Jäljet loppuu seinään...?

Anonyymi-ap

Etsin isoisoäitini vanhempia Nilsiästä 1800-luvulta. Vanhempien nimet löysin. Ja, toki virkatodistuksen voisin tilata mutta toistaiseksi olen yrittänyt itse etsiä. Mitään tietoa ei löydy näistä vanhemmista, paitsi kansaliskirjaston sanomalehtidigiarkistosta kun hain miehen nimellä uutisen että sen niminen puolisoineen epäillään häipyneen salaa amerikkaan. Mistä voisi jatkaa heidän etsintää? Tai löytää heidän vanhemmat ja asuinpaikat. Ja myös itse isoisoäidistäni enemmän , hänestäkään ei ole yhtään lehtijuttua, eikä miehestään, paitsi kuolinilmoitus lehdessä. oman ongelmansa tuo että nimet on sekä ruotsiksi että suomeksi, ja sit vielä taisivat käyttää toista niemään, ja joskus sekin on eri muodossa, esim. Lyydia on Lydia, tai Lyyti.

3

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käy etsimässä salaa Amerikasta.

• Anonyymi

Ei noissa mitään vaikeutta ole. Saattaa onnistua niinkin helposti, että haet Googlesta nimellä. Itse just kopioin parisataa nimeä netistä. Pane AINA muistiin, mistä minkäkin tiedon löysit, että sen mahdollinen virhe ei tule sinun syyksesi. Se netti kun on täynnä virheitä. Ja tarkista tiedot uskottavammilta tahoilta jos mahdollista!
      Jos uskallat panna palstalle etsittävän tiedot, niin jopa minäkin voisin sen verran jeesata. Ja jos paikkakunnallasi on vaikka kansalaisopistossa (onko niitäkään enää?) sukututkimuskursia, niin mene sinne heti syksyllä. Pääset jyvälle asiasta vähän nopeammin kuin itse opetellen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      379
      8371
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2740
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1032
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      883
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      866
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      853
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      762
    Aihe