Duster 4x4 diesel harkinnassa

Anonyymi-ap

Alkaa olla niin iäkäs nykyinen muunmerkkinen 4x4 joten uuden pakasta vedetyn taidan ostaa. Tutut vinkkailee saksantuonti bmw versioita vastaavalla hinnalla n26000€ mutta en nyt itse tunne että monivikaisia saksan preermiumia haluan oman talon omaan pihaan omaan talliin parkkeerata. Minulle kun bmw on nolostuttava merkki mutta dacia on rehellinen halpa liikkumaväline.
No se siitä aloituksesta. Mitä on todellinen kulutus tavallisessa rauhallisessa käytössä? Kun toisaalta tuo bensakone kiinnostaa mutta kumpi on käytössä joustavan väännökäs? Tärkeintä on koneen luonne että on kokoajan halukas vetämään sillä voimalla mitä mitä koneesta lähtee eikä ole ns kokoajan piiskattava ja kierrätettävä että on edes jotain vetoa. Nuorempana oli 454 chevy ja pidin kovasti sen vähistä hevosvoimista ja väännöstä kun se oli aina kokoajan veto heti käytössä vaikka oli olemattomat kierrokset. Bensaa kului sangoilla mitaten.
Nyt jo ajattelen kulutustakin mutta koneet on niin erilaisia ja enää se diesel ei ole automaattisesti mikään paljon pihimpi. Jään eläkkeelle jonkin ajan kuluttua ja taloudellisuus on tärkeä myös. Jotain 10-15 tkm väliin on ajo vuodessa.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliskohan vielä viisasta odottaa milloin se 1,3 turbokone tulee Dusteriin vakio moottoriksi että näkisi kuinka vääntävä se on . Uskoisin kylläkin että se 1,5 dieseli on väännöiltään elastisempi panos

    • Anonyymi

      Kannattaa vilkaista tuonne asiallisellle Dacia-foormumille, josta haluttu tieto voi löytyä jo valmiina tai vaikkapa kirjautua kommentoidakseen / kysyäkseen kokemuksia:

      - http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewforum.php?f=39

      ps. Juuri huomasin, että kommentit vaikuttavat loppuvan vuoteen 2021, onkohan tuo hyvä foorumi telakalla tai kokonaan lopetettu?

      • Anonyymi

        Ei ole mitää keskusteltavaa kun ei ole vikoja.


    • Anonyymi

      Älä sorru tusteriin. Toistan, osta aito Rellu.

      • Anonyymi

        Älä sorru tusteriin. Toistan, osta aito Rellu.......Eikö tuo joutavanpäiväinen höpötys sulta lopu,, koetappas löytää vastaava Renault ja vielä 4x4 jolla on nuo maasto ominaisuudet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sorru tusteriin. Toistan, osta aito Rellu.......Eikö tuo joutavanpäiväinen höpötys sulta lopu,, koetappas löytää vastaava Renault ja vielä 4x4 jolla on nuo maasto ominaisuudet

        Ihan niin kuin sinä missään maastossa sillä ajaisit. Markkinointi purrut ja syntynyt mielikuvat omasta maastossa ajamisesta kun oikeasti ajat korkeintaan soratietä mihin riittää mikä tahansa auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin kuin sinä missään maastossa sillä ajaisit. Markkinointi purrut ja syntynyt mielikuvat omasta maastossa ajamisesta kun oikeasti ajat korkeintaan soratietä mihin riittää mikä tahansa auto.

        Ihan niin kuin sinä missään maastossa sillä ajaisit........ Tee tuo kysymys tämän aiheen aloittajalle , olen melko varma että hän ei nelivetoista Dieseliä aio hankkia katumaasturiksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin kuin sinä missään maastossa sillä ajaisit........ Tee tuo kysymys tämän aiheen aloittajalle , olen melko varma että hän ei nelivetoista Dieseliä aio hankkia katumaasturiksi !

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee dusterista vielä saavansa jotain....kurkatkaapas pohjan alle kun on 3 vuotta vanha...ihan vihjeenä vain...toisissa on pelkkää ruostetta maalin paikalla ja ajettu jopa jo 32 000 kilometriä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee dusterista vielä saavansa jotain....kurkatkaapas pohjan alle kun on 3 vuotta vanha...ihan vihjeenä vain...toisissa on pelkkää ruostetta maalin paikalla ja ajettu jopa jo 32 000 kilometriä...

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee....Kuvitteletko todella selvänäkijää itsestäsi ,,,,,riitaahan sinä vain haastat !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee dusterista vielä saavansa jotain....kurkatkaapas pohjan alle kun on 3 vuotta vanha...ihan vihjeenä vain...toisissa on pelkkää ruostetta maalin paikalla ja ajettu jopa jo 32 000 kilometriä...

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee dusterista vielä saavansa jotain........Vielä se yksi helppoheikki jäi tälle palstalle, Sulla ruostuu persepuolelta alushousut ennen kuin Dusterin pohja ,,,ja kun tämän aiheen aloittaja vaikuttaa olevan aikamiehiä verrattuna sinuun(joka elää haavemaailmaa niin vetädykiltisti satuilemaan vaikka kuutamolla ohjelmaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aikoo, ja reppana luulee dusterista vielä saavansa jotain........Vielä se yksi helppoheikki jäi tälle palstalle, Sulla ruostuu persepuolelta alushousut ennen kuin Dusterin pohja ,,,ja kun tämän aiheen aloittaja vaikuttaa olevan aikamiehiä verrattuna sinuun(joka elää haavemaailmaa niin vetädykiltisti satuilemaan vaikka kuutamolla ohjelmaan

        Muuten vaan tällä tavalla hylkäävät dustereita tien varteen briteissä?
        https://bharathautos.com/wp-content/uploads/2014/12/renault-dacia-duster-rusters-corrosion-boonet.jpg


    • Anonyymi

      Ihan niin kuin sinä missään maastossa sillä ajaisit..... Minun kohdalla tuo vois olla totta mutta minulla on vain MCV ja Clio eikä mitään tarvettakaan nelivedolle. Mulla on aikaa kävellä huonot tiet

    • Anonyymi

      Lumisina talvina nelivedosta on hyötyä kaupungeissakin, sillä usein parkkipaikat voivat olla melko korkeankin auratun lumipenkereen takana, jonne perusautolla meneminen ja pois pääseminen on melko hankalaa.

      "Tätä nelivetoa suomalaisasiakkaat rakastavat – näistä syistä Dusterin hinta-laatusuhde on täysin ylivoimainen"

      - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/45aecca8-94f4-4247-8749-6c8fe72a34f6

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tusteri on kyllä hyvä. Kaikki tusterin hankkineet ovat viisaita. Toistan VIISAITA.

      • Anonyymi

        Tusteri on kyllä hyvä. Kaikki tusterin hankkineet ovat viisaita. .....Kerro mikä sinua riivaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tusteri on kyllä hyvä. Kaikki tusterin hankkineet ovat viisaita. .....Kerro mikä sinua riivaa ?

        Minua riivaa ihmisen epätäydellisyys. Toistan vain täydellinen ihminen valitsee tursterin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe