Translaki meni läpi...

Kuuntelin eilen eduskunnan lähetystä, ja monia hyviä perusteita kerrottiin, miksi moinen pitäisi hylätä. Eräs nutturatäti väitti, että kaikki estelyt ovat vain tekosyitä!

Eipä monikaan kuunnellut järkisyitä, vaan sitkeästi tämäkin vedettiin läpi. Nyt sitten halailtiin, kun äänestys oli päättynyt. Kyllä minä sanon, että on sielläkin monelta järjenhäivä hävinnyt! Eihän tätä lakia hyväksyneet edes oikeat transihmiset!

203

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noniin eli kumpi sä nyt päätät olla? Nythän sä oot vähän niinku molempia ja vaihdat aina tilanteen mukaan.

      • Minä olen nainen ollut koko elämäni, ja jatkan samoin.

        Ilmoitan kyllä, jos mieli jostain syystä muuttuu.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä olen nainen ollut koko elämäni, ja jatkan samoin.

        Ilmoitan kyllä, jos mieli jostain syystä muuttuu.

        Mä voisin olla mansikka. Kuuluuks se lakiin? 🤔


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä olen nainen ollut koko elämäni, ja jatkan samoin.

        Ilmoitan kyllä, jos mieli jostain syystä muuttuu.

        No miks et ole miehesi kanssa? Miksi sä häirköit yhteiskunnassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin olla mansikka. Kuuluuks se lakiin? 🤔

        Tee kansalaisaloite, että saa olla mansikka, jos ihminen niin tahtoo..


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miks et ole miehesi kanssa? Miksi sä häirköit yhteiskunnassa?

        Miksi olet vapaana?
        Miksi häiriköit täällä?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Miksi olet vapaana?
        Miksi häiriköit täällä?

        Minä olen mies ja minulla on siksi älykkäitä ja kiinnostavia mielipiteitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen mies ja minulla on siksi älykkäitä ja kiinnostavia mielipiteitä.

        Että värkki takaa älykkyyden...
        Salli mun nauraa.

        Tunnen monta älykästä miestä, ja siihen tarvitaan kyllä muutakin kuin pallerot.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Että värkki takaa älykkyyden...
        Salli mun nauraa.

        Tunnen monta älykästä miestä, ja siihen tarvitaan kyllä muutakin kuin pallerot.

        Ei vaan aivojen tilavuus. Etkö nää että miehillä on paljon isompi pää kuin naisilla? Se johtuu siitä että ne kantavat isompia aivoja. Siksi miehet myös suunnittelevat koneita ja taloja ja sellaisia


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Että värkki takaa älykkyyden...
        Salli mun nauraa.

        Tunnen monta älykästä miestä, ja siihen tarvitaan kyllä muutakin kuin pallerot.

        Kyllä sä oot tyhmä ja lapsellinen. Pitäis oikeasti sakottaa tuosta niin oppisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen mies ja minulla on siksi älykkäitä ja kiinnostavia mielipiteitä.

        😂😂😂😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan aivojen tilavuus. Etkö nää että miehillä on paljon isompi pää kuin naisilla? Se johtuu siitä että ne kantavat isompia aivoja. Siksi miehet myös suunnittelevat koneita ja taloja ja sellaisia

        No aivojen koko ei merkkaa mitään.

        Joskus lukenut, että vaikka miehillä on isommat aivot, niin naisilla on aivokuori paksumpi. Sillä kuorellakin on omat vahvuutensa.


      • Sä laitoit vaa nimimerkkis, mut viesti jäi kirjottamatta.

        Oleppas tarkempi.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Sä laitoit vaa nimimerkkis, mut viesti jäi kirjottamatta.

        Oleppas tarkempi.

        Tai muuten mitä?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No aivojen koko ei merkkaa mitään.

        Joskus lukenut, että vaikka miehillä on isommat aivot, niin naisilla on aivokuori paksumpi. Sillä kuorellakin on omat vahvuutensa.

        Niin paksumpi aivokuori. Ainahan on sanottu että sillä on niin paksu kallo ettei sinne mitään mahdu


      • Anonyymi

        Vain kerran vuodessa saa vaihtaa, ei tilanteen mukaan. Aika on pirun pitkää kun 365 päivää samaa sukupuolta, sit vasta saa vaihtaa vessaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan aivojen tilavuus. Etkö nää että miehillä on paljon isompi pää kuin naisilla? Se johtuu siitä että ne kantavat isompia aivoja. Siksi miehet myös suunnittelevat koneita ja taloja ja sellaisia

        Miehellä on isompi pää koska siellä on niin paljon kusta


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä olen nainen ollut koko elämäni, ja jatkan samoin.

        Ilmoitan kyllä, jos mieli jostain syystä muuttuu.

        Sehän se on tarkoituskin.


    • Anonyymi

      Mun mielestä jos nainen päättää olla mies niin hän on silti alaikäinen koska hänen aivonsa on pysyvästi n. 16 vuotiaan pojan kehitystasolla.

      • Anonyymi

        Onkohan se munatonmies eli runollinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se munatonmies eli runollinen?

        Eunokki


    • Anonyymi

      Ongelmia ei tule jos vain perustetaan heti munan leikkaamo friikeille?🤣😂😅😭

      • No transihmiset eivät ole mitään friikkejä, joten lopetaan nimittely.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No transihmiset eivät ole mitään friikkejä, joten lopetaan nimittely.

        Henkisesti sairaita ovat. Onneksi voivat parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisesti sairaita ovat. Onneksi voivat parantua.

        ”Tänään eduskunta äänestää translaista ja jälkeen jokainen saa itse pelkällä ilmoituksella muuttaa sukupuolensa. Ilmoitin eilen Eduskunnan hississä vaihtavani sukupuoleni heti kun se on mahdollista ja kerroin että sen jälkeen tulen viettämään paljon aikaani Eduskunnan naisten saunassa.

        Tästäpä tuohtui eräs hallituspuolueen naisedustaja ja ilmaisi selkeästi mitä mieltä on suunnitelmastani. Minusta se on kummallista, koska tänään hän itse kannattaa lakia, joka mahdollistaa tämän toiminnan. Hän ei voi tietää minun seksuaali-identiteetistä, eikä siitä olenko aina halunnut olla nainen…

        Sitä paitsi se ei edes kuulu hänelle millään lailla. Mielestäni hänen toimintansa loukkasi minua, kyseenalaistamalla minun identiteettini ja koin oloni hississä turvattomaksi. Koska muutokseen riittää pelkkä oma ilmoitus, niin kenelläkään ei ole oikeutta ottaa kantaa asiaan. Jatkossa ilmoitan aina tällaisesta käytöksestä tasa-arvovaltuutetulle.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisesti sairaita ovat. Onneksi voivat parantua.

        Eivät he ole sairaita ja eikös se ole parempi että ihminen on sinut itsensä kanssa.

        Miksi ihminen joka on tuntee olevansa väärässä sukupuolessa pitäis joutua edelleen kaikenmaailman psykiatrian tutkimukseen?

        Miksi emme voi hyväksyä ihmisiä sellaisenaan kuin he ovat?

        Ei se tartu ei se ole virus.

        Mitä se ihmisen seksuaalinen suuntaus kenellekään kuuluu? , kunhan eivät tee rikoksia.


    • Anonyymi

      Vetäsiskö hunnun päähän ja 01.03 olen joku noin nainen ja hakisin kaikki tuet , ens vuonna 01.04 muutankin mieltä olenkin karvanaama turvaa hakeva ,,,, jne , kun kaikki alistavat , huudan rasismista alkaen ja vaadin sateenkaaret suojatiemaalauksiin ,,,, sit 3 s vaihtoehto en haluu olla kumpaakaan puolta ja menen Mariinin neuvonantajaksi , tai lämmittään kesärannan saunaa , jaa siellä onkin jo 2 homppelipoikaa , mut viinakellarin vahdiksi ehkä !

      • No, tämä laki varmaankin sallii tuon kaiken..


    • Anonyymi

      Kuinka moni nuori on tehnyt jopa itsemurhan näiden "nutturapäiden" vuoksi. Toivottavasti he löytävät vielä edestään kaiken sen mitä varsinkin nuorille epävarmoille ihmisille aiheuttaneet. Minusta näiden "nutturapäiden" käyttäytymistä voi verrata koulukiusaamiseen.

      • Voivoi...

        Toivottavasti ei yhdenkään nuoren tarvitse tämän, eikä muunkaan asian takia päättyä noin surulliseen ratkaisuun :(


      • Anonyymi

        On totta, että nämä muunsukupuoliset, ovat alisteisissa asemassa olleille herkille nuorille terveille tytöille aiheuttaneet ahdistusta ja pelkoa. Hierakisissa työpaikoissa pyrkivät alistamaan tyttöjä.


    • Anonyymi

      Kauhea kohtalo on sinunkin lapsillasi, toivottavasti he selviävät terveinä lapsuudestaan ja nuoruudestaan.

      • Murehdi sinä vain itsestäsi, kun siihen on hyvä syy.


    • Anonyymi

      Kuka tätä lakia on alunperin esittänyt.
      Voisi sanoa Mauno Koiviston sanoin: menevät kuin sopulit päätäpahkaa ja huutavat mennessään MUKANA

      • Mä oon usein miettiny, että mihin tää maailma on menossa, kun aina vain hullummaksi menee ...


    • Anonyymi

      ONKO URPOLLA SEURAAVASSA VAALITENTISSÄ HAME PÄÄLLÄ. YÄK.

      • Anonyymi

        Hameväkeä moni mies jo on kiukutteluineen ja juoruiluineen. Oikein ämmiä. Ei se kalu housuissa tai missä ruudussa on rasti takaa että osaisi käyttäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hameväkeä moni mies jo on kiukutteluineen ja juoruiluineen. Oikein ämmiä. Ei se kalu housuissa tai missä ruudussa on rasti takaa että osaisi käyttäytyä.

        Saatanan tunarit. Kyllä on Kekkosta ikävä ja entisiä hyviä järkeviä aikoja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan tunarit. Kyllä on Kekkosta ikävä ja entisiä hyviä järkeviä aikoja !

        Kekkonen osasi ryypätä, dementikkokin lopuksi. Ihan kuin persuissa. Ennen oli hupsua.


    • Anonyymi

      Missä oli Mika Lintilä?

      • Anonyymi

        Joo, ja kaikki muut "poissa olleet". Naurettavaa, että oli poissa. Missä poissa. Miksi eivät äänestäneet vaikka "Indo-Kiinassa". Ei ole puute yhteyksistä. Tämä pelleily on loputtava. Älkää hyvät ihmiset äänestäkö koskaan enää näitä vastuuta laistavia paskaperseitä. Tapausta on käsitelty kymmenen vuotta, ja ei ole ollut muka "mahdollisuutta" äänestää. Olisivat "poissa olleet" jättäneet mielipiteensä sinetöidyssä kirjekuoressa, joka olisi avattu eduskunnan puhemiehen "edessä" äänestyksen alussa tai lopussa, tai saman aikaisesti. Saatana, kun tapaan Mikan seuraavan kerran, niin vääpeli saa antaa uskottavan selvityksen, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Saako maahanmuuttajakin vaihtaa kerran vuodessa sukupuolta ? Sittenhän ne markkinat alkaa, paperittomat onkin pieni murhe.

      • Suomen kansalainen tai Suomessa asuva.


    • Anonyymi

      Lintilä ei uskaltanut vaalien ennen näyttää omaa kantaansa ja laittoi pään pensaaseen.

      • Ei sit ole missään kerrottu, että olis matkoilla...?

        Olihan sieltä moni muukin pois.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ei sit ole missään kerrottu, että olis matkoilla...?

        Olihan sieltä moni muukin pois.

        Paskat. Minähän kerroin, ettei matka ole, eikä saa olla este äänestää. Uskokaa jo.
        Taisivat olla "työhuoneessaan" uuden torkkupeiton alla. Kuinkas monta miestä - kontra - naista olikaan poissa. Onhan sairaaloissakin lepo- ja hiljaisia huoneita, "äänieristettyjä eriöitä", ovi lukossa jossa kyltti: "Shh, lepo menossa", hah hah haaa!!!...
        JK Missä muuten se "isokarju" Johannes Virolainen tapasikaan Kyllikkinsä (os Stenroos)...
        JJK Edellä kertomani (Reijo Kivelä) on aloite eduskuntaan: "Äänestyksestä ei saa olla poissa, paitsi, jos on aivokuollut, tai on krematorion luukulla".


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ei sit ole missään kerrottu, että olis matkoilla...?

        Olihan sieltä moni muukin pois.

        joo oli niin, neon niitä "hybriidjä joilla on molemat "vehkeet,,


    • Anonyymi

      Tämähän on näitä jotka kuvaavat yleisesti ihmiskunnan rappiolle menoa. Pienten erillaisten ryhmittymien sorvaanat ehdotukset painetaan buudeli kansanedustajien myötävaikutuksesta läpi.
      Näihän tämä kaikki näkyy nykyään eduskunnassa !

      • Täällä oli eräässä mun aloituksessa kirjoittamassa transihminen. Käsitin, ettei hänkään hyvänä nähnyt tätä lakialoitusta.

        Ei saisi näin sanoa, mutta kyllä tuolla eduskunnassa nämä naispuoliset ovat kyllä sellaisia nyyhkytiinoja!
        Ajattelee yhtenä vaikka tuota maahanmuuttojuttuakin...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Täällä oli eräässä mun aloituksessa kirjoittamassa transihminen. Käsitin, ettei hänkään hyvänä nähnyt tätä lakialoitusta.

        Ei saisi näin sanoa, mutta kyllä tuolla eduskunnassa nämä naispuoliset ovat kyllä sellaisia nyyhkytiinoja!
        Ajattelee yhtenä vaikka tuota maahanmuuttojuttuakin...

        No tässä toinen transihminen ja olen koko ajan kannattanut lakia. Puutteellisena meni läpi mutta hidasta on meno lyhytnäköisten ihmisten maailmassa. Näille kielteisille asenteille transihmisiä kohtaan nauretaan sadan vuoden päästä. Oikeuksia kannattaneet nauravat jo nyt.

        ..jos sinne saakka päästään kun luonnon moninaisuuttahan tuhotaan kovaa vauhtia. Kohta on yksi istutettu puulaji pihamaalla ja syömme kokonaan geenimanipuloitua ruokaa. Onpahan lihansyöjille planeetan tuhonnutta tehotuotettua lihaa lautasella. Ikkunasta avautuva maisema ei ole enää kaunis ja voi vain miettiä että oliko tämä paisti kaiken sen arvoista.

        Onko edes noin hyvä tilanne jos pörriäiset kuolevat sukupuuttoon. Pelastakaa pörriäiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä toinen transihminen ja olen koko ajan kannattanut lakia. Puutteellisena meni läpi mutta hidasta on meno lyhytnäköisten ihmisten maailmassa. Näille kielteisille asenteille transihmisiä kohtaan nauretaan sadan vuoden päästä. Oikeuksia kannattaneet nauravat jo nyt.

        ..jos sinne saakka päästään kun luonnon moninaisuuttahan tuhotaan kovaa vauhtia. Kohta on yksi istutettu puulaji pihamaalla ja syömme kokonaan geenimanipuloitua ruokaa. Onpahan lihansyöjille planeetan tuhonnutta tehotuotettua lihaa lautasella. Ikkunasta avautuva maisema ei ole enää kaunis ja voi vain miettiä että oliko tämä paisti kaiken sen arvoista.

        Onko edes noin hyvä tilanne jos pörriäiset kuolevat sukupuuttoon. Pelastakaa pörriäiset!

        Olen trans ja minusta tuntuu, että asiasta on tehty jilkinen vitsi ja tulee aika pahamieli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen trans ja minusta tuntuu, että asiasta on tehty jilkinen vitsi ja tulee aika pahamieli

        Ilkeät ihmiset haluavat satuttaa. En usko että tätä vaihetta olisi voinut ohittaa koska ihmisiä on monenlaisia. Parasta on pitää mielessä oma sydän ja kokemus itsestä ja keskittyä siihen rakastavasti. Siitä tulee suoja. Tsemppiä sinulle! 🐥


    • Ajattelin täs tätä maailmanmenoa, kun niin moni asia muuttuu.

      Joskus siitä kirjoitinkin, että tässä muuttuvassa ajassa toivottavasti annetaan joidenkin perusjuttujenkin jäädä. Isä, äiti, sisko ja veli ym...
      Vaikka lisäyksiä tulee, niin jotain voi jäädäkkin.

      Nimityksetkin muuttuu. Mua on niin tökkiny sana esihenkilö. Ei vaan millään mun suu käänny sanomaan esihenkilö, vaan kyllä se on esimies :}

      • Ei hitsi, esihenkilö.. 😂


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ei hitsi, esihenkilö.. 😂

        Eikö olekki typerä sana? :/


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Eikö olekki typerä sana? :/

        Kyllä ja naurettava! 😂


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Eikö olekki typerä sana? :/

        eipä oo jos on esinainen, eihän häntä voi sanoa esimies,,


      • Anonyymi

        Niin, ehkä tuo esihenkilö tai esihenkilöoletetyu on oikea sana silloin kun ei oikein tiedä onko oma esimies mies tai esimies ollenkaan vai mikä ihme olio. Näitäkinntyöpaikkoja on, että esimiehiä riittää joka työvuoroon, mutta silti esimiesvastuuta ei kanneta. Onko ne sitten esitransuja.. ei voi tietää vai esihomoja vai esin**kereitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eipä oo jos on esinainen, eihän häntä voi sanoa esimies,,

        Niin pystyi sanomaan ennen, ja voi sanoa edelleen!


      • Anonyymi

        Sama se on sitten käyttää vaikka termiä "esinahka" :). Kun kerran päättäjät kusevat päällemme niin kustaan porukalla trollaamalla takaisin 😄.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Ei hitsi, esihenkilö.. 😂

        perämies on nykyään perähenkilö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä oo jos on esinainen, eihän häntä voi sanoa esimies,,

        Tai jos esimies ei ole miestä nähnytkään vaikka ruutuun on raksittu mies niin silloinhan on vain esihenkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä oo jos on esinainen, eihän häntä voi sanoa esimies,,

        No sitten se on esinahka.


    • Anonyymi

      Nythän ne sukupuolen vaihtoviikot alkoivat kun isä voi olla äiti ja päinvastoin, sisko voi olla veli ja päinvastoin, mies voi synnyttä naisen siittämän lapsen ja paljon muuta luonnotonta. Tämä on varmaan sen vuoksi kun naisille on nykyään sallittu alkoholijuomat sillä alkoholin vaaroista varoittava teksti jostain vuodelta 1644 kertoo mm. että wiina tekee hullut hullummixi ja saattaa tomppelixi, joten vaimoväelle se ei sovi ollenkaan. Myös tuolla virheiden suunnassa kaikenlainen jauhojengiys on voimissa höpöheinän polttelun lisäksi. . Ymmärrän heitä sillä he ovat jo maallisen avun ulottumattomissa mutta sitä en ymmärrä, että jossain määrin aiemmin ainakin osittain järjissään pitämäni edustajat äänestivät tämän järjettömän esityksen puolesta. Toisaalta nuo puolesta äänestäneet ovat minulle heitä, joille en sitä ainokaista ääntäni anna. Näin äänestyspäätökseni on aiempaa helpompi.

      • Anonyymi

        Typerää yleistystä. Ei se niin mene että sitä vain huvin vuoksi vaihdettaisiin sukupuolta. Siinä tapauksessa asia ei olisi tullut edes käsittelyyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typerää yleistystä. Ei se niin mene että sitä vain huvin vuoksi vaihdettaisiin sukupuolta. Siinä tapauksessa asia ei olisi tullut edes käsittelyyn.

        Tästähän tässä on juuri kysymys, kun voit vain yhdellä ilmoituksella ilmoittaa, että haluatkin olla toista sukupuolta. Teet ilmoituksen, ja saat uudet henkkarit. Vuoden päästä voit taas vaihtaa, jos haluat.

        Tätä asiaa siis voi käyttää myös väärin, ja minä kyllä uskon, että näitäkin löytyy.

        Oikeammin pitäisi mennä niin, että kaikki varmistetaan ajan kanssa, ja jos on todella varma, niin sitten asia etenee.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tästähän tässä on juuri kysymys, kun voit vain yhdellä ilmoituksella ilmoittaa, että haluatkin olla toista sukupuolta. Teet ilmoituksen, ja saat uudet henkkarit. Vuoden päästä voit taas vaihtaa, jos haluat.

        Tätä asiaa siis voi käyttää myös väärin, ja minä kyllä uskon, että näitäkin löytyy.

        Oikeammin pitäisi mennä niin, että kaikki varmistetaan ajan kanssa, ja jos on todella varma, niin sitten asia etenee.

        Ei se tule noin menemään. Johonkin konnuuksiin voi joku sairas tyyppi sellaista yrittää. Sekin puoli on varmasti tässä kuitenkin ajateltu. Sun elämääsi asialla tuskin on mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tule noin menemään. Johonkin konnuuksiin voi joku sairas tyyppi sellaista yrittää. Sekin puoli on varmasti tässä kuitenkin ajateltu. Sun elämääsi asialla tuskin on mitään vaikutusta.

        Niin puutu sitten näihin konnuuksiin äläkä vain vierestä seuraa kun keski-ikäinen mies lääppii kaikki läpi ja esittää prvja ajatuksiaan.. ei humala tai että tilanne tapahtuu työajan ulkopuolella ole selitys ettei asiaan voi puuttua.

        Tarvitaan lisää esihenkilökoulutusta. JET ja Yamk ei tähän ole osaamista antanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tule noin menemään. Johonkin konnuuksiin voi joku sairas tyyppi sellaista yrittää. Sekin puoli on varmasti tässä kuitenkin ajateltu. Sun elämääsi asialla tuskin on mitään vaikutusta.

        No kyllä se noin menee.

        Jos kuuntelisit asiasta tietäviä, niin et olisi niin pihalla.


    • Anonyymi

      No, ei se sitten nuttura kestänytkään, eikö.

    • Anonyymi

      Minkähän sukupuolen ottaqisi? Täytyypä miettiä.

      • Anonyymi

        Pidä sama tai ota vastakkainen. Leikkauta pelit ja värkit myös. Sitten vaihdat takaisin, niin ei muuta kuin Viroon leikkauttamaan entistäkin komiampi mulukku homofrendiesi iloksi.


      • Anonyymi

        Ressu ottaa molemmat. On sitten kaveri päivin ja öin, missä ja milloin, siellä ja täällä, eikä kumpikaan itke yksinäisyyttään, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Myöhäistä kitistä. Läpi meni.

    • Anonyymi

      Sukupuolta ei valita, sen saa syntymässä. Psykologiset ongelmat on eriasia. Onko oman seksuaalisen suunnan tunnustaminen niin vaikeaa, että pitää keksiä uusi sukupuoli. Leikkauksia voi tehdä, jos se oloa helpottaa, mutta tila pidetään yllä lääkkein. Ymmärrän kyllä hyvin näiden ihmisten vaikeuksia, mutta ratkaisut on väärät. En myöskään halua puuttua heidän seksuaaliseen suuntaukseen, se on heidän oma asiansa. Mutta biologia on kumoamaton. Psykologia eriasia.

      • Anonyymi

        Myöhäistä asian suhteen piereskellä. Minun elämääni ei ainakaan mitään vaikutusta ja muiden eläämää ei ole asiani hallita, kuten ei sinunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhäistä asian suhteen piereskellä. Minun elämääni ei ainakaan mitään vaikutusta ja muiden eläämää ei ole asiani hallita, kuten ei sinunkaan.

        Näin on!


      • Anonyymi

        hyvä jos näin. itsekkin persu


    • Anonyymi

      Kohta halutaan olla jotain eläimiäkin välillä apina joskus vaikka lehmä onhan meillä jo häntäluukin valmiiksi olemassa

      • Anonyymi

        entäs se märehtiminen miten se onnistuu,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entäs se märehtiminen miten se onnistuu,,

        Mene kunnan virkaan niin siellä opit märehtimisenkin.


    • Anonyymi

      Luin kirjan 1980 luvulla. Suomen kielellä suomalainen psyk.professori ( kuin kummisetänikin) JAKOMIELITAUTI

    • Anonyymi

      Tämä onkin ollut polttavin ongelma Suomessa, nyt se on ratkaistu.

    • Anonyymi

      Tämä on hallituksen tärkein ja merkittävin saavutus...!

      • Anonyymi

        Työllisyystavoitteeseen ei ole aiemmat hallitukset nykyisen tavoin kuitenkaan kyenneet sitten vuosikymmeniin.


      • Anonyymi

        Translaki on kaikessaan epäonnistunut ja sisäpaitsi koko sateenkaari hömppä tulee kailla kieltää se pilaa Suomelaiset lapset ja nuoret


      • Anonyymi kirjoitti:

        Translaki on kaikessaan epäonnistunut ja sisäpaitsi koko sateenkaari hömppä tulee kailla kieltää se pilaa Suomelaiset lapset ja nuoret

        Kyllä tässä maailmassa on pahempiakin asioita, jotka voivat pilata lapset ja nuoret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Translaki on kaikessaan epäonnistunut ja sisäpaitsi koko sateenkaari hömppä tulee kailla kieltää se pilaa Suomelaiset lapset ja nuoret

        Suomessa on tällä hetkellä erittäin pridepositiivinen hallitus ja nyt on tultu tähän.
        Tuossa juosten maaliin saatetussa translaissa on pahoja valuvirheitä ja se tullaan pian näkemään. Nyt transnainen voi mennä naisten vessaan ja naisten saunaan - näihän se menee.
        Britanniassa tai Amerikassa oli tapaus, jossa naisvankilassa ollut transu oli siittänyt lapsen kahdelle naisvangille. Uskokaa pois, näitä tapauksia tulee olemaan Suomessakin.
        Tämä hallitus on saanut moraalisesti aikaan pelkästään paskaa ja vain ja ainoastaan paskaa.
        No, onhan PM:n äitikin lesbo ja Marinin sympatiat seksuaalivähemmistöjä kohtaan tiedetään. Siellä Kesärannassa on tiuhaan kestitty homoja ja lesboja kosteitten Marinin kapakkailtojen jatkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisyystavoitteeseen ei ole aiemmat hallitukset nykyisen tavoin kuitenkaan kyenneet sitten vuosikymmeniin.

        Puolinaisia ovat aikaansaamansa työpaikatkin, osa-aikaisia naisia väheksyviä hanttihommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Translaki on kaikessaan epäonnistunut ja sisäpaitsi koko sateenkaari hömppä tulee kailla kieltää se pilaa Suomelaiset lapset ja nuoret

        mitä kai sille voi?


    • Anonyymi

      Paras juttu tämä ja pääsee itsekkin trans hoitojen piiriin

      • Anonyymi

        Voitte myös äänestää Merja Peltokangasta ent. Mauri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitte myös äänestää Merja Peltokangasta ent. Mauri.

        Merja tai Mauri, Pekka tai Päivi, Riitta tai Reijo, mitä näitä nyt on. Käytös se ratkaisee onko ihminen luotettava ja vastuullinen ja epäasialliseen käytökseen pitäisi osata puuttua .


      • Anonyymi

        Enää ei tarvii ku ilmoittaa ennen ois luultu hulluks.Miettii että harkitsevat viä alaikäisellekkin..Ei tervettä menoa.


    • Anonyymi

      Täytyy ostaa lisää vaatekaappeja, että on sitten tilaa valita aina kuhunkin päivään sopiva mekko tai smokki.

      • Anonyymi

        Hyvää Ruotsalaisuuden päivää, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      No mä oon oikea transihminen ja olen tähän tyytyväinen, mut ei tän mun mielestä tulis koskea kuin transihmisiä.

      • No hyvä olisikin, jos tuota ei nyt jotku pölhöt käytä väärin.

        Ulkomailla on niin käynyt.


      • Anonyymi

        Haluan olla ehdottomasti kissa käviskö se päinsä.


      • Anonyymi

        Ei sitä olisi voinut tehdä yhtä helpoksi jos laissa olisi ollut rajaus transihmisiin. Olisi pitänyt yhä todistella itseään.

        Ei tämä koske muita kuin transihmisiä, vaikka se lakipykälä kattaakin kaikki ihmiset. Ne on ihan höpöhöpö juttuja nuo pukukoppi ja armeijan välttelemis höpinät. Ei cisihmistä kiinnosta sukupuolimerkinnän vaihto.


    • Anonyymi

      Suomi teki nyt sellaisen virheen että sen seuraamuksia nähdään ja korjataan vielä pitkään.
      Lapsi ei vielä ole tarpeeksi kypsä päättämään omasta ruumiistaan.
      Mitä oikein ajateltiin?
      Ääneni saa vaaleissa Päivi Räsänen sillä hänellä oli järkeä sanoa EI

      • Ei kai tuo alaikäisiä koskenut kuitenkaan...?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ei kai tuo alaikäisiä koskenut kuitenkaan...?

        Ei vielä mutta sanovat että myöhemmin.Kai nyt pitää nopeesti ottaa käsittelyyn tärkeä asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vielä mutta sanovat että myöhemmin.Kai nyt pitää nopeesti ottaa käsittelyyn tärkeä asia.

        No toivottavasti noin ei käy. Lasten pitää saada antaa kasvaa ja kehittyä rauhassa. Täysi-ikäisenä sitten voivat tehdä omia päätöksiään.


      • Anonyymi

        Päiviä minäkin olen kunnioittanut , hän on tervejärkinen nainen . Olen eri vaalipiiristä, en voi äänestää häntä.


    • Anonyymi

      Miettikääpä nyt itse kukin omaa äänestyskäyttäytymistänne, siis millaisia kaikkia mielistelemään pyrkiviä ja vaikka mihin valmiina olevia idiootteja. Translaki sairaita mitä Suomen historia tuntee, mihin oikein vedetään rajaa.?
      Vihervasemmiston kietoutuminen on ollut tunnettu asia jo pitkään, mutta säälittää ja ihmetyttää kepussa ja kokoomuksessa myös ikävä sairaus.
      Järjenääni talllella enää kristillisissä, perusosaa ja liike nytissä.
      Toivottavasti porukat ymmärtää ketä täytyy äänestää kevään vaaleissa.

      • Niin, vain nuo puolueet tajusivat, että tämä laki voi aiheuttaa paljon ongelmiakin. Olisi pitänyt hoitaa paremmin tuo valmistelu.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Niin, vain nuo puolueet tajusivat, että tämä laki voi aiheuttaa paljon ongelmiakin. Olisi pitänyt hoitaa paremmin tuo valmistelu.

        Eikä voi


    • Anonyymi

      Sairasta niin sairasta.

    • Anonyymi

      Meillä on hyvin pieni ryhmä, jotka hakevat sukupuoli-identiteettiä. Osa kokee syntyneensä väärään ruumiiseen. Monen heistä elämä on vaikeaa. Jos tämä laki auttaa heitä niin hyvä.

      Meuhkaavat persut eivät näy ymmärtävän tätä todellisuutta. Toisaalta jos he jotain ymmärtäisivät eivät he olisi persuja.

      • Mitä sitä sekottaa mitään puolueita tähän.

        Ei nyt näytetä ymmärtävän, että tätä lakia voidaan käyttää vääriin tarkoituksiin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mitä sitä sekottaa mitään puolueita tähän.

        Ei nyt näytetä ymmärtävän, että tätä lakia voidaan käyttää vääriin tarkoituksiin.

        Niin just. Tää on Jeesus vastaan saatana kysymys


    • Anonyymi

      Pahuuden voimat voitti.

      • Anonyymi

        Hallitus pitää kaataa nyt ja heti, eikä huomenna. Onko selvä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Ei ole jumalan suunnittelemaa tällänen


    • Anonyymi

      Kai voi olla mahdollisuus olla molempia yhtäaikaa kun on vapaus päättää omasta identiteetistä.Loukkaava jos ei ole..

    • Anonyymi

      Vai helppoa juu tänään voin olla nainen kuukauden kuluttua mies..Montako kertaa henkilöllisyyden vuodessa voi päättää muuttaa.Meinaan kun henkkarit pitää uusia..Pistääkö samalla nimenkin vaihtoon.Monikohan hyödyntää tätä oikeesti.

      • Vuoden päästä voi muuttaa, jos on tarvetta.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Vuoden päästä voi muuttaa, jos on tarvetta.

        Et voi muuttaa aivojen tilavuutta ja naisen luustoa. Tiedätkö että arkeologit näkevät heti tuhansiakin vuosia vanhoista ihmisen luun jäänteistä heti onko henkilö ollut mies vain nainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et voi muuttaa aivojen tilavuutta ja naisen luustoa. Tiedätkö että arkeologit näkevät heti tuhansiakin vuosia vanhoista ihmisen luun jäänteistä heti onko henkilö ollut mies vain nainen

        No kai tässä on kuitenkin kysymys siitä, että miksi ihminen tuntee itsensä.


      • Anonyymi

        yhteiskuntaa hyödyttäis jos tappasit ittes


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No kai tässä on kuitenkin kysymys siitä, että miksi ihminen tuntee itsensä.

        No eikö sun pitäisi sillon olla simpanssi tai joku muu eläin? Siis jos tuntee olonsa simpanssiks?


    • Anonyymi

      Tämä maailma on mennyt täyteen hulluuteen kaikkinensa .

      • No monessa asiassa kyllä on...


    • Anonyymi

      Hyvä että meni läpi, onneton.

    • Anonyymi

      Varjele sydämesi jos koskaan elämä voisi sieltä lähteä.

    • Anonyymi

      Mitä se haittaa että laki meni läpi? Jos joku tuntee olevansa väärässä sukupuolen vankina ni mite se meitä muita haittaa että ihminen saa edustaa sitå sukupuolta mitä tuntee olevansa?

      Ei se tartu muihin

    • Anonyymi

      Onko tämä laki ny kaikista pahin asia mitä parhaillaan tapahtuu maailmassa?

      Ei ole.

      Ei tämä laki tee kenestäkään meistä transihmistä jos ei ole sitä jo valmiiksi.

      Ei tämä ole mikään virus joka leviää.
      Ei tämä ole mikään sota joka tuo pakolaisia tänne Kokkolaan.
      Ei tämä ole mikään, joka tuhoaa perheitä.

      • Anonyymi

        Nou hätä. Tämä aihe ja perin hauska vitsailu on pian loppu ja unohdettu asia.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirjassa kerrottiin että maailma loppuu.


    • Anonyymi

      Raamatussa on sanottu että tulee aika milloin synti hyväksytään. Eli näin.
      Ekaks tuli homoset

      • Anonyymi

        Ei se mitään. Ketään ei sentään vielä pakoteta vaihtamaan sukupuolta, vai olisiko jopa kiihottavaa tulla pakotetuksi sellaiseen!


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä halutaan nähdä tässäkin asiassa vain mahdolliset huonot asiat tai mahdolliset väärikäytökset? Miksi tämä patavanhoilliset konservatiivit haluaa vain aiheuttaa ihmisille ongelmia ja toivovat että oman identiteetin kanssa kipuilevat nuoret kärsisivät mahdollisimman paljon. Miksi maalataan "piruja seinälle"etukäteen, laki on tehty, siihen tekin saatte tyytyä, rauhoittukaa nyt ja palatkaa asiaan jos niitä väärinkäytöksiä tulee.

    • Anonyymi

      Mikä siinä aiemmassa laissa sitten oli vikana, eikö transuja ollut tarpeeksi vai mistä kiikasti, pridekulkue kyllin näyttävä tukemaan julkikuvaa edistyksellisestä maasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tänään kokeilen miten toimii. Ilmoitan vain olevani nainen ja menen naisten saunaan uimahalliin. Siellä vertailen rintoja koska naiset tekee niin. Puhe kääntyy myös kuukautisiin, kynekologin testeihin ja muihin naisten juttihin. Jos heitetään pihalle niin kerään massit oikeudessa. Kyllä on maailma sekaisin.

    • Anonyymi

      Aivan mahtavaa että meni läpi. Asiattomat rasistit vaan täälläkin näemmä riekkuu.

      • Anonyymi

        Voiko rasisti ilmoittaa omalla ilmoituksella olevansa jatkossa suvakki?


    • Anonyymi

      Jos tulee sota suomeen , kaikki on naispuolisia transuja ,ehkä .

      • Anonyymi

        Hyvin mahdollista


    • Anonyymi

      Eihän täällä voi vakavissaan keskustella kun keskustelut ihan perseilyä ja toisten kirjoittajien haukkumista.. Eikö teille ole opetettu kotona käytöstapoja?
      Tämäkin miehen pään kokoon vetoaja ei tsiisus. Mulla on meinaan todella iso pää ja olen nainen. Mistään tahdo löytyä sopivia pipoja. En näe että se tekisi musta älykkäämpää, koska ei se aivojen koko vaan ne poimut. Älykkyyttä on myös monenlaista. Perinteinen matemaattis-looginen ei takaa ettet voisi olla tyhmä kuin saapas vaikkapa tunnetasolla muiden huomioimisessa.

      • Anonyymi

        Vesipää, lähes aivoton on toimittanut ainakin matemaatikot virkaa


    • Anonyymi

      Mitenköhän uskottavaa Pekingin lentoaseman immigration tiskillä on todistella korjattua sukupuoltansa. Virkailija Xi Lii määrää maahantulijan takahuoneeseen intiimitarkastukseen. Paljastuu suuri huijaus: " This lady has balls"
      Testamentti kiistat. Isä kuolee ja testamenttikuori avataan : "Hetero pojalleni Augustukselle annan Pöndeon kartanoni ja 40 metrisen huvijahtini"

    • Anonyymi

      Miksi aina puhutaan raamatusta? Miksi raamattu on tärkeämpi? kuin se että ihminen saa sellaisen sukupuolen mihin on aona tuntenut kuuluvansa.

    • Anonyymi

      SANNA MARININ JA MARIA OHISALON HÖPELÖPÄISSÄÄN AJAMIA LAKEJA.
      HULLUN HOMMIA, EI MITÄÄN JÄRKEÄ.
      LUULISI OLEVAN VIISAAMMILLE TÖITÄ MAAN ASIOIDEN HOIDOSSA.

    • Anonyymi

      Olemme siis siirtyneet aikaan jolloin "minusta tuntuu" on ajanut ohi tosiasioiden. Olen yrittänyt keksiä asiaa jona minun pitäisi alkaa tuntua ja yksi hyvä olisi vammautunut tyttölapsi, jolloin saisin vammaistukea ja kaikki muut vammaisedut ja lapsilisää pieneen palkkaani. Eiköhän sen pitäisi mennä läpi jos olen tulkinnut oikein nykyajan meininkiä. Pääsisin myös naisten saunaan uimahalleissa jne. Eihän sille mitään mahda jos minusta tuntuu siltä.

    • Anonyymi

      kyllä mmiehellä pitää kikkeli olla se ompi jämpti ugh olen puhunut

      • Anonyymi

        Mutta, kun se on niin julmetun pieni.


    • Anonyymi

      Järkyttävä päätös ja laki.
      En ole mielelläni suomalainen enää.
      Olostuhteiden pakosta vain

    • Anonyymi

      Eduskunnan lähetys... Kuuhun pitäisi lähettää moinen edustus. Ketä mahtavat edustaa? Kansainvälistä rahavaltaa. Mahtaa ottaa näitä "transihmisiä" päähän, kun edelleen ovat tietokannassa miehiä. Luulisi sen koko ajan kummittelevan siellä: "Mies! Mies! Mies! Mies!" Kuin kello tikittämässä. Tässä kellossa tosin viisarina on penis. Peilit ovat taatusti inhottavia kapineita näiden maailmassa. Jatkamme eteenpäin yhteiskunnassa, jossa normaalien (valkoisten heteromiesten) marginalisointi vain jatkuu.

    • Anonyymi

      Peruukkikaupat kiihtyy.
      Pitäähän naisella olla kauniit hiukset jos ei hetkessä saa kasvamaan.
      Onko miesten lestiin paljon korkokenkiä saatavilla?

    • Anonyymi

      Noniin nyt se viherpunikkien hallituksen ja marinin sekopäisyys on päässyt täyteen laukkaan,nyt kuka tahansa voi muuttaa nimensä ja sukupuolensa samoin miksi haluaa ja vaikka tunnustaa jonku rikoksen lähimmälle poliisiasemalle ja pääsee vaikka naisvankilaan:) kätevää pitääkin tästä lähteä heti tunnustamaan tuonne poliisiasemalle joku ylinopeus rike poliisinhan pitää ottaa kaikki todesta ja palvella kansalaisia joten kyllä tästä pääsee vielä naisvankilaan

      • Anonyymi

        Niin miten mahtaa olla noiden laki asioiden kanssa pääseekö tosiaan naisten vankilaan jos muuttaa naiseksi?

        Kyllä tästä uutisten kirjottajilleki saattaa muutama harmaa hius tulla ketä voi enää kutsua mieheksi tai naiseksi kun ei voi tietää onko mahdollisesti vaihtanut sukupuoltaan.

        Moniko herää krapulaisena ja tajuaa että vuosi toisen sukupuolisena edessä ja seuraava vaihto vuoden päästä..


    • Anonyymi

      Maailma on tullut hulluksi(.. jos vaan jotain trans... keskustelu tulisi joskus 80-2000 luvuilla, tämä olisi häpeää vain jo keskustelu. Vanhat suomalaiset rakensivat Suomea ei tämän takia, että nykyään Suomessa asuisivat transit 8D.. voin sanoa että sairaita ne ovat, en voi kutsua ihmisiksi niitä.

      • Anonyymi

        Ihmisiä hekin ovat, eivät vain identiteettihäiriön takia oikein tiedä, kumpaa sukupuolta olisivat.


    • Anonyymi

      En ole ihminen olen alieni, en mies enkä nainen enkä myöskään mikään muu mahdollinen sukupuoli.

      • Anonyymi

        Kannatan natsi neiti Vallu Putinan eliminoimista! Ennenkuin se hoksaa, että vois muuttua mieheksi.


    • Anonyymi

      Nyt on jo lujasti ällöttänyt nämä yleiset vessat kaupoissa ym joiss voi kaikki käydä. Ei erikseen niesten naisten vessoja. Hyi vi..u kun kusta pitkin reunoja ja lattioita istuppas siinä sitten naisena pytylle.
      Nyt vielä kun nämä vain lisääntyy,äijät alkaa tukkimaan naisten vessaan saunoihin pukutiloihin ja suihkuihin.Hyi vi....u!!

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa kirjoittaa ihmiset joilla ei ole muuta elämässään kuin puuttua toisten ihmisten elämään ja oma elämä on sellainen, että jos sen peilistä näkisi niin ei haluaisi itsekään katsoa. Osa on sellaista jotka vetoaa moosekseen tai ilmestyskirjaan ja oma elämä on sellaista ettei se sopisi mihinkään Raamatun opetuksiin. Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muiden elää omaansa.

    • Anonyymi

      Sairautta on monenlaista. Luojalle kiitos, että samaan sukupuoleen sekaantumista ei lähipiirissä. Olis se sairauksista pahinta.

      • Anonyymi

        No sinä et sitten näy paljoakaan mistään tietävän, etkä pahimmista sairauksista senkään vertaa, tampio.


    • Anonyymi

      Kokkolassa juhlitaan, trans-kaupunki...!

      • Anonyymi

        Monille on ihan sama mitä muut tekevät, kun ei toisen elämä muille kuulu.


    • Anonyymi

      Jos noin on täytynee noin vinoutunut porukka / kaupunki ymmärtää kaukaa kiertää.

    • Anonyymi

      Ei se pelkästään riitä että ilmoittaa että on vaihtanut sukupuolen vaan samalla pitää hankkia uudet henkkarit ja passit ja pankkikortit ja vuokrasopimus pitää vaihtaa siihen oikealle nimelle.

      Jos olet kelan tai sosku asiakas no sinnekin pitää ilmoittaa tai työvoima toimistoon. Kaikki viralliset asia kirjat pitää muuttaa ja sehän ei ole halpaa lystiä.

      Hänelle joka valittaa että uimahalliin tulee väärää sukupuolta saunaan tai pukuhuoneessa johan sitä tapahtuu ku liian vanhat lapset tulee samalle pukuhuoneeseen vanhemman kanssa. Sen ymmärrän että vauva tai alle esikouluikäinen tulee mutta en sitä että sitä vähä vanhempi lapsi tulee väärään saunaan vanhemman mukaan..

      Jos sillä lapsella on molemmat vanhemmat elämässä ni miks oikean sukupuolem oleva vanhempi ei tule uimahalliin...

    • Anonyymi

      Kyllä tämä Marinin johtama viherpunikki hallitus on saanut paljon pahaa aikaan,Suomi velkaantunut pohjoismaiden eniten ja ja taantunut muutamassa vuodessa mutta kaikki alkoi keskustalaisten eu huumassa esko ahon aikana keskustalaisia tästä kaikesta hulluudesta saa alunperin kiittää isänmaan petturit !

    • Anonyymi

      Se että joku kitisee, että kokkola on tranhenkilö kaupunki ni hoksaa se, ettei tämä asia ole sellainen mitä kunnat voivat päättää.

      Kokkolan valtuustolla ei ole suoraan mitä tekemistä tämän kanssa.

      Edellinen laki oli liian raskas transihmiselle.

      Oli ihminen hetero, bi, lesbo, homo tai transseksuaalit tai transihminen ni kaikki me ollaan ihmisiä. Tai mitä näitä nyt olikaan ni me ollaan kaikki ihmisiä.

      Oli ihminen lihava tai laiha kaikki ollaan ihmisiä.

      OLI Ihminen vaalea tai tumma tai niiden väliltä tai romaani ni kalkki me ollaan ihmisiä.

      Enkä ny hauku ketään...

      Ei se tartu millainen ihminen on.

      Jos olet uskovainen ni ei kukaan vääriin uskovainen tee sinusta mitään mitä et itse ole. Ei se, että joku on homo tee jostain uskovaisesta homoa. Homous ei tartu kuten ei mikään muukaan noista.

      Se mikä tarttuu on influenssan tai räkätaudit.

    • Anonyymi

      Jeesus sentään mitä junttimeininkiä! Jos täällä ihmiset voi hommata tötterohuulet, kumiperseen tahi muovitissit, eikö se ole luonnollinen jatkumo, että eräät haluavat muuttaa kikkelin karjalanpiirakaksi tahi päinvastoin? Siinäpä leikkelevät ja elävät sen kanssa sitten loppuelämänsä? Mitä sitä täällä räkyttämään? Juokaa siellä sitä halvinta kaljaa ja katsokaa Putousta ja pitäkää turpanne kiinni, juntit.

      • Anonyymi

        Katsotko sinä putousta? Et taida sitten olla kokkolan palstan kovin ja tärkein mies oletettu henkilö. Hän joka saa aloitteita läpi. Hän joka on fiksuin ihminen koko Kokkolan historian aikana. Hän joka vielä joskus johtaa Suomen turvaan. Hän on fiksuin.


    • Anonyymi

      Hän vielä joskus tekee Kokkolasta Suomen kauneimman kaupungin ja rikkaimman, sillä hän on nerokad ihminen.

    • Anonyymi

      Mä olen ihan nainen ja kohta harvinainen hetero.Haluaisin nyt saada tietää ihan oikealta transihmiseltä vastauksia kun aihe ei ole kovin tuttu.
      1. milloin ja miten huomasit olevasti trans?
      2. pukeudutko vaan naisten vaatteisiin ja oletko muuttanut sukupuolta leikkauksilla ym?
      3. jos vaan pukeudut ja tunnet itsesi naiseksi niin menetkö kikkelin kanssa naisten pukuhuoneisiin ym, koska olet voinut vaihtaa sukupuolta?
      4. tunnetko nyt olevasi onnellisempi kuin ennen?
      5. mitä mieltä olet siitä,että näitä sukupuoli-identiteettijuttuja tyrkätään joka tuutista esille nykyään? Ettekö te sitten vaan osaa olla ilman näkyvyyttä?

      • Anonyymi

        Minä olen trans ja olen tiennyt sen pikkulapsesta asti ja uskaltauduin asiasta kertoa spykiatrille nuoruudessani.
        En kommentoi täällä sukupuoltani, koska siitä voisi päätellä kuka olen, mutta kyllä pukeudun sen sukupuolen mukaan mitä koen olevani.
        Kysymykseen kolme vastaan, että en käytä julkisia pukuhuoneita ollenkaan ja aika harva niitä uskaltaa käyttää, jos leikkausta ei ole tehty tai välttämättä sittenkään.
        Sen voin sanoa, että trans naiset jotka eivät ole ottaneet leikkausta voivat piilottaa omat sukuelimensä sillä tavalla ettei niitä näe ulospäin.
        Minusta cic- ihmisten ei tarvitse tietää kaikkia keinoja ja asioita jotka liittyvät trans ihmisten sukuelimiin ja näitä asioita ei kannata kysyä keneltäkään trans ihmiseltä suoraan, vaikka hän olisi sinun tuttu eihän kukaan kyseeenalaista sinunkaan seisokkia tai libidoa julkisesti.

        Kysymykseen olenko onnellisempi,nii olen paljon onnellisempi ja tasapainoisempi ja elämäni on normaalimpaa näin.

        Mielipiteeni sukupuolineutraalisuuden ns " tuputtamiseen on seuraava :
        Sukupuolineutraalius ei tarkoita sitä,, etteikö mies saa enään olla maskuliininen ja pojaksi oletetulle lapselle joka pitää autoista saisi ostaa autoja tai sitä, että nainen tai tyttö ei saa olla nainen, vaan se tarkoittaa sitä että jokainen saa kokea olevansa nainen tai mies sosiaalisesti ja pitää maskuliinisista asioista tai feminiinisistä asioista .

        Minusta on hullua lähteä muuttamaan liikennemerkkejä ja titteleitä kuten esimies tai palomies, mutta luulisin, että siinä ei ajatella trans ihmisiä vaan myös naisia ja sukupuolista tasa-arvoa.

        Naisia on kautta aikain pidetty tyhmempinä , pinnallisempina poliittisista asioista tietämättöminä ja ei siitä kauan ole, kun naiset eivät saaneet lukea , vaikka lääkäriksi tai lakimieheksi .
        Edelleen on tabu, jos nainen haluaa tehdä jotain ns. " miesten työtä" ajaa rekkaa tai korjata autoja.
        On totta, että kaikista naisista ei ole biologisesti tekemään palomiehen hommia, koska se vaatii lihasmassaa ja fyysisyyttä, mutta se ei tarkoita etteikö joku nainen pystyisi , jos on halua treenata ja tehdä työtä sen eteen.

        Maailma ei ole kääntymässä siihen, että teiltä heteromiehiltä viedään teidän miehisyys ja oikeus maskuliinisuuteen pois te saatte olla juuri niin macho macho alfa uroksia ja tehdä äijä asioita ja ihan jokaisella on oikeus olla ylpeä omasta sukupuolestaan jopa naisilla.
        Pitää vaan hyväksyä se, että naisten asema ei saa nyky yhteiskunnassa enään olla alempiarvoinen tai väheksytty ja, että kautta aikain on ollut transihmisiä ja homoseksuaaleja, niitä näkyy enemmän, koska asia on hyväksyttävämpää.
        Keskittykää omaan elämään sillä sitä teidän ei tarvitse muuttaa ja ei en oleta, että kenenkään tarvitsee hyväksyä minut , mutta pidäthän mielipiteesi minusta omana tietonasi.
        Kunnioittakaa lähimmäisiä ! Olivat he sitten millaisia tahansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen trans ja olen tiennyt sen pikkulapsesta asti ja uskaltauduin asiasta kertoa spykiatrille nuoruudessani.
        En kommentoi täällä sukupuoltani, koska siitä voisi päätellä kuka olen, mutta kyllä pukeudun sen sukupuolen mukaan mitä koen olevani.
        Kysymykseen kolme vastaan, että en käytä julkisia pukuhuoneita ollenkaan ja aika harva niitä uskaltaa käyttää, jos leikkausta ei ole tehty tai välttämättä sittenkään.
        Sen voin sanoa, että trans naiset jotka eivät ole ottaneet leikkausta voivat piilottaa omat sukuelimensä sillä tavalla ettei niitä näe ulospäin.
        Minusta cic- ihmisten ei tarvitse tietää kaikkia keinoja ja asioita jotka liittyvät trans ihmisten sukuelimiin ja näitä asioita ei kannata kysyä keneltäkään trans ihmiseltä suoraan, vaikka hän olisi sinun tuttu eihän kukaan kyseeenalaista sinunkaan seisokkia tai libidoa julkisesti.

        Kysymykseen olenko onnellisempi,nii olen paljon onnellisempi ja tasapainoisempi ja elämäni on normaalimpaa näin.

        Mielipiteeni sukupuolineutraalisuuden ns " tuputtamiseen on seuraava :
        Sukupuolineutraalius ei tarkoita sitä,, etteikö mies saa enään olla maskuliininen ja pojaksi oletetulle lapselle joka pitää autoista saisi ostaa autoja tai sitä, että nainen tai tyttö ei saa olla nainen, vaan se tarkoittaa sitä että jokainen saa kokea olevansa nainen tai mies sosiaalisesti ja pitää maskuliinisista asioista tai feminiinisistä asioista .

        Minusta on hullua lähteä muuttamaan liikennemerkkejä ja titteleitä kuten esimies tai palomies, mutta luulisin, että siinä ei ajatella trans ihmisiä vaan myös naisia ja sukupuolista tasa-arvoa.

        Naisia on kautta aikain pidetty tyhmempinä , pinnallisempina poliittisista asioista tietämättöminä ja ei siitä kauan ole, kun naiset eivät saaneet lukea , vaikka lääkäriksi tai lakimieheksi .
        Edelleen on tabu, jos nainen haluaa tehdä jotain ns. " miesten työtä" ajaa rekkaa tai korjata autoja.
        On totta, että kaikista naisista ei ole biologisesti tekemään palomiehen hommia, koska se vaatii lihasmassaa ja fyysisyyttä, mutta se ei tarkoita etteikö joku nainen pystyisi , jos on halua treenata ja tehdä työtä sen eteen.

        Maailma ei ole kääntymässä siihen, että teiltä heteromiehiltä viedään teidän miehisyys ja oikeus maskuliinisuuteen pois te saatte olla juuri niin macho macho alfa uroksia ja tehdä äijä asioita ja ihan jokaisella on oikeus olla ylpeä omasta sukupuolestaan jopa naisilla.
        Pitää vaan hyväksyä se, että naisten asema ei saa nyky yhteiskunnassa enään olla alempiarvoinen tai väheksytty ja, että kautta aikain on ollut transihmisiä ja homoseksuaaleja, niitä näkyy enemmän, koska asia on hyväksyttävämpää.
        Keskittykää omaan elämään sillä sitä teidän ei tarvitse muuttaa ja ei en oleta, että kenenkään tarvitsee hyväksyä minut , mutta pidäthän mielipiteesi minusta omana tietonasi.
        Kunnioittakaa lähimmäisiä ! Olivat he sitten millaisia tahansa

        Marinin ja Ohisalon hallitus ja eduskunta ovat surkeita demut ja vihreät ovat täysiä pellejä samoin kokoomuslaiset ja keskustalaiset,Suomi on vajonnut alas nykyään hävettää sanoa olevansa Suomesta ja vielä tämä hvtin trans sukupuolilaki! miksei niillä lain puolesta äänestäneillä ollu koronaa juuri äänestyspäivänä?? kunpa olisi ollutkin oikein toivon niille traslain puolesta äänestäneille kaikkea pahaa


    • Anonyymi

      Kuka laulaja laulaa ON KOMEAA KUN TULEE TRANSIT MIES?

      • Anonyymi

        ... Perä miehekkäästi ääntää...


    • Anonyymi

      Tykkään ihan mielelläni ottaa mieheltäni suihin, mutta spermaa en niele.
      Pahin kokemus tuosta asiasta joskus nuorena kun lensi lerva kun nielin spermaa. Ja sen jälkeen sain kammon, että kaikkien jätkien spermat maistuu samalle. Tiiäkkö tuota sitten, mutta en vois enää

    • Anonyymi

      Jumalauta !
      Ja arneija Pakolliseksi myös Naisille ! Ja Heti eipähän semmoiset miehet jotka luulee olevansa naisia pääsisi tästä.


      VAIN OIKEAT SYYT: Olisi este ja vapautus armeijasta kuten tähänkin asti Suomen laissa on Määritelty !

      Eli Vain henkilön terveydellisen syyn vuoksi, joko Pysyvän vamman tai vakavan sairauden vuoksi


      Saisi vapautuksen .!!

      Kokonaan armeijasta eli tässä , pätesisi sama kun ennenkin mutta Naisille armeija pakolliseksi


      Ja sotaan joutuisi 18- 60- v miehet ja naiset.

      Sitä vanhemmat miehet ja naiset , joilla ei olisi mitään terveydellisiä syitä, pyörityäisi siviliio elämää yllä.

      Eli kävisivät tehtaissa töissä, kävisivät opettamassa jos on opettaja .Mutta jokaisen terveyden tila huomisen.

    • Anonyymi

      Päivikin oli tyytyväinen,hänkin voi ensivaaleissa olla mies ja persujen Tynkkynen voi taas olla nainen.

      Näin se on helppoa ja elämä hymyilee heille.

      Voivat ottaa Raamatut mukaan ja rukoilla kun ovat saaneet oikeat sukupuolet.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään sillä lestaus on demokraattista parhautta. Pahvilesta ei tätä ymmärrä.

    • Anonyymi

      translakia ei olisi pitänyt ikään hyväksyä

      • Anonyymi

        translain hyväksyminen oli jopa monien demarien mielestä marinilta suuri virhe eikä se ainakaan lisää marinin eikä demarien kannatusta,sitäpaitsi marini on muutenki munanut ainaki yhtä paljon kuin antti rinne tai paavo lippomen "nahkurin orsilla tavataan!" demuilla on aina riittänyt noita letkautuksia rinne laittoi vähän turvamiehensä hakkaamaan eläkeläistä ja joutui eroamaan demuile tuli kiire laittaa joku tilalle ja helposti aivopestävä s marketin kassatyttö oli siihen sopiva aines, vähän kuin jutta tyttö hehh


    • Anonyymi

      Tirkistely ja lääppiminen mitä tässä on eniten pelätty on vaan mielensairaus. Meillä on niin huippu työyhteisö, ettäollaan ymmärretty tätä sairastunutta henkilöä vuosikaudet ja kannateltu työelämässä.

      Miten tälle kaverille olisikaan käynyt, jos ei oltais näin autettu ja kannateltu? Ois voinut vaikka kasvaa ja kehittyä mieheksi. Kuka tietää?

    • Anonyymi

      Nuo kaikki hiplaajat ja tirkistelijät on henkisesti sairaita ihmisiä, ehkä itsekin hyväksikäytettyjä, jotka ei ole oppineet normaaleja vuorovaikutustapoja ja sosiaalisia taitoja. Heidät pitää saada vastuuseen eikä peitellä tai kiinnittää huomiota muualle!!

      Toisilla alkoholi korostaa tätä käyttäytymismallia ja se on yhtä tuomittavaa!!

      Niillä ei ole mitään tekemistä trans tai muidenkaan seksuaalisten kanssa.

    • Anonyymi

      Voi että tätä jeesustelun määrää. Hyvä jumala sentään on se kamalaa. Entä jos ja kirjoitanpa kaikki fantasiani tänne.

      Ketään ei kiinnosta heteromiesten harjoittama häirintä.

      • Anonyymi

        Heterot eivät häiritse ketään olehan vaiti sinä siellä ja syö pullaa hehhh


    • Anonyymi

      Mihinkä voin tehdä sukupuolen vaihdos ilmoituksen .Pystyykö netissä?
      Kiinnostaa niin kovasti mennä uimahalliin.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      356
      3175
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      129
      1197
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      133
      953
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      737
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe