Bad Company, bändi joka lähes nieli Led Zeppelinin

Bad Company on englantilainen bändi, perustettu 1973. Alkuperäiseen kokoonpanoon (1973-82) kuuluivat laulaja Paul Rodgers (tunnettu myös esim. bändistä Free), rumpali Simon Kirke (ennen Companya Paulin kanssa Freessä), kitaristi Mick Ralphs (ennen Companya Mott the hooplessa) ja basisti Boz Burrell (RIP, kuoli 2006).

Ensimmäinen levy Bad co ilmestyi 1974 Led Zeppelin levymerkiltä Swan songilta. Bändillä oli myös sama manageri kuin Zepillä eli Peter Grant. Ilmestyttyään debyyttilevy oli menestys (on myynnyt moninkertaista platinaa) ja siltä tuli useita listahittejä, joista monet olivat hittejä myös Yhdysvalloissa.

Kun bändi meni ensimmäiselle kiertueelle Yhdysvaltoihin 1974 (muistaakseni), se oli heti suuri menestys. Tuota menestystä jatkui vuoteen 1979 asti. Tänä aikana Bad Company dominoi radiokanavia (Yhdysvalloissa bändin musiikkia kuuli useasti). Bändin suosio oli niin suurta, että se melkein nieli Led Zeppelinin.

Bändi teki alkuperäisen kokoonpanonsa aikana 6 albumia, joista useimmat menestyivät hyvin ja joilta useimmilta tuli hittejä.

Tästä päästään siihen, että tuon nojalla on vähän hassua, että Bad Company on nykyään jäänyt vähän varjoon. Paul Rodgersia ja hänen bändejään Freetä ja Bad Companya kyllä arvostetaan musiikkipiireissä ja fanien keskuudessa ja monet rockartistit fanittavat tai ovat joskus fanittaneet häntä, esim. Freddie Mercury, Brian May, Robert Plant, Jimmy Page, David Coverdale, Sammy Hagar , Joe Perry (Aerosmithin kitaristi), Slash, Richie Sambora (Bon Jovin kitaristi), Ann Wilson (Heart), Paul Stanley.

Itse pidän suuresti tästä kyseisestä bändistä ja itse Paul Rodgersistakin. Myös hänen ensimmäisen bändinsä Freen musiikki on uponnut muhun. Toivoisin, että enemmän nostettaisiin esiin tällaisia vaikuttajia, joita monet musiikkimaailmassa arvostavat. Ja nähtäisiin myös se, että aikoinaan oli muitakin suosittuja ja menestyneitä bändejä kuin vain Beatles, Zeppelin, Queen ja Abba. Väheksymättä toki noita bändejä, pidän myös paljon Zeppelinistä ja Queenista ja joistain Beatlesin kappaleistakin.

Kiitos. Ja öitä.

29

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajatella ,että Led Zeppelin on esiintynyt Kulttuuritalolla 23.2.1970. Kannattaa tutustua Zepparellaan youtubessa.Neljä naista vetää zeppeliinin biisejä järkyttävän hyvin.Ja mikä kitaristi Gretchen Menn ,kestää kuunnella ja katsella.

    • Anonyymi

      En ole läpikolunut heijän tuotantoa KOKONAAn mut yksittäisiä biisejä kuunnellut vain about 10 kappaleen verran ja eilen muutenb kirpputorilla näin bad companyn levyn ja meinasin ostaa mutten ostanutkaan sitten. Oli siihen syykin miksen ostanu eli en viitsi ihan ostaa sikaa säkissä eli pitää ensin makustella niiden musaa youtuben kautta jolloin voin tehdä päätelmän(loogisen) ostanko vaiko en mut joskus on käyny siten että oon ostanu jonkun musalevyn "tunteiden vallassa" jolloin on voinu tulla pettymyksiäkin eli musa ei olekkaan ollu sitten se mun juttuni. Oon myös luopunut joistakin levyistä ja c kaseteista ja jos luovun niistä niin vien kirpputorille.

      • Suosittelen ja kolmea ensimmäistä levyä "Bad co" (debyyttilevy, 1974), "Straight shooter"(1975) ja "Run with the pack"(1976). Laadukasta musiikkia.

        Paul Rodgersilla on yhä vielä ääni tallella, vaikka on jo yli 70. Robert Plantin ääni on harmittavasti enimmäkseen pihinää ja David Coverdalekin kuulostaa raastinraudalta (ainakin pahimmillaan), mutta Paul Rodgers laulaa kuin ei vuodet olisi vaikuttaneet häneen kovin paljon.


      • Siis varsinkin kolmea ekaa levyä suosittelen, mutta voi toki kuunnella kaikki 6 alkuperäisen kokoonpanon levyä. Toki myös vaikka myöhempien kausienkin (esim. Brian Howen kauden), jos tykkää, mutta mulle se ainoa oikea Bad Company on alkuperäinen kokoonpano, vcaikka esim. tuo Brian Howe oli hyvä laulaja ja tykkään yhestä hänen kauden kappaleestaan paljon.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Suosittelen ja kolmea ensimmäistä levyä "Bad co" (debyyttilevy, 1974), "Straight shooter"(1975) ja "Run with the pack"(1976). Laadukasta musiikkia.

        Paul Rodgersilla on yhä vielä ääni tallella, vaikka on jo yli 70. Robert Plantin ääni on harmittavasti enimmäkseen pihinää ja David Coverdalekin kuulostaa raastinraudalta (ainakin pahimmillaan), mutta Paul Rodgers laulaa kuin ei vuodet olisi vaikuttaneet häneen kovin paljon.

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Suosittelen ja kolmea ensimmäistä levyä "Bad co" (debyyttilevy, 1974), "Straight shooter"(1975) ja "Run with the pack"(1976). Laadukasta musiikkia.

        Paul Rodgersilla on yhä vielä ääni tallella, vaikka on jo yli 70. Robert Plantin ääni on harmittavasti enimmäkseen pihinää ja David Coverdalekin kuulostaa raastinraudalta (ainakin pahimmillaan), mutta Paul Rodgers laulaa kuin ei vuodet olisi vaikuttaneet häneen kovin paljon.

        Bad religion on kova bändi ja niin myös green day kova bändi kun jos puhutaan ainoastaan punk rock yhtyeistä. Green dayn musa tarkemmin kuvattuna on pop punkkia&skate punkkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.

        Tiedän Pauli Hanhiniemen ja yhtyeen Kolmas nainen. "Äiti pojastaan pappia toivoi, mut poika lauloi, lauloi ja joi."

        Ensimmäinen Bad Companyn levy onkin enemmän tai vähemmän hiomaton timantti. Toinen levy on myös tosi hyvä ja niin myös kolmas. Muillakin on hetkensä (täytyy varmaan enemmän kuunnella noita kolmea viimeistä, niin voin katsoa muuttuuko tunne niistä).

        Bad Companyn 1970-luvun musiikki oli hard rockia, bluesrockia, areenarokcia(myös stadionrock), poprockia tai softrockia , southernrockia ja hieman myös funkkia (viimeinen alkuperäisen poppoo tekemä levy on hieman funktyylinen). Ja Paul Rodgersin ääni taipui kaikkiin noista, samoin bändin kitaristin Mick Ralphsin kitaran soitto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.

        Ja kappaleiden aiheet bändillä perinteisten naisasioiden ja rakkauden lisäksi hieman westernnien maailmasta tai sellaisia, että sopisivat jonkin länkkärin tai villiin känteen sijoittuvan sarjan musiikiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.

        Esim. Kappaleet "Bad company" ekalta levyltä "Bad co", "Simple man" kolmannelta albumilta "Run with the pack" ja "Burnin sky" neljänneltä ("Burnin sky") ovat hieman country-western-outlaw -aiheisia tai vaikutteisia kappaleita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.

        Tässä kappale "Simple man" (sisältyy Comapnyn kolmannelle studioalbumille). Tämä versio on luultavasti liveversio ja oisko vuodelta 1976.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin tossa mä kuuntelin läpi bändin esikoisstudiolevyn. Annoin sille 5/5 eli upeaa musaa josta käyttäisin termejä "aito asia" "aitoa luomupunkrokkia" ja sanoisin vielä että musa ei ole erityisen hiouttua vaan vähän hiomatonta mutta kaukana amatöörimenosta sillä hyvin ne soittaa instrumentteja ja kappalemateria on huikeaa. Kellarisoundit tolla esikoislevyllä. Kolahti kyllä lujjaa! Voittaa mennen tullen kaiken maailman justin bieberit, almat, antti tuiskut, rihannat jne jne. En moiti pop musiikkia mutta nykyään tuntuu että pop musataivaalla on huipulla kovimmassa suosiossa sellaiset pop nimet joiden musasta puuttuu vähän kaikkea eli musiikillinen anti laihaa, sävellykset kovin heppoisia ja musa pinnallista josta puuttuu syvyys ja musasta puuttuu kunnianhimo ja oma tyyli&omaperäisyys. Nykyäänkin löytyy paljon hyvää musaa, mut osa pinnalla olevista on juuri tuollaisia kuvaamiani enkä viittaa ainoasrtaan suomeen vaan koko maailmalla olevaan musatilanteeseen.

        Eikös tästä ole murahdellut vanhan liiton musanimet kuten mikko kuustonen ja äskettäin siitä taisi murahtaa hieman pauli hanhiniemi Arto nybergin ohojelmassa. Piti katsoa uusintana se nybergin ohojelma jossa on mun yksi suurimmista lemppareistani pauli Hanhiniemi joka vaikuttanut mm kolmas nainen, hehkumo ja perunateatteri orkestereissa. Hanhiniemi hienosti otti huomioon mm kolmas nainren yhtyeen bändikaverit kun oli vieraana tuossa ohjelmassa eli ei tuonut itseään turhan paljoa esille. Jos et tiedä paljon kolmas nainen , hehkumo tai perunateatterin musasta niin mars etsimään. Youtubesta ja spotifysta löytyy ainakin. Youtubesta pitäs löytyä ihan kaikki noiden kolomen bändin musa. Näin muistaisin.

        Tässä kappale
        https://www.youtube.com/watch?v=pnEFliqCxVE

        Paul Rodgersin ääni pääsee tässä oikeuksiinsa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tässä kappale
        https://www.youtube.com/watch?v=pnEFliqCxVE

        Paul Rodgersin ääni pääsee tässä oikeuksiinsa.

        kiitos suosituksesta ystäväni(pidän sua nettiystävänä) ja aion sen huomenna kuunnella ellen unohda sitten koska mulla on aina pitkä lista odottamassa musaa joten jos missaan tuon niin iso harmituksen paikka, mut onhan mulla toki aikomus kuunnella lisää vielä bad religionin musaa eli jossaki vaiheessa tuonkin biisin varmasti kuuntelen ja voi olla että huomenna kuuntelen sen.

        Saanko heittää kamuseni kolome suositusta sinulle(en tosin varma kiinnostaako mut käy ainaki uteliaisuuttasi tsekkaamassa edes muutama tai jokunen biisi kyseisiltä musanimiltä mutta ei tietenkään mikään pakko)

        1.Siberia(suomalainen reggae poprockia esittänyt yhtye 80-luvulla ja teki ne myös 90-luvulla yhden studiolevyn)

        2.Jari Loisa(hän vaikutti siberia yhtyeessä ja on vaikuttanut myös soolouralla ja hänen soolouralla on monipuolisuutta eli perinteistä suomityylistä melankolista poprokkia, myös reggaevivahteista, rokimpaakin kamaa löytyy ja viimeisillä levyillä on kokeillut enemmän tyylimuutoksia eli tällä uusimmalla levyllä hän esittää progerock tyylistä musaa ja sitä edeltäneellä aika ambient &meditaatio tyylistä musaa)

        3.Kurt Swinghammer(kanadalaismuusikko jonka musaa voi olla iso haaste löytää ja ajattelin siksi suositella koska ei ole kovin tunnettu musantekijä-muusikko)


      • Anonyymi kirjoitti:

        kiitos suosituksesta ystäväni(pidän sua nettiystävänä) ja aion sen huomenna kuunnella ellen unohda sitten koska mulla on aina pitkä lista odottamassa musaa joten jos missaan tuon niin iso harmituksen paikka, mut onhan mulla toki aikomus kuunnella lisää vielä bad religionin musaa eli jossaki vaiheessa tuonkin biisin varmasti kuuntelen ja voi olla että huomenna kuuntelen sen.

        Saanko heittää kamuseni kolome suositusta sinulle(en tosin varma kiinnostaako mut käy ainaki uteliaisuuttasi tsekkaamassa edes muutama tai jokunen biisi kyseisiltä musanimiltä mutta ei tietenkään mikään pakko)

        1.Siberia(suomalainen reggae poprockia esittänyt yhtye 80-luvulla ja teki ne myös 90-luvulla yhden studiolevyn)

        2.Jari Loisa(hän vaikutti siberia yhtyeessä ja on vaikuttanut myös soolouralla ja hänen soolouralla on monipuolisuutta eli perinteistä suomityylistä melankolista poprokkia, myös reggaevivahteista, rokimpaakin kamaa löytyy ja viimeisillä levyillä on kokeillut enemmän tyylimuutoksia eli tällä uusimmalla levyllä hän esittää progerock tyylistä musaa ja sitä edeltäneellä aika ambient &meditaatio tyylistä musaa)

        3.Kurt Swinghammer(kanadalaismuusikko jonka musaa voi olla iso haaste löytää ja ajattelin siksi suositella koska ei ole kovin tunnettu musantekijä-muusikko)

        Kyllä mulle voi suositella musiikkia. Olen tälläkin tavalla löytänyt sellaisia artisteja, joista osa on jäänyt mun kuuntelulistalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bad religion on kova bändi ja niin myös green day kova bändi kun jos puhutaan ainoastaan punk rock yhtyeistä. Green dayn musa tarkemmin kuvattuna on pop punkkia&skate punkkia.

        Green day ei ole koskaan ollut mun suosikkeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bad religion on kova bändi ja niin myös green day kova bändi kun jos puhutaan ainoastaan punk rock yhtyeistä. Green dayn musa tarkemmin kuvattuna on pop punkkia&skate punkkia.

        Muutenkaan tuo ysärirock ei ole oikein kolahtanut. Enemmän kasarirock, mutta kaikkein eniten rockmusiikista 1960-ja 1970 -luvut.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Muutenkaan tuo ysärirock ei ole oikein kolahtanut. Enemmän kasarirock, mutta kaikkein eniten rockmusiikista 1960-ja 1970 -luvut.

        Ostin tänään kirpputorilta bad religionin levyn nimeltä the grey race. Eipä ole niin hyvä kuin debyyttilevy eikä yllä samalle levelille kuin bändin toinen studiolevy. Ekalle ja toiselle studiolevylle annan 5/5 ja tälle grey race levylle annan 3/5 sillä valitettava kyllä osittain huonoon kaupallisuuteen bändi lähti tällä levyllä joka kuuluu tylsänä ja pinnallisena musana mutta toki 3/5 ei oo huono arvosana. Esikoisella ja toisella julkaisulla bändi oli rohkea, luova, omaperäinen, ja uskalsi olla rohkeasti oma itsensä eikä lähteneet kaupallisuuteen mukaan(saman virheen teki muun muassa queen kun 80-luvulla lähti kaupallisuuteen liikaa) ja debyytillä ja toisella julkaisulla musa on myös minusta kunnianhimoisempaa sekä eeppistä. Nyt pitää seuraavaksi kuunnella se sun eilinen biisisuositus. Odota hetkinen, niin käyn kuunteleen ja kerron sitten mitä diggaan =)
        Palataan juttusille!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Suosittelen ja kolmea ensimmäistä levyä "Bad co" (debyyttilevy, 1974), "Straight shooter"(1975) ja "Run with the pack"(1976). Laadukasta musiikkia.

        Paul Rodgersilla on yhä vielä ääni tallella, vaikka on jo yli 70. Robert Plantin ääni on harmittavasti enimmäkseen pihinää ja David Coverdalekin kuulostaa raastinraudalta (ainakin pahimmillaan), mutta Paul Rodgers laulaa kuin ei vuodet olisi vaikuttaneet häneen kovin paljon.

        Hetkinen puhutaankohan me nyt samasta yhtyeestä ollenkaan?? Siis hetkinen sekosin ajatuksissani jotenkin eli siis sinä olet kirjoittanut koko ajan bad companysta ja minä olen tarkoittanut bad religionia. Kaksi siis ihan eri bändiä mutta vahingossa sekoitin ajatukseni eli sekoitin bad companyn ja bad religionin toisiinsa ja onhan niiden nimissä vähän samaa eli sama alku "bad" joten sekoitin ajatukseni. Bad religionista oon siis koko ajan puhunut. Eipä se mittään hehhe välillä tulee sekoiluja Mr bean tyylisiä sekoiluja. Ei ole eka kerta kun minulle käy tällaisia sekoiluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen puhutaankohan me nyt samasta yhtyeestä ollenkaan?? Siis hetkinen sekosin ajatuksissani jotenkin eli siis sinä olet kirjoittanut koko ajan bad companysta ja minä olen tarkoittanut bad religionia. Kaksi siis ihan eri bändiä mutta vahingossa sekoitin ajatukseni eli sekoitin bad companyn ja bad religionin toisiinsa ja onhan niiden nimissä vähän samaa eli sama alku "bad" joten sekoitin ajatukseni. Bad religionista oon siis koko ajan puhunut. Eipä se mittään hehhe välillä tulee sekoiluja Mr bean tyylisiä sekoiluja. Ei ole eka kerta kun minulle käy tällaisia sekoiluja.

        Juu kaikenlaista voi sattua, vaikka aloituksen otsikkokin jo sanoo mistä bändistä puhutaan.

        Et siis kuunnellutkaan Bad Companyn debyyttilevyä "Bad co", vaan Bad Religionin? Tarkoititko, että Bad Religionin dybyytillä kellarisaundit ja hiomaton meininki? Kyllä Bad Companyn eka levykin on vähän hiomaton, mutta silti ammattitaidolla tehty. Voi sanoa kellarisaundeiksikin, jos haluaa, jos sillä tarkoitetaan juurikin tuota hiomattomuutta.

        Bad Companyn kolme ensimmäistä levyä ovat mielestäni timantteja. Muillakin ihan hyvää musiikkia, ei ole yhtään tosi huonoa kappaletta tällä bändillä, mutta kolme ekaa parhaita. Alusta loppuun laadukasta musiikkia, vaikka kahdella viimeisellä alkuperäisen kokoonpanon tekemällä albumilla (1979 ja olikohan 1981, jos muistan oikein) taso on hieman kärsinyt, mutta ei kuitenkaan niin, että voisi sanoa musiikin olevan huonoa. Eivät kuitenkaan yllä ihan ensimmäisten levyjen tasolle.

        Bad Religionia en ole kuunnellut. Olen kuullut bändistä ja eilen taisin nähdä kirjastossa joitain bändin levyjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen puhutaankohan me nyt samasta yhtyeestä ollenkaan?? Siis hetkinen sekosin ajatuksissani jotenkin eli siis sinä olet kirjoittanut koko ajan bad companysta ja minä olen tarkoittanut bad religionia. Kaksi siis ihan eri bändiä mutta vahingossa sekoitin ajatukseni eli sekoitin bad companyn ja bad religionin toisiinsa ja onhan niiden nimissä vähän samaa eli sama alku "bad" joten sekoitin ajatukseni. Bad religionista oon siis koko ajan puhunut. Eipä se mittään hehhe välillä tulee sekoiluja Mr bean tyylisiä sekoiluja. Ei ole eka kerta kun minulle käy tällaisia sekoiluja.

        Tai oliko toissapäivänä (siis se, että näin kirjastossa Bad Religionin levyjä). Jokatapauksessa tällä viikolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen puhutaankohan me nyt samasta yhtyeestä ollenkaan?? Siis hetkinen sekosin ajatuksissani jotenkin eli siis sinä olet kirjoittanut koko ajan bad companysta ja minä olen tarkoittanut bad religionia. Kaksi siis ihan eri bändiä mutta vahingossa sekoitin ajatukseni eli sekoitin bad companyn ja bad religionin toisiinsa ja onhan niiden nimissä vähän samaa eli sama alku "bad" joten sekoitin ajatukseni. Bad religionista oon siis koko ajan puhunut. Eipä se mittään hehhe välillä tulee sekoiluja Mr bean tyylisiä sekoiluja. Ei ole eka kerta kun minulle käy tällaisia sekoiluja.

        Ihmettelinkin aikaisemmin, että miksi joku puhuu Bad Religionista, vaikka ketjussa kyse eri bändistä. No, kommentoihan joku tuolla ylempänä jotain Led Zeppelinistäkin. Luulikohan hän että kyse on Zeppelinistä? No, ainahan saa muitakin bändejä mainita ja keskusteluhan aina elää eri suuntaan.


    • Anonyymi

      kuuntelin tossa tänä aamuna läpi bad religionin esikoisstudiolevyn ja tykkäsin kovasti. Mukavat kellarisoundit ja omaperäistä tekemistä. Yksinkertaista punkrockia ja nerokasta. Annan sille levylle 5/5.

    • Anonyymi

      "ja [pidän] joistain Beatlesin kappaleistakin."

      Siis montas niitä olikaan? taisi olla noin 180 biisiä jotka Beatles levytti ja niistä hän pitää vain joistain. Täytynee siis olla ainakin noin 170 Beatles biisiä joista hän ei pidä.

      Mutta mutta ehkä hänen Beatles kammoisuuttaan tulisi alkaa tutustumaan vaikkapa The Hollies yhtyeen tuotantoon. Sehän yhtyeenä oli yksi Beatlesin päävastustajista 1960-luvulla kilvoittelussa siitä että kuka tai mikä oli paras rock/pop-bändi Britanniassa.

      Toki sen kilpailun Hollies Beatlesille hävisi, mutta antoi tiukan vastuksen ja omalla hyvyydellään tavallaan pakotti myös Beatlesinkin paremmaksi.

      Kuuntelin hiljattain tupla CD:tä The Hollies Greatest Hits ja olin häkeltynyt siitä kuinka hyvätasoista kyseisen yhtyeen soittopuoli levyillään oli. Kitaristi Hicks ja basisti Haydock ja rumpali Elliott olivat todella taitavia muusikoita ja heidän yhtye soittoaan on ilo kuunnella. Ja mitä laulupuoleen tuli niin monet tuolloin pitivät Holliesia jopa paremmin laulavana yhtyeenä kuin mitä Beatles oli.

      Joten mikä kiikasti? G.Martin saattoi olla se syy. Martinhan oli EMI päätuottaja ja Beatlesin hovituottaja, ja vaikka Hollies kuului saman EMI levy-yhtiön bändeihin, niin se silti oli myös yksi Beatlesin päävastustaja, joten on mahdollista että Martin johtuen lojaalisuudestaan EMIn ykkösbändiä The Beatlesia kohtaan ei halunnut tai voinut toimia tuottajana kilpailevan yhtyeen levyillä niin kauan kuin Beatles oli olemassa.

      Mutta jos jollakulla on käytössään Holliesin levytys historiaa selventävää materiaalia, ja varsinkin jos yllä esitetty teoria G.Martinin läsnäolon puuttumisesta Holliesin 1960-luvun levytys tuotannosta on suoraan hevonperheestä niin korjatkaa. Me brittiläisen laulu- ja soitinyhtye musiikin ystävät ansaitsemme tietää totuuden tuosta asiasta.

      • Hollies on myös yksi mun suosikkibändeistä. Oli hyvin suosittu bändi 1960-luvulla, mutta Beatles vähän söi bändin suosiota, koska kukaan ei näille pojille paljon mitään mahtanut. Mutta Hollies yritti ja pääsi kannoille. Samaan tapaan kuin Bad Comppany pääsi lähes Zeppelinin veroiseksi suosiossa.


      • "Bus stop", "Carrie Anne", "Just one look", "He ain´t heavy, he´s my brother" ovat mun yhtiä suosikkeja Holliesilta.

        On totta etten kauheasti kuuntele Beatlesia. Kyllä, bändin tuotanto on mittava enkä ole kuunnellut läheskään kaikkia sen kappaleita. Yks mun Beatles suosikki ylitse muiden on "Penny Lane". Tykkään myös paljon kappaleista "Hey Jude" ja "Long and winding road".

        Se, etten kuuntele Beatlesia kauheasti ei ole kammoa. Makunsa vain kullakin ja muhun uppoaa saman aikakauden bändeistä vähän enemmän tuo masinitsemani Hollies sekä myös vaikka Kinks ja Small faces. Arvostan kuitenkin Beatlesin poikia ja heidän musiikkiaan.


    • Tässä Bad Companyn kitaristi Mick Ralphs pääsee loistamaan. Tämä versio on vuonna 1976 Albuguerguessa Yhdysvalloissa järjestetystä konsertista. Kappaleen studioveriossa Paul Rodgers soittaa instrumentaalisoolon pianolla, mutta tässä kuullaan Mick ja hänen kitaransa. Timanttinen veto.
      https://www.youtube.com/watch?v=fdWhB5kk-Ac

      • Albuquerquessa, ei g:llä vaan q:lla


      • Tai en ole sittenkään varma soittaako "Run wit the packin" studioveriossa pianoa Paul Rodgers. Saattaa olla Mick Ralphskin. Rodgers kyllä soitti pianoa, ainakin joskus, lavalla niin kuin on tehnyt 2000-luvulla, kun Bad Company on taas esiintynyt.

        Jos jollain on parempaa tietoa siitä kumpi soittaa pianoa, Paul Rodgers vai Mick Ralphs tuon mainitsemani kappaleen studioversiossa, voi kertoa mulle. Ei sillä sinällään ole väliä, mutta olen aina aatellut, että Paul Rodgers hoiti kaikki piano-osuudet, koska hän osaa soittaa pianoa (ainakin jonkun verran) ja lavalla joskus soitti aikoinaan ja on soittanut myöhemminkin.


    • Anonyymi

      Paras jakso yhtyeellä oli 73-76 kun patteriston takana paukutti itse Henry "sleba"Saarinen.

      • Häh? Bad Companyn kitaristi oli Simon Kirke. No, kai tuo oli huumoria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe