Mitä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää ihmissuhteista.

Anonyymi-ap

1) Ihmiset jäävät elämääsi, jos ovat jäädäkseen. Heillä on vapaa tahto ja valinta. Jos he eivät valitse niin tehdä, se hyväksytään ja ymmärretään. Ilman draamaa. Vaikeaa.

2) Kahden ihmisen väliin ei pidä mennä. Jos toisella on hyvä juttu vireillä. On löytänyt jonkun toisen, jonka kanssa voi onnistua, siitä pitää ymmärtää, ettei mene sotkemaan. Vaikka olisi jäänyt kaipaus, pitää älytä pysyä pois tieltä. Ylipäätään kahden toisistaan kiinnostuneen väliin ei pidä mennä. Ei kateuttaan, ei ilkeyttään eikä huomionkipeydestä. Eikä rakkaudesta.

3) Kun on mahdollisesti kiinnostava ihminen elämässä, joka antaa merkkejä kiinnostuksesta ja joka kiinnostaa myös, toista kannattaa rohkaista. Tukea ja puolustaa. Ei ole helppoa. Voi olla vaikeaa itsellekin näyttää tunteita, kun ei ole varma toisesta.

4) Ei voi olettaa, että se toinen tietää kertomatta, mitä odotetaan. Eikä toinen ihminen osaa toimia toivotulla tavalla, jos ei kerro. Ajatuksia harvemmin osaa lukea ja selvä viesti voi olla toiselle epäselvä. Jos jotain haluaa, se kannattaa kertoa. Muuten ei välttämättä saa, mitä haluaa. Ei välttämättä silloinkaan.

5) Ihan niinkuin toisen liekkiä ei voi sytyttää, sitä ei myöskään voi sammuttaa. Se sammuu kyllä, jos sitä ei ruoki. Toisen tunteita ei voi kontrolloida. Eikä pidä edes yrittää. Riittää kun keskittyy ymmärtämään omat tunteensa. Ja toimii niiden mukaan. Enempää ei voi tehdä. Toista ei voi kontrolloida.

Nämä asiat olen ottanut ohjeekseni.

76

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niitä oppia voi käyttää vaikkapa sokos hotellissa ei työnantajan tiloissa ne eivät ole sitä varten

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa. Kirjoittaja ei ymmärrä ihmisten eroja, arkuutta, ikää, tilannetta. Kirjoittaja ei ymmärrä rakastumista. En minä kokonaan lukenut mutta tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Kyllä kai tuon voisi kiteyttää ihan lyhyesti; älä mene toisten suhteiden väliin. No normaali ihminen ymmärtää sen ihan sanomattakin. Ei kukaan jaksa lukea tuollaisia "elämän ohjeita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai tuon voisi kiteyttää ihan lyhyesti; älä mene toisten suhteiden väliin. No normaali ihminen ymmärtää sen ihan sanomattakin. Ei kukaan jaksa lukea tuollaisia "elämän ohjeita".

        Hyvän suhteen väliin ei kukaan pääse. Oletkos kuullut sellaisenkin sanonnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suhteen väliin ei kukaan pääse. Oletkos kuullut sellaisenkin sanonnan.

        Olen samaa mieltä. Ja jos toisella on uusi heti kierroksissa, ei siinä mitään todellista tunnetta koskaan ollutkaan. Ei mitään syytä yrittääkään.

        Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suhteen väliin ei kukaan pääse. Oletkos kuullut sellaisenkin sanonnan.

        Olen kuullut ja niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Ja jos toisella on uusi heti kierroksissa, ei siinä mitään todellista tunnetta koskaan ollutkaan. Ei mitään syytä yrittääkään.

        Ap.

        Eihän tuollasta voi kenenkään puolesta mennä sanomaan. Kuinkas sinä nyt sitten tiedät toisen tunteista? Oletko kuullut laastarisuhteista ikinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuollasta voi kenenkään puolesta mennä sanomaan. Kuinkas sinä nyt sitten tiedät toisen tunteista? Oletko kuullut laastarisuhteista ikinä?

        Olen kuullut ja en harrasta. Joka harrastaa, ei ole minua varten. Eli lopputulos on sama.

        Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut ja en harrasta. Joka harrastaa, ei ole minua varten. Eli lopputulos on sama.

        Ap.

        No eikait tässä nyt sinusta keskustellakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikait tässä nyt sinusta keskustellakaan?

        Niin. Kai minulla on oikeus osallistua, jos ajatuksiani kommentoidaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kai minulla on oikeus osallistua, jos ajatuksiani kommentoidaan?

        Aika outoa vetää henkilökohtaiseksi. Joo ei ole mullakaan ollut laastarisuhteita . Mutten silti menisi sanomaan että joku toinen feikkannut tunteensa jos sellaisia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa vetää henkilökohtaiseksi. Joo ei ole mullakaan ollut laastarisuhteita . Mutten silti menisi sanomaan että joku toinen feikkannut tunteensa jos sellaisia on.

        Ei kai se laastari ole ratkaisu muuten kuin egolle, joka on kokenut kolhun. Tai puutteeseen. Ehkä se sitten ei vähennä niiden tunteiden arvoa , joita on ollut toista kohtaan ollut. En tiedä, kun en ole laastaria kokeillut. Itse en silti uskoisi tunteiden olleen todellisia, jos laastari on heti kuvioissa. En mä ylipäätään ajattelisi, että kyse on laastarisuhteesta. Ihmiset pelaa niin eri säännöillä. No, en kyllä kävis kyselemäänkään, onko laastari vai jokin muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se laastari ole ratkaisu muuten kuin egolle, joka on kokenut kolhun. Tai puutteeseen. Ehkä se sitten ei vähennä niiden tunteiden arvoa , joita on ollut toista kohtaan ollut. En tiedä, kun en ole laastaria kokeillut. Itse en silti uskoisi tunteiden olleen todellisia, jos laastari on heti kuvioissa. En mä ylipäätään ajattelisi, että kyse on laastarisuhteesta. Ihmiset pelaa niin eri säännöillä. No, en kyllä kävis kyselemäänkään, onko laastari vai jokin muu.

        Oli mulla eron jälkeen aikoinaan samana kesänä joku säätö jonka kanssa suudeltiin ja jne.. mut en ees muista sen nimeä olin sen verran humalassa. Liekkö se ollut se laastari sitten . Ei se nyt mun tunteita mihinkään muuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suhteen väliin ei kukaan pääse. Oletkos kuullut sellaisenkin sanonnan.

        Kauanko olet yrittänyt sotkea jonkun välejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se laastari ole ratkaisu muuten kuin egolle, joka on kokenut kolhun. Tai puutteeseen. Ehkä se sitten ei vähennä niiden tunteiden arvoa , joita on ollut toista kohtaan ollut. En tiedä, kun en ole laastaria kokeillut. Itse en silti uskoisi tunteiden olleen todellisia, jos laastari on heti kuvioissa. En mä ylipäätään ajattelisi, että kyse on laastarisuhteesta. Ihmiset pelaa niin eri säännöillä. No, en kyllä kävis kyselemäänkään, onko laastari vai jokin muu.

        Ei ole mitään laastarisuhteita. On vaan kohtaamisia jotka päättyy tai ei. Täällä on vain huonoja asiantuntijoita jotka roikkuvat epätodellisissa ihmissuhteissa ja ovat muka asiantuntijoita muiden suhteissa. Typerää jankkaamista kun ei oikein ole saanut haluamaansa. Ihmisten manipulointia omaksi eduksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko olet yrittänyt sotkea jonkun välejä?

        Kauanko sinä olet kysellyt vammaisia kysymyksiä tuntemattomilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään laastarisuhteita. On vaan kohtaamisia jotka päättyy tai ei. Täällä on vain huonoja asiantuntijoita jotka roikkuvat epätodellisissa ihmissuhteissa ja ovat muka asiantuntijoita muiden suhteissa. Typerää jankkaamista kun ei oikein ole saanut haluamaansa. Ihmisten manipulointia omaksi eduksi.

        En kyllä kehuisi sunkaan mieleterveydellä. Noin vaan väität tietäväsi täällä muiden ihmisten suhdekuvioit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suhteen väliin ei kukaan pääse. Oletkos kuullut sellaisenkin sanonnan.

        Joo, tämä. Jos kaksi ihmistä on rakastuneet toisiinsa ja tosissaan toistensa kanssa, ei siihen väliin pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tämä. Jos kaksi ihmistä on rakastuneet toisiinsa ja tosissaan toistensa kanssa, ei siihen väliin pääse.

        Näin minäkin haluan ajatella.

        Ap.


    • Anonyymi

      En nyt tiedä tuosta 2 . kohdasta . Isä vei äitin toiselta mieheltä kesken treffien. Melkein 50 yhdessä. Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua jne..

      • Anonyymi

        No jos nainen oli noin toisen miehen vietävissä, niin eipä siinä sitten hänen puoleltaan mitään ollutkaan. Ihan hyvä vaan, että vei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nainen oli noin toisen miehen vietävissä, niin eipä siinä sitten hänen puoleltaan mitään ollutkaan. Ihan hyvä vaan, että vei.

        Ei ollut ei.Onhan se hyvä saivat kolme lasta ja nyt heillä jo useita lapsenlapsia.


    • Anonyymi

      No sun paska puhees on ihan oikeesti erikseen

    • Anonyymi

      Enkä tiedä tuosta 3 kohdastakaan. Kyllä aikuisella pitää olla rohkeutta tuoda tunteensa esille ilman toisen rohkaisua. Se ei pelaa joka pelkää.

      • Anonyymi

        Ei se vain aina mene niin. Voi olla monta syytä, miksei uskalla. On saanut kenties pilkkaa ja kettuilua osakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vain aina mene niin. Voi olla monta syytä, miksei uskalla. On saanut kenties pilkkaa ja kettuilua osakseen.

        Ei toinen ihminen ole vastuussa toisen tunteissa . Jokainen pelkää jokainen saa joskus siipeensä. Aika monta on pilkattu. Siltikin noustu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toinen ihminen ole vastuussa toisen tunteissa . Jokainen pelkää jokainen saa joskus siipeensä. Aika monta on pilkattu. Siltikin noustu.

        Ei todellakaan toinen ihminen ole vastuussa toisen ihmisen tunteista. Se kannattaa kaikkien muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toinen ihminen ole vastuussa toisen tunteissa . Jokainen pelkää jokainen saa joskus siipeensä. Aika monta on pilkattu. Siltikin noustu.

        Ei ole vastuussa ei. Yritin vain sanoa, miksi joku voi tarvita rohkaisua. Hyvä jos sinä et tarvitse. Hyvä sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vastuussa ei. Yritin vain sanoa, miksi joku voi tarvita rohkaisua. Hyvä jos sinä et tarvitse. Hyvä sinä.

        Joku voi tarvita, mutta minä en jaksa sellaisia ihmisiä. Ihan liikaa sellaisesta ihmisestä kokemusta joka oli hyvin kauan samassa tilassa, mutta ei kuitenkaan ollut läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vastuussa ei. Yritin vain sanoa, miksi joku voi tarvita rohkaisua. Hyvä jos sinä et tarvitse. Hyvä sinä.

        Eikait tässä minusta puhuttu? Tää oli yleispätevä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikait tässä minusta puhuttu? Tää oli yleispätevä kommentti.

        Neuvot muita mutta ei koske sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuvot muita mutta ei koske sinua?

        Mitä v* ttua se sinulle kuuluu? Mikä minua koskee ja mikä ei. Pidä h* lvetti huoli omista jutuistasi! Jos sanoin että se oli yleisesti tarkoitettu kommentti . Silloin se on . Mikä sun v* ttu ongelma on kun pitää koko ajan vängällä vetää näitä henkilökohtaiseksi keskustelusi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä v* ttua se sinulle kuuluu? Mikä minua koskee ja mikä ei. Pidä h* lvetti huoli omista jutuistasi! Jos sanoin että se oli yleisesti tarkoitettu kommentti . Silloin se on . Mikä sun v* ttu ongelma on kun pitää koko ajan vängällä vetää näitä henkilökohtaiseksi keskustelusi?

        Rauhoitu. Ei mitään hätää. Minä en ota henkilökohtaisesti. Vaikka omiin kokemuksiin peilaankin.


    • Anonyymi

      Mitäs jos on tulipalo irti? Mut oikeesti tärkeetä on kuitenkin haluta hyvää ihmisille eli ei ilkeyttä tai kiusanhenkisyyttä eli luonnevikaisuutta sotke ihmisten välejä, onpa sitten kyseessä minkämoiset ihmissuhteet vaan.

      • Anonyymi

        No näin minustakin. Toisten väleihin ei mennä sotkemaan. Puhumaan paskaa seläntakana. Kiusaamaan ja kieroilemaan. Olen täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Naisen on ymmärrettävä että tarvitsen häntä eikä minua saa hylätä ja jättää yksin.

      • Anonyymi

        Tuo täytyy naiselle kertoa, ettei se tee sellaista.


      • Anonyymi

        Mutta jos olet aiheuttanut kärsimystä tai haittaa sulle tuntemattomalle ihmiselle, et voi vaatia asian unohtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos olet aiheuttanut kärsimystä tai haittaa sulle tuntemattomalle ihmiselle, et voi vaatia asian unohtamista.

        ... eikä ymmärtämistä, eikä hyväksymistä sen puoleen.

        Itse en ainakaan hyväksy mitä tahansa muille aiheutettua haittaa, mistä vain valkopestään omat kädet.

        En huolisi parisuhteeseen minua kohtaan raukkamaisesti toiminutta - enkä tunne mitään empatiaa saati sitten kiinnostusta, tuttavuutta, ystävyyttä, rakkaudesta nyt puhumattakaan, sellaisia kohtaan.


      • Anonyymi

        Noin raskaalla mentaalilla varustetut miehet tuppaa saamaan ns pataansa melko ahkerasti veikkaan


      • Anonyymi

        Kyllä se nainen tietää ja ymmärtää.


      • Anonyymi

        Mitäs sinun itsesi pitää ymmärtää? Pahoinpiteletkö naista, juopottelet ja petät? Saat tehdä mitä vaan ja sitten vingut että jättäjä on paha nainen?


    • Ihminen vastaa omista tunteistaan, ja itse päättää haluaako näyttää tunteet toiselle vai ei. Toiselta ei voi vaatia aloitetta tai rohkaisua, jos ei itsekään siihen pysty. Toiselta tai itseltä ei voi vaatia edes tunteita, ne joko syttyy ja on, tai sitten ei, eikä sille kumpaakaan mitään voi.

      Vapaa tahto on ainoa kestävän suhteen pohja, sama mieltä. Jos jompi kumpi ei halua, vaikka sen takia ettei tule rakastetuksi, kuunnelluksi, nähdyksi, tai tulee väärin kohdelluksi (väkivalta, pettäminen) tai vaikka tutustuessa ei osoita riittävää mielenkiintoa ja kunnioitusta, ei pohjaa ole.

      Kohtaa 2 en ymmärrä. Jos puhut uudesta suhteesta, ja jos joku vaihtaa lennosta fiksu osaa sanoa, että valitettavasti valitsen toisen. Jos taas on kyseessä pitkä loppunut suhde, ei uuden suhteen tuominen toipuvan silmien alle samalla vaatien suurta ymmärrystä ole kovin kohtuullista käytöstä. Myös sitä ex kannattaa kunnioittaa ja antaa erosta toipumiselle hetki aikaa. Luulen, että jokainen meistä toivoisi samaa, jos olisi itse jätetty. Jos taas on kyse suhteesta, joka ei ole edes alkanut, pitää ihmisen itse osata valita kenet haluaa ja kenet ei. Ja jos ehdokkaita on useampia (mikä tietysti ei ole erityisen hyvä lähtökohta pitkälle vakaalle suhteelle), ei asianomaisten auta kuin hyväksyä päätös oli se sitten itselle mieleinen tai ei. Tosin osa varmasti tekee valinnan valitsijan puolesta, eivätkä ole käytettävissä kilpailutilanteessa. Mutta näissäkin tilanteissa vapaa tahto, kaikkien osapuolien, on ainoa mikä merkitsee. Ja jos taas ei ole kyse suhteesta eikä sitoutumuksista, ei valintatilanne ole edes päällä. Ap, selittäisitkö vähän mitä kohdalla 2 tarkoitat.

      • Anonyymi

        Fiksusti sanottu.

        "Kahden ihmisen väliin ei pidä mennä. Jos toisella on hyvä juttu vireillä. On löytänyt jonkun toisen, jonka kanssa voi onnistua, siitä pitää ymmärtää, ettei mene sotkemaan. Vaikka olisi jäänyt kaipaus, pitää älytä pysyä pois tieltä. Ylipäätään kahden toisistaan kiinnostuneen väliin ei pidä mennä. Ei kateuttaan, ei ilkeyttään eikä huomionkipeydestä. Eikä rakkaudesta."
        Tarkoitan sitä että suhteen tai vastaavan päättyessä on varsin yleistä, että toinen jää kaipaamaan. Joskus molemmat. Jos se toinen löytääkin siitä uuden ihmisen ja ryhtyy aloittamaan uutta suhdetta, sen toisen ei pidä mennä väliin. Jäädä roikkumaan ja kerjäämään huomiota. Pitää antaa sen toisen mennä ja elää elämäänsä. Näin aion itse tehdä.

        On toinen yleisempi periaate ja se on kahden ihmisen välisen suhteen kunnioittaminen. Oli se avioliitto tai seurustelua taikka vain kahden ihmisen ilmeinen kiinnostus. Siihen väliin ei pidä mennä, ei edes yrittää. Ei mistään syystä. Se on aika ehdoton sääntö, mutta niin se minusta menee.


      • Anonyymi

        Pätevä huomio tuo ns. kilpailutilanne. Totta. Siinä moni tekee jo itse johtopäätökset. Eikä ole enää käytettävissä. Taidat tietää mistä puhut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pätevä huomio tuo ns. kilpailutilanne. Totta. Siinä moni tekee jo itse johtopäätökset. Eikä ole enää käytettävissä. Taidat tietää mistä puhut.

        Jos olisi kyseessä parisuhteen alku, olisi johtopäätös hyvin selvä. En kyllä ole sellaista tilannetta kokenut. Aina kun tutustuminen on edennyt mihinkään edes suhdetta muistuttavaan pussailu, seksi, tapailu yksinoikeudella on jo selvää, että kumpikin haluaa tutustua tosissaan.

        Jos taas on kyse pelkästään alun tutustumisesta, en näe mitään valinta tilanteita vielä edes olleen käsillä. Silloin kumpikin saa suhata niin kuin haluaa, mutta tietysti silloinkin suhaaminen antaa hyvin selvän kuvan ettei tästä ajattele ystävyttä enempää. Ja jos on tilanne, ettei vielä tunne, harvoin silloin asiaan suhtautuu kovin dramaattisesti. Tutustumiseen vaan vaihtuu friend-zone-moodi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiksusti sanottu.

        "Kahden ihmisen väliin ei pidä mennä. Jos toisella on hyvä juttu vireillä. On löytänyt jonkun toisen, jonka kanssa voi onnistua, siitä pitää ymmärtää, ettei mene sotkemaan. Vaikka olisi jäänyt kaipaus, pitää älytä pysyä pois tieltä. Ylipäätään kahden toisistaan kiinnostuneen väliin ei pidä mennä. Ei kateuttaan, ei ilkeyttään eikä huomionkipeydestä. Eikä rakkaudesta."
        Tarkoitan sitä että suhteen tai vastaavan päättyessä on varsin yleistä, että toinen jää kaipaamaan. Joskus molemmat. Jos se toinen löytääkin siitä uuden ihmisen ja ryhtyy aloittamaan uutta suhdetta, sen toisen ei pidä mennä väliin. Jäädä roikkumaan ja kerjäämään huomiota. Pitää antaa sen toisen mennä ja elää elämäänsä. Näin aion itse tehdä.

        On toinen yleisempi periaate ja se on kahden ihmisen välisen suhteen kunnioittaminen. Oli se avioliitto tai seurustelua taikka vain kahden ihmisen ilmeinen kiinnostus. Siihen väliin ei pidä mennä, ei edes yrittää. Ei mistään syystä. Se on aika ehdoton sääntö, mutta niin se minusta menee.

        Noinkin tuon voi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Jos olisi kyseessä parisuhteen alku, olisi johtopäätös hyvin selvä. En kyllä ole sellaista tilannetta kokenut. Aina kun tutustuminen on edennyt mihinkään edes suhdetta muistuttavaan pussailu, seksi, tapailu yksinoikeudella on jo selvää, että kumpikin haluaa tutustua tosissaan.

        Jos taas on kyse pelkästään alun tutustumisesta, en näe mitään valinta tilanteita vielä edes olleen käsillä. Silloin kumpikin saa suhata niin kuin haluaa, mutta tietysti silloinkin suhaaminen antaa hyvin selvän kuvan ettei tästä ajattele ystävyttä enempää. Ja jos on tilanne, ettei vielä tunne, harvoin silloin asiaan suhtautuu kovin dramaattisesti. Tutustumiseen vaan vaihtuu friend-zone-moodi.

        Kyllä suhaaminen heti alkuun vie minulta kiinnostuksen totaalisesti. Ei minua kiinnosta yrittää ihmisen kanssa, jolla on muuta kiinnostavaa tekeillä. Olen mirlestäni sen arvoinen, että heti alkuun tehdäön selväksi kuka kiinnostaa ja keneen halutaan tutustua. Ja siitä on jokunen suhde lähtenyt. Big time turn-off eikä friend-zone kiinnosta. Näillä mennään 😊.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suhaaminen heti alkuun vie minulta kiinnostuksen totaalisesti. Ei minua kiinnosta yrittää ihmisen kanssa, jolla on muuta kiinnostavaa tekeillä. Olen mirlestäni sen arvoinen, että heti alkuun tehdäön selväksi kuka kiinnostaa ja keneen halutaan tutustua. Ja siitä on jokunen suhde lähtenyt. Big time turn-off eikä friend-zone kiinnosta. Näillä mennään 😊.

        Joo ei todella kiinnosta mies jolla on monta muuta naista takataskussa. Ei vakuuta.


    • Anonyymi

      Kahta voi yhtäaikaa ei ongelmaa

    • Anonyymi

      Kohta 3 on vaikein, siihen se tyssää kaikki sekin mikä vois olla mahdollista, loppuu usko ja luovuttaa kun ei voi tietää...miten voi rohkaista jos itsekin tarvitsis sitä? Mutta tätähän elämä on.

      • Anonyymi

        Sepä se. Juuri näin.
        Ap.


    • Anonyymi

      1) Ihmiset on OIKEESTI helvetin tyhmiä.
      2) Uskot kun näet.
      3) Kun näet, et usko silmiäsi.
      4) Voin toki olla väärässäkin, mutta ei.

      • Anonyymi

        Onneksi olet sinä loistamassa järjen valona. Onnittelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olet sinä loistamassa järjen valona. Onnittelut.

        Kiitos.


    • Anonyymi

      En voi ymmärtää motivaatiota kirjoittaa tällaista.

    • Anonyymi

      Ap:lle! Napakymppi kirjoitus! Ei mitään lisättävää eikä pois otettavaa kiitos!

    • Anonyymi

      Joo miksei, mutta viitoskohta on epätosi.

    • Anonyymi

      Suora kopse aikuisten pelikirjasta. Nidostesukka ei kestä.

      • Anonyymi

        Nonnii. Taas kirja joka pitää lukea.

        Ap.


    • Anonyymi

      Se että jokainen ihminen on uniikki ja jokainen ihmissuhde on uniikki eikä joku kirjoja lukenut tyttönen ole pätevä opettamaan ketään ihmissuhteissa. Ne pitää kokea eikä lukea kirjoista.

    • Anonyymi

      Ajattelisin ettei kaikki suhteessa voi olla yhtä työlästä ja vaikeaa, että hitaasti syttyvämmät sitten ovat enemmän jäädäkseen. Ja toisilla ei taas niinkään vaikeuksia pistää alulle jotain mutta liekkinsä sitten palaa nopeammin loppuun. No tämä aika taitaa olla ennemmin hillittyä kuin mitään intohimoista. Ohuita ja hauraita ajatuksia, liian mitättömiä laskettaviksi synneiksi. Tylsiä, hitaita ja uneliaita intohimoja.

      • Anonyymi

        Hitaasti yleensä rakennetaan kestävää ja vakaalla pohjalla olevaa. Toki jotkut tietävät hyvin nopeasti, että toinen on se oikea, mutta silloinkin suhdetta rakennetaan hartaasti.


    • Anonyymi

      Sitähän se elämä tahtoo olla ja kehittyminen että loppujen lopuksi sitä on tullut mentyä niin pitkälle johonkin suuntaan että tyhjentänyt asioita kaikista merkityksistään mitä niille on joskus tullut antaneeksi. Ne eivät tarkoita enää mitään. Rakkaus, kotikaan. Kiertoratoja ei ole loputtomiin paikoista joissa asiat saavat merkityksensä ensi kertaa. Seikkailut seikkaillaan yhä enemmän sitten enää omassa eristyksessään kun kokemus ottanut pois kyvyn palata yksinkertaisiin aikoihin jolloin ihmiset olivat vielä jollain tapaa tavoiteltavissa. Ja ennemmin tai myöhemmin ei ole enää sitä paikkaakaan, tunnetta, mielenmaisemaa. Vain autiomaa.

      • Anonyymi

        Huh. Kuulostaa raskaalta. Jospa tulee ihminen, joka sytyttää värit maisemaan ja saa tuoksut voimistumaan. Heräät aamulla odottaen, tänään näen hänet.


    • Anonyymi

      Hyviä ohjeita vaikka moni tietämätön niitä kritisoi. Kukaan ei voi myöskään valita ketä on kiinnostava ja ketä ei. Kiinnostavia voi olla hyvin erillaisia.

    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=uKJCvmJh9J0

      1. It's always about her = kaikessa on kyse hänestä
      2. She never takes accountability = ei ota vastuuta, selittelee
      3. She's not in control of her emotions = tuuliviiri
      4. She stays at surface level = pintaa jos raaputtaa, niin ahdistaa
      5. She's always gossiping = juoruakka

      Kuinka moni nainen täällä tunnustaa olevansa epäkypsä ja tekevänsä noita asioita.

      • Anonyymi

        Guilty as charged. Kohta 1 pätee. Muita en tunnusta.

        Ap.


    • Anonyymi

      Mutta Suomalaisen miehen pitää tietää kaikki ja osata kuten vaimo haluaa . Vaimon ei tarvitse kertoa mitään tuntemuksiaan sillä loisto karju tietää kaiken .

    • Anonyymi

      Sitä en ymmärrä, mikä tuossa aloituksessa aiheutti näin paljon raivoa ja inhoa. Kun siinä ei mielestäni sanottu mitään pahaa kenestäkään. Vai sanottiinko?

      Ap.

      • Anonyymi

        Rakas ap, monet ihmiset ovat kovin keskeneräisiä ja heillä voi olla kaikenlaisia kipukohtia. Niistä se raivo ja inho kumpuaa.

        Minusta tuo oli oikein hyvä lista ja yritän itsekin jotain tuontapaista toteuttaa. Toisesta irti päästäminen voi olla todella vaikeaa asian hyväksyen, ilman draamaa ja katkeruutta. Se on jo semmoinen taito, jota monella ihmisellä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas ap, monet ihmiset ovat kovin keskeneräisiä ja heillä voi olla kaikenlaisia kipukohtia. Niistä se raivo ja inho kumpuaa.

        Minusta tuo oli oikein hyvä lista ja yritän itsekin jotain tuontapaista toteuttaa. Toisesta irti päästäminen voi olla todella vaikeaa asian hyväksyen, ilman draamaa ja katkeruutta. Se on jo semmoinen taito, jota monella ihmisellä ei ole.

        Aika vaikeaa se on itsellenikin.

        Ap.


    • Anonyymi

      Todella hyvät elämänohjeet ap. Hyväntahtoisen ihmisen ohjeet. Jos kaikki eläisivät noin ihmiset olisivat onnellisempia.

      Mutta ikävä kyllä on uusi minä-minä-sukupolvi, joka ajattelee vain itseään. Elämänohjeenaan minä-minä ihmisillä on: jos saan toisten suhteen rikottua sen oli tarkoituskin särkyä, jos saan toista huijattua omaksi edukseni se etu kuuluikin alunperin minulle, jos jotain on varastettavissa se olikin omistajalleen merkityksetöntä jne jne

      • Anonyymi

        En ole ihan noin kyyninen. Kyllä mä yleensä uskon ihmiseen, kunnes on aihetta epäillä, ettei kannata.


    • Anonyymi

      Ei jaksa lukea. Sinulla olisi vähän opeteltavaa sanomasi tiivistämisessä.
      Ydinajatuksen tulee mahtua noin kymmenen sanan virkkeeseen.
      Siinä kaikki.

      • Anonyymi

        Ei se näytä sinultakaan onnistuvan.

        Ap.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe