Suomen kieliopillinen tutkimuslaitos julkaisi raportin jossa oli tutkittu sosiaalisen median, esimerkkinä Suomi 24 palstan kirjoituksia ja siinä todettiin että 99.8% prosenttia kirjoittajista oli verbaalisesti ja kirjoitustaidollisesti heikko lahjaisia.Tutkimus otti myös kantaa siihen miksi heikkolahjaisuudesta huolimatta nämä ihmiset kirjoittavat ko. palstalla ja loppupäätelmä oli että kirjoittajat ovat sosiaalisissa kanssakäymisissä ja verbaalisesti hyvin rajoittuneita joten kirjoittelu on heidän pakokeinonsa ahdistuksesta ja toimettomuudesta.
Tutkimus tulos
44
123
Vastaukset
- Anonyymi
Tottahan tuo taitaa olla, Suomussalmen palstalla ei ole kuin yksi järkevä kirjoittaja, Lumperi A.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Kiitos! Ja ossaava kirjottaja. Kaekki on ymmärtänneet mitä kirjotan.
Se olikin testi että huomaako kukaan muu kuin Lumperi ja kävi juuri nii kuin arvelin, ei huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olikin testi että huomaako kukaan muu kuin Lumperi ja kävi juuri nii kuin arvelin, ei huomannut.
Tuota tutkimustulosta.
- Anonyymi
Viestiketjun aloittaja tekaisi itse jutun. Ei mitää tutkimuksia ole koko asiasta. Propagandaa koko kirjoitus.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Niin tämäkin keskustelun aloittaja on sama kastia kun lumperiA. Sitten keskustelevat keskenään viestiketjussa. Milloin mitäkin yleensäkin menee mahdottomuuksiin (alapääjuttuihin) pitäs keskustelu olla järkevää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketjun aloittaja tekaisi itse jutun. Ei mitää tutkimuksia ole koko asiasta. Propagandaa koko kirjoitus.
Eipä oo mulla tapana lasketella luikuria, tutkimus on 100% faktaa.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Kirjotan vai kirjoitan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjotan vai kirjoitan?
Tee niinkuin haluat.
Tutkimustulos on yhyssana.
- Anonyymi
Näen, on.....
- Anonyymi
Ei ole näen...
- Anonyymi
Eihän tänne kirjoittele ihmiset joilla on elämä mallillaan.Täällä pahoinvoivat immeiset vittuilevat ja panettelevat ketä milloinkin.
- Anonyymi
"Suomen kieliopillinen tutkimuslaitos julkaisi raportin, jossa oli tutkittu sosiaalisen median, esimerkkinä Suomi24 -palstan kirjoituksia ja siinä todettiin, että 99.8% kirjoittajista oli verbaalisesti ja kirjoitustaidollisesti heikkolahjaisia. Tutkimus otti myös kantaa siihen, miksi heikkolahjaisuudesta huolimatta nämä ihmiset kirjoittavat ko. palstalla ja loppupäätelmä oli, että kirjoittajat ovat sosiaalisissa kanssakäymisissä ja verbaalisesti hyvin rajoittuneita, joten kirjoittelu on heidän pakokeinonsa ahdistuksesta ja toimettomuudesta."
Ole hyvä, kirjoitusvirheet ja välimerkkien puuttumiset korjattu. Jos toisia haluaa kritisoida, niin kannattaa varmistaa, ettei tule itsellä tehtyä niitä virheitä.
Ja tosiaan. Otsikko pitäisi olla "tutkimustulos". Sekin on yhdyssana.- Anonyymi
HaahhaaAhaaaaaaa.....menitpä halpaan.
- Anonyymi
Miten niin kritisoida, en pidä itseäni muita parempina jotka palstalle kirjoittavat, kirjoitin vain omalla vajavaisella kirjoitus taidollani mitä luin, kiitos vaivan näöstäsi mutta luulen ettei kirjoitusvirheeni häivyttänyt itse asiaa vaan lukijat ymmärsivät sen.
- Anonyymi
Siinä yksi vittuilija, tukehdu omaan erinomaisuuteesi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kritisoida, en pidä itseäni muita parempina jotka palstalle kirjoittavat, kirjoitin vain omalla vajavaisella kirjoitus taidollani mitä luin, kiitos vaivan näöstäsi mutta luulen ettei kirjoitusvirheeni häivyttänyt itse asiaa vaan lukijat ymmärsivät sen.
Hyvästi ymmärrettiin.
/ymmärtäjä😁 - Anonyymi
Siinäpä olikin oiva esimerkki oikeinkirjoituksesta! Ja tosiaan, otsikko pitäisi olla tutkimustulos, se on yhdyssana, ole hyvä.
- Anonyymi
Helluntailaisuudesta esiintyy yksi joka on melko samaa mieltä. Tosin saattaa olla olla ettei sillä ole lahjoja muutenkaan kuin herjaamiseen. Tekijänoikeuksia ei kannata ihan yliolkaisesti sivuuttaa noin vain.
- Anonyymi
Helluntalaiset pitää polkasta suohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntalaiset pitää polkasta suohon.
Mikä sinua estää tekemästä sitä, neitimäisyyskö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua estää tekemästä sitä, neitimäisyyskö?
Se on sanonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sanonta.
Empä oo yhtään sanontaa helluntailaisista kullut.
- Anonyymi
Onneksi kaikki voivat ilmaista mielipiteensä kirjoitustaidosta huolimata, jottei kaikki kirjoitukset jää valtaapitäjäin aivopesuksi. Sitähän tulee mediassa tuutin täydeltä.
- Anonyymi
Hyvä että sinäkin voit ilmaista mielipiteesi kirjoitustaidostasi huolimatta. Valtaapitäjäin. Miten meni niinku omasta mielestäsi? 😭😭😭
- Anonyymi
Arman tulee kesällä kuvaamaan yhden sarjansa jakson Suomussalmella, jakson otsikko on miksi Suomussalmella on väkilukuun suhteutettuna eniten tourette syndroomapotilaita Suomessa.
- Anonyymi
Joutuu tekemään useamman jakson täällä, on niin paljon nuita syndrooman uhreja.
- Anonyymi
Sitä touretteako nuo,nykimiset ja kiroilut ovatkin mitä,täällä lähes jokaisella kyläläisellä näkee, minä luulin että ylpeyttään nakkelevat niskojaan ja ilkeyttään noituvat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875