Testosteronia 65- vuotiaalle

Anonyymi-ap

Minulla on lähes alituinen v- mäinen olo, alakuloisuus, vaikeaa unihäiriöitä sekä olen masentunut suorittaja. Seksiä en ole käytännössä harrastanut 11- vuoteen! Söin viime Juhannuksesta kahta vahvaa mielialalääkkettä (Brintellix sekä Escitalopram), joista Brintellixiä en ole nyt syönyt yli kuukauteen. Uneen syön Ketipinoria ja Truxalia. Siltinen nuku kunnolla. Salilla käyn kuusi kertaa viikossa ja treeni on raskasta sellaista. Kyykky, penkki, mave. Näistä kaikista huolimatta en voi hyvin. Tuntuu kuin elämä valuisi hukkaan. Mittautin jokin aika sitten testot ja ne oli Ok. Kuitenkin oireeni viittaavat juuri ikäiselläni testojen vähäisyyteen. Mulla on ensi viikolla lääkäri. Mitä testosteronia pyydän? Riittääkö geeli? Vai pitääkö pyytää pillereitä tai piikkejä. Piikeistä en oikein välitä kun niitä pelkään. Muuta hoitoa en itse keksi kun masennuslääkkeillä ei ole mitään vaikutusta.

10

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärsinkö oikein että seksi on se ratkaisu ongelmaan?Onko kilpirauhanen tutkittu? Jos menet yksityiselle niin siellä tutkitaan kaikki muut syyt ensin.

      • Anonyymi

        Et ymmärtänyt ollenkaan asian ydintä. Se on alakuloisuus, masentuneisuus, huonot yöunet. Einseksi, joka tosin sinällään vaikuttaa mielialaan kohentavasti. Kun sitä Einolle on yksi tekijä huonoon vointiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt ollenkaan asian ydintä. Se on alakuloisuus, masentuneisuus, huonot yöunet. Einseksi, joka tosin sinällään vaikuttaa mielialaan kohentavasti. Kun sitä Einolle on yksi tekijä huonoon vointiini.

        Kirjoitti väärin, asia varmaan tuli ymmärretyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt ollenkaan asian ydintä. Se on alakuloisuus, masentuneisuus, huonot yöunet. Einseksi, joka tosin sinällään vaikuttaa mielialaan kohentavasti. Kun sitä Einolle on yksi tekijä huonoon vointiini.

        Oletko käynyt verikokeissa?


    • Anonyymi

      Vähennä salitreeni kymmenykseen. Olet ehkä rasittunut treenistä. Palautuminen voi kestää kuukausia, mutta meillä on kaikilla himomme.
      Vaikak et oel seksia harrastanut, kai silti olet tyhjentänyt kerran ehkä kaksikin viikossa.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei puhu sanaakaan treeneistä..!
        Aloittaja ei puhu sanaakaan seksistä ja sen harrastamisesta..!
        Eli kenelle olet vastaamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei puhu sanaakaan treeneistä..!
        Aloittaja ei puhu sanaakaan seksistä ja sen harrastamisesta..!
        Eli kenelle olet vastaamassa?

        Oletko lukihäiriöinen vai etkö muuten vaan ymmärrä lukemaasi. Sanasokeakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei puhu sanaakaan treeneistä..!
        Aloittaja ei puhu sanaakaan seksistä ja sen harrastamisesta..!
        Eli kenelle olet vastaamassa?

        Et sitten osaa suomea.Luehan aloittaja viesti ajatuksella.


    • Anonyymi

      Mitkä olivat testolukemasi?
      S-Testo?
      S-TestoVL?
      S-SHBG?
      Olin saman ikäinen kun kaikki alkoi olemaan jotenkin tahmeaa.
      TK:n labra määritti S-Testokseni lukeman 12. Lekuri oli sitä mieltä, että se on riittävästi ikäluokkani viitearvon rajoissa. Taisi mainita alarajaksi 8?
      Yksi tekijä saattoi olla turhan rankat treenit. 6krt/vko joista keskiviikkoisin kyykyt perusvoima-alueella ja maastavedot samalla periaatteella sunnuntaisin.
      Urheilulekuri ymmärsi, että lääkkeetön elämäni vaati intensiivistä kuntoilua ja minulla se on lihasvoimatreeni.
      Kirjoitti reseptin testogeelille. Näillä eväillä olen elellyt nämä seuranneet 14 vuotta.
      Kaksi pitempää, muista syistä johtunutta taukoa on ollut mutta niiden jälkeinen oma tuotanto on ollut 22.

      Lyhyt yhteenveto. Treenini olivat liian rankkoja tarvittavaan palautumisaikaan nähden. Geeli ei ole mikään ihmelääke mutta auttaa palautumisessa. Myös aerobisista rasituksista.
      Käyn treenaamassa 6krt/vko mutta aivan viime vuosina on täytynyt rytmityksen kautta tasata kuormituksia ja hyväksyä voimatason laskeminen kaikilla sektoreilla.

    • Anonyymi

      jos viite arvot ovat ok, niin lääkärit eivät kirjoita testoa ainakaan kunnalisessa, vaikka oideet viitaisi siihen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe