Tuntuu että mielenterveyshoitajilla ei ole enää osaamista

Anonyymi-ap

Tuijotti minua kuin kävisin hitaalla. Puhuin traumoista joita koin lapsena, ja kuinka asioiden samankaltaisuus aiheuttaa voimakasta ahdistusta.
Eli tuntuu että traumaperäistä syressireaktiota ei ole olemassakaan.
Jonkinlaista terapiaa minulle oli luvattu kunnes hoitaja kysäisi että miten luulen sen minua auttavan.
Tulee tunne että olen hankala ja vaikea. Liian hyväkuntoinen koska olen asuntoani myöten siisti ihminen. Päässäni on silti kaaos. Kuin himohamstraajan täyteen ahdettu asunto, joka ei tyhjene ilman ammattiapua.

11

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenterveyshoitajilla on osaamista. Huom, ero lähihoitajaan koulutuksen suhteen.

• Anonyymi

Olisit vastannut ettet tiedä mutta olet valmis kokeilemaan vaikka mitä että pääsee eroon traumoista .
      Terapia on auttanut monia, ihmettelen vaan ketkä sitä nykyisin saavat kun joka,puolella sanotaan ettei saa vaikka haluaa.

• Anonyymi

Hän taisi kysymyksellään haluta saada selville sinun odotuksesi terapian suhteen.
      Tuskin on ollut tarkoitus olla mitenkään loukkaava tai ilkeä.

• Anonyymi

Yksintuttunkävi eka kertaa puheterapiaa jossa terapeutti ehdotteli hänelle sieni kurssia ottamatta edes selvää jos tuttuni oli edes kiinnostunyåut sellaisista asioista.
      Joten hän lopetti terapiat siihen, koska sieni kurssit eivät olleet asioita mistä hän sinne meni puhumaan ainoastaan traumoistaan

• Anonyymi

Mene lyhyt terapiian autaa saat työ kalut nyky hetkeen.Useampi vuosi on aihesta kirjoitettu.Huonoksi todettu jauhetaan vanhoja asioita.Ihminen ei parane sillä.Kirjoita nettin esim.hakuun: Lyhyt terapia.Tai lyhyt terapian hyödyt.Koko ikäsi toki voit märehtiä.Hirvee lapsuus,hirveät vanhemmat, tai ex mies jne.

• Anonyymi

Niin ehkä aloittaja tarkoitti hieman empaattisempaa lähestymistapaa. Aika usein sairaat ovat huonossa kunnossa ja tulkitsevat kaiken negatiivisesti. Ärsyttää ihmiset, jotka jaksavat aina ymmärtää vain yhden osapuolen näkökulmaa.

• Anonyymi

Onhan se liikaa vaadittu, jos kalliille hoidolle asetetaan tavotteita.

• Anonyymi

Itse en maksaisi kalliista hoidosta, jos tavoitteita ei olisi.
        Hoito menisi täysin hukkaan, ja rahat myös.

• Anonyymi

Elämän varrella saa traumoja ihan jokainen eikä niistä eroon pääse. Samankaltaiset tapahtumat herättävät vanhat traumat eloon uudestaan ja uudestaan joka kerta. Se kuuluu elämään. Ei se koskaan muutu, ei puhumalla eikä millään.

On oikein hyvä, jos voi keskustella jonkun kanssa silloin kun tuntuu siltä. Se on normaalia. Mutta traumat pysyvät, ne pysyvät osana elämää. Niiden kanssa on opittava tulemaan toimeen.

• Anonyymi

Toiset traumatisoituvat herkemmin kuin toiset.
        Joillain samankaltaiset tapahtumat voivat nostaa traumat pintaan, kun joillain ei koko elämä keikahda, vaikka sattuisikin jotain, mitä on jo aiemmin sattunut.
        Sanotaanko juuri tätä sitten resilienssiksi ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2608
    2. 135
      1984
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1311
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1296
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1151
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      28
      1151
    7. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1133
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1132
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1099
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe