studiossa juontajat vain nyökytteli päätä. Jossakin on ollut tutkimus jossa todetaan että esim ihmiset jotka kannattaa robotiikkaa ns isommassa kaavassa , niin ovat luonteeltaan kylmätunteisia kun taas ihmiset jotka on varovaisempi robotiikkassa, ovat tunneihmisiä.

      Käykö siis niin että älykkäät ihmiset sortaa tulevaisuudessa tunneihmisiä? Keitä on älykkäät ihmiset? Horoskooppitieteissä älykköjen maineessa ovat vesimiehet, kauriit, skorpionit, jousimiehet, kaksoset ja vaaka sekä neitsyt ihmiset. Muilla merkin ihmisillä onkin sitten vaikeaa.
      Itse kun olen aurinko härkä(en ole tyypillinen perushärkä jolla härän ominaisuudet on paljon esillä sillä olen melko joustava ja diplomaatti) niin kuitenkin tietyt muutokset on mulle vaikea pala jos se muutos on semmonen joka tunnepuolella tuntuu kauhealta. Mä saatan olla myös vähän vainoharhainen koska mulla on diagnosoiti lievä skitsofrenia eli saatan pääni sisällä kehittää ja luulla että älykkäillä ihmisillä saattaa olla pahoja aikeita tiettyjen ihmisten suhteen. Siinä ohjelmassa se nainen sanoi ohjelman loppuvaiheilla minun mielestäni aika pelottavan kommentin "eikös jokainen ihminen ole luotu tänne maailmaan sitä varten että jättää jonkun jäljen tänne" "tavoitteena kuolemattomuus että voisimme jatkaa aina ihmisen elämää" "jos voisimme vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen teknologian avulla niin haluisin luoda ihmisestä sellaisen, että muuttaisin sen luonteen ihan kokonaan kuten esimerkkinä se että se muutosprosessi aiheuttaisi sen ettei olisi sotia jne"

      Siis mitä tulee kuolemattomuuteen, niin todellisuudessa me emme kuole koskaan sillä kun kuolemme täsäs fyysisessä maailmassa, niin meidän sielu jatkaa toiselle tasolle, mutta on ihan kauhea ajatus jos voidaan teknologian avulla pitkittää lähinnä loputtomiin ihmisen elämää fyysisessä maailmassa(siis onhan ihmisiä syväjäädytetty muun muassa tavoitteena tässä teknlogiassa kehittää sellainen systeemi ja jos systeemiä väärinkäytettäisiin niin nehän voisivat ottaa kiinni summittaisesti ihmisiä , etenkin juoppoja ja työttömiä tavoitteena tehdä heistä heidän mielestyä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä sillä näillä tietyillä ihmisillä on tapana käyttä termiä yhteiskuntakelpoinen koska he mittaa ihmisarvon työn teon kautta eli he on väärässä tietenki) ja siis jos mietimme ihan sitä että eihän maapallo pysty edes liikaa ylläpitämään ihmisiä koska tuollaisen teknologian menetelmän seurauksesta täällä olisi ihmisiä niin paljon että myös valtiot ei pystyisi auttamaan esim ihmisiä jotka tarbvii valtiolta apua ja moni ihminen ei halua edes elää erityisen pitkää elämää mutta jos joillakin on pahat aikeet niin ne voisi tahallaan pitkittää toisten ihmisten elämää koska haluaisi muokata heistä ihmisen joka tekee työtä. Vaihtoehdoksi jäisi silloin työkyvyttömälle itsemurha.

      Puheet ihmisen jäljen jättämisestä maapallolle tulevat sellaisten ihmisten mielestä/suusta jotka ovat väärässä koska tuollainen ajattelu kumpuaa juuri siitä että ne mittaa ihmisarvon työn teon kautta mutta 100% fakta on se, että ihmisarvoa ei voi mitata sen kautta ja meillä kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo jos pitää nyt päteä.

      Liika älyllistäminen voi johta umpikujaan koska resurssit ei riitä = liika määrä ihmisiä maapallolla jos tavoitteena ihmiselämän pidempi jatkamisyritys joka johtaa rahoitysongelmiin ja liika älyllistäminen robotiikassa voisi pahimmillaan johtaa siihen että robotteja väärinkäyttäisi joku hullu putinin kaltainen psykopaatti joka voisi halutessaan tuhota koko ihmiskunnan robotteja käyttämällä.

      Liika älyllistäminen on moraalisesti myös arvelluttavaa koska liika äly itse sen sana on sellainen joka pelottaa koska se liika äly on liikaa sillä me olemme ensijaisesti ihmisiä vain. En väitä että uskovaisuus on paras juttu jos pian saatte minusta käsityksen että oon uskovainen eli siis kyllä olenkin uskovainen mutten sillai huonolla tavalla uskovainen sillä minä hyväksyn esim homot ja lesbot ja minun mielestäni ihmiset ovat tyhmyytensä ja ilkeytensä takia uskontoja myös väärinkäyttäneet mitkä johtaneet sotiin. Mä en usko jumalaan mut uskon että fyysisen elämän jälkeen meijän sielu menee toiselle tasolle.

      Älykäs kehittäminen eri teknologioissa on hyvä asia, kunhan ei mennä liiallisuuksiin. Oon sitä mieltä että esim se on hyvä asia kun kehitämme erilaisia energiamuotoja turvaamaan maapallomme kun uudet energiamuodot palvelee ilmastoa paremmin.

      • Anonyymi

        Ja jatkan sanomalla että monipuolinen energiaverkko takaa myös sen, että sen ansiosta ei romahda herkästi energiakenttä kun on monenlaisia energiamuotoja sillä jos olisi vain yksi tai kaksi energiamuotoa niin kulutus olisi kuormittavampi joka kuormittaisi liikaa näitä kahta joten kun on monipuolisempi verkko niin pystyy se antaa mahdollisuuden sille ettei se kuormita yhtä tai kahta liikaa. Toki ei mikään systeemi aina ole aukoton. Tässä voi olla ongelmana se, kun maaperästä pitää louhia energiaa niin se voi kuluttaa turhaan.

        On paljon ihmisiä jotka ei halua robottien esim palvelevan heitä vanhainkodissa. On paljon ihmisiä jotka haluaa ihmisen lähelle , eikä robottia.
        On paljon ihmisiä jotka haluaa käyttää vanhempia menetelmiä eikä nykyteknologiaa eikä kaikki ihmiset osaa edes käyttää uudempaa teknologialaitteita koska siihen voi olla eri syitä jos on esim vanhus, kehitysvammainen eikä tarvi olla aina kehitysvammainen tai vanhus sillä myös osa korkeakoulutetuista eivät välttämättä osaa käyttää kaikkia älylaitteita.

        Kun se nainen puhui siitä että haluisi muuttaa ihmistä perusteellisen paljon niin se kauhistutti ehkä kaikkein eniten. Se tuntui hirveältä. Ei ihmistä pidä muuttaa teknologian avulla. Minä ajattelen niin että jos mua yritettäisiin muuttaa niin se loukkaisi minun tunteitani. Eikä minua tarvitsisi toisaalta muuttaa koska olen kiltti , vaaraton ja mukava ihminen. Mutta vaikka tavoite on kaunis eli muuttamalla pahoja ihmisiä mukavammaksi niin kuitenkin tuossa astutaan minusta ihmisen perusoikeuksien päälle eli ihmisellä on kuitenkin yksityisyyden suoja ja ihmisoikeudet.

        Ajattelin että en katso enää näitä viiden jälkeen ohjelmia enkä tuota ykköskanavan ohjelmaa puoli seitsemän kun tuollaista jauhantaa kuulin puoli seitsemän ohjelmassa ja oon pannut merkille aiemmin sen että kolmoskanavan ohjelmassa viiden jälkeen on ollut myös kovaa ajattelua aika ajoin mikä aina loukkaa minua todella paljon ja pelottaa erityisen paljon.

        Se miksi minä loukkaannun, suutun ja pelkään niin paljon niin se johtuu siitä kun mua on kohdeltu huonosti usein elämäni aikana. En ole työelämässä enkä jaksa ajatellakaan mitään työtä. Sain takuueläkepaperit ja en todellakaan jaksa yhtään mitään. Nämä tietyt ihmiset mittaa ihmisarvon työn teon kautta joten ne pitää minua varmasti todella turhana ihmisenä. Eivät vain sano sitä suoraan mutta sivulauseista antaa ymmärtää näin. Ei siis ihme että tuollaiset puheet eriarvoistaa lisää.


      • Anonyymi

        ja älkää käsittäkö väärin sillä en ole mikään linkola ajattelija. Linkolan ajatukset oli ihan kauheita. Siis kuitenki esim kiinassa ja afrikassa on ihan liikaa kuitenkin ihmisiä. Tämä on myös epäinhimillistä kun ne kärsii siellä , esim afrikassa. suomessa ei ole liikaa ihmisiä, päinvastoin, täällä suomessa pitäisi synnyttää nyt enempiu ihmisiä mutta jos näin ei tapahdu niin esim työperäinen maahanmuutto on yksi keino paikata väestökatoa.
        Ihmisen perusoikeuksiin kuuluu synnyttäminen joten se tarkottaa myös sitä että siihen ei voida puuttua joten se tarkottaa sitä että ihmiset saavat tehdä lapsia. Olen myös tätä mieltä. Fakta on se että afrikassa ja kiinassa on kuitenki liikaa ihmisiä.


    • Anonyymi

      jossakin päin nettiä näin kommentin jossa joku sanoi näin "joissakin sairaaloissa esim on liikaa näitä jousimiehiä, vesimiehiä, kauriita, oinaita ja kaksosia sillä kaipaisi enemmän pehmeyttä ja empatiaa tettyihin sairaaloihin eli lisää kaloja, skorppareita, härkiä ja rapuja"

      Olen aurinko härkä, nousu neitsyt ja kuu kauriissa. äitini kartta koostuu pääosin jouskarista, skorpionista ja kaksosesta. isäni kartta on vaaka-rapu painotteinen. Mun kartta on sekoitus kaikkea mutta muistaakseni eniten vaakaa ja jousimiestä löytyy kartaltani mutta päämerkkini ovat siis aurinko härkä, nouseva neitsyt ja kuu kauris ja kun mainitsin nuo vanhempani kartat ja heidän kartan tarkemmat kuvaukset niin ne vaikutta myös minuun sillä oon perinyt molemmilta vanhemmilta piirteitä. löytyy minusta rapua, kaksosta, skorpparia esim ja vaakaa. Löytyy jousimiestä joka jousimies on äitini aurinko merkki. Jouskari on tulimerkki.

      Niin että oon pannu merkille sen että tulen parhaiten toimeen maamerkkien, vesimerkkien ja tulimerkkien kanssa mutta ilmamerkkien kanssa on enemmän haasteita. Vesimies on mielenkiintoisin merkki härän ja kaksosen ohella. Moni ei ymmärrä härkää. Moni pitää kaksosta liian sekavana merkkinä johtuen sen moniulotteisesta luonnepuolesta koska monen mielestä kaksonen on liian vaikeastitulkittava persoona. Tulimerkeistä vähiten tulen toimeen oinaiden kanssa.
      Ilmamerkeistä vaaka tuntuu siltä kuin olisin ilmaa kun olen heidän seurassa. Aiemmin sanoin että mun pitää ehkä ymmärtää jatkossa paremmin ilmamerkkejä sillä voihan olla niin että ilmamerkeillä on myös tunteita paljon muttei ne näytä niitä niin paljoa ettei ne tunteet ole heillä pinnassa jolloin voi tehdä vääriä olettamuksia.

    • Anonyymi

      On olemassa veskareita joista pidän = pelle miljoona(mielenkiintoinen persoona ja suurisieluinen ihminen joka ollu monessa hyvässä mukana ja pelle miljoona on siis suomalainen muusikko-musantekijä joka on tunnettu hyväntahtoisuudestaan ja halusta auttaa heikompia erityisesti) & timo rautiainen(hyvän oloinen ihmistyyppi ja timo rautiainen on suomalainen musantekijä) ja erityishuomio menee pelle miljoonaan joka on tyypillinen vesimies, joka haluaa parantaa maailmaa.

    • Anonyymi

      Kun pyörä on keksitty kerran niin on tietenki hyvä että sitä kehitetään ja sama asia&kaava muussakin asiassa eli kehittäminen, mutta liika on liikaa.
      Itse kuitenkin kun olen aurinko härkä niin en kovin mielelläni liian paljon halua muuttua, koska moraalisesti ajattelen sen sillai, että tietyn yli ei voi mennä jos se muutos on epäinhimillinen.

      Esitän hypoteesin nyt; liika äly voi tuhota kaiken ja jos yritämme koko ajan liikaa kehittää itseämme täydelliseksi niin psykologian kaavassa se ei ole välttämättä edes viisasta. Pyörä on keksitty kerran ja sitä voi jalostaa uudempaan kehittyneeseen muotoon mitä kannatan, mutta liika on liikaa.

      Terveisin Juha.

      • Anonyymi

        Tai siis tarkemmin sanoen kun olen aurinko härkä niin en halua maailmalla asioiden liikaa muuttuvan(en etenkään silloin se muutos on epäinhimillinen). En viitannut siis itseeni nyt varsinaisesti vaikka kirjoitin niin, mutta tarkoitin hieman toisin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe