Etelän suunnasta Kiteelle käännyttäessä on korjausta kaipaava moka. Kääntymiskaistalla tulisi olla rajoitettu nopeus, 60 km.
Nyt on jo useampi henkilöauto ajanut korokkeen yli ja tuurilla säästytty uhreilta.
Seuraava rekka nurin...
27
1043
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseisen risteyksen liittymän on suunnitellut ja toteuttanut sellainen joka ei ole koskaan ajanut autolla. Tuossa vielä joku tappaa toisen kun sopivasti pyyhkäisee kylkeen.
- Anonyymi
Arvaappas kenen syy jos kolmion takaa ajaa toisen päälle? Suunnittelijanko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvaappas kenen syy jos kolmion takaa ajaa toisen päälle? Suunnittelijanko?
En mie täs syyllissii kaipaa. Mie kaipaan viisait inssinöörei ja järkkevvii suunnitelmii.
Ai ett joulupukkikkii on satuhahmo ?
Mut sil o sentän lahjoi. Ainaki enne jouluu.
- Anonyymi
Eikä riitä pelkkä nopeusrajoituksen muutos vaan koko 90 asteen mutka pitäisi poistaa ja tehdä kiihdytyskaista pelolle joka yhtyy päätiehen ja paljon loivemmalla mutkalla. Tutkikaas kuka Pälli tämän insinöörien työnäytteen on tehty ja toteuttanut?
- Anonyymi
Sehän on varmaan se perätilaninsinööri.
- Anonyymi
Tätä kautta ei nuokaan asiat korjaannu. Ely-tuella PITI tulla kunnalta? myös peili juna-aseman pimeään risteykseen, ajat sitten.
Huomioiden oikea osoite valtion teiden osalta on esim https://liikenne.palautevayla.fi/feedback- Anonyymi
Teboililla tämä asia on käsittelyssä. Bitumia saadaan Venäjältä Teboilin kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teboililla tämä asia on käsittelyssä. Bitumia saadaan Venäjältä Teboilin kautta.
Mihin tarvii pelkkää bitumii ?
Tukkimaan persujen vuotavan perälaudan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tarvii pelkkää bitumii ?
Tukkimaan persujen vuotavan perälaudan.Hamppua kans. On nii isoot ravot !
- Anonyymi
Ennen remontti kyseisessä riteyksessä oli noin 90 asteen kulma ja rajoitus alunpitäen 80 ja lopulta 70. Pääsääntöisesti autot käänty ihan hyvin. On se ihme ettei nykyisin. Ehkä se sitten oli turha korjaus, muuta toisaalta jos autoilija tietää tulevansa risteysalueelle niin miks pitää yrittää ajaa suurinta sallittua nopeutta. Joka tapauksessa jossain on menty pieleen, onnistuuhan jotkut ajamaan taajamassa liikenneympyrässä suoraan ja eihän siitäkään syytetä suunnittelua. Taitaa valittajilla olla se oma karja ojassa.
Ps. Siinä on muuten etelästä tuleville ja kiteelle kääntyville väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki niin sanoisin että se tilannenopeus ja tilannetaju pitäis olla kaiken muun edellä. Jos ei halua hiljentää niin kannattaa jatkaa tolosenmäkeen...- Anonyymi
Kyseisessä risteyksessä on sattunut aiemmin useita kuolonkolareita. Vaikka oli niiin hyvä kääntyä.
Nyt ei pääväylään ole kohdistunut yhtään merkittävää onnettomuutta, vaikka pakollinen pysähtyminen poistettiin Puhoksentieltä.
Kaikki etelästä tulevat eivät aja suoraan Tolosenmäkeen katsomaan hulluinta kiteeläistä,hullu-jussia. Toivottavasti.
Osa haluaa käydä ensin katsomassa suomen suurinta kansallismuseota, kiteen kirkonkylää.
Nämä autojonot etelästä voivat olettaa oikealle kääntyessään tulevansa ns. kiihdytyskaistalle kun nopeuttakaan ei rajoiteta.
Etenkin liukkaalla kelillä suattaa tulla haveri ja on jo tullutkin myös "ammattikuskille".
Kiteellä tämä kiihdytyskaista tulee tietysti tuplakalliiksi. Kaista kun on tehtävä kurveilla varustettuna sekä sikkaanit korokkeilla.
Silloin uhossalon peräkylän pervopojatkin osaavat ehkä sitä käyttää. Toivottavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseisessä risteyksessä on sattunut aiemmin useita kuolonkolareita. Vaikka oli niiin hyvä kääntyä.
Nyt ei pääväylään ole kohdistunut yhtään merkittävää onnettomuutta, vaikka pakollinen pysähtyminen poistettiin Puhoksentieltä.
Kaikki etelästä tulevat eivät aja suoraan Tolosenmäkeen katsomaan hulluinta kiteeläistä,hullu-jussia. Toivottavasti.
Osa haluaa käydä ensin katsomassa suomen suurinta kansallismuseota, kiteen kirkonkylää.
Nämä autojonot etelästä voivat olettaa oikealle kääntyessään tulevansa ns. kiihdytyskaistalle kun nopeuttakaan ei rajoiteta.
Etenkin liukkaalla kelillä suattaa tulla haveri ja on jo tullutkin myös "ammattikuskille".
Kiteellä tämä kiihdytyskaista tulee tietysti tuplakalliiksi. Kaista kun on tehtävä kurveilla varustettuna sekä sikkaanit korokkeilla.
Silloin uhossalon peräkylän pervopojatkin osaavat ehkä sitä käyttää. Toivottavasti.Autolla ajon ei pitäs perustua oletuksiin. Jospa vaan keskittys kettelemaan eteenpäin ja toki välillä vilkasis peileihinkin
- Anonyymi
Alunperinkin olisi pitänyt tehdä kunnon ramppi Kiteelle päin. Nyt tehty risteykseen monen metrin kaistale keskelle ajoväyliä, jolla ei ole mitään käyttöä. Huonosti suunniteltu. Entisen risteyksen aikaan ei mitään kolareita.
- Anonyymi
Vika penkin ja ratin välissä.Kannattaa opetella ajamaan liikennesääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Kyllä vielä nykyaikana pitäs tota vastuuta jättää vähän autoilijallekkin. Jos ei hallitse niin liikenne on silloin väärä paikka.
- Anonyymi
Ensimmäisellä kerralla meinasin kyseisessä risteyksessä jatkaa matkaa suoraan liikenteen jakajan ylitse pelolle. Hyvää suunnittelua, näitä lisää!
- Anonyymi
Autossa on ohjauspyörä ja myös jarru ja kaasupoljin sekä kytkin.
Kuskilla pitää olla näkö ja muut aistit kunnossa eikä aivot narikassa.
Hyvää illan jatkoa. - Anonyymi
Pitääkö siihen vaihtaa kolmion tilalle stop merkki? Sellasta se on kun ei osata käyttää tilanne nopeutta ja älä vaan kysy että missä se kolmio on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö siihen vaihtaa kolmion tilalle stop merkki? Sellasta se on kun ei osata käyttää tilanne nopeutta ja älä vaan kysy että missä se kolmio on...
Vaihettaankii siihen kolomion tilalle keltainen nelijö. Aurinkokunnan sekkitaiteilijan loko.
Jäi auton alle ?
- Anonyymi
Sen verran lisään kun oon tosta kolmiosta alottanu puhua niin pisteet alottajalle ettei mun mielestä kolmiolla ilmoitettu väistämisvelvollisuus kuulu olla alueella jossa oma rajoitus on 80 tai yli. Kyllä se 60 ois hyvä.
- Anonyymi
Varmaan osasyynä on että luotetaan liikaa navigaattoriin kun ei ole paikallistuntemusta. Vähänkin vanhentunut karttahan näyttää risteyksen olevan entisellä paikalla. Tämä ei kuitenkaan poista kuljettajan vastuuta. Hyvänä esimerkkinä on jo ennen taksiuudistakin ammattilaiset jotka on onnistuneet ajamaan työkalunsa mitä ihmeellisimpiin portaikkoihin jumiin.
- Anonyymi
Ajoin korokkeen ylitse, onneksi ei sattunut mitään. Pimeää, märkää ja huono näkyvyys oli silloin nyt on maasturi niin voi ajaa huoletta korokkeen ylitse. 80 km/h vauhdilla en ole saanut vielä taittumaan kyseistä mutkaa vaikka se onkin sallittu nopeus.
- Anonyymi
Onhan siinä maasturissa varmaan toimivat jarrut,vai eikö niitä voi käyttää.
- Anonyymi
Ei voi kättää kuten ei järkeäkään.Urpot on urpoja syntymästään asti.
- Anonyymi
Oli se meillä muutama ylimääräinen tonni tilillä oli niin paremmin tuhlata tuommoseen paskaan vaikka on muitakin ongelmia
- Anonyymi
Tänään oli taas joku vetänyt pitkäksi.
- Anonyymi
Toivottavasti oppii kerralla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379