Skodan sähköauton toimintamatka toiseksi huonoin Norjan toimintamatkatestissä

Anonyymi-ap

Toimintamatka putosi peräti 33% luvatusta.


29 sähköautoa talvitestissä – kolmella valtamerkillä toimintamatka sukelsi jopa yli kolmanneksen https://www.is.fi/autot/art-2000009367415.html

53

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi en ostanut Enyaqia.

      • Anonyymi

        Enyaqin timintamatka ei ollut yhtään pitempi kuin Toyota bZ4X:n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enyaqin timintamatka ei ollut yhtään pitempi kuin Toyota bZ4X:n

        Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
        Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
        bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
        Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
        bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen.

        Tässä tulokset taulukkona: https://cdn.motor1.com/images/custom/ev-winter-range-test-results-norway-2023.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
        Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
        bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen.

        Tekstissä sanotaan, että tiiseksi huonoin tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstissä sanotaan, että tiiseksi huonoin tulos.

        Sama mitä tekstissä sanotaan. Katso taulukosta luvut jos ymmärrät niitä!


    • Anonyymi

      Huutista paristokotelokippanalle. Onneksi laadukkaat länsisähköautot laittavat taas kerran nämä tattarin juputtajien romut kyykkyyn.

    • Anonyymi

      Akut kehittyy nopeasti uusia akkuja on tuylossa eri valmistajilta ne eivät ole lämpötilasta riipuvaisia latausnopeuden sihteen.

      Jos tämä talviominaisuus harmittaa, siihen saa apua kyllä jos tietää mistä etsii.
      Auttaa myös regenerointia ja lisää merkittävästi toimintamatkaa. Ei halpaa välttämättä, mutta mahdollista.

      • Anonyymi

        "Akut kehittyy nopeasti uusia akkuja on tuylossa eri valmistajilta ne eivät ole lämpötilasta riipuvaisia latausnopeuden sihteen."

        Noita ihmeakkuja on pitänyt olla markkinoilla jo vuosia, mutta eipä niitä vaan ole näkynyt
        missään patteriautoissa tähän mennessä. Yhdelläkään noista testissä olleistakaan ei päästy esim. 600km talvisäässä lupauksista huolimatta. Keskeneräistä tekniikkaa vieläkin sanon minä!


    • Anonyymi

      Yllättävän hyvinhän Skoda pärjäsi ja ylitti kaikkien ei-skodistien odotukset. Skoda oli massiiviset 3% parempi kuin huonoin! Toki menee testihajonnat piikkiin eli Skoda oli luultavasti todellisuudessa huonoin. Mutta kuitenkin hyvä Skoda! Punaliput salkoon! Kaalia pöytään!*

      • Anonyymi

        Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
        Noitten lukujen ero on 6,1%.
        Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
        Noitten lukujen ero on 6,1%.
        Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla!

        Tärkeä tarkennus:

        Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,

        Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.

        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.

        Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeä tarkennus:

        Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,

        Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.

        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.

        Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.

        Milloin tulee Toyota sähköauto millä voi ajaa 1000Km 12h aikana?
        https://youtu.be/LenFwTgX-us

        Et siitä todellisesta rangesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeä tarkennus:

        Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,

        Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.

        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.

        Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.

        Skodaa voi ladata helposti ja nopeasti, se on vielä oleellisempaa kuin range.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
        Noitten lukujen ero on 6,1%.
        Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla!

        Nyt poika iskit kirveesi kiveen. Ei kannata väitellä asiasta jossa ei ole vahva.

        Škodan toimintamatka oli 66,27% ilmoitetusta, heikoimman 64,21%. Skoda siis 3,2% parempi. (66,27/64,21).

        Matemaattisesti lahjakkaaksi ei sinua ainakaan voi moittia.

        Kannattaa jatkaa koulussa vielä jonkin aikaa.
        YT. Länsiautoilija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt poika iskit kirveesi kiveen. Ei kannata väitellä asiasta jossa ei ole vahva.

        Škodan toimintamatka oli 66,27% ilmoitetusta, heikoimman 64,21%. Skoda siis 3,2% parempi. (66,27/64,21).

        Matemaattisesti lahjakkaaksi ei sinua ainakaan voi moittia.

        Kannattaa jatkaa koulussa vielä jonkin aikaa.
        YT. Länsiautoilija

        Tästä oli kyse: "Skoda oli massiiviset 3% parempi kuin huonoin! "
        Jos sinusta 33,73 on 3% parempi kuin 35,79 niin mene takaisin yläasteelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeä tarkennus:

        Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,

        Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.

        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.

        Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.

        "Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä."

        Melkoista vähättelyä! Jos 338km on rittävä päästäksesi perille, 323km:n suorituksella jäisit välille 15km:päähän tavoitteesta. Melkoinen patikkamatka talvipakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeä tarkennus:

        Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,

        Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.

        Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.

        Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.

        Aivan Enyaq ei ole auto ensinkään. Omaksi sitä ei kukaan uskalla ostaa. Toyota BZ4X on varteen otettava kun sähköautoa aikoo ostaa. Eipä Toyotan lisäksi oikein muita olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaa voi ladata helposti ja nopeasti, se on vielä oleellisempaa kuin range.

        Tuosta nopeasta latauksesta on vähän iloa, koska Skoda Enyaq on jatkuvasti korjaamolla. TOYOTA BZ4X on lähes ikuinen auto. Toyotat on viattomuudestaan kuuluisia, kestäviä ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä. Ominaisuuksissa Toyota on paljon edellä itäauto Skodaa.


    • Anonyymi

      Norjassa on kylmää ja tuulista säätä jatkuvasti ei mikään ihme jossei matka taitu!☃️☃️

    • Anonyymi

      Kuinkahan heikko se neliveto Toyota olisikaan ollut kun Toyota veti sen pois testistä?

      • Anonyymi

        Kotimaisissa pienimuotoisissa koeajoissa on jääty jopa 50%:iin WLTP:stä jos on vähänkään lämmityksen tarvetta. Latauksen surkeus on on todettu ongelma koska akun lämmitystä ei ole ja yksivaiheinen kotilatauskin on tavallisilla shuko-pistorasioilla naurettavan hidasta.


    • Anonyymi

      Samassa norjan talvitestissä testattiin viime vionna model y long range joka maksaa nyt 56 tuhatta varusteilla uutena. Model Y kulki talvella 451km. Siinä vähän esimerkkiä muille kun huomioitte hintaluokan. Tottakai yli 100 tonnin tesla menee 533km kuten model S tänä vuonna.

      Tänä vuonna Y mallista ei ollutkaan mukana kuin takaveto joka nyt ei ole muutenkaan suomeen vaihtoehto…neliveto on pakollinen suomessa.

      • Anonyymi

        Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.

        Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.

        Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.

        Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.

        Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkia

        Jos olet entinen skodisti niin auton lämpiämistä osaat arvostaa, Skodassa lämpenee vain kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet entinen skodisti niin auton lämpiämistä osaat arvostaa, Skodassa lämpenee vain kuski.

        Väärin taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.

        Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.

        Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkia

        0-100, hihii! Olet vain lapsi ja ilman autoa.


    • Anonyymi

      Skoda teho 220 kW, Toyota 160 kW.

      • Anonyymi

        Ei noita lataustehoja kuitenkaan saavuteta kuin teoreettisesti. Muutenkin noista kahdesta tuolla itäskodalla on parasta välttää pikalatauksia. Tiedä vaikka akku ylikuumenisi hallitsemattomasti ja syttyisi tuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noita lataustehoja kuitenkaan saavuteta kuin teoreettisesti. Muutenkin noista kahdesta tuolla itäskodalla on parasta välttää pikalatauksia. Tiedä vaikka akku ylikuumenisi hallitsemattomasti ja syttyisi tuleen.

        Toyotan kohdalla ei saavuteta edes teoreettisesti. Pikalataukset on rajoitettu 2 kertaan vuorokaudessa ja virran vastaanottokyky pakkasessa on olematon puuttuvan akun lämmityksen takia.


    • Anonyymi

      Ostaa suoraan teslan ilman ikäviä välivaihe autoja kutwn tojo ja skoda.

    • Anonyymi

      Vai, että testit osoittavat. Niin, että mitä osoittavat.

      Tesla jäi jumboksi TM:n suuressa talviautovertailussa – Maantieajon arvosana 4 on vertailun historiassakin harvinainen.

      Vertailun tulokset voi tiivistää lyhyesti näin: kaksi erinomaista, pari hyvää ja yksi ongelma.

      Tuo ongelma oli vertailun jumboksi jäänyt Tesla Model Y, jonka loppuarvosanaksi jäi heikko 7,3/7,0.

      https://tekniikanmaailma.fi/tesla-jai-jumboksi-tmn-suuressa-talviautovertailussa-maantieajon-arvosana-4-on-vertailun-historiassakin-harvinainen/

    • Anonyymi

      Toki sähkö-Skoda on testin perusteella huono, mutta onneksi ei tällä kertaa huonoin.

    • Anonyymi

      Ei näissä taida uskaltaa käyttää lämmitystä talvella kun toimintamatka on muutenkin jo niin huono. Pitää kait sitten vaan pukeutua sään mukaan.

      • Anonyymi

        Karvalakki, puna-armeijan mantteli, balalaikkatanssisaappaat ja akryylitumput. Siinähän ne.


    • Anonyymi

      Ei ole Skodasta talviautoksi. Sen sanoo jo perimätieto ja vahvistaa uusimmat tiedot ja testit.

    • Anonyymi

      Ei osaa Skoda tehdä polttomoottoreita, jakoketjuja eikä vaihdelaatikoita jotka kestävät. Nyt siis osoittautuu ettei osaa tehdä sähköautojakaan.

    • Anonyymi

      Mitä suositumpi automerkki on Suomessa, sitä huonompi se on. Siinä aika hyvä nyrkkisääntö.

    • Anonyymi

      Pikkuakkuisella nelivetoisella Skodalla pääsi pidemmälle kuin etuvetoisella Toyotalla. Ei Toyota osaa mitään.

      • Anonyymi

        No ihan melkein mikä tahansa kötöstys menee Toyotaa pidemälle. Toyota kahlaa niin syvällä suossa tällä hetkellä. Mutta onpa tuo Skodakin sitten aika huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan melkein mikä tahansa kötöstys menee Toyotaa pidemälle. Toyota kahlaa niin syvällä suossa tällä hetkellä. Mutta onpa tuo Skodakin sitten aika huono.

        3,2 % parempi kuin huonoin. Ei voi sanoa "aika huono", vaan "hyvin huono" verrattuna valtaosaa sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3,2 % parempi kuin huonoin. Ei voi sanoa "aika huono", vaan "hyvin huono" verrattuna valtaosaa sähköautoista.

        Toyota oli kyllä huonoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota oli kyllä huonoin.

        Skoda tutkimuksen virhemarginaalin huomioiden todennäköisesti yhtä huono kuin huonoin ellei jopa koko testin huonoin.


    • Anonyymi

      Mitä tekee sähköskoodalla jolla vaivoin pääsee vain 150-200 km?
      Ei mitään.

      • Anonyymi

        Enyaqin suosio loppui tähän. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enyaqin suosio loppui tähän. Hyvä niin.

        Suosio vain lisääntyy. Lukutaitoiset ihmiset ymmärtävät testin sisällön.


    • Anonyymi

      Shkoda Enujazilla pääsee 149 km pakkas3lla.

    • Anonyymi

      Ei osaa Skoda tehdä polttomoottori- eikä sähköautoja.

      • Anonyymi

        Hyvinhän tuo on osannut tehdä testivoitoista päätellen.


    • Anonyymi

      Ikävää Skoda mutta olet maineesi hankkinut. Lupauksia vaan sataa.

    • Anonyymi

      Skoda ei pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe