Minulla on lähes alituinen v- mäinen olo, alakuloisuus, vaikeaa unihäiriöitä sekä olen masentunut suorittaja. Seksiä en ole käytännössä harrastanut 11- vuoteen! Söin viime Juhannuksesta kahta vahvaa mielialalääkkettä (Brintellix sekä Escitalopram), joista Brintellixiä en ole nyt syönyt yli kuukauteen. Uneen syön Ketipinoria ja Truxalia. Siltinen nuku kunnolla. Salilla käyn kuusi kertaa viikossa ja treeni on raskasta sellaista. Kyykky, penkki, mave. Näistä kaikista huolimatta en voi hyvin. Tuntuu kuin elämä valuisi hukkaan. Mittautin jokin aika sitten testot ja ne oli Ok. Kuitenkin oireeni viittaavat juuri ikäiselläni testojen vähäisyyteen. Mulla on ensi viikolla lääkäri. Mitä testosteronia pyydän? Riittääkö geeli? Vai pitääkö pyytää pillereitä tai piikkejä. Piikeistä en oikein välitä kun niitä pelkään. Muuta hoitoa en itse keksi kun masennuslääkkeillä ei ole mitään vaikutusta.
Testosteronia 65- vuotiaalle
10
359
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärsinkö oikein että seksi on se ratkaisu ongelmaan?Onko kilpirauhanen tutkittu? Jos menet yksityiselle niin siellä tutkitaan kaikki muut syyt ensin.
- Anonyymi
Et ymmärtänyt ollenkaan asian ydintä. Se on alakuloisuus, masentuneisuus, huonot yöunet. Einseksi, joka tosin sinällään vaikuttaa mielialaan kohentavasti. Kun sitä Einolle on yksi tekijä huonoon vointiini.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärtänyt ollenkaan asian ydintä. Se on alakuloisuus, masentuneisuus, huonot yöunet. Einseksi, joka tosin sinällään vaikuttaa mielialaan kohentavasti. Kun sitä Einolle on yksi tekijä huonoon vointiini.
Kirjoitti väärin, asia varmaan tuli ymmärretyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko käynyt verikokeissa?
- Anonyymi
Vähennä salitreeni kymmenykseen. Olet ehkä rasittunut treenistä. Palautuminen voi kestää kuukausia, mutta meillä on kaikilla himomme.
Vaikak et oel seksia harrastanut, kai silti olet tyhjentänyt kerran ehkä kaksikin viikossa.- Anonyymi
Aloittaja ei puhu sanaakaan treeneistä..!
Aloittaja ei puhu sanaakaan seksistä ja sen harrastamisesta..!
Eli kenelle olet vastaamassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kenelle olet vastaamassa?Oletko lukihäiriöinen vai etkö muuten vaan ymmärrä lukemaasi. Sanasokeakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kenelle olet vastaamassa?Et sitten osaa suomea.Luehan aloittaja viesti ajatuksella.
- Anonyymi
Mitkä olivat testolukemasi?
S-Testo?
S-TestoVL?
S-SHBG?
Olin saman ikäinen kun kaikki alkoi olemaan jotenkin tahmeaa.
TK:n labra määritti S-Testokseni lukeman 12. Lekuri oli sitä mieltä, että se on riittävästi ikäluokkani viitearvon rajoissa. Taisi mainita alarajaksi 8?
Yksi tekijä saattoi olla turhan rankat treenit. 6krt/vko joista keskiviikkoisin kyykyt perusvoima-alueella ja maastavedot samalla periaatteella sunnuntaisin.
Urheilulekuri ymmärsi, että lääkkeetön elämäni vaati intensiivistä kuntoilua ja minulla se on lihasvoimatreeni.
Kirjoitti reseptin testogeelille. Näillä eväillä olen elellyt nämä seuranneet 14 vuotta.
Kaksi pitempää, muista syistä johtunutta taukoa on ollut mutta niiden jälkeinen oma tuotanto on ollut 22.
Lyhyt yhteenveto. Treenini olivat liian rankkoja tarvittavaan palautumisaikaan nähden. Geeli ei ole mikään ihmelääke mutta auttaa palautumisessa. Myös aerobisista rasituksista.
Käyn treenaamassa 6krt/vko mutta aivan viime vuosina on täytynyt rytmityksen kautta tasata kuormituksia ja hyväksyä voimatason laskeminen kaikilla sektoreilla. - Anonyymi
jos viite arvot ovat ok, niin lääkärit eivät kirjoita testoa ainakaan kunnalisessa, vaikka oideet viitaisi siihen,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389