Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vanha Mercury

Veneilijä74

Minulla oli joskus sellainen 60-Luvun musta 6hp Mercury perämottori. Viimeviikonloppu kävin katsomassa, kun kaverini oli ostanut tuollainen 7.5hp 70-luvulta. Minun mielestä tämä 7.5hp perämoottori näytti aivan samanlaiselta kuin minulla oleva 6hp perämoottori tietääkö kukaan ovatko ne samoja
perämoottoreita esim kuutiomäärältään ja muutenkin? ps. voisin ostaa tuollaisen 6hp 60-luvulta jos jollain on...

10

2748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilot 22

      Tuo 60-luvun ja 70-luvun kone on perusasioiltaan sama mylly.Männät ja kuutiotilavuus on samoja,mutta vuosien varrella tehoa kasvatettiin erilaisin keinoin.Jos ollaan aivan tarkkoja niin kyllähän näissä koneissa on karkeasti ottaen noin 100kpl eri osia,mutta perusasiat ovat samoja.Muiden muassa mm.sytytysjärjestelmä on muuttunut,bensapumppu jne.ovat muuttuneet.

    • Bulver

      Ensimmäinen kone jonka omistin joskus -70 luvun keskivaiheella oli just tuo Mercu 6hv.. hopearaita?. Kaverilla 7.5 hv ja "perstuntumalla" huomattavasti enemmän poweria. No mulla ei oikein plaanaava mallia vene (hiekkasäkki keulassa) ja kaverilla plaanaava niin ehkä siitä persdyno valehteli. Ensimmäisen kesän jälkeen vaihdoin sitten "isoon" 9.8hv Mercuryyn!!

      • pilssi2

        Joo mullaki on 9.8 mercyry. Komia ku mikä meinaan malliltaan on kromia ja vaiks mitä.Vuosimalli on vissiin jotain 65 mut tehoa on soutupaattiin kummasti vaiks on kerrn kiinnileikannutkin.


      • Mercuria?
        pilssi2 kirjoitti:

        Joo mullaki on 9.8 mercyry. Komia ku mikä meinaan malliltaan on kromia ja vaiks mitä.Vuosimalli on vissiin jotain 65 mut tehoa on soutupaattiin kummasti vaiks on kerrn kiinnileikannutkin.

        Jos myyt paljon pyydät?
        Ja missä päin suomea kone on?


      • Nimetön
        Mercuria? kirjoitti:

        Jos myyt paljon pyydät?
        Ja missä päin suomea kone on?

        mullakin olis ylimääräisenä tollanen 9.8 mercury vm.76 oikein siisti kone ja vähän ajettu, mutta ikävä kyllä jostain jumissa. En nyt tässä rupea sen tarkemmpaan selvittelemään, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin soittakoon 040-5083339 (Turku)


      • venemies80
        Nimetön kirjoitti:

        mullakin olis ylimääräisenä tollanen 9.8 mercury vm.76 oikein siisti kone ja vähän ajettu, mutta ikävä kyllä jostain jumissa. En nyt tässä rupea sen tarkemmpaan selvittelemään, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin soittakoon 040-5083339 (Turku)

        Itsellänikin on tuollainen 9.8hp perätuuppari, siinä on ollut veden kierron kanssa ongelmia...
        Jos tota tarvitsisin esim.varaosa konetta jossain vaiheessa ja jos sulta löytyy tuo vielä
        niin ilmoittelen, mutta voit myös ilmoittaa mitä pyydät koneesta tänne [email protected]


      • pilssi2
        venemies80 kirjoitti:

        Itsellänikin on tuollainen 9.8hp perätuuppari, siinä on ollut veden kierron kanssa ongelmia...
        Jos tota tarvitsisin esim.varaosa konetta jossain vaiheessa ja jos sulta löytyy tuo vielä
        niin ilmoittelen, mutta voit myös ilmoittaa mitä pyydät koneesta tänne [email protected]

        Mulla on se käytössä kalapaatis. Siinä oli joskus
        vesiratas mennyt ja kuski ei ollut sitä huomannut. Kone oli jumissa ja vesipuolelta oli tiiviste palanut. Uus vesipyörä ja tiiviste.toki pultit meni lähes kaikki poikki mutta joka tapauksessa. crc:tä sylintereihin ja avot pelaa ku enkeli.


      • Nimetön
        venemies80 kirjoitti:

        Itsellänikin on tuollainen 9.8hp perätuuppari, siinä on ollut veden kierron kanssa ongelmia...
        Jos tota tarvitsisin esim.varaosa konetta jossain vaiheessa ja jos sulta löytyy tuo vielä
        niin ilmoittelen, mutta voit myös ilmoittaa mitä pyydät koneesta tänne [email protected]

        Olisko tommonen 130 ekua mitään. Jos tarkempaa tietoa kaipaat, niin soittele 040-5083339


      • Anonyymi
        venemies80 kirjoitti:

        Itsellänikin on tuollainen 9.8hp perätuuppari, siinä on ollut veden kierron kanssa ongelmia...
        Jos tota tarvitsisin esim.varaosa konetta jossain vaiheessa ja jos sulta löytyy tuo vielä
        niin ilmoittelen, mutta voit myös ilmoittaa mitä pyydät koneesta tänne [email protected]

        Mulla on ylimääräisenä tuollainen 9.8 siniraita moottori ehjä perä ja moottori pyörii. Täydellinen moottori.
        Lohjalta saa noutaa 150e
        0400310914


    • Tume2

      Ei liity varsinaisesti aiheeseen mutta:
      Minulta löytyy 60-luvun 3.9hp musta mercury, on varsinainen perintökalu, ukkini on kai sen aikoinaan uutena ostanut ja sitten setäni ja isäni kautta se on minulle kulkeutunut. Aina on toiminut mainiosti mutta on kovaääninen ja tärisyttää jonkin verran, pitäis varmaan joskus jotenkin huoltaakkin tuota. Viime kesän seisoi varastosa perheenlisäyksen vuoksi mutta tänä keväänä laitettiin taas vene (vanha SunBuster) vesille ja hienosti lähti käyntiin... peräöljyjäkään ei ole vaihdettu vuosikausiin kun se ruuvi on jumissa ja pää niin kulunut :( Pitäis vissiin yrittää vasaroida se auki jossain vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe