Onko joku keksinyt, miten estää kissaa karkaamasta aitauksesta, jossa ei ole kattoa. Joku täällä kertoi laittaneensa aitauksen yläreunaan samanlaisen sähkövaijerin kuin lehmille. Ja jostain kuulin että olisi jotain pyöriviä rullia, jotka mahdollista asentaa aidan yläreunaan siten, että niiden yli ei pääse kiipeämään. Kuulisin mieluusti lisää näistä ja muista ratkaisuista, joilla asiaa voisi ratkoa. En kaipaa kommentteja siitä, että katto pitää olla :)
Kissan aitaus ilman kattoa
5
121
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitenkään voi estää,ellei ole kattoa. Letterä kissa keinot keksii. Tämän huomaatte kyllä,kun muutama kissa on kadonnut.
Ellette suosiolla ymmärrä laittaa kattoa. - Anonyymi
Riittävän korkea soiro pleksiä tai peltiä aidan yläreunassa ni kynnet ei pidä.
Nykyajan lehmille tarkotettuja paimenia en laittas. Olen nähny sammakonkin langalle kuolleen,joten liian raju. Ja kissan jalat ei oo maassa, vaan aidalla ni tuskin saa tälliä.
Eikö näkymätön aitakin yksi vaihtiehto, vai karkaako siittä?
Jos teet 1,8 m aitauksen pinnoista. Eli pystyputkista/ tangoista. Ei kissa saa tassujaan väleihin, eikä saa tassunsijaa kiivetäkseen.
Myös verkkoaita+ yläreunaan pitkiä pinoja/ pystyputkia voisi toimia,ettei pääse kiipeemään... Koirille myydään kalteritarhoja, samalla periaatteella. Kalteria ei niin vaan kiivetä.- Anonyymi
Tiijätkö, koira onkin eri eläinlaji kuin kissa...
- Anonyymi
Tossa oli ok vinkkejä.
Mietin et myös aidan yläreunaan laitetut ikäänkuin peltiräystäät vois toimia.
Siis V muotoinen pelti. Ja pellin toinen reuna ruuveilla kiinni aidan yläreunaan, ja pellin toinen reuna olisi ikäänkuin lippa aidan sisällepäin. Joku 30 cm voisi olla riittävä lipan pituus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossa oli ok vinkkejä.
Mietin et myös aidan yläreunaan laitetut ikäänkuin peltiräystäät vois toimia.
Siis V muotoinen pelti. Ja pellin toinen reuna ruuveilla kiinni aidan yläreunaan, ja pellin toinen reuna olisi ikäänkuin lippa aidan sisällepäin. Joku 30 cm voisi olla riittävä lipan pituus.Kunhan katsot että on turvallinen eikä viillä haavoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384750Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092434- 641568
- 581310
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101186- 2611177
Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34877Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39810