Toimintamatka putosi peräti 33% luvatusta.
29 sähköautoa talvitestissä – kolmella valtamerkillä toimintamatka sukelsi jopa yli kolmanneksen https://www.is.fi/autot/art-2000009367415.html
Skodan sähköauton toimintamatka toiseksi huonoin Norjan toimintamatkatestissä
53
928
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi en ostanut Enyaqia.
- Anonyymi
Enyaqin timintamatka ei ollut yhtään pitempi kuin Toyota bZ4X:n
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enyaqin timintamatka ei ollut yhtään pitempi kuin Toyota bZ4X:n
Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen.Tässä tulokset taulukkona: https://cdn.motor1.com/images/custom/ev-winter-range-test-results-norway-2023.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö valehdella asiassa jonka jokainen voi tarkistaa hetkessä?
Jos tuon testin tulosten perusteella kuvitellaan tilanne, että minä Enyaqilla pääsen juuri ja juuri latausasemalle, jäät sinä tojollasi 15 kilometrin päähän. Siinähän työnnät rotiskoasi 5-10 asteen pakkasessa (testiajon lämpötila) 15km tai kutsut hinurin.
bZ4X:n toimintamatkan alenema WLTP:hen verrattuna oli kaikkein suurin! Kurja suoritus! Enyaqin suoritus oli keskinkertainen.Tekstissä sanotaan, että tiiseksi huonoin tulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstissä sanotaan, että tiiseksi huonoin tulos.
Sama mitä tekstissä sanotaan. Katso taulukosta luvut jos ymmärrät niitä!
- Anonyymi
Huutista paristokotelokippanalle. Onneksi laadukkaat länsisähköautot laittavat taas kerran nämä tattarin juputtajien romut kyykkyyn.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Autot kun tehdään edelleen lännessä, eli USA:ssa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sotajermun-jalkelainen-siirtyi-sahkoon-uuden-ajan-hummerin-valmistus-alkoi-detroitissa/925cbfc1-a04e-4062-8fde-630308dbb532
- Anonyymi
Akut kehittyy nopeasti uusia akkuja on tuylossa eri valmistajilta ne eivät ole lämpötilasta riipuvaisia latausnopeuden sihteen.
Jos tämä talviominaisuus harmittaa, siihen saa apua kyllä jos tietää mistä etsii.
Auttaa myös regenerointia ja lisää merkittävästi toimintamatkaa. Ei halpaa välttämättä, mutta mahdollista.- Anonyymi
"Akut kehittyy nopeasti uusia akkuja on tuylossa eri valmistajilta ne eivät ole lämpötilasta riipuvaisia latausnopeuden sihteen."
Noita ihmeakkuja on pitänyt olla markkinoilla jo vuosia, mutta eipä niitä vaan ole näkynyt
missään patteriautoissa tähän mennessä. Yhdelläkään noista testissä olleistakaan ei päästy esim. 600km talvisäässä lupauksista huolimatta. Keskeneräistä tekniikkaa vieläkin sanon minä!
- Anonyymi
Yllättävän hyvinhän Skoda pärjäsi ja ylitti kaikkien ei-skodistien odotukset. Skoda oli massiiviset 3% parempi kuin huonoin! Toki menee testihajonnat piikkiin eli Skoda oli luultavasti todellisuudessa huonoin. Mutta kuitenkin hyvä Skoda! Punaliput salkoon! Kaalia pöytään!*
- Anonyymi
Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
Noitten lukujen ero on 6,1%.
Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
Noitten lukujen ero on 6,1%.
Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla!Tärkeä tarkennus:
Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,
Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.
Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä tarkennus:
Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,
Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.
Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.Milloin tulee Toyota sähköauto millä voi ajaa 1000Km 12h aikana?
https://youtu.be/LenFwTgX-us
Et siitä todellisesta rangesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä tarkennus:
Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,
Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.
Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.Skodaa voi ladata helposti ja nopeasti, se on vielä oleellisempaa kuin range.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestä 35,79%:n ja 33,73%:n ero on 3%. Ei taida olla prosenttilaskut tuttuja?
Noitten lukujen ero on 6,1%.
Vihje: Prosentuaalista eroa ei lasketa pelkästään vähennyslaskulla!Nyt poika iskit kirveesi kiveen. Ei kannata väitellä asiasta jossa ei ole vahva.
Škodan toimintamatka oli 66,27% ilmoitetusta, heikoimman 64,21%. Skoda siis 3,2% parempi. (66,27/64,21).
Matemaattisesti lahjakkaaksi ei sinua ainakaan voi moittia.
Kannattaa jatkaa koulussa vielä jonkin aikaa.
YT. Länsiautoilija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt poika iskit kirveesi kiveen. Ei kannata väitellä asiasta jossa ei ole vahva.
Škodan toimintamatka oli 66,27% ilmoitetusta, heikoimman 64,21%. Skoda siis 3,2% parempi. (66,27/64,21).
Matemaattisesti lahjakkaaksi ei sinua ainakaan voi moittia.
Kannattaa jatkaa koulussa vielä jonkin aikaa.
YT. LänsiautoilijaTästä oli kyse: "Skoda oli massiiviset 3% parempi kuin huonoin! "
Jos sinusta 33,73 on 3% parempi kuin 35,79 niin mene takaisin yläasteelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä tarkennus:
Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,
Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.
Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi."Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä."
Melkoista vähättelyä! Jos 338km on rittävä päästäksesi perille, 323km:n suorituksella jäisit välille 15km:päähän tavoitteesta. Melkoinen patikkamatka talvipakkasessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä tarkennus:
Toyotan prosentuaalinen vähentyminen ilmoitetusta oli 35,79 % ja Skoada Enyaqin 33,73 %,
Eniaq ei siis ollut juurikaan parempin ilmoitetun ja todellisen toimintamatkan erossa.
Todellinen toimintamatka oli Toyotalla 323 kilometriä ja Enyaqilla 338 kilometriä.
Älkää enää ottako työnanatjilta Enyaqia työsuhdeautoksi.Aivan Enyaq ei ole auto ensinkään. Omaksi sitä ei kukaan uskalla ostaa. Toyota BZ4X on varteen otettava kun sähköautoa aikoo ostaa. Eipä Toyotan lisäksi oikein muita olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodaa voi ladata helposti ja nopeasti, se on vielä oleellisempaa kuin range.
Tuosta nopeasta latauksesta on vähän iloa, koska Skoda Enyaq on jatkuvasti korjaamolla. TOYOTA BZ4X on lähes ikuinen auto. Toyotat on viattomuudestaan kuuluisia, kestäviä ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä. Ominaisuuksissa Toyota on paljon edellä itäauto Skodaa.
- Anonyymi
Norjassa on kylmää ja tuulista säätä jatkuvasti ei mikään ihme jossei matka taitu!☃️☃️
- Anonyymi
Kuinkahan heikko se neliveto Toyota olisikaan ollut kun Toyota veti sen pois testistä?
- Anonyymi
Kotimaisissa pienimuotoisissa koeajoissa on jääty jopa 50%:iin WLTP:stä jos on vähänkään lämmityksen tarvetta. Latauksen surkeus on on todettu ongelma koska akun lämmitystä ei ole ja yksivaiheinen kotilatauskin on tavallisilla shuko-pistorasioilla naurettavan hidasta.
- Anonyymi
Samassa norjan talvitestissä testattiin viime vionna model y long range joka maksaa nyt 56 tuhatta varusteilla uutena. Model Y kulki talvella 451km. Siinä vähän esimerkkiä muille kun huomioitte hintaluokan. Tottakai yli 100 tonnin tesla menee 533km kuten model S tänä vuonna.
Tänä vuonna Y mallista ei ollutkaan mukana kuin takaveto joka nyt ei ole muutenkaan suomeen vaihtoehto…neliveto on pakollinen suomessa.- Anonyymi
Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.
Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.
Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.
Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.
Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkiaJos olet entinen skodisti niin auton lämpiämistä osaat arvostaa, Skodassa lämpenee vain kuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet entinen skodisti niin auton lämpiämistä osaat arvostaa, Skodassa lämpenee vain kuski.
Väärin taas kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Model Y on luokassaan ylivoimainen auto kuten testit osoittavat.
Hankin model y long rangen viime talvena ja ei ole tarvinnut pettyä, auto on aivan unelma kaikinpuolin. Pitkä toimintamatka ja nopea lataus. Ostin acceleration boostinkin 1800e lisäksi niin 0-100 menee 4,3sek.
Talvella ajo painavalla sähköautolla on yhtä juhlaa, ja model y lämpenee hetkessä kelissä kuin kelissä, kovallakin pakkasella voi ajella ihan hupparilla ilman takkia0-100, hihii! Olet vain lapsi ja ilman autoa.
- Anonyymi
Skoda teho 220 kW, Toyota 160 kW.
- Anonyymi
Ei noita lataustehoja kuitenkaan saavuteta kuin teoreettisesti. Muutenkin noista kahdesta tuolla itäskodalla on parasta välttää pikalatauksia. Tiedä vaikka akku ylikuumenisi hallitsemattomasti ja syttyisi tuleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noita lataustehoja kuitenkaan saavuteta kuin teoreettisesti. Muutenkin noista kahdesta tuolla itäskodalla on parasta välttää pikalatauksia. Tiedä vaikka akku ylikuumenisi hallitsemattomasti ja syttyisi tuleen.
Toyotan kohdalla ei saavuteta edes teoreettisesti. Pikalataukset on rajoitettu 2 kertaan vuorokaudessa ja virran vastaanottokyky pakkasessa on olematon puuttuvan akun lämmityksen takia.
- Anonyymi
Ostaa suoraan teslan ilman ikäviä välivaihe autoja kutwn tojo ja skoda.
- Anonyymi
Vai, että testit osoittavat. Niin, että mitä osoittavat.
Tesla jäi jumboksi TM:n suuressa talviautovertailussa – Maantieajon arvosana 4 on vertailun historiassakin harvinainen.
Vertailun tulokset voi tiivistää lyhyesti näin: kaksi erinomaista, pari hyvää ja yksi ongelma.
Tuo ongelma oli vertailun jumboksi jäänyt Tesla Model Y, jonka loppuarvosanaksi jäi heikko 7,3/7,0.
https://tekniikanmaailma.fi/tesla-jai-jumboksi-tmn-suuressa-talviautovertailussa-maantieajon-arvosana-4-on-vertailun-historiassakin-harvinainen/ - Anonyymi
Toki sähkö-Skoda on testin perusteella huono, mutta onneksi ei tällä kertaa huonoin.
- Anonyymi
Ei näissä taida uskaltaa käyttää lämmitystä talvella kun toimintamatka on muutenkin jo niin huono. Pitää kait sitten vaan pukeutua sään mukaan.
- Anonyymi
Karvalakki, puna-armeijan mantteli, balalaikkatanssisaappaat ja akryylitumput. Siinähän ne.
- Anonyymi
Ei ole Skodasta talviautoksi. Sen sanoo jo perimätieto ja vahvistaa uusimmat tiedot ja testit.
- Anonyymi
Ei osaa Skoda tehdä polttomoottoreita, jakoketjuja eikä vaihdelaatikoita jotka kestävät. Nyt siis osoittautuu ettei osaa tehdä sähköautojakaan.
- Anonyymi
Mitä suositumpi automerkki on Suomessa, sitä huonompi se on. Siinä aika hyvä nyrkkisääntö.
- Anonyymi
Pikkuakkuisella nelivetoisella Skodalla pääsi pidemmälle kuin etuvetoisella Toyotalla. Ei Toyota osaa mitään.
- Anonyymi
No ihan melkein mikä tahansa kötöstys menee Toyotaa pidemälle. Toyota kahlaa niin syvällä suossa tällä hetkellä. Mutta onpa tuo Skodakin sitten aika huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan melkein mikä tahansa kötöstys menee Toyotaa pidemälle. Toyota kahlaa niin syvällä suossa tällä hetkellä. Mutta onpa tuo Skodakin sitten aika huono.
3,2 % parempi kuin huonoin. Ei voi sanoa "aika huono", vaan "hyvin huono" verrattuna valtaosaa sähköautoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3,2 % parempi kuin huonoin. Ei voi sanoa "aika huono", vaan "hyvin huono" verrattuna valtaosaa sähköautoista.
Toyota oli kyllä huonoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota oli kyllä huonoin.
Skoda tutkimuksen virhemarginaalin huomioiden todennäköisesti yhtä huono kuin huonoin ellei jopa koko testin huonoin.
- Anonyymi
Mitä tekee sähköskoodalla jolla vaivoin pääsee vain 150-200 km?
Ei mitään.- Anonyymi
Enyaqin suosio loppui tähän. Hyvä niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enyaqin suosio loppui tähän. Hyvä niin.
Suosio vain lisääntyy. Lukutaitoiset ihmiset ymmärtävät testin sisällön.
- Anonyymi
Shkoda Enujazilla pääsee 149 km pakkas3lla.
- Anonyymi
Ei osaa Skoda tehdä polttomoottori- eikä sähköautoja.
- Anonyymi
Hyvinhän tuo on osannut tehdä testivoitoista päätellen.
- Anonyymi
Ikävää Skoda mutta olet maineesi hankkinut. Lupauksia vaan sataa.
- Anonyymi
Skoda ei pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379