»Tyypin 2 diabeteksen ja lihavuuden hoitoon käytetyt lääkkeet, kuten Ozempic, Wegovy ja Mounjaro, ovat nousseet viime vuosina hurjaan suosioon. Jotkut ovat kuitenkin raportoineet lääkkeiden aiheuttavan ikävää ulkonäköhaittaa, muun muassa People-lehti kertoo.
Sivuvaikutukselle on annettu nimikin: ”Ozempic-naama”. Termillä tarkoitetaan lääkkeiden aiheuttamaa ulkonäkömuutosta, joka saa joidenkin mukaan käyttäjän kasvot näyttämään todellista ikääntyneemmiltä. »
https://www.is.fi/viihde/art-2000009353142.html
Miksi tuo muuten on Viihde-osiossa?
Onko sinulla jo Ozempic-naama?
13
1693
Vastaukset
- Anonyymi
Se on Viihde-osiossa, koska kirjoitus on naurettava. Joka ikinen yli 40-vuotias, joka laihduttaa vähintään 10 kiloa, näyttää vanhemmalta kuin aloittaessaan. Oli se laihdutus sitten tehty lääkkeen avulla, leikkauksen avulla tai elämäntapamuutoksen avulla. Iho kun siinä iässä ei enää palaudu kunnolla painonpudotuksen jälkeen ja ihminen väistämättä näyttää vanhemmalta.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17722036W
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
Noin se kyllä on. Niin kuin toisessa kommentista todetaan, niin pyöreyden kadotessa kasvoilta, ihminen alkaa näyttämään ikäiseltään.
- Anonyymi
Sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta; ozempiciä nimittäin
- Anonyymi
Työkaverini käyttää 2 tyypin diabetekseen Ozenpicia. Noin puolen vuoden käytön jälkeen alkoi näkyä selvästi tämä ozempic naama, vaikka henkilö oli laihtunut vain 4,5 kg. Ja ylipainoa on reilusti. Ilmeisesti rasva lähtee enimmäkseen naaman alueelta. Ja selvästi mieliala on alavireinen ja 65 vuotias ihminen on muuttunut vuodessa täysin vanhukseksi.
- Anonyymi
Niinpä! Kaikki, mitä tapahtuu Ozempicin käytön aloittamisen jälkeen, johtuu Ozempicista. Minä sain pienen lottovoiton, oli varmasti Ozempicin ansiota.
- Anonyymi
Kaikilla lääkkeillä haittavaikutuksia. Ei lihavuuteen löydy ikinä ihme lääkettä. Se on vaan yksinkertaisesti syötävä vähemmän ja liikuttava enemmän.
- Anonyymi
Ozempic on ensisijaisesti diabeteslääke 2-tyypin diabetekseen, ja siihen se on tehokas. Itse olen sen avulla päässyt eroon jokapäiväisistä insuliinipistoksista. Hyöty on siis ollut merkittävä.
Ozempic toki yleensä myös laihduttaa, jos liikakiloja on. Ja aina on, jos Ozempic määrätään diabetekseen, jolloin se on Kela-korvattava. Pehmeät, pyöreät posket kapenevat, se on selvä. Ihminen tulee siltä osin ikäisensä näköiseksi. Pidän tätä todella mitättömänä haittana hyötyyn verrattuna. Näin 75-vuotiaana en kuitenkaan nuorelta vaikuta muutenkaan.
Laihduttajien kannattaa varmasti käyttää muita keinoja. - Anonyymi
Itselläni on jo tullut kokemusta siitä, mitä ihmiset kutsuvat Ozempic-naamaksi, ja voin sanoa, että se ei ole mikään myytti. Kun aloitin semaglutidihoidon painonhallintaan, laihtuminen eteni nopeasti, mutta erityisesti kasvoissa muutos näkyi selvimmin: posket painuivat sisään, iho menetti hiukan kimmoisuutta ja yleisilme muuttui terävämmäksi ja jopa hieman vanhemman näköiseksi. Aiemmin kun olen pudottanut painoa hitaammin ruokavalion ja liikunnan avulla, iho ehti sopeutua eikä muutosta ulkonäössä huomannut yhtä rajusti.
Jos haluat lukea enemmän taustoista ja ymmärtää ilmiön lääketieteellisiä syitä, niistä löytyy kattava kuvaus myös täällä https://medilux.fi/ozempic-face/ On hyvä muistaa, että kyse on sivuvaikutuksesta, joka ei koske kaikkia käyttäjiä, ja joissain tapauksissa muutokset kasvoissa voivat olla myös hienovaraisempia.
Tämä ”Ozempic-naama” syntyy siksi, että lääkkeen vaikutuksesta rasva vähenee myös kasvoista nopeasti, eikä iho ehdi mukautua siihen samaa tahtia. Joillain tämä näkyy vähemmän, toisilla enemmän – ikä, ihon elastisuus ja laihdutuksen määrä vaikuttavat paljon. Itse en koe muutosta pelkästään huonona: painon putoaminen on tehnyt olosta kevyemmän ja energisemmän, mutta peilistä katsoo nyt hieman erilainen ihminen.- Anonyymi
Et oikeasti ole potilas, vaan tämä on tekoälyllä tehty laihdutusklinikan piilomainos. Valehtelu on vastenmielistä. Kiertäkää tuollaiset "klinikat" kaukaa.
- Anonyymi
Mä olen koko elämäni ollut hoikka, joskus laihakin, ja Ozempic-naama tuli ihan luonnostaan ilman laihduttamista n. +50v., tosin korkeat verensokerit aina ollut ilman diabetesta. Ja nuo netin naamakuvat ovat muutenkin naurettavia, ihan normaaleja esim. 45-55v. ikäisille, mutta kai tuossa pelotellaan nuorempia joillekin pistoksille tai kiristyshoitoihin.
- Anonyymi
Tuo on muuten niin totta. Kasvot muuttuvat iän myötä. Lapsen pyöreys on nähtävissä vielä aikuisuudessa , mutta iän myötä häviää. Niin ja tietysti myös kasvot laihtuvat, kun laihtuu muutenkin. Ihan sama putoaako paino ozempicilla tai pelkällä ruokavaliolla, niin aina hoikistuu myös kasvot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on muuten niin totta. Kasvot muuttuvat iän myötä. Lapsen pyöreys on nähtävissä vielä aikuisuudessa , mutta iän myötä häviää. Niin ja tietysti myös kasvot laihtuvat, kun laihtuu muutenkin. Ihan sama putoaako paino ozempicilla tai pelkällä ruokavaliolla, niin aina hoikistuu myös kasvot.
Juuri näin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901925
- 1131033
- 100957
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28564Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481