Miten usein kannattaa kalkita pensaita ja perenoita ( niitä jotka pitää kalkista)?
KALKITUS
1
451
Vastaukset
- onnistuu
Jokaisella kasvilla on oma optimi-pH, jonka mukaan kalkin voi annostella. pH:n mittausta ei tarvitse teettää missään, vaan on olemassa sellaisia pH-liuskoja, joilla saa sen mitattua riittävän tarkasti. Multaa kuppiin kourallinen ja desi vettä päälle kunnon sekoitus ja anna laskeutua. Sitten kastat liuskan veteen ja tulkitset tuloksen. Jos on vaikka pykälän liian matala pH, niin se vaatii usein aika paljon kalkkia ainakin ekalla kerralla. Jos mittaat, niin tiedät mitä pitää tehdä. Itse olen saanut kalkita vuosittain ja lisäksi olen sinne kipannut tulisijoista kaiken tuhkan. Eikä ole pH noussut liian korkealle. Luulen kuitenkin, että jos tätä jatkaisin useamman vuoden, niin sitten alkaisi pH nousta liian korkealle.
Jos tiedät, missä olet ja mihin haluat, niin matka on paljon helpompi. Sen takia on parempi mitata pH kun heittää kalkkia arvioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882