Mistähän löytyisi tietoa tuosta joka pelasti aikoinaan sittemmin uponneen S/S Eira:n miehistön? Luin asiasta toisaalta kuvia löytyy S/S Eirasta mutta tuo alus vain mainittiin.
Pelastusristeilijä Russarö
10
308
Vastaukset
- Anonyymi
Mä olen myös entisenä hankolaisena yrittänyt etsiä tietoja kyseisestä paatista, mutta ei ihan helpolla löydy. En ole löytänyt oikeastaan mitään maininnan arvoista.
Lapsena ihailin Russarötä ikkunastamme ( sekä saarta että alusta)... - Anonyymi
Merimuseosta voisi tiedustella.
- Anonyymi
Russarö oli alkujaan nimeltään Isokari, Russarö- nimen se sai 1967, oli sillä nimellä kunnes nimi vaihtui taas Isokariksi jolla nimellä seuran käytössä 1990- luvulle jolloin myytiin.
Vai kumpaa alusta aloittaja itse asiassa tarkoittaa, tätä vai tuota uudempaa Russaröä?- Anonyymi
Tarkoittaa juuri tätä, koska mainitsee s/s Eiran. Se seuraava Russaröhän olikin aika lyhytaikainen tuttavuus, taisi olla liian iso. Tällä seuraavalla P/R Russaröllä olikin vähän erilainen tarina taustallaan : Se oli lähtenyt pelastuskeikalle alkuperäisellä omistajalla ollessaan ja kaatui Pohjanmeren merenkäynnissä ja ilmeisesti koko miehistö hukkui.
Siinä oli yksityiskohtana sellainen apuvene mukana, joka laskettiin "ramppia" myöten perästä mereen ja muutoin säilytettiin laivan keskiosassa. Kaikkein viimeisin Hangon isompi P/R ei koskaan saanut Russarö nimeä, vaan se jäi Hebeksi ja siitähän luopuivat ehkäpä kolmisen vuotta sitten. Ja sitten onkin ollut vähän hiljaisempaa Hangon Meripelastajilla, kunnes nyt saivat katetun rib-veneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa juuri tätä, koska mainitsee s/s Eiran. Se seuraava Russaröhän olikin aika lyhytaikainen tuttavuus, taisi olla liian iso. Tällä seuraavalla P/R Russaröllä olikin vähän erilainen tarina taustallaan : Se oli lähtenyt pelastuskeikalle alkuperäisellä omistajalla ollessaan ja kaatui Pohjanmeren merenkäynnissä ja ilmeisesti koko miehistö hukkui.
Siinä oli yksityiskohtana sellainen apuvene mukana, joka laskettiin "ramppia" myöten perästä mereen ja muutoin säilytettiin laivan keskiosassa. Kaikkein viimeisin Hangon isompi P/R ei koskaan saanut Russarö nimeä, vaan se jäi Hebeksi ja siitähän luopuivat ehkäpä kolmisen vuotta sitten. Ja sitten onkin ollut vähän hiljaisempaa Hangon Meripelastajilla, kunnes nyt saivat katetun rib-veneen.Siis oliko tuo kaatuminen tapahtunut ennen kuin se Suomeen tuotiin, kerrot tarinasta taustalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oliko tuo kaatuminen tapahtunut ennen kuin se Suomeen tuotiin, kerrot tarinasta taustalla?
Kaatuminen oli tapahtunut paatin edellisessä elämässä eli ennen Hankoon tuontia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatuminen oli tapahtunut paatin edellisessä elämässä eli ennen Hankoon tuontia.
Löytyykö tuosta kerran kaatuneesta kuvia tai teknisiä tietoja mistään? Ei niinkään kaatumisen takia vaan enempi yleisestä kinnostuksesta koska täällä muistaakseni on kerrottu aluksen olleen turhan iso paikkaansa Hangossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö tuosta kerran kaatuneesta kuvia tai teknisiä tietoja mistään? Ei niinkään kaatumisen takia vaan enempi yleisestä kinnostuksesta koska täällä muistaakseni on kerrottu aluksen olleen turhan iso paikkaansa Hangossa.
Siitä ei jostain kumman syystä löydy mitään tietoja, syytä en tiedä. Paatin olemassaolon tiedän siitä, että asuin tuolloin Hangossa ja siellä se laiturissaan nökötti jonkun vuoden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei jostain kumman syystä löydy mitään tietoja, syytä en tiedä. Paatin olemassaolon tiedän siitä, että asuin tuolloin Hangossa ja siellä se laiturissaan nökötti jonkun vuoden.
Jos sitä katselit, osannet ainakin karkeasti esim. pituuden arvioida? Oliko ehkä Helsingissä pitkään päivystäneen Harmajan kokoluokkaa tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959