Romanin on vaikea saada työtä

Anonyymi-ap

Noin kirjoitteli Kaleva pari päivää sitten. Syitäkin löytyi. On heikko koulutus ja romaneja syrjitään. Mutta onko mahdollisesti joskus syytä romaneissakin. Sitäpä ei uskallettu tarkemmin selvitellä. Omaa syytä se heikko koulutus on valkolaisilla ja romaneillakin. Kieltämättä varmasti syrjitään. Mutta miksi. Onko syytä romaneissakin. Aiheuttavatko he itse epäluuloja. Valitettavasti on näyttöä siitäkin, että romanihame soveltuu muuhunkin kuin hameeksi. Lieneekö romanikultturi jo muuttunut. Mutta ainakin ennen romaninaiset vaativat tiukasti, että heidän on saatava pitää romanihametta työssä, koulussa, keittiöissä, ravintoloissa, päiväkodissa, hoitotyössä, siivoustyössä jne. Turha silloin on työtä toivoa. Hame hankaloittaa työn tekoa. Se laahaa lattioita ja maata ja on taatusti monessa paikassa epähygieninen. Ovatko romanit valmiita tekemään kaikenlaista työtä samalla tavoin kuin valkolaisetkin?

74

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hai! Kylhän myö tiietään mut miten työ?

      • Anonyymi

        Kulmahousut ja rahtihame, olisiko siinä syytä?


    • Anonyymi

      Onkohan siitä tehty tilastoja, että kuinka suuri prosenttiosuus romaniperheistä työtä tekemällä elättää itsensä.

      • Anonyymi

        Voihan sitä tilastonikkarille sanoa haluavansa tehdä töitä, mutta haluaminen on eri asia kuin tehdä.
        Suomessa olisi työtä tarjolla joka ei välttämättä vaadi koulutustakaan jos halua olisi. Haluja varmasti tulisi jos kaikenkattava sosiaaliturva loppuisi. Suomalainen sosiaaliturva lamauttaa niin mustalaisen kuin valtaväestönkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tilastonikkarille sanoa haluavansa tehdä töitä, mutta haluaminen on eri asia kuin tehdä.
        Suomessa olisi työtä tarjolla joka ei välttämättä vaadi koulutustakaan jos halua olisi. Haluja varmasti tulisi jos kaikenkattava sosiaaliturva loppuisi. Suomalainen sosiaaliturva lamauttaa niin mustalaisen kuin valtaväestönkin.

        Sen sijaan tänne kutsutut pakolaiset eivät lamaannu meidän sosiaaliturvasta. He ovat tuleet nauttimaan siitä täysin siemauksin ja osaavat tehdä sen iloisin ilmein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen sijaan tänne kutsutut pakolaiset eivät lamaannu meidän sosiaaliturvasta. He ovat tuleet nauttimaan siitä täysin siemauksin ja osaavat tehdä sen iloisin ilmein.

        Olen nyt ollut paljon pääkaupunkiseudulla jäällä kyllä näkee paljon maahanmuuttajia töissä.
        Ratikkakuskeina, linja-auton kulj.postinjakajina kaupoissa, siivousfirmoissa, ja paljon muussa. Enemmän olen huolissani näistä omista työttömistä joille ei kelpaa työ. Toivottavasti uusi hallitus lopettaisi nämä loputtomat tukijaiset alkaisi työ suomalaisillekkin maistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt ollut paljon pääkaupunkiseudulla jäällä kyllä näkee paljon maahanmuuttajia töissä.
        Ratikkakuskeina, linja-auton kulj.postinjakajina kaupoissa, siivousfirmoissa, ja paljon muussa. Enemmän olen huolissani näistä omista työttömistä joille ei kelpaa työ. Toivottavasti uusi hallitus lopettaisi nämä loputtomat tukijaiset alkaisi työ suomalaisillekkin maistua.

        Kelan-luukulla olevista 50% on ulkomaalaisia (kotoutettuja ja yhdistettyjä perheitä (sukuja).
        Yksi on töissä ja 9-on kelanluukulla.
        Helsingissä olevat ja asuvat valittavat eniten. Tilanne kehittyy niinkuin Malmössä, joukkopako muihin asutuskeskuksiin.
        Suomalainen pakolaisena omassa maassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt ollut paljon pääkaupunkiseudulla jäällä kyllä näkee paljon maahanmuuttajia töissä.
        Ratikkakuskeina, linja-auton kulj.postinjakajina kaupoissa, siivousfirmoissa, ja paljon muussa. Enemmän olen huolissani näistä omista työttömistä joille ei kelpaa työ. Toivottavasti uusi hallitus lopettaisi nämä loputtomat tukijaiset alkaisi työ suomalaisillekkin maistua.

        Se on kuules eri asia oikea maahnamuuttaja ja sitten nämä vihervasemmiston ja SPR:n tänne houkuttelemata 'pakolaiset'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt ollut paljon pääkaupunkiseudulla jäällä kyllä näkee paljon maahanmuuttajia töissä.
        Ratikkakuskeina, linja-auton kulj.postinjakajina kaupoissa, siivousfirmoissa, ja paljon muussa. Enemmän olen huolissani näistä omista työttömistä joille ei kelpaa työ. Toivottavasti uusi hallitus lopettaisi nämä loputtomat tukijaiset alkaisi työ suomalaisillekkin maistua.

        Älä kirjoita vastoin parempaa tietoa.kyllä työttömät työnhakijat töitä hakee mutta kun työnantajat eivät ota töihin.tästä on lukemattomasti esimerkkejä.samat työpaikat eivät ole jatkuvasti hakemassa työntekijää samaan tehtävään vaan kun yksi työpaikka täyttyy niin toinen työpaikka aukeaa haettavaksi jossain muualla ,tämä on sitä työpaikkojen normaalia vaihtuvuutta .on myös jatkuvia rekryjä joissa ei vielä ole edes työnantajalla antaa työtä vaan kartoitetaan mahdollisia työntekijöitä mahdollisten uusien asiakkaiden kautta avautuvia työpaikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tilastonikkarille sanoa haluavansa tehdä töitä, mutta haluaminen on eri asia kuin tehdä.
        Suomessa olisi työtä tarjolla joka ei välttämättä vaadi koulutustakaan jos halua olisi. Haluja varmasti tulisi jos kaikenkattava sosiaaliturva loppuisi. Suomalainen sosiaaliturva lamauttaa niin mustalaisen kuin valtaväestönkin.

        Maahanmuuttajat tekee ne työt joihin ei koulutusta tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt ollut paljon pääkaupunkiseudulla jäällä kyllä näkee paljon maahanmuuttajia töissä.
        Ratikkakuskeina, linja-auton kulj.postinjakajina kaupoissa, siivousfirmoissa, ja paljon muussa. Enemmän olen huolissani näistä omista työttömistä joille ei kelpaa työ. Toivottavasti uusi hallitus lopettaisi nämä loputtomat tukijaiset alkaisi työ suomalaisillekkin maistua.

        Samaa mieltä. Ollaan mielestään niin viisaita ja koulutettuja, ettei työkään enää kelpaa. Tai sitten koko suku iät ajat maannut työttömänä elätettävänä maalla ja puhuneet kuinka he tekisivät, jos olisi töitä. Eivät edes hae töitä, kun pelkäävät ihmisiä. Kepulaiset pahimpia loisia! Mamuille kyllä työ kelpaa, mutta ette te landepaakut sitä näe ettekä halua nähdä. Kaupungissa näkee, eli Oulussakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan-luukulla olevista 50% on ulkomaalaisia (kotoutettuja ja yhdistettyjä perheitä (sukuja).
        Yksi on töissä ja 9-on kelanluukulla.
        Helsingissä olevat ja asuvat valittavat eniten. Tilanne kehittyy niinkuin Malmössä, joukkopako muihin asutuskeskuksiin.
        Suomalainen pakolaisena omassa maassaan.

        Niin varmaan on 50 % Kelan luukulla mamuja, koska suomalaiset hakee tukensa ihan verkon kautta. Mamujen pitää olla jonottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuules eri asia oikea maahnamuuttaja ja sitten nämä vihervasemmiston ja SPR:n tänne houkuttelemata 'pakolaiset'.

        Mutta eikö Sipilä ole kepulainen?


      • Anonyymi

        Olenko kertonut olevani työtön työnhakija? Satun olemaan vakituisessa työsuhteessa ja olen ollut töissä yhtäjaksoisesti kymmeniä vuosia.todennäköisesti monta kertaa pidempää kuin moni muu tällä sivustolla.se että puolustaa työttömiä työnhakijoita ei tee minusta itsestäni työtöntä.ja sitten vielä: satun asumaan kaupungissa.enkä ole väittänyt että maahanmuuttajat eivät hae töitä .lue kirjoitukseni uudestaan ja siisti kielenkäyttösi aikuinen ihminen...häpeä!


      • Anonyymi

        Kotouttaminen on epäonnistunut. 500 vuotta yritetty, mutta ei... ei pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ollaan mielestään niin viisaita ja koulutettuja, ettei työkään enää kelpaa. Tai sitten koko suku iät ajat maannut työttömänä elätettävänä maalla ja puhuneet kuinka he tekisivät, jos olisi töitä. Eivät edes hae töitä, kun pelkäävät ihmisiä. Kepulaiset pahimpia loisia! Mamuille kyllä työ kelpaa, mutta ette te landepaakut sitä näe ettekä halua nähdä. Kaupungissa näkee, eli Oulussakin.

        Joo, näin minäkin kerran toisenvärisen Raksilassa Prisman kassana. Ei ole näkynyt enää sen jälkeen. Nähtävästi kerta riitti työnantajalle... Sitten on näitä laatikko selässään pyöräileviä. Mitä lienevät ja mitä kuskannevat. Ei taida PolPoakaan kiinnostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttajat tekee ne työt joihin ei koulutusta tarvitse.

        Kunpa tekisivätkin, niin kaikki olisi melkolailla hyvin!
        Me Finnjeevlat tehtiin 1970 -luvulla ruåtsissa ne työt, mitä ruåtsalaiset eivät viitsineet tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa tekisivätkin, niin kaikki olisi melkolailla hyvin!
        Me Finnjeevlat tehtiin 1970 -luvulla ruåtsissa ne työt, mitä ruåtsalaiset eivät viitsineet tehdä.

        Ja saatiin hyvää palkkaa.Ruottalaiset oli sjukskriven koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näin minäkin kerran toisenvärisen Raksilassa Prisman kassana. Ei ole näkynyt enää sen jälkeen. Nähtävästi kerta riitti työnantajalle... Sitten on näitä laatikko selässään pyöräileviä. Mitä lienevät ja mitä kuskannevat. Ei taida PolPoakaan kiinnostaa...

        Muutenhan romaanit ovat ihan ok. Eivät reuhaa eivätkä muutenkaan ole kovin häiriöksi, eivät polta Erdogan nukkea eivätkä osoita mieltänsä liput heiluen. Toivottavasti romaaninuoret eivät eksy rikoksen polulle. Minulla ei ole kyllä juurikaan mitään romaaneja vastaan kun tältä kantilta asiaa ajattelee. Ihan rauhallisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenhan romaanit ovat ihan ok. Eivät reuhaa eivätkä muutenkaan ole kovin häiriöksi, eivät polta Erdogan nukkea eivätkä osoita mieltänsä liput heiluen. Toivottavasti romaaninuoret eivät eksy rikoksen polulle. Minulla ei ole kyllä juurikaan mitään romaaneja vastaan kun tältä kantilta asiaa ajattelee. Ihan rauhallisia ihmisiä.

        Tutun naapurissa asuu romaaniperhe. On kuulemma ihan kunnon väkeä, eivät reuhaa eivätkä huuda ja ovat kohteliaita.


      • Anonyymi

        Ei varmaan perheet, mutta ei lestatkaan. Veikkaan että todella todella harva. Mutta toisaalta; kuka loppusessaan elättää töitä tekemällä? Kyllä isoin osa nostaa palkkaa töissä olemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen sijaan tänne kutsutut pakolaiset eivät lamaannu meidän sosiaaliturvasta. He ovat tuleet nauttimaan siitä täysin siemauksin ja osaavat tehdä sen iloisin ilmein.

        Vaikka sinä pummi nautit etuuksista, se ei tarkoita että mamut. Mutta jollakin se on heidänkin hengissä pysyttävä, jos ei toitä ole mihin kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö Sipilä ole kepulainen?

        Mitä se tähän liittyy? Sinä ainakin olet tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko kertonut olevani työtön työnhakija? Satun olemaan vakituisessa työsuhteessa ja olen ollut töissä yhtäjaksoisesti kymmeniä vuosia.todennäköisesti monta kertaa pidempää kuin moni muu tällä sivustolla.se että puolustaa työttömiä työnhakijoita ei tee minusta itsestäni työtöntä.ja sitten vielä: satun asumaan kaupungissa.enkä ole väittänyt että maahanmuuttajat eivät hae töitä .lue kirjoitukseni uudestaan ja siisti kielenkäyttösi aikuinen ihminen...häpeä!

        Sama juttu minulla, että vakituinen virka on ja satun tietämään asioistanne verran, että rehellisenä ihmisenä puolustan työttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotouttaminen on epäonnistunut. 500 vuotta yritetty, mutta ei... ei pysty!

        Ei tällaiseen persläpeen kukaan ihmine kotoudu. Ei edes suomalaiset itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näin minäkin kerran toisenvärisen Raksilassa Prisman kassana. Ei ole näkynyt enää sen jälkeen. Nähtävästi kerta riitti työnantajalle... Sitten on näitä laatikko selässään pyöräileviä. Mitä lienevät ja mitä kuskannevat. Ei taida PolPoakaan kiinnostaa...

        Jos voi tyhmä olet, ei ihme ettet ymmärrä ja olet vähän ajattelulta kaventunut idiootti. Sääliksi käy sinulle altistuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa tekisivätkin, niin kaikki olisi melkolailla hyvin!
        Me Finnjeevlat tehtiin 1970 -luvulla ruåtsissa ne työt, mitä ruåtsalaiset eivät viitsineet tehdä.

        Sinä laiska onanoit silloinkin äidin peräkammarissa nuuhkien siskosi kusen polttamia pikkareita, kun aika harvat meni töihin Ruotsiin,. Ruotsissa oli tuolloin nousukausi ja suonessa ei. Siksi aika harvat lähti Ruotsiin ja pieni osa jäi sinne. Siellä oli myös tamileita, intialaisia, israelista tulleita. Sinua ei siellä näkynyt. Eli miksi otat kunniaa muiden tekemisistä? Ruotsissa oli tuolloin töitä, mutta Suomessa niitä ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan-luukulla olevista 50% on ulkomaalaisia (kotoutettuja ja yhdistettyjä perheitä (sukuja).
        Yksi on töissä ja 9-on kelanluukulla.
        Helsingissä olevat ja asuvat valittavat eniten. Tilanne kehittyy niinkuin Malmössä, joukkopako muihin asutuskeskuksiin.
        Suomalainen pakolaisena omassa maassaan.

        Nyt on viimeinen mahdollisuus turvata edes jonkinlainen turvallisuus Suomessa. Nyt ollaan jo hyvin lähellä Malmön ja Tukholman tilannetta. Onko jo liian myöhäistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenhan romaanit ovat ihan ok. Eivät reuhaa eivätkä muutenkaan ole kovin häiriöksi, eivät polta Erdogan nukkea eivätkä osoita mieltänsä liput heiluen. Toivottavasti romaaninuoret eivät eksy rikoksen polulle. Minulla ei ole kyllä juurikaan mitään romaaneja vastaan kun tältä kantilta asiaa ajattelee. Ihan rauhallisia ihmisiä.

        Ihan kunnon väkeä ovat ja sosiaalisia toisin kuin umpimieliset valkolaiset. Romaanit huolehtivat myös vanhuksista, perheestä ja muista sukulaisista. Hyvin kunnioitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kunnon väkeä ovat ja sosiaalisia toisin kuin umpimieliset valkolaiset. Romaanit huolehtivat myös vanhuksista, perheestä ja muista sukulaisista. Hyvin kunnioitettavaa.

        Näin on. Käyvät sairaalassakin sukulaista tervehtimässä ja huolehtivat. Minua ei kukaan käynyt katsomassa eikä soittanut, kun olin neljä vuotta sitten sairaalassa. Vaikka Oulussa on paljonkin sukulaisia ja sisaruksia myös. Kukaan ei edes soittanut. Kyllä romanit tässäkin asiassa ovat ihan eri luokkaa kuin valkolaiset. Romanit välittävät sukulaisista. Valkolaiset viis veisaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tilastonikkarille sanoa haluavansa tehdä töitä, mutta haluaminen on eri asia kuin tehdä.
        Suomessa olisi työtä tarjolla joka ei välttämättä vaadi koulutustakaan jos halua olisi. Haluja varmasti tulisi jos kaikenkattava sosiaaliturva loppuisi. Suomalainen sosiaaliturva lamauttaa niin mustalaisen kuin valtaväestönkin.

        Tottahan tuo! Minäkin tunnen ihan lähisukulaisistanikin monta elämäntapatyötöntä. Kaikensorttisia kirjoitustaidottomasta merkantista filosofian maisteriin asti, ikäluokka 30-50 v. Eikä yhtään vuotta työelämää takana! Ja ihan valkolaisia ovat ainakin muutaman vuosisadan ajalta. On tässä kolmivuorotyötä 30 v tehneen ja pahimmillaan 43 % veroja maksaneen sinkuksi jääneen hauska maksella näitten ja valtakunnan Eliitin, näitten sisäisten vihollisiemme, elin- ja huvittelukustannuksia.
        Hulluhan paljon työtä tekee, viisas kun pääsee vähemmällä. Ja osaa tettää ne työt sillä hullulla, joka ei osaa loisia toisten kustannuksella.
        Vaan näinhän se on tarkoituskin. Tämä planeettahan on tunnetusti tämän maailmankaikkeuden rikollisten karkotuspaikka, minne kaikki rikolliset inkarnoituvat aina uudestaan ja uudestaan eivätkä opi mitään, koska eivät muista historiastaan yleensä yhtään mitään. Ja poispääsyä tästä buddalaisuudessa ym tunnetusta elämänpyörästä ei vain käytännössä ole! Vain 2 on tiettävästi päässyt pois, mutta ei ole ilmaistu, ketä he olivat.
        Helvetin paljon vain terveisiä tämän maailmankaikkeuden Helvetistä teille muille Helvetin orjille.


    • Anonyymi

      Kyllähän nämä mannet ovat aivan itse paskoneet maineensa.
      Ei se tyhjästä ole tullut.
      Uhriutumista ja vaatimuksia kyllä riittää.
      Ja tämä ei ole ennakkoluuloja vaan elämänkokemuksen tuomia tosi havaintoja.

      • Anonyymi

        99 % pilaa 1 prosentin maineen.


      • Anonyymi

        Pete peelle taxia ajamaan joko pakolla tai ford henkilöautolla pete pee tietää työllistymishankkeet.


      • Anonyymi

        Se nyt kyllä on pientä, kun ajattelee mitä on maailman meno. Viatonta siihen nähden tämä.


      • Anonyymi

        Näinhän se on. Se 99 % kun pilaa niitteen loppujenkin, kunnollisten, maineen.


    • Anonyymi

      Jos romanien kanssa keskustelet, niin ei siellä ainakaan työasioista puhuta.

      • Anonyymi

        Heh, totta. Romanin kanssa on mukava
        ottaa "kuppia", koska keskustelu ei varmasti ajaudu työasioihin...


    • Anonyymi

      Työ on synnin seuraus.

      • Anonyymi

        'Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.'


    • Anonyymi

      Romanit olleet 500 vuotta Suomessa ja vieläkin suurin osa heistä asuu siivellä. Lisäksi monet aikuisetkin romania, naisetkin varastavat kaupoista tavaraa, usein porikallakin .. Raamatun yksi käskykin sanoo Älä Varastavat.

      • Anonyymi

        Älä varasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä varasta.

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Suomessa laki kieltää pitämästä mukanaan rikoksen tekovälinettä, pistoolia, puukkoa yms. Romaninaisten mustalaishameissa on kuulemma niitä taskuja ja koukkuja, jotta sinne voi kaupoissa varastettua tavaraa kätkeä. Eikö olisi siis paikallaan, että mustalshameiden käytto julkisilla paikoilla kokonaan kiellettäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Suomessa laki kieltää pitämästä mukanaan rikoksen tekovälinettä, pistoolia, puukkoa yms. Romaninaisten mustalaishameissa on kuulemma niitä taskuja ja koukkuja, jotta sinne voi kaupoissa varastettua tavaraa kätkeä. Eikö olisi siis paikallaan, että mustalshameiden käytto julkisilla paikoilla kokonaan kiellettäisiin.

        Rahtihameet?


    • Anonyymi

      Miksi romanin pitäisi saada töitä.Vuosisadat pärjänneet ilmankin.

      • Anonyymi

        Ei terve kroppa työtä kaipaa. Se on ikivanha viisaus.


    • Anonyymi

      Mannelta kysyttiin kerran, tietääkö hän mitä työ tarkoittaa. Manne siihen, että toki, kerran Tampereen asemalla poliisi kysyi "mitä työ täällä teettä?".

    • Anonyymi

      Eihan sellaisia tyhmiä voi töihin laittaa, jotka ei edes peruskoulua saa läpi kuin sovellettuna. Ennen ei olut sovellettua koulua, niin jäi peruskoulukin kesken. Mannet ja lestat on molemmat vajakkeja, mutt lestat saa suhteilla töitä. Oulussa pari mannea taitaa töissä olla, mutta ne on harvinaisuus. Joo ei joku iso mekko päällä voi vaikka hoitajana olla. Eikä niillä riitä järki yhtään opiskella, vaikka esimerkiksi hoitajaksi ei mikään kummoinen ole opiskella. Oikeastaan kaikki koulutus on sitä että koulun kirjoilla olemalla saa paperit. Koulujen pitää saada valmistuneista rahat.

    • Anonyymi

      Myymään juustottomia pissoja.

    • Anonyymi

      Naapurissani keski-suomessa asui mustalaisperhe isossa uudehkossa ok-talossa. isä, äiti ja neljä omaa lasta sekä viikoittain epämääräinen määrä serkkuja, enoja, tätejä ja näiden lapsia. Tulevat
      Hienpilla ruotsinkilpisillä autoilla vierailemaan. Joskuys vierailut kestävät muutaman kuukauden.

      Kerran kun talon isäntä oli kovassa humalassa hän tuli juttelemaan minulle, kun olin pinoamassa pilkkomiani halkoja liiteriin.
      H’n ihmetteli etä kuinka viitsin ihan itse tehdä tuon, kun kaiken tuon voi teettää toisilla. Täytyy vain osata valittaa oikealla tavalla, niin apua tulee. Hän/he saavat KAIKKI mahdolliset tuet ja avustukset
      Kun vain puhuu ja valittaa oikealla tavalla. He eivät ole kuulemma tehneet koskaan oikeaa työtä, eikä kertomansa mukaan koskaan tule tekemään.

      Kateellisena katselin tuota ikuista loman viettoa. Olen nyttemmin muuttanut pois.

      • Anonyymi

        Noinhan se on mennyt vuosikymmenet. Toden totta, hienoilla autoilla ajavat nämä romanit, vaikka eivät töissä olisikaan. Mutta systeemi oli ainakain aikaisempina vuosikymmeninä se, että kukaan ei ajanut omalla autollaan, vaan se oli lainattu joltakin toiselta romanilta. Ehkä sopivasti ristiin rastiin. Näin ei sitten sossun luukulla jääty kiinni siitä, että miten ne rahat riittää hienoon autoon.


    • Anonyymi

      Työssä kuin työssä käytetään työn vaatimia tahi työpaikan vaatimaa työasua. Ei työtä halutakkaan kun vaaditaan saada kayttää heimovaatetusta työssä. Monissa töissä työasu erottaa työn tekijän esim asiakkaista tai muista läsnä olevista.

    • Anonyymi

      Hai sie, ennen myö myytiin konei, nykkyään myö myyään mersui, saako olla siulle sellanen?

    • Anonyymi

      Autovark...siis autokauppa se on mikä kannattaa,, mie sanon siulle.

    • Anonyymi

      Miksi kauppiaat eivät rekrytoi romaaninaisia kauppojen kassoille ja samaan aikaan huutavat työvoimapulasta ?

      • Anonyymi

        Ei kait niitä romaaninaisiakaan voi väkisin kauppojen kassalla töissä pitää, kun eivät lähde töihin niin eivät lähde. Vai millä konstin aiot heidät siinä kasalla töissä pitää. Sitäpaitsi osaavatko he edes lukea ja laskea tai oppivatko käyttämäänkään kassakonetta. Epäilen suuresti.. Mutta kyllä kait romaaninaisille jotakin sopivaa töitä voisi löytyä. Pitäisi ensin kulttuurin muuttua niin että kävisivät koulun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait niitä romaaninaisiakaan voi väkisin kauppojen kassalla töissä pitää, kun eivät lähde töihin niin eivät lähde. Vai millä konstin aiot heidät siinä kasalla töissä pitää. Sitäpaitsi osaavatko he edes lukea ja laskea tai oppivatko käyttämäänkään kassakonetta. Epäilen suuresti.. Mutta kyllä kait romaaninaisille jotakin sopivaa töitä voisi löytyä. Pitäisi ensin kulttuurin muuttua niin että kävisivät koulun.

        Romaaninaisille voisikin sopivia töitä löytyä koulutuksen kautta mutta entäs romaanimiehille. Minun mielikuvitus ei siihen riitä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaaninaisille voisikin sopivia töitä löytyä koulutuksen kautta mutta entäs romaanimiehille. Minun mielikuvitus ei siihen riitä....

        No voisi kyllä heille töitä löytyäkin, mutta kyllä asianlaita on niin että he eivät halua töihin kun pärjäävät muutenkin. Ryhmässä on mukava vapaana kuljeskella samanlaisessa seurassa. Taitavat olla suomen mustalaiset kaikista onnellisimpia Suomessa asuvista ihmisistä. Rentoja ja vapaita, sukurakkaita ja seuraa piisaa. Mitä muuta voisi toivoa. Voi sitä onnea ja iloa!


    • Anonyymi

      Niin. Mutta ei saa sanoa niinkuin asianlaita on.

    • Anonyymi

      Lestat ja lestamyönteiset ovat ne perimmäiset syylliset jotka romaneja syrjivät

    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa etteikö romaanit töitä tee,yks iskelmälaulaja sai pöönautin kun keikkaili liikaa.Pääsi vissiin sairaseläkkeelle sen takia kun oli paha työtressi koko ajan.

    • Anonyymi

      Olenko minä ainoa joka ajattelee että mustalaiset varastavat paljon , mistäkähän minulle semmoinen ajatus on tullut ?

    • Anonyymi

      Romaninaiset kauppojen kassoille ja romanipojilta pois myönnetyt eläkkeet ja oikeaan työhön. Työ se pitää ihmisen terveenä .

    • Anonyymi

      Riikka Purran työkokemus 0v 0kk 0v, vaikka ei kulje hameessa?

    • Anonyymi

      Mannen iltarukous: Rakas Jumala. Jos teet minusta hullun niin älä ainakaan tee työhullua.

      • Anonyymi

        Ei ole tarpeen näin paljon romaaneja höykkyyttää. Ihan rauhallista väkeä ovat. Löytyy sitä vaikka minkälaista väkeä valkolaisistakin. Romaaneja on niin vähän Suomessa että ei Suomi konkkaan mene vaikka romaanit eivät töitä teekkään. Sitä paitsi löytyisi edes valkolaisille töitä niin hyvä olisi. Näille mamuille pitäisi ensin töitä saada myös ja heidät tänne kotiuttaa muuten Suomi on suuressa pulassa. Tähän verrattuna romaanit ovat ihan ok, olivatpa he töissä tai eivät. Koulun tosin voisivat käydä.


    • Anonyymi

      Eipäs ihme. Moni on varas

    • Anonyymi

      Keskustapuolue tarjoaa ruokaa työtä vastaan sikalassa pääsee ansioille romaanit

      • Anonyymi

        Mutta se on vaikea tehdä töitä sikalassa, kun on se perinteen mukainen romanihame päällä.


    • Anonyymi

      Minkälainen prosentti mustalaismiehistä on vankilassa , minkälainen prosentti sitten on valkoisista suomalaismiehistä vankilassa .
      Onko tämmöistä vertailua rasistista tehdä vai onko joku sen tehnyt , olisi mielenkiintoista tietää .

      • Anonyymi

        Sama kiinnostaisi myös matuista, mutta jo kysymyksen esittäminenkin vie PolPon körmyytettäväksi. Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kiinnostaisi myös matuista, mutta jo kysymyksen esittäminenkin vie PolPon körmyytettäväksi. Suomessa.

        Näissä asioissahan on nykyään niin että tilastokin voi olla rasistinen , jos siis siinä esimerkiksi muslimit tai mustalaiset tulevat esiin huonossa valossa .
        On se vaikea olla täysin rasismiton , no minä kyllä olenkin rasisti nykymittapuulla .


    • Anonyymi

      Romanien maastamuuttoa voidaan tukea?

      sinne aaasiaan vaan takas vai mistä ne käveli pohjolaan?

    • Anonyymi

      Yksisuuntainen matkalippu kuuhun Elon Muskin raketin kyydissä?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8191
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4409
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1037
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      924
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    Aihe