RSA asunnot

Anonyymi-ap

RSA vuokra-asunnot, onhan nämä tietysti vanhoja, mutta onko tietoa että onko näissä terveydellistä haittaa aiheuttavia ongelmia? Onko kenellekään tullut oireita ja missäpäin?

19

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ollinsaaren kerrostaloissa ei ollut alun perin räystäitä. Sadevesi valui pitkin ulkoseiniä vuosikymmeniä. Talot on tehty aika kevyesti, seinät ovat ohutta betonielementtiä. En ihmettelisi, vaikka taloissa olisi hometta. Kosteusvaurio ei välttämättä näy, eikä haise, esimerkiksi sädesieni ei haise millekään.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­­N­­y­­m­f­o­­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177239968

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kaikki 1970-luvun kerrostalot ovat tiensä päässä kuten Raahessa niin suositut 1950-rintamamiestalotkin. Purkuun on mennyt jo kerrostaloista Ollinkehä 8 ja seuraavaksi puretaan Koulukuja 4.

      Kylppäreiden ja keittiön saumat ovat siis umpihomeessa ja ne homeet on maalattu aikoinaan piiloon. Ne puskee sieltä läpi kokonaisuudessaan jo lyhyen asumisen jälkeen. Mitään ilmanvaihtoa ei asuntoihin saa, kuin pitämällä läpivetoa läpi talvipakkasten.

      Samat homeiset kylppärit on myös Kiinteistö Kummatilla esimerkiksi Pattijoen asunnoissa ja kun heille sanoo siitä, pitävät ihan normaalina kulumisena ilmiötä.

      Kaikissa Raahen yleisissä vuokrasunnoissa tulee oireilua eli pääosin ihottumaa, migreeni päänsärkyä tai yskää, riippuen miten herkästi ihminen reagoi.

      Sokeritoukat ja muurahaiset ilmestyy joka vuosi asuntoihin tiettyyn aikaan vuodesta.

      Tällä hetkellä on Rotta-ilmoitus/varoitus rappukäytävillä paperisena versiona.

      En suosittele muuttamaan ikinä Ollinsaareen tai Kummattiin. Molemmissa on ulkomaalaisia, päihdeongelmaa ja muutenkin häiriintynyttä kulkijaa, jotka myös tonkii roskiksia, polttaa toisten jämiä sieltä sitten.

      Ilkivaltaa on aina kesäisin. Kai nyt autosi puolesta edes pelkäät. Ennen vanhaan ne aina poltettiin tai rikottiin sekä jätettiin sitten vuosiksi seisomaan johonkin lämpötolpan luokse, mihin kasvoi lopulta kokonainen niittypelto.

      Muualla Suomessa tupakointi on aina vuokra-asunnoissa kiellettyä, mutta Raahessa saa kaikki polttaa vielä vaikka asunnoissa sisällä, eikä kukaan puutu siihen tai edes uskaltaisi ilmoittaa mihinkään.

      Kannattaa olla huolissaan myös velkaantuneista asuntoyhtiöistä, konkurssi tulee minä hetkenä hyvänsä, joten äkkilähtöön täytyy olla valmis, jos RSA tai Kiinteistö Kummatti menee yks kaks vararikkoon.

      • Anonyymi

        Mitä möliset hullu.kyllä muualkakin poltetaan tupakkua yns.oletko lesta vai mikä moraalitantta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä möliset hullu.kyllä muualkakin poltetaan tupakkua yns.oletko lesta vai mikä moraalitantta.

        Minäkin olen kuullut, että tupakointikielto yleistyi joskus 2020-2021 kaikkiin uusiin vuokrasopimuksiin. Jos et vaihda asuntoa koskaan, niin voit polttaa kuolemaasi asti parvekkeella, mutta seuraava asukas ei saa enää polttaa parvekkeellakaan. Jotkut ovat irtisanoneet Oulun Sivakalla koko vuokra sopimuksen sen takia...

        https://www.kaleva.fi/sivakka-laittaa-parveketupakoinnille-stopin-maalis/5143442


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen kuullut, että tupakointikielto yleistyi joskus 2020-2021 kaikkiin uusiin vuokrasopimuksiin. Jos et vaihda asuntoa koskaan, niin voit polttaa kuolemaasi asti parvekkeella, mutta seuraava asukas ei saa enää polttaa parvekkeellakaan. Jotkut ovat irtisanoneet Oulun Sivakalla koko vuokra sopimuksen sen takia...

        https://www.kaleva.fi/sivakka-laittaa-parveketupakoinnille-stopin-maalis/5143442

        Tupakointiko on pahin.vittu teitä ääliöitä.menkää pois täältä.


      • Anonyymi

        Tuola jossain muualla oli ennen koronavirusten alkua "hassu" tilanne kun kunta oli rakentanut johonki tarpeeseen hienoja taloja. Kun sitten talot valmistui ei niitä tarvittu, seisoivat lämpiminä jonkun vuoden ajan jonka jälkeen purkivat ne. Kun olisivat vielä aivan jonkun aikaa ne säilyttäneet niin hyvinki ihmiset olisivat ehkä niitäkin halunneet vuokrata tai ostaa kun koronatilanne aiheutti eristäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuola jossain muualla oli ennen koronavirusten alkua "hassu" tilanne kun kunta oli rakentanut johonki tarpeeseen hienoja taloja. Kun sitten talot valmistui ei niitä tarvittu, seisoivat lämpiminä jonkun vuoden ajan jonka jälkeen purkivat ne. Kun olisivat vielä aivan jonkun aikaa ne säilyttäneet niin hyvinki ihmiset olisivat ehkä niitäkin halunneet vuokrata tai ostaa kun koronatilanne aiheutti eristäytymistä.

        siis rakensi pientaloja.


    • Anonyymi

      Tyyskä lennättää leijaa yön/aamunkähmässä ollinsaaren rapuissa, tappaa bakteerit ja muut koit näistä.

    • Anonyymi

      Ainakin ollinkehä 4 taloissa huoneistokohtainen ilmastointi, jota voi itse säätää. Ei oo hometta näkyny
      vaikka asunut 9 vuotta samassa asunnossa

      • Anonyymi

        Siellä onkin joskus remontoitu, mutta mustalaisten ja päihteiden kanssa ei kukaan halua asua ellet kuulu itse samoihin piireihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä onkin joskus remontoitu, mutta mustalaisten ja päihteiden kanssa ei kukaan halua asua ellet kuulu itse samoihin piireihin.

        Niiten kansa on yya-soppari, halvalla ostan lenkkarit, takit, autot ja partatuotteet, ei oo välikäsiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiten kansa on yya-soppari, halvalla ostan lenkkarit, takit, autot ja partatuotteet, ei oo välikäsiä!

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Nythän on sitten vuokrat noussut. Mitenköhän käy jatkossa ? Meneekö ihan mahdottomaksi asuminen ensi vuonna jo. Onko kuinka veloissa yhtiö jo ?

      • Anonyymi

        Muuttoautoja alkaa näkyä, kun ilmat lämpenee.


      • Anonyymi

        Kovat on kyllä vuokrat ja nostavat vähintään jokatoinen vuosi. Yksityisillä vuokranantajilla kohtuullisempi vuokra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovat on kyllä vuokrat ja nostavat vähintään jokatoinen vuosi. Yksityisillä vuokranantajilla kohtuullisempi vuokra.

        Laatu maksaa!! Tv. Henkka Svarts


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovat on kyllä vuokrat ja nostavat vähintään jokatoinen vuosi. Yksityisillä vuokranantajilla kohtuullisempi vuokra.

        Raahessa on älyttömät hinnat asuntomarkkinoilla. Nuo kaupungin asunnotki on kovahintaisia, ovat ehkä ajatellet niihin muuttavien saavan asumistukea? Jos tuollaisiin kaupungin vuokra asuntoihin haetaan asumistukea niin eikös se tarkoita vain toiselle luukulle kulkua?
        Hämmästyttävää on miten monissa kaupungeissa, kunnissa energian suhteen tehty outoja päätöksiä. Jopa vierekkäisissä taloissa yhdessä voi olla kaukolämpö, seuraavassa sähkölämmitys jossa sähköpatterit, seuraavassa öljylämmitys jossa vesikiertopatterit, joku jopa siirtynyt sähköpattereihin ja poistanut öljylämmityksen lisäksi vesikiertopatterit joka tarkoittaa sitä että mikäli joku haluaisi laittaa maalämmön jossa porataa reikä maahan noin 350-400metrin syvyyteen. Niin maalämpö tarvitsee vesikiertopetterit, säästö voi olla huima? Paljon kalliimmaksi tulee maalämpö jos talossa on sähköpatterit.
        Yleisesti näkyy paljon taloja joissa talo näyttää hienolta ulkoa päin mutta rahat ei ilmeisesti ole enää riittäneet sisustukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raahessa on älyttömät hinnat asuntomarkkinoilla. Nuo kaupungin asunnotki on kovahintaisia, ovat ehkä ajatellet niihin muuttavien saavan asumistukea? Jos tuollaisiin kaupungin vuokra asuntoihin haetaan asumistukea niin eikös se tarkoita vain toiselle luukulle kulkua?
        Hämmästyttävää on miten monissa kaupungeissa, kunnissa energian suhteen tehty outoja päätöksiä. Jopa vierekkäisissä taloissa yhdessä voi olla kaukolämpö, seuraavassa sähkölämmitys jossa sähköpatterit, seuraavassa öljylämmitys jossa vesikiertopatterit, joku jopa siirtynyt sähköpattereihin ja poistanut öljylämmityksen lisäksi vesikiertopatterit joka tarkoittaa sitä että mikäli joku haluaisi laittaa maalämmön jossa porataa reikä maahan noin 350-400metrin syvyyteen. Niin maalämpö tarvitsee vesikiertopetterit, säästö voi olla huima? Paljon kalliimmaksi tulee maalämpö jos talossa on sähköpatterit.
        Yleisesti näkyy paljon taloja joissa talo näyttää hienolta ulkoa päin mutta rahat ei ilmeisesti ole enää riittäneet sisustukseen.

        Paljon kalliimmaksi tulee maalämpö jos talossa on sähköpatterit, koska maalämpö tarvitsee vesikiertopatterit niin on ymmärtänyt kun on tutustunut talokohteisiin joihin laitattaisi joko kaukolämmön tai maalämmön? Maalämpöki tarvitseen sähköä moottoriin joka kierrättää alkoholi-vesi seosta maan alle kulkeviin putkiin ja sieltä tietysti takaisi ylös.
        Eikö ole uskomatonta jossain paikoissa 500metrin syvyydessä voi olla jopa 120astetta lämmintä? Jossain 350-380metrin syvyydessä ehkä 55astetta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe