Ensikontaktin oikeudellisia näkökohtia

Anonyymi-ap

Onko juristi seinähullu hihhuli kun hän kirjoittaa kirjan oikeudellisista kysymyksistä jotka tulevat eteen ja ratkaistaviksi heti ensikontaktin jälkeen? Vai olisiko hänellä sisäpiiritietoa tulevasta kontaktista, jolloin kirja olisikin asiantuntemuksen etukäteismarkkinointia?

Rechtsfragen beim Kontakt mit Extraterrestrischen , Klaus Stähle
https://www.amazon.de/Rechtsfragen-beim-Kontakt-Extraterrestrischen-Gedankenmodell/dp/3830555148

15

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sitä on hyvä pohtia etukäteen.

    • Anonyymi

      Juristit voisi myös kirjoittaa ohjeet Ruotsiin ja Suomeen rynniville mamuille, mitä he saa tehdä ja mitä he ei saa tehdä. Siellä olisi seikkaperäisesti animoituna esitettynä esimerkiksi että pensaasta ei saa hypätä yllättäen naaraan selkään parittelumielessä ja kenenkään kännykkää ja lompakkoa ei saa viedä juna-asemalla vaikka jollakin sellaiset olisikin mukanaan siellä.
      Sitten heitä kiellettäisiin valittamasta puurosta ja heille kerrottaisiin että teillä on kaksi kuukautta aikaa aloittaa opiskelut tai työllistyä, eikä heille makseta senttiäkään rahaa ennenkuin näin on tapahtunut.

    • Anonyymi

      Mistä on kyse? - (suomennosta, selvennystä) :
      "Jos ollaan yhteydessä Maan ulkopuolisiin, olennaisiin tiedonvaihtoihin, sillä on merkittävä vaikutus kaikkiin maallisiin suhteihimme - taloudellisesti, tieteellisesti, lääketieteellisesti, kulttuurisesti, psykologisesti ja uskonnollisesti."

      "Ihmiskunta etsii maapallon ulkopuolista älykästä elämää (SETI). Hän yrittää selvittää tunnistamattomia ilmailmiöitä (UAP)."
      "Siksi asianajajienkin pitäisi olla korkea aika esittää asiaankuuluvia kysymyksiä.. Minkä kansainvälisen oikeuden aiheen kohtaamme? Missä määrin kansainvälistä lainsäädäntöämme voidaan soveltaa normatiivisesti myös maan ulkopuoliseen elämään? Mikä on oikeudellinen tilanne maan ulkopuolisten sota- tai rauhanomaisen hyväntahtoisen väliintulon tapauksessa? Miten niin kutsuttu sieppausilmiö, (ufosieppaus eli abduktio) voidaan luokitella laillisesti? Onko Maa ulkopuolisille "osakehuoneisto" vai protektoraatti?

      Protektoraatti : "Sananmukaisesti suojelualue, alue tai useammin valtio, jonka toinen valtio* ottaa suojelukseensa pyynnöstä tai tahdonvastaisesti, jolloin miehittäjä* kutsuu miehittämäänsä aluetta protektoraatiksi hyväksyttääkseen toimensa julkisuudessa."
      "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon* siten, että se on kokonaan tai osittain luopunut täysivaltaisuutensa käyttämisestä kansainvälisissä suhteissa ja sotilaallisesti ja että suojelijavaltiolla* on oikeus puuttua protektoraatin sisäisiin asioihin.[1] " - wikipedia

      *Toinen valtio, suojelijavaltio, miehittäjä = tässä asiayhteydessä olisi Maan ulkopuolinen vieras toimija.

      • Anonyymi

        Alieeni haukottelee kesken luennon, ottaa hajamielisen näköisenä sädeaseensa esiin ja ampuu luennoitsijan protoneiksi, elektroneiksi ja neutrinoiksi ja lähettää ne ketjussa aurinkoon ja kysyy "Oliko teillä vielä muita lakeja joista haluaisitte luennoida meille?"


      • Anonyymi

        Vieraan älyn oma julkitulo: "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon*"
        Tuo on se este miksei isoa paljastusta (disclosure) alienit itse tee. Ihmiskunta jäisi, jättäytyisi itse hyvin helposti riippuvuussuhteeseen.
        Myös nämä alienit (laji, tyyppi) itse jäisivät hankalaan välikäteen. Ei heillä ole oikeutta, oikeudellista velvoitetta, haluakaan puuttua ihmiskunnan rakentamaan omaan tulevaisuuteensa. Vaikka se tulevaisuus, ihmisen, on nyt heidän ennusteena huono, murheellinen ja tuhoisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraan älyn oma julkitulo: "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon*"
        Tuo on se este miksei isoa paljastusta (disclosure) alienit itse tee. Ihmiskunta jäisi, jättäytyisi itse hyvin helposti riippuvuussuhteeseen.
        Myös nämä alienit (laji, tyyppi) itse jäisivät hankalaan välikäteen. Ei heillä ole oikeutta, oikeudellista velvoitetta, haluakaan puuttua ihmiskunnan rakentamaan omaan tulevaisuuteensa. Vaikka se tulevaisuus, ihmisen, on nyt heidän ennusteena huono, murheellinen ja tuhoisa.

        < Vieraan älyn oma julkitulo: "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon*"
        Tuo on se este miksei isoa paljastusta (disclosure) alienit itse tee. Ihmiskunta jäisi, jättäytyisi itse hyvin helposti riippuvuussuhteeseen. >

        Jos muukalaiset ryhtyisivät jakamaan meille ns kehitysapua niin kyllähän siinä riskinä olisi jättäytyminen riippuvuussuhteeseen, meillä olisi jopa valinnanvaraa minkälaisia riippuvuuksia me valitsisimme.

        Kuitenkin erään kontaktiskenaarion mukaan ET käy paraikaa neuvotteluja hallitustemme kanssa julkisen kontaktin toteuttamisesta. Neuvottelujen käynnistäjä olisi ollut nimenomaan ET osapuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        < Vieraan älyn oma julkitulo: "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon*"
        Tuo on se este miksei isoa paljastusta (disclosure) alienit itse tee. Ihmiskunta jäisi, jättäytyisi itse hyvin helposti riippuvuussuhteeseen. >

        Jos muukalaiset ryhtyisivät jakamaan meille ns kehitysapua niin kyllähän siinä riskinä olisi jättäytyminen riippuvuussuhteeseen, meillä olisi jopa valinnanvaraa minkälaisia riippuvuuksia me valitsisimme.

        Kuitenkin erään kontaktiskenaarion mukaan ET käy paraikaa neuvotteluja hallitustemme kanssa julkisen kontaktin toteuttamisesta. Neuvottelujen käynnistäjä olisi ollut nimenomaan ET osapuoli.

        Kyllä siitä tulisi vähän väkisinkin kutsumaasi ns. kehitysapua. Tosin johtuu eri syystä mitä tarkoittanet; eli siitä että ihminen lajina on ei ainoastaan teknologian osalta hyvin kaukana ET:istä, vaan on etenkin henkiseltä varustukseltaan vajaa, -jopa taantunut (tarkoittaen kaukaisista tai muinaisista ihmisen korkeakulttuureista / -ajoista).
        Eli perin tahatonta, mutta ilmeinen olisi tämä syntyvä riippuvuussuhde nykyisellään.

        Lyhyt vastaus julkiseen kontaktiin: Ihmiskunnalla ei ole yhtään sellaista (kriteerit täyttävää) hallitusta jota lähestyä.

        Siksi alunperin onkin päädytty kontaktoimaan, tai sekä että ns. "kohottamaan" yksittäisiä ihmisiä.
        Tuleva tapa, julkitulo tai ei on yhä epäselvä (kaikille osapuolille) tai vielä salassa...?
        Huomautus: Tässä ei ole vaan "biologiset, kaltaisenne" ET-olennot "pyörittämässä omaa showtaan" - vaan "ohjeet tulee aina ylhäältä alas". Tarkoittaen tässä ylimpiä henkisiä sfäärejä ja henkiolentoja, huom.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        < Vieraan älyn oma julkitulo: "Tällöin valtio on riippuvuussuhteessa toiseen valtioon*"
        Tuo on se este miksei isoa paljastusta (disclosure) alienit itse tee. Ihmiskunta jäisi, jättäytyisi itse hyvin helposti riippuvuussuhteeseen. >

        Jos muukalaiset ryhtyisivät jakamaan meille ns kehitysapua niin kyllähän siinä riskinä olisi jättäytyminen riippuvuussuhteeseen, meillä olisi jopa valinnanvaraa minkälaisia riippuvuuksia me valitsisimme.

        Kuitenkin erään kontaktiskenaarion mukaan ET käy paraikaa neuvotteluja hallitustemme kanssa julkisen kontaktin toteuttamisesta. Neuvottelujen käynnistäjä olisi ollut nimenomaan ET osapuoli.

        Tuskinpa kuitenkaan on tulossa mitään laajamittaista et-kontaktia. Liian korruptoitunut ja sekasortoinen planeetta. Sheldan Nidle kyllä paljonkin kertoili 10-20 vuotta sitten kuinka maailmamme tulee pian muuttumaan uudenlaisen teknologian(mm. replikaattorit joka talouteen) myötä. Viimeisten vuosien viesteissä ennen vakavaa sairastumistaan, oli jo pessimistisempi. Hänen mukaansa suurta laajamittaista et-yhteydenottoa ei tule ja piti myös napasiirtymää mahdollisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä tulisi vähän väkisinkin kutsumaasi ns. kehitysapua. Tosin johtuu eri syystä mitä tarkoittanet; eli siitä että ihminen lajina on ei ainoastaan teknologian osalta hyvin kaukana ET:istä, vaan on etenkin henkiseltä varustukseltaan vajaa, -jopa taantunut (tarkoittaen kaukaisista tai muinaisista ihmisen korkeakulttuureista / -ajoista).
        Eli perin tahatonta, mutta ilmeinen olisi tämä syntyvä riippuvuussuhde nykyisellään.

        Lyhyt vastaus julkiseen kontaktiin: Ihmiskunnalla ei ole yhtään sellaista (kriteerit täyttävää) hallitusta jota lähestyä.

        Siksi alunperin onkin päädytty kontaktoimaan, tai sekä että ns. "kohottamaan" yksittäisiä ihmisiä.
        Tuleva tapa, julkitulo tai ei on yhä epäselvä (kaikille osapuolille) tai vielä salassa...?
        Huomautus: Tässä ei ole vaan "biologiset, kaltaisenne" ET-olennot "pyörittämässä omaa showtaan" - vaan "ohjeet tulee aina ylhäältä alas". Tarkoittaen tässä ylimpiä henkisiä sfäärejä ja henkiolentoja, huom.

        Mitä olen neuvotteluskenaariosta kuullut:

        - - - kriteerit täyttävä hallitus - - -

        Kutsu neuvotteluihin lähetettiin kaikille maapallon valtioille

        - - - Huomautus: Tässä ei ole vaan "biologiset, kaltaisenne" ET-olennot "pyörittämässä omaa showtaan" - vaan "ohjeet tulee aina ylhäältä alas". Tarkoittaen tässä ylimpiä henkisiä sfäärejä ja henkiolentoja, huom. - - -

        Neuvottelut käynnistänyt ET-liittouma toimi omasta aloitteestaan. Laaja-alainen vuorovaikutus ihmisten kanssa on väline heidän omien tavoitteidensa toteuttamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olen neuvotteluskenaariosta kuullut:

        - - - kriteerit täyttävä hallitus - - -

        Kutsu neuvotteluihin lähetettiin kaikille maapallon valtioille

        - - - Huomautus: Tässä ei ole vaan "biologiset, kaltaisenne" ET-olennot "pyörittämässä omaa showtaan" - vaan "ohjeet tulee aina ylhäältä alas". Tarkoittaen tässä ylimpiä henkisiä sfäärejä ja henkiolentoja, huom. - - -

        Neuvottelut käynnistänyt ET-liittouma toimi omasta aloitteestaan. Laaja-alainen vuorovaikutus ihmisten kanssa on väline heidän omien tavoitteidensa toteuttamiseen.

        - "Kutsu neuvotteluihin lähetettiin kaikille maapallon valtioille"
        Vai niin ja ketä, kuka on Suomen edustaja, sai kutsun? Kai teillä on sellainen? Presidenttikö, varmaankin joo..?

        "Laaja-alainen vuorovaikutus ihmisten kanssa..." väline >Teidän< korkeampien tavoitteiden toteuttamiseen. Noin päin, mutta nuo valtiotason / hallitus -neuvottelut enemmänkin vielä haaveilua..

        ET-ryhmien ja hallitustenne väliin pyritään nyt saamaan oma tietty koulutettu ihmisryhmä, ulkoisesti "teidän kaltaisianne". Tämä on todennäköinen "pehmeempi" vaihtoehto, ja vältytään samalla suoran ET-julkitulon monilta ongelmilta.


    • Anonyymi

      Tuommoisia kirjoja ei ravisteta hihasta tosta vaan. Siinä saa asiantuntijakin tuumailla vuioden pari kun panee siistiin formaattiin tietonsa ja ajatuksensa kaikesta siitä mitä asiaan liittyy.

      Heppu on tosissaan, ilman muuta.

      • Anonyymi

        Toiset on tosissaan, täysin järjissään ja vakavissaan - monet epäilee, syystäkin ja sitten osa pistää ihan leikiksi (menee aihe heillä kokonaan yli hilseen).


    • Anonyymi

      Epäilen kovasti, että ennen ensikontaktia ihmiskunnan olisi vielä kehitettävä sivilisaatiotaan korkeamille asteille. Jolloin väestönkasvu on saatu kaikkialla jokseenkin kuriin, sekä ihmisten hyvinvoinin ja elämän eri osa-alueitten tarpeet kaikin puolin tasapainoon. Kun tasapaino ja hyvinvointi on saavutettu, niin byrokratian rooli vähenee, sillä kaikkien tarpeet voidaan täyttää.
      Sitä kautta myöskin nykyisen oikeuslaitoksen kaltainen huuhaa on saatu loppumaan, koska ihmisten välillä ei enää esiintyisi typeriä kiistoja, joissa mitataan voimaa ja kestävyyttä, ja mitä lie siitä, että kenellä on enemmän tai vähemmän, tai onko kumpikaan enää toinen toistaan parempi??! Aikaa siihen menee vielä ... ;)

      • Anonyymi

        Toisaalta voisi se olla niinkin että juurikin avaruusporukoiden kohtaaminen tuottaa mainitsemasi korkeammat asteet, tasapainon yms

        Olettaen että ymmärrämme valita oikein seuramme...


      • Anonyymi

        Jos itse kuuluisin avaruusporukoihin, niin katsoisin kyllä tarkkaan keneen ihmiseen ottaisin yhteyttä... ;)
        Siviilisaation taso, aste voi olla suht alhainen, mutta se ei suoraan korreloi yksilön kanssa. Suuri hajonta, yksilön henkinen kapasiteetti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe