olen hakemassa alalle. Olen kiinnostunut paljon ne oikein tienaa. Ja onko yksityisyrittäjiä. ja kuinka vaikea oli kolmen vuoden opiskelu.
suunnitteluassistentin palkka ym...
6
8374
Vastaukset
- Josmare
Itse olen opiskellut suunnitteluassariksi nyt vuoden ja opiskelu ei ole ollut ainakaan itselleni mitenkään ylitsepääsemättömän rankkaa.
Monilla on harhakäsitys suunnitteluassistentin työstä; Harva esim. tietää, että suunnitteluassistentti opiskelee suurimman osan ajasta koneenpiirtämistä ja rakennuspiirtämistä. Elikkäs aika miesvoittoinen ala.
Työharjoittelut tehdään koneteollisuudessa taikka rakennuksilla tai arkkitehtitoimistoissa. - Assari
Olen itse vasta valmistunut. Alalla työskennellään yksityisissä suunnittelutoimistoissa, kunnilla ja teollisissa laitoksissa. Etelä-Suomessa työllistymis mahdollisuudet on hyvät, mutta pohjoisessa ei töitä oikein ole. Yksityisyrittäjäksi ei kannata alkaa, koska esimerkiksi rakennuspuolella ei ole vielä valmiuksia hyväksyä rakennuslupakuvia ym. Palkkauksesta sen verran, että noin 8€/h on aika lähellä. Itse henkilökohtaisesti kehoitan jatkamaan opiskelua ammattikorkeassa, koska koulutus antaa hyvät pohjat siihen ja tämä ammatti ei ole vielä niin tunnettu ja tarvetta ei ole.
- valmistunut
menkää ennemin vaikka metallipuolelle, niin saatte varmasti töitä.
tällä linjalla työllistyminen ei ole itsestään selvyys, koska hakijoita löytyy korkeakoulun käyneitä myöten. Vaikka muiden alojen koulutukset eivät olisikaan niin hyvässä maineessa mutta silti onn ainakin työtä ja tuskin jää palkasta kiinni. - suunnitteluassistentti
palkasta en tiedä mutta... sen tiedän että nyt rakennuspuoleen kääntynyt suunnitteluassari saa 150% töitä, kaikki insinööritoimistot ja arkkitehtitoimistot tarvitsee sellaisen. koska joka puolella sitä nykyään rakennetaankin.
... eli siis palkkaa voi vähän itse haravoida ;) - yliopistoon!
Moi! mulla on kysymys että pääseekö suunnitteluassistentti koulusta arkkitehtuuri yliopistoon????
- s-assari opiskelija
Ammatillisen tutkinnon suorittanut voi hakea yliopisto-opintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971948- 881370
- 1101153
- 761047
- 1191030
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48751- 33703