suunnitteluassistentin palkka ym...

palkka

olen hakemassa alalle. Olen kiinnostunut paljon ne oikein tienaa. Ja onko yksityisyrittäjiä. ja kuinka vaikea oli kolmen vuoden opiskelu.

6

8374

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josmare

Itse olen opiskellut suunnitteluassariksi nyt vuoden ja opiskelu ei ole ollut ainakaan itselleni mitenkään ylitsepääsemättömän rankkaa.
      Monilla on harhakäsitys suunnitteluassistentin työstä; Harva esim. tietää, että suunnitteluassistentti opiskelee suurimman osan ajasta koneenpiirtämistä ja rakennuspiirtämistä. Elikkäs aika miesvoittoinen ala.
      Työharjoittelut tehdään koneteollisuudessa taikka rakennuksilla tai arkkitehtitoimistoissa.

• Assari

Olen itse vasta valmistunut. Alalla työskennellään yksityisissä suunnittelutoimistoissa, kunnilla ja teollisissa laitoksissa. Etelä-Suomessa työllistymis mahdollisuudet on hyvät, mutta pohjoisessa ei töitä oikein ole. Yksityisyrittäjäksi ei kannata alkaa, koska esimerkiksi rakennuspuolella ei ole vielä valmiuksia hyväksyä rakennuslupakuvia ym. Palkkauksesta sen verran, että noin 8€/h on aika lähellä. Itse henkilökohtaisesti kehoitan jatkamaan opiskelua ammattikorkeassa, koska koulutus antaa hyvät pohjat siihen ja tämä ammatti ei ole vielä niin tunnettu ja tarvetta ei ole.

• valmistunut

menkää ennemin vaikka metallipuolelle, niin saatte varmasti töitä.
      tällä linjalla työllistyminen ei ole itsestään selvyys, koska hakijoita löytyy korkeakoulun käyneitä myöten. Vaikka muiden alojen koulutukset eivät olisikaan niin hyvässä maineessa mutta silti onn ainakin työtä ja tuskin jää palkasta kiinni.

• suunnitteluassistentti

palkasta en tiedä mutta... sen tiedän että nyt rakennuspuoleen kääntynyt suunnitteluassari saa 150% töitä, kaikki insinööritoimistot ja arkkitehtitoimistot tarvitsee sellaisen. koska joka puolella sitä nykyään rakennetaankin.

... eli siis palkkaa voi vähän itse haravoida ;)

• yliopistoon!

Moi! mulla on kysymys että pääseekö suunnitteluassistentti koulusta arkkitehtuuri yliopistoon????

• s-assari opiskelija

Ammatillisen tutkinnon suorittanut voi hakea yliopisto-opintoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1948
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1370
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1030
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      751
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe