Taitaa suojatie kohdalla nopeusrajoitus olla edelleen lain vastainen

Anonyymi-ap

Viholaan kaartava poistumisrampin läheisyydessä olevan suojatien kohdalla on liian suuri nopeusrajoitus suojatietä ajatellen, mitä laki sallii.

Vanha kuva kohdasta:
https://goo.gl/maps/X4EpKEqUi6TxaYcA9

Nykyisen tieliikennelain mukaan nopeusrajoitus saa valo-ohjaamattoman suojatien kohdalla olla maksimissaan 50 km/h. Taitaa taajama-liikennemerkki edelleenkin olla vasta suojatien jälkeen, eli suojatien kohdalla on suurempi nopeusrajoitus, kuin 50 km/h. Juurihan tuota kohtaa muutettiin, mutta tämä asia ilmeisesti jäi huomioimatta.

24

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entäs se seuraava liittymä Sastamalan (Kattilaisten) suuntaan mennessä? Käännytään pikatieltä Nuijamiesten suuntaan, ryhmittymiskaistakin on vain kymmenen metrin mittainen, kova jarrutus käännyttäessä..

      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan tätä kohtaa > https://goo.gl/maps/19XHuPxttdcddxGk8

        Sama homma siinä. Nopeusrajoitus saa valo-ohjaamattoman suojatien kohdalla olla maksimissaan 50 km/h. Nopeusrajoitus on suurempi suojatien kohdalla, joten lain vastainen tapaus tuokin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tätä kohtaa > https://goo.gl/maps/19XHuPxttdcddxGk8

        Sama homma siinä. Nopeusrajoitus saa valo-ohjaamattoman suojatien kohdalla olla maksimissaan 50 km/h. Nopeusrajoitus on suurempi suojatien kohdalla, joten lain vastainen tapaus tuokin on.

        Tässä kohtaa erkaneminen päätieltä on autoliikenteellekin aika riskaabelia, sillä paikalla ei ole oikein minkäänmoista ryhmityskaistaa, vaan kääntyessä joutuu alkamaan jarrutuksen jo päätiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kohtaa erkaneminen päätieltä on autoliikenteellekin aika riskaabelia, sillä paikalla ei ole oikein minkäänmoista ryhmityskaistaa, vaan kääntyessä joutuu alkamaan jarrutuksen jo päätiellä.

        Joo ja jonoutuneessa liikenteessä pääväylällä jarruttaminen häiritsee sitten niitä takana tulevia, jotka joutuvat myös hiljentämään ja sitten se kertaantuu taaemmaksi ja taaemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja jonoutuneessa liikenteessä pääväylällä jarruttaminen häiritsee sitten niitä takana tulevia, jotka joutuvat myös hiljentämään ja sitten se kertaantuu taaemmaksi ja taaemmaksi.

        No, se on niiden takana olevien ongelma, jos ei turvavälit ole kunnossa. Tuossa käännyttäessä vilkku päälle todella hyvissä ajoin ja rauhallinen jarrutus, niin ei tule yllätyksiä takana ajaville. Hankala paikka tuo kyllä on.

        Ja niin kauan kuin Paattakainen on asioista päättämässä, niin noita ongelmia ei korjata. Sitä ei haittaa, jos joku kävelijä tai pyöräilijä jää auton alle. Nehän on vaan oikean liikenteen esteinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, se on niiden takana olevien ongelma, jos ei turvavälit ole kunnossa. Tuossa käännyttäessä vilkku päälle todella hyvissä ajoin ja rauhallinen jarrutus, niin ei tule yllätyksiä takana ajaville. Hankala paikka tuo kyllä on.

        Ja niin kauan kuin Paattakainen on asioista päättämässä, niin noita ongelmia ei korjata. Sitä ei haittaa, jos joku kävelijä tai pyöräilijä jää auton alle. Nehän on vaan oikean liikenteen esteinä.

        Pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin liittyen, niin 'Nokian kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelma' on onnistuttu tekemään.

        https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Nokian_kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelma.pdf


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­N­­­y­­m­­f­o­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#177268104

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Pitää paikkansa, tästä säädettiin tieliikennelain uudistuksen yhteydessä. Liikenteenohjauslaitteiden käytöstä annetun valtioneuvoston asetuksen (379/2020) 6 § 1–2 momentit:

      "Suojatie ja pyörätien jatke, joka sijaitsee enintään 100 metriä ennen valo-ohjatun risteyksen pääopastinta, tulee varustaa liikennevaloin, jos suurin sallittu nopeus tiellä on yli 50 kilometriä tunnissa. Muu tie tulee varustaa liikennevaloin, jos suojatie tai pyörätien jatke sijaitsee enintään 60 metriä ennen liikennevalo-ohjatun risteyksen pääopastinta.

      Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske suojatietä tai pyörätien jatketta tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa sekä joka sijaitsee valo-ohjaamattomassa risteyksessä tai jolla on enintään yksi ajokaista kumpaankin suuntaan pyöräkaistaa lukuun ottamatta. Se ei myöskään koske suojatietä tai pyörätien jatketta tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa, vaikka samansuuntaisia ajokaistoja on enemmän kuin yksi, jos ajokaistat on erotettu korokkeella toisistaan. Suojatie ja pyörätien jatke, joka sijaitsee enintään 30 metrin etäisyydellä valo-ohjatun risteyksen lähimmästä reunasta, on kuitenkin aina ohjattava liikennevalolla."

      Digiroadissa tuohon kohtaan on merkitty 70 km/h nopeusrajoitus, mutta se ei varmaankaan pidä paikkansa, koska heti poistumistien erkanemisen jälkeen tuskin on nykyisinkään nopeusrajoitusmerkkiä.

    • Anonyymi

      Tekijöillä ei taida olla lain asiat hallussa, kun eivät huomioineet moista asiaa, kun kohta nyt hiljattain uusittiin.

    • Anonyymi

      Jos sitten motarin rakentamissen yhteydes

      • Anonyymi

        Jatketaanko motaria Turun suuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatketaanko motaria Turun suuntaan?

        Ajatus on tehdä motari Kahtialammelle saakka, eli noin kilsan verran Shelliltä eteenpäin.


    • Anonyymi

      Ajoin tuosta eilen pitkästä aikaa. Nyt kohta on muuttunut siten, että paikalle on pystytetty 'väistämisvelvollisuus risteyksessä' liikennemerkki (kansankielellä kolmio). Vähän on siis yritetty parantaa tilannetta. Lain vastainen kohta silti edelleen taitaa olla, jos nopeusrajoitus on liian suuri suojatien/pyörätien jatkeen kohdalla.

      Tähän kohtaan on siis tullut ajoradan liikenteelle kolmio.
      https://goo.gl/maps/vBt5x7h1VmY2Vriv5

      • Anonyymi

        Mahtaako siinä olla nyt töpätty ja kolmiot on tulleet väärän kohtaan. Veikkaisin, että kolmiot on tarkoitettu osoittamaan, että päätiellä meneviä pitää väistää. Mutta kolmiot on ennen suojatietä. Toisesta suunnasta (siis kameran suunnasta) tuleville ei kuitenkaan näy olevan kolmiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako siinä olla nyt töpätty ja kolmiot on tulleet väärän kohtaan. Veikkaisin, että kolmiot on tarkoitettu osoittamaan, että päätiellä meneviä pitää väistää. Mutta kolmiot on ennen suojatietä. Toisesta suunnasta (siis kameran suunnasta) tuleville ei kuitenkaan näy olevan kolmiota.

        Ihan oikeassa kohdassa ne on, eli velvoittavat väistämään sekä pyörätien että ajoradan liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako siinä olla nyt töpätty ja kolmiot on tulleet väärän kohtaan. Veikkaisin, että kolmiot on tarkoitettu osoittamaan, että päätiellä meneviä pitää väistää. Mutta kolmiot on ennen suojatietä. Toisesta suunnasta (siis kameran suunnasta) tuleville ei kuitenkaan näy olevan kolmiota.

        Tuo kuva on heinäkuulta 2022. Nyt tilanne on eri. Paikalla on kolmio, joka velvoittaa autoilijoita väistämään pyörätien jatkeen yli pyöräileviä pyöräilijöitä. Suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita pitää joka tapauksessa aina väistää. Paikassa on siis sekä suojatie, että pyörätien jatke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuva on heinäkuulta 2022. Nyt tilanne on eri. Paikalla on kolmio, joka velvoittaa autoilijoita väistämään pyörätien jatkeen yli pyöräileviä pyöräilijöitä. Suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita pitää joka tapauksessa aina väistää. Paikassa on siis sekä suojatie, että pyörätien jatke.

        Tsekkasin kyseisen paikan, ja kyllä ne kolmiot näyttää olevan nimenomaan ennen pyöräteitä ja pyörätien lisäkilvellä varustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekkasin kyseisen paikan, ja kyllä ne kolmiot näyttää olevan nimenomaan ennen pyöräteitä ja pyörätien lisäkilvellä varustettu.

        Jep. Tavallaan tämän videon ensimmäisen osion/puoliskon kaltainen tilanne.

        https://youtu.be/NYE2CK-P86E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako siinä olla nyt töpätty ja kolmiot on tulleet väärän kohtaan. Veikkaisin, että kolmiot on tarkoitettu osoittamaan, että päätiellä meneviä pitää väistää. Mutta kolmiot on ennen suojatietä. Toisesta suunnasta (siis kameran suunnasta) tuleville ei kuitenkaan näy olevan kolmiota.

        Kuvassa kameran suunnasta tulevilla on nyt kärkikolmio ennen suojatietä ja pyörätien jatketta ja ovat velvollisia väistämään myös pyöräilijöitä. Olivat päätieltä kääntyvinä väistämisvelvollisia aiemminkin, mutta kolmio selkeyttää asian entisestään.


    • Anonyymi

      Se on myös syytä huomioida, että tuossa kulkeva yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä väylä on osa maantietä, eikä ole erillinen oma tie. Tämä näkee siitä, että risteyksessä tuo kevyenliikenteen väylä kulkee risteysalueen sisällä.

      https://goo.gl/maps/f4PuJWtuMknisjRP9

      Risteysalue kun alkaa kuvassa tuosta sinisestä Liikenteenjakaja liikennemerkistä. Myös kolmio liikennemerkit ovat ennen kevyenliikenteen väylää.

      Tieliikennelaissa tarkoitetaan: pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä.

    • Anonyymi

      Ajoin tuosta muutama päivä sitten. Tulin Tampereen suunnasta. Suojatien kohdalla nopeusrajoitus on edelleen 70 km/h, vaikka liittymä on rempattu. Taajama-liikennemerkki on edelleen suojatien jälkeen eikä muuta nopeusrajoitusmerkkiä ole ennen suojatietä.

    • Anonyymi

      Käykäähän ajelemassa jossain,
      missä on oikeasti liikennettä paljon ja autoja ym.
      ette itke olemattomista asioista, saatte näkökulmaa siihen, ettei nokialla ole mitään ongelmaa eikä ruuhkaa missään.
      Asenne vammaisia kyllä riittää.

      • Anonyymi

        Onko joku väittänyt, että olisi jokin ongelma? On keskusteltu lain vastaisesta asiasta. Ongelma taitaa tulla siinä kohtaa, jos kyseisessä paikassa tapahtuu jotakin, kun on kerta lain vastaisesti suojatie ja nopeusrajoitus kohdassa.


    • Anonyymi

      Lain vastainen se on edelleen. Poistumisrampilla nopeusrajoitus on 70 km/h suojatien kohdalla ja taajama liikennemerkki on vasta suojatien jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      148
      8188
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3260
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      405
      2441
    4. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      38
      2199
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      290
      1894
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      168
      1809
    7. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      20
      1710
    8. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1535
    9. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      23
      1374
    10. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1289
    Aihe