Esitelmän pitäminen pelottaa

Anonyymi-ap

Ongelmanani on suulliset esitelmät ja muutenkin luokan edessä olo. Sain tänään tietää, että meidän täytyy esitellä 15-20min kestävä esitelmä koko luokan edessä. Pstyn pitämään vain muutaman minuutin kestäviä esitelmiä ja nekin jännittää/pelottaa paljon. Aina kun esitän esitelmää alkaa pelottaa ihan hirveästi, kädet alkaa hikoilla, sydän pampata, menen ihan paniikkiin, alkaa heikottaa ja tuntuu ettei sanaa tule suusta. Stressaan esitelmästä jo viikkoja ennen oikeaa esitystä. Pääseekö tästä jännityksestä mitenkään eroon? Tätä esitelmää en voi edes lintsata sillä se on pakko pitää. Voisinkohan saada jännitykseen jonkun pillerin? Käsittämätöntä miten yksi esitelmä voi pelottaa näin paljon.

13

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Beetasalpaajia näytetään määrättävän ja terapiaakin. Taustalla voi olla muuta, ahdistusta tai masennusta. Sosiaalista fobiaa. No kaikista ei ole esiintymään et hakeutuu alalle jossa parhaimmillaan. Joskus toki kannattaa sitten yrittääkin ylittää itsensä jos siihen on sisältäpäin lähtevää syytä eikä ympäristön painetta muokata itseään esillä olevaksi.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­­­N­­­y­m­f­­­o­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17723679b

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Esitelmän pito pitääkin pelottaa. Kaikkia esiintyjiä pelottaa enen esitystä, koska se on heille tärkeä asia. Eikä siihen ole mitään muuta konstia kuin siedätys hoito.

• Anonyymi

Toimin aikoinaan sukelluskouluttajana ja siihen hommaan kuului olellisesti luennot.
      Mulla oli sama juttu nuoremapana eli kammoksuin esitelmiä.

Kuitenkin nuissa sukelluskouluttajakoulutuksessa käytiin paljon mikroluentoja jotka kestivät pari minuuttia.
      Tietenkin niissä oli tarkoitus oppia luentotekniikaa ja myös ajan hallintaa mutta niissä myös oppi rentoutumaan ja pikkuhiljaa se esiintymiskammo kaikkosi.

Eli mitä enemmän esinnyt sitä helpommaksi se muuttuu, siedätystä.

• Anonyymi

Harjoittelu ja keskittyminen itse esiteltävään aiheeseen.Muista että muut kuuntelee asiasi ei sitä millainen olet. Jännitin myös kerran esitelmää mutta kun pääsin takeltelujen jälkeen vauhtiin niin juttua riitti aiheesta.Siinä kävi niin että yks luokkakaveri nuokkui ja nukahti mun esitelmän aikana ja ope joutui herätellä, kaikkia pakkas naurattaa niin lopulta minuakin.

• Anonyymi

Kerrot vain ettet halua esiintyä. Miksi pitäisikään? Miksi ihmeessä menette esiintymään jos teillä ei ole omaa sanottavaa?

Miksi opettaja-tyyppi ei ymmärrä etteivät kaikki halua esiintyä tai pidä sitä arvossa!

• Anonyymi

Miksi oppilastyyppi ei ymmärrä, että esiintymisessä ei ole kyse halusta? Jokaisen pitää pystyä esittämään asioita muille, joskus isollekin joukolle. Siinä tilanteessa kukaan ei ole kiinnostunut sinusta itsestäsi vaan asiastasi.

Et sinä itseäsi esitä vaan asiasi!

• Anonyymi

Mulla on tulossa lemmikki esitelmä. Ja olen tosi ujo en uskalla esittää sitä mutta miksi opettajat pakottaa

• Anonyymi

Elämään oppii vain opettelemalla.
        Jos annetaan periksi jos vain sanoo ettei uskalla tai halua niin kaikki olisi kotona ja nyhjäisi pleikkarin ääressä.
        Kohta joku sanoo ettei uskalla tulla kouluun, ei uskalla liikkua liikenteessä, ei uskalla käydä kaupassa jne.

Olen vahvasti sitä mieltä että kaikessa pätee sellainen toleranssiajattelu.
        Tuolla tarkoitan sitä että joka asiassa on henkilökohtainenepämukavuusraja, kun varmuuden vuoksi pysyy sen epämukavuusrajan alapuolella niin pikkuhiljaa siitä rajasta tulee uusi epämukavuusraja jolloin lasket sitä varmuusrajaa virlä alemmaksi.
        Jos taasen ylität aina silloin tällöin sen epämukavuusrajan niin se raja pysyy ennallaa, jos taasen toistuvasti ylität sen epämukavuusrajan niin se raja alkaa nousta.

Tämä pätee ihan kaikkeen, liikuntaan, punttisalilla, alkoholiin, esiintymisiin siis ihan kaikkeen jopa lääkehoitoihin eli lääkkeet lakkaavat tehoamasta ja tarvitsee lisää.
        Itselläni on keskivaikea selkäongelma ja siihen kipulääkkeet mutta en syö jatkuvasti maksimiannoksia vaan pienennän määriä ja tauotan lääkkeitä aina kun mahdollista, näin saan sen toleranssin pysymään ennallaan.

Eli tuo toleranssi ja muavuusraja toimii aivan kaikessa, jos et koskaan mene sinne epämukavuusalueelle niin se sietokyky laksee jatkuvasti ja kun se menee tarpeeksi alas niin syöt mömmöjä että uskallat nousta sängystä.

Yksi asia on vitutus, moni sanooa että vitutta kuin pientä elukkaa jos ei saa sitä aamukahvia mutta itse armeijassa viikon munamankelilla jauhettua ei saanut vapaita ja syy olis se ettei munilla voi mitään tehdä kun ne oli rakoilla, eli mikä vitutuksen aihe se kahvi on tuon lomien kieltämisen rinnalla?
        Armeijassa nostetaan (tai ainakin ennen nostettiin) se vitutusrima niin ylös että pikkuasiat ei sitten vituta ollenkaan.

• Anonyymi

Ehkä juuri siksi.

Ei sinusta tarvitse tulla maailmanluokan esiintyjää, mutta kun opit elämään sen ujouden kanssa niin pärjäät kyllä.

Ja voi kuulostaa kirnilta, mutta kaikki esiintyjät jännittää ennen isoa isoa esitystä. Se tarkoittaa sitä, että sillä on jotain merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä juuri siksi.

Ei sinusta tarvitse tulla maailmanluokan esiintyjää, mutta kun opit elämään sen ujouden kanssa niin pärjäät kyllä.

Ja voi kuulostaa kirnilta, mutta kaikki esiintyjät jännittää ennen isoa isoa esitystä. Se tarkoittaa sitä, että sillä on jotain merkitystä.

Ota pari kaljaa ennen esitelmää, vie jännitystä pois ja rentouttaa.

• Anonyymi

Harvoin olen joutunut porukan edessä puhumaan, mutta joskus olen sanonut ääneen, että minua jännittää.
      Sekin vähän helpottaa, kun muutkin sitten tietävät, että jännitän.

• Anonyymi

Onhan tuohon lääkkeitäkin, vaikka kuinka paljon. Kysy lääkäriltäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe