(en huomannut että uutista olisi täällä ollut
https://yle.fi/a/74-20015803
"Pohjoisten alueiden hiilinielut on laskettu liian pieniksi ja päästöt liian suuriksi – laskentamenetelmässä on ollut merkittävä virhe"
Jos ei noita osata laskea, niin mitäs sitten...
YLE paljastaa: hiilinielulaskelmat päin mäntyä
49
647
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei tällä palstalla, niin ainakin muualla asiasta on ollut pudetta. Jos uutinen pitää paikkaansa, niin hyvä juttu.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17734714V
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kyllä voi veikata, että suurin osa laskelmista on pielessä. Tuntemattomia muuttujiakin on ja tunnettujen muuttujien käyttäytymistä ei vielä tunneta.
Ennusteet yhtä hyviä kuin sillä tikkaa heittävällä apinalla. Tai olisiko huonompiakin...- Anonyymi
Vaikea ratkaistava on useasta muuttujasta riippuva yhtälö, jos siitä on muutama lähtöarvo, mutta ei muuta.
Jokseenkin mahdotonta on sovittaa mitään funktioa varmasti jos funktio on tuntematon, eikä tekijöitä tunneta jotka siihen osallistuvat tai niiden esiintymät on satunnaisia.
Ennustaminen on vaikeaa.
Helpompaa tämä on kun kaikki data on käytettävissä.
Ratkaisuja on moniakin jo.
Oikeastaan tieteen luonteeseen ei muutenkaan kuulu ennustaminen , ehkä tällöin pitäisi käyttää todennäköisyyksiä, jos epävarmuus on mahdollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea ratkaistava on useasta muuttujasta riippuva yhtälö, jos siitä on muutama lähtöarvo, mutta ei muuta.
Jokseenkin mahdotonta on sovittaa mitään funktioa varmasti jos funktio on tuntematon, eikä tekijöitä tunneta jotka siihen osallistuvat tai niiden esiintymät on satunnaisia.
Ennustaminen on vaikeaa.
Helpompaa tämä on kun kaikki data on käytettävissä.
Ratkaisuja on moniakin jo.
Oikeastaan tieteen luonteeseen ei muutenkaan kuulu ennustaminen , ehkä tällöin pitäisi käyttää todennäköisyyksiä, jos epävarmuus on mahdollinen.Tieteen luonteeseen kuuluu juurikin ennustaminen. Parhaat teoriat ovat ennustaneet asioita, joista ei teorian ilmestyessä ole ollut mahdollista saada empiiristä havaintoa. Parhaana esimerkkinä ehkä Einsteinin yleinen suhteellisuusteoria, joka on ennustanut oikein lukuisia ilmiöitä, joita ei Einsteinin aikana kyetty vielä havaitsemaan.
Sen sijaan pelkät empiiriset havainnot ovat yhtä vähän tieteellinen teoria, kuin kasa kiviä on kivitalo. (K. Enqvist) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteen luonteeseen kuuluu juurikin ennustaminen. Parhaat teoriat ovat ennustaneet asioita, joista ei teorian ilmestyessä ole ollut mahdollista saada empiiristä havaintoa. Parhaana esimerkkinä ehkä Einsteinin yleinen suhteellisuusteoria, joka on ennustanut oikein lukuisia ilmiöitä, joita ei Einsteinin aikana kyetty vielä havaitsemaan.
Sen sijaan pelkät empiiriset havainnot ovat yhtä vähän tieteellinen teoria, kuin kasa kiviä on kivitalo. (K. Enqvist)Älä hölötä. Ennustelu ja arvailu kuuluvat vihervasemmistolaisten ideologiaan
- Anonyymi
Näissä laskenta perustuu enempi politiikkaan ja ideologiaan kuin matematiikkaan.
- Anonyymi
Se joka ne virheet paljasti oli kylläkin ilmatieteen laitoksella väitöstutkimusta tekevä tutkija eikä YLE. Minä ihmettelin, että YLE yleensä julkaisi sen jutun. YLE kun on ollut tuossa asiassa täysin yksipuolinen jo ainakin 5 vuotta.
No LUKE:n vastaisku tuli muutaman päivän päästä. Sieltä väitettiin, että virhettä onkin päinvastaiseen suuntaan. Se ilmatieteen laitoksen tutkijahan kumosi nimenomaan vihreän liikkeen linnakkeen LUKE:n käyttämän laskentamallin.
Minä olen jo vuosia pitänyt LUKE:a vihreän liikkeen ideologisena ja pahasti asenteellisena linnakkeena. Ei ne ymmärrä edes omia tutkimustuloksiaan oikein. Muutama kuukausi sitten julkaistiin tutkimus metsänkasvusta.
No onneksi siinä YLE:n jutussa oli faktatieto pylväikkönä siitä, kuinka paljon minkäkin ikäinen metsä sitoo hiiltä hehtaarilla. Minä huomasin heti, että johtopäätökset siitä oli täysin pielessä.
Ne oli pelkkää valheellista vihreiden ilmastopropagandaa. LUKE on koko ajan tehnyt tutkimusta nimenomaan pönkittämään sitä ilmastonmuutoshysteriaa.
Minä olen menettänyt luottamukseni täysin siihen lafkaan juuri tuon asenteellisuuden takia. Ei tieteessä ikinä kuulu toimia niin. Tieteessä kuuluu toimia sillä tavalla, kun toimi se ilmatieteen laitoksen tutkija.
Tieteen itse kuuluu paljasta tieteen virheet. Vaikea niitä on muiden paljastaa. Tiede on kuitenkin ollut tuossa suhteessa aina jonkinverran epärehellinen. Aluksi tahtoo aina tulla oppiriita, kun joku paljastaa jonkun virheen.
Ilmeisesti ilmatieteen laitoksellakin on herännyt epäilys, että luonnontutkijat kusettaa meitä. Sen takia sitten haluttiin tutkia tuotakin osa-aluetta itse, ja tulos oli minun odotukseni mukainen.
Suomi ja Ruotsihan ovat EU:n metsäisimpiä maita. Miksi ihmeessä nimenomaan täällä olisi mukamas pula hiilinieluista. Aivan arkijärjellä ajatellen sellainen väitä täytyi olla törkeää valhetta tai tutkijoiden epäpätevyyttä.
Suhteessa väestömäärään Suomessa on pakostakin hiilinielut, jotka on aivan hirvittävän paljon suuremmat, kuin missään muussa EU maassa. Miksi meitä huijataan jatkuvasti Helsingistä.
Suomen pinta-ala on 338 472 km2, josta metsää on 253 854 km2 ja vesistöjä 34 524 km2. Metsää siis on 25 385 400 hehtaaria. Jokaista Suomalaista kohti metsää on siis 4,61 hehtaaria. Se on alue, jonka toinen sivu on 100 m ja toinen sivu 461 m.
Lisäksi Suomessa on sisävesiä 0,63 hehtaaria per lärvi, ja ahmii sitä hiilidioksidia elämä sielläkin. Ei Suomessa todellakaan ole pulaa hiilinieluista. Kyllä se pula on muissa EU maissa. No tietenkin myös suot ja pellot ahmii hiilidioksidia.
Tutkimus on ollut aivan hirvittävän yksipuolista ja asenteellista. Pellotkin mukamas ainoastaan tuottaa hiilidioksidia, mutta niissä kasvava ruoka mukamas ei ahmi sitä hiilidioksidia.
No palaahan se hiili toki kotieläinten ja ihmisten kautta luonnon kiertokulkuun, mutta siellä luonnon kiertokulussahan sen kuuluukin olla kasvattamassa metsiä ja ruokaan eläimille ja ihmisille.
Fossiilisten polttaminenkin on vain hiilen palauttamista luonnon kiertokulkuun, josta se on ollut pois satoja miljoonia vuosia. Miksi tätä todellisuutta ei hyväksytä. Ei tästäkään asiasta tiedetty yhtään mitään vielä 1800 luvulla.
Toinen puoli todellisuudesta kielletää sen takia, että ihmiset pelkäävät aivan aiheettomasti tulevaisuutta. Aiheeton tulevaisuudenpelko on aina kuulunut ihmispopulaation ominaisuuksiin.
Se on siis inhimillinen ominaisuus, joka joissakin on paljon muita vahvempana jopa aina hysteriaan asti. Ei pitäisi antaa pelkureille valtaa. Yleensä pelkurit syöttää valheita.- Anonyymi
"Fossiilisten polttaminenkin on vain hiilen palauttamista luonnon kiertokulkuun, josta se on ollut pois satoja miljoonia vuosia. Miksi tätä todellisuutta ei hyväksytä."
Satoja miljoonia vuosia sitten maapallolla ei valetanut kahdeksan miljardin Homo sapiens populaatiota ja mannerlaatatkin olivat pikkuisen eri mallissa. Argumentissasi ei ole järjen häivää.
Todellisuus on se, että jos ilmaston lämpenemistä ei hillitä, maapallo ei kykene mitenkään elärttämään nykyisen kaltaista populaatiota. Päiväntasaajan tienoilla parinkin asteen lämpeneminen muuttaa isoja alueita ihmisille elinkelvottomiksi.
Ps. Ilmastotutkimus on hyvin monialainen tieteenala, joka pohjautuu varmasti uusimpaan tietoon. Mitä ihmeen tekemistä 1800 luvulla on asian kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Fossiilisten polttaminenkin on vain hiilen palauttamista luonnon kiertokulkuun, josta se on ollut pois satoja miljoonia vuosia. Miksi tätä todellisuutta ei hyväksytä."
Satoja miljoonia vuosia sitten maapallolla ei valetanut kahdeksan miljardin Homo sapiens populaatiota ja mannerlaatatkin olivat pikkuisen eri mallissa. Argumentissasi ei ole järjen häivää.
Todellisuus on se, että jos ilmaston lämpenemistä ei hillitä, maapallo ei kykene mitenkään elärttämään nykyisen kaltaista populaatiota. Päiväntasaajan tienoilla parinkin asteen lämpeneminen muuttaa isoja alueita ihmisille elinkelvottomiksi.
Ps. Ilmastotutkimus on hyvin monialainen tieteenala, joka pohjautuu varmasti uusimpaan tietoon. Mitä ihmeen tekemistä 1800 luvulla on asian kanssa?Turhaa ja järjetöntä hysterian lietsomista, "ilmastomuutos" on vain vihervasemmiston agenda, niin että, herätys pahvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa ja järjetöntä hysterian lietsomista, "ilmastomuutos" on vain vihervasemmiston agenda, niin että, herätys pahvi.
Ilmastonmuutos on kiistämätön tieteellinen tosiasia. USA:n öljy ja kivihiiliteollisuuskin on kääntänyt kelkkansa viimeistään jo 2007, vaikka siihen asti yrittivät selittää, ettei ilmasonmuutosta ole todistettu tai ettei se ainakaan ole haitallinen.
Kaikki eduskuntapuolueet persuja lukuunottamatta ovat sitoutuneet täysimääräisesti Suomen ilmastopolitiikkaan. Edustavatko ne kaikki (kokoomuskin?) vihervasemmiston agendaa. Kommenttisi on lapsellinen.
Ilmasto muuttuu ihmisten toiminnan takia erittäin nopeasti. Ilmastotoimiin pitää satsata heti ja satsata paljon. - Anonyymi
"Se ilmatieteen laitoksen tutkijahan kumosi nimenomaan vihreän liikkeen linnakkeen LUKE:n käyttämän laskentamallin."
Jäikö uutisesta jotain ymmärtämättä?
"Vekuri korostaa, että virhe ei koske Suomen nykyistä hiilitaseinventaariota. Virheellisiä tuloksia on käytetty perustutkimuksessa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. Ilmastotutkimus on hyvin monialainen tieteenala, joka pohjautuu varmasti uusimpaan tietoon. Mitä ihmeen tekemistä 1800 luvulla on asian kanssa?Ai tuolla tietämättömyyden tasolla on siis edelleen lainailija-alarmistin tietotaso. Kaikesta valistamisesta huolimatta et edellenkään tiedä, millä vuosisadalla keksittiin kasvihuoneoppi, johon ilmastoennusteet perustuu.
Helppo tuollaista on viedä kuin pässiä narussa harhapoluille. No eipä silti, minä saatan olla palstalla ainoa, joka tietää, että kasvihuoneoppi keksittiin 1850 luvulla Englannissa. Ei ole siis kysymys mistää uudesta tieteestä, niinkuin sinä kuvittelet.
Tuo monialaisuuskin on pelkästään sinun harhakuvitelmasi. Ei ilmastotieteestä tee monialaista pelkästään se, että siellä käytetään nykyään tietokoneita. Kyllä se ilmastonmallinnus siitä huolimatta toimii niillä 1850 luvulla keksityillä harhaopeilla.
Minä olen ollut tietoinen niistä 1950 luvun opeista jo melkein 60 vuotta, ja sinä et tiedä niitä vieläkäkään. Ne löytyy aivan alkuperäisessä muodossaan Wkipediasta, kun kirjoittaa hauksi kasvihuonekaasut.
Sinä täysin asiantuntematon voit tietysti kuvitella, että ne 1850 luvun väittämät on pätevää tiedettä. Kyllä jo siellä heinäpellolla helteessä häärätessä tuli pieni epäilys, että onkohan niillä väittämillä yhtään mitään tekemistä tieteen kanssa.
Kaupunkilaispojilta kun vastaava käytännön kokemus puuttuu, niin niille voi syöttää vaikka mitä pajunköyttä totuutena. Minä taas en niihin 1850 luvun oppeihin koskaan hirttänyt itseäni, vaikka ne olivat minulla tiedossa jo silloin 1960 luvulla.
Kun sitten pääsin kaupunkiin töihin Tampellaan, alkoi karttua sitä lämpöopillista tietoa ja kokemusta. No ei sitäkään kartu tyypilliselle kaupunkilaispojalle. Metallihommissahan on vain alle 100 000 ihmistä Suomessa.
Suurin osa on siis peruskouluissa ja lukioissa opetettavan tiedon varassa, ja vailla käytännön kokemusta. Helposti harhaanjohdettavia siis edelleen. Kouluissa kun fyiikan oppimäärä on melkoisen pieni. Ei siellä ymmärrä, kuinka hirvittävän paljon jää oppimatta.
Minä en silloin 1960 luvulla muodostanut mitään ennakkoluuloa tai ennakkoasennetta omasta erinomaisesta osaamisesta, vaikka minä saatoin olla siinä ympäristössä jopa ainoa, joka tunsi sen kasvihuoneopin. Oli puhdas sattuma, että sain sen tietää.
Kun se tieto ei ollut minulle niin elintärkeä kuin joillekkin on nykyään ilmastonmuutosoppi. minä olin edellee avoin kaikelle tiedolle ja kokemukselle. Jos jollekkin ihmiselle tulee jostakin asiasta hirvittävän tärkeä, hän lakkaa oppimasta.
Tärkeilystä tulee aina oppimisen este. Katoaa taju siitä, että voikin olla väärässä. Alkaa torjua tietoa ja kokemuksia, jotka ovat sitä omaa "osaamista" vastaan. Siitä "osaamisesta" tuleekin uskonnon kaltainen myytti, jota on hirveän ehdoton tarve puolustaa.
Se, että tapahtuu ihmisessä tuollainen kehitys, on tyypillisempää korkeasti koulutetuilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka ovat koulutuksesta nippa nappa selvinneet läpi.
Älyköt taas yleensä tajua aika pian, kuinka valtava on se tiedon valtameri, joka on edelleen oppimatta. Sehän on nimittäin niin rannaton, että ei sitä suuruutta ymmärrä vielä peruskoululainen tai lukiolainen ollenkaan.
Ps. Sinä esitä koko ajan sellaisia väitteitä, joita et millään tavalla perustele, koska sinullä ei ole perusteluita. Tuokin että ilmastotiede on monialainen on pelkästään sinun mielipiteesi jolle ei ole mitään katetta. Minua ei ole koskaan kaadettu mielipiteillä.
Ilmastotiede ei ole monialainen, mutta niinkuin olen kertoinut, minä itse olen monialainen. Lääketiede onn ylivoimaisesti kaikista monialaisin tiede. Se hyödyntää erittäin monen alan tutkimustuloksia, mutta ethän sinä siitä tiedä mitään.
Eihän sinulle ole mennyt millään jakeluun sekään, että kaasujen fysiikka tunnetaan
nimenomaan hoitoalalla ja metallipuolella. Siellä se on pakko tuntea, koska siellä niitä kaasuja käytetään. Ei ilmastotiede koskaan ole käyttänyt kaasuja.
Täällä sekopäät alarmistit pitää koko ajan tietämättömimpinä juuri niitä, jotka tietää kaikista eniten. Mistä johtuu mokoma käänteinen kuvitelma. Minähän sain tietoa kaasujen fysiikasta jo vuonna 1977.
Sitä tietoa ei ole ilmastotiede hyväksynyt vieläkään. Kuitenki sen tiedon mukaan toimitaan sairaaloissa ja metalliteollisuudessa aina. Joko sinä et ymmärrä suomenkieltä, tai sitten sinä et lue minun kommenttejani ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tuolla tietämättömyyden tasolla on siis edelleen lainailija-alarmistin tietotaso. Kaikesta valistamisesta huolimatta et edellenkään tiedä, millä vuosisadalla keksittiin kasvihuoneoppi, johon ilmastoennusteet perustuu.
Helppo tuollaista on viedä kuin pässiä narussa harhapoluille. No eipä silti, minä saatan olla palstalla ainoa, joka tietää, että kasvihuoneoppi keksittiin 1850 luvulla Englannissa. Ei ole siis kysymys mistää uudesta tieteestä, niinkuin sinä kuvittelet.
Tuo monialaisuuskin on pelkästään sinun harhakuvitelmasi. Ei ilmastotieteestä tee monialaista pelkästään se, että siellä käytetään nykyään tietokoneita. Kyllä se ilmastonmallinnus siitä huolimatta toimii niillä 1850 luvulla keksityillä harhaopeilla.
Minä olen ollut tietoinen niistä 1950 luvun opeista jo melkein 60 vuotta, ja sinä et tiedä niitä vieläkäkään. Ne löytyy aivan alkuperäisessä muodossaan Wkipediasta, kun kirjoittaa hauksi kasvihuonekaasut.
Sinä täysin asiantuntematon voit tietysti kuvitella, että ne 1850 luvun väittämät on pätevää tiedettä. Kyllä jo siellä heinäpellolla helteessä häärätessä tuli pieni epäilys, että onkohan niillä väittämillä yhtään mitään tekemistä tieteen kanssa.
Kaupunkilaispojilta kun vastaava käytännön kokemus puuttuu, niin niille voi syöttää vaikka mitä pajunköyttä totuutena. Minä taas en niihin 1850 luvun oppeihin koskaan hirttänyt itseäni, vaikka ne olivat minulla tiedossa jo silloin 1960 luvulla.
Kun sitten pääsin kaupunkiin töihin Tampellaan, alkoi karttua sitä lämpöopillista tietoa ja kokemusta. No ei sitäkään kartu tyypilliselle kaupunkilaispojalle. Metallihommissahan on vain alle 100 000 ihmistä Suomessa.
Suurin osa on siis peruskouluissa ja lukioissa opetettavan tiedon varassa, ja vailla käytännön kokemusta. Helposti harhaanjohdettavia siis edelleen. Kouluissa kun fyiikan oppimäärä on melkoisen pieni. Ei siellä ymmärrä, kuinka hirvittävän paljon jää oppimatta.
Minä en silloin 1960 luvulla muodostanut mitään ennakkoluuloa tai ennakkoasennetta omasta erinomaisesta osaamisesta, vaikka minä saatoin olla siinä ympäristössä jopa ainoa, joka tunsi sen kasvihuoneopin. Oli puhdas sattuma, että sain sen tietää.
Kun se tieto ei ollut minulle niin elintärkeä kuin joillekkin on nykyään ilmastonmuutosoppi. minä olin edellee avoin kaikelle tiedolle ja kokemukselle. Jos jollekkin ihmiselle tulee jostakin asiasta hirvittävän tärkeä, hän lakkaa oppimasta.
Tärkeilystä tulee aina oppimisen este. Katoaa taju siitä, että voikin olla väärässä. Alkaa torjua tietoa ja kokemuksia, jotka ovat sitä omaa "osaamista" vastaan. Siitä "osaamisesta" tuleekin uskonnon kaltainen myytti, jota on hirveän ehdoton tarve puolustaa.
Se, että tapahtuu ihmisessä tuollainen kehitys, on tyypillisempää korkeasti koulutetuilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka ovat koulutuksesta nippa nappa selvinneet läpi.
Älyköt taas yleensä tajua aika pian, kuinka valtava on se tiedon valtameri, joka on edelleen oppimatta. Sehän on nimittäin niin rannaton, että ei sitä suuruutta ymmärrä vielä peruskoululainen tai lukiolainen ollenkaan.
Ps. Sinä esitä koko ajan sellaisia väitteitä, joita et millään tavalla perustele, koska sinullä ei ole perusteluita. Tuokin että ilmastotiede on monialainen on pelkästään sinun mielipiteesi jolle ei ole mitään katetta. Minua ei ole koskaan kaadettu mielipiteillä.
Ilmastotiede ei ole monialainen, mutta niinkuin olen kertoinut, minä itse olen monialainen. Lääketiede onn ylivoimaisesti kaikista monialaisin tiede. Se hyödyntää erittäin monen alan tutkimustuloksia, mutta ethän sinä siitä tiedä mitään.
Eihän sinulle ole mennyt millään jakeluun sekään, että kaasujen fysiikka tunnetaan
nimenomaan hoitoalalla ja metallipuolella. Siellä se on pakko tuntea, koska siellä niitä kaasuja käytetään. Ei ilmastotiede koskaan ole käyttänyt kaasuja.
Täällä sekopäät alarmistit pitää koko ajan tietämättömimpinä juuri niitä, jotka tietää kaikista eniten. Mistä johtuu mokoma käänteinen kuvitelma. Minähän sain tietoa kaasujen fysiikasta jo vuonna 1977.
Sitä tietoa ei ole ilmastotiede hyväksynyt vieläkään. Kuitenki sen tiedon mukaan toimitaan sairaaloissa ja metalliteollisuudessa aina. Joko sinä et ymmärrä suomenkieltä, tai sitten sinä et lue minun kommenttejani ollenkaan."Ei ilmastotieteestä tee monialaista pelkästään se, että siellä käytetään nykyään tietokoneita. "
Ei tietenkään.
Se kuitenkin tekee, että ilmastontutkimus perustuu meteorologian ja ilmakehäfysiikan (uusimman tiedon) lisäksi mm. monipuoliseen merentutkimukseen, jäätikkötutkimukseen, aerosolitutkimukseen (Kulmala maailman lainatuin ilmastotutkija), satelliittimittauksiin, Auringon säteilymittauksiin, stratosfäärin mittauksiin, ekologisiin muutoksiin, ...
Lista on pitkä ja kattava.
On silkkaa typeryyttä väittää, että kymmenettuhannet tohtoritason tutkijat olisivat jämähtäneet 1800 luvun oppeihin käyttämättä uusiinta saatavissa olevaa tietoa. Jos sinun pitää noin räikeästi valehdella itsellesi, niin heikot on vaarilla eväät.
Paljonko satelliitteja oli 1800 luvulla? Nykyään satelliittimittaukset ovat olennaisen tärkeä osa ilmastotiedettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tuolla tietämättömyyden tasolla on siis edelleen lainailija-alarmistin tietotaso. Kaikesta valistamisesta huolimatta et edellenkään tiedä, millä vuosisadalla keksittiin kasvihuoneoppi, johon ilmastoennusteet perustuu.
Sitä tietoa ei ole ilmastotiede hyväksynyt vieläkään. Kuitenki sen tiedon mukaan toimitaan sairaaloissa ja metalliteollisuudessa aina. Joko sinä et ymmärrä suomenkieltä, tai sitten sinä et lue minun kommenttejani ollenkaan.Sait kaikki tiedot kaasujen fysiikasta 1977 viidessä - kymmenessä sekunnissa, etkä silti ymmärrä mikä tekee kasvihuonekaausta kasvihuonekaasun. Ymmärrätkö itsekään, miten naurettava väitteesi on.
Jos sait kaikki tiedot kaasuista, osaat varmaan kertoa argonin moolitilavuuden ja kolmiopisteen. Valenssielektronien määrän osaat tietenkin kertoa lunttaamatta wikist¨ä, koska kyseessä on jalokaasu.
Et sinä tiedä kaasujen ominaisuuksista hevonkukkua.
Mitä perusteluihin tulee, niin olen perustellut väitteeni lehtiartikkeleilla, yliopiston ja teknisen korkeakoulun opintomateriaalilla, wikin lainauksilla, suorilla lainauksilla mm kaasuteollisuuden esitteestä ja lääketieteen ammattijulkaisusta. Mikään ei uppoa visakalloosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä tietoa ei ole ilmastotiede hyväksynyt vieläkään. Kuitenki sen tiedon mukaan toimitaan sairaaloissa ja metalliteollisuudessa aina. Joko sinä et ymmärrä suomenkieltä, tai sitten sinä et lue minun kommenttejani ollenkaan." kaasujen fysiikka tunnetaan nimenomaan hoitoalalla..."
Duodecim:
"Maahan osuessaan energia muuttuu suurelta osin lämmöksi, ja se siirtyy takaisin avaruuteen lämpö- eli infrapunasäteilynä. Tämän läpitunkevuus on selvästi heikompi kuin valon, ja energia palautuu ilmakehän alaosaan ns. kasvihuonekaasujen eli vesihöyryn, hiilidioksidin, metaanin ja typpioksiduulin eli ilokaasun vaikutuksesta"
(Professori Jouko Tuomisto)
Hoitoalalla tunnetaan kasvihuonekaasujen vaikutus ilmastoon aivan hyvin, vaikka lääkintävahtimestarn koulutuksella se ei ole selvinnytkään.
Ja niin tunnetaan kaasuteollisuudessa ja metallialallakin, vaikka joku entinen koneistaja ei sitä tietäisikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se ilmatieteen laitoksen tutkijahan kumosi nimenomaan vihreän liikkeen linnakkeen LUKE:n käyttämän laskentamallin."
Jäikö uutisesta jotain ymmärtämättä?
"Vekuri korostaa, että virhe ei koske Suomen nykyistä hiilitaseinventaariota. Virheellisiä tuloksia on käytetty perustutkimuksessa."Sinä ymmärrät tietysti omalla tavallasi, koska sinä uskot siihen ilmastopelotteluun. Tuo alempi lainauksesi ei ollut suora lainaus tutkijalta, vaan enemmänkin toimittajan näkemys asiasta.
Todennäköisesti sitä uutta laskentamallia ei ollut vielä edes sovellettu tuohon hiilitaseinventaarioon. Se tutkimushan näytti vielä olevan aikalailla kesken. Jäämme siis odottamaan.
Sillä Suomen hiilitaseella nyt ei ole tässä maailmassa yhtään mitään käytännön merkittystä, oli se mitä tahansa. Suomi on niin harvaanasuttu maa ja väestö pieni. Minä tuossa taas pikkusen laskeskelin noita suhteellisia lukuja.
Yhtä suomalaista kohti on Suomessa maata 6,154 hehtaaria. Yhtä saksalaista kohti on Saksassa maata 0,496 ha. Suomessa on siis tilaa niille hiilinieluille paljon enemmän. Suomessa on pinta-alaa per lärvi 12,4 kertaa niin paljon kuin Saksassa.
Belgiassa taas, josta meitä määräillään ja pakotetaan, on pintala per lärvi vain 0,292 ha. Suomessa on siis tilaa per lärvi 21 kertaa niin paljon kuin Belgiassa. Se vihreiden politiikka on äärimmäisen harhaista, kun mitään ei ikinä lasketa.
Ei Suomesta saa antaa piiruakaan periksi EU:n vaatimuksille. On täysin väärin vaatia, että nimenomaan Suomesta pitäisi tulla joku hiilinielu reservaatti. Suomihan käytännössä on ollut sitä koko ajan ja aina vaan vihreät terroristit kiristää lisää.
Ruotsissa pinta-ala per lärvi on 4,4 ha, ja sinnekkin ajetaan sitä hiilinielureservaattia. Siellä nyt oltiin senverra viisaampia kuin Suomessa, että turve määriteltiin uusiutuvaksi luonnonvaraksi. Suomessa tuo ilmastopolitiikka on ollut kaikista kaistapäisintä.
Laskemattakin sen nyt on ymmärtänyt täällä kehä kolmosen ulkopuolella, että ei Suomi tuottaisi mitään ilmasto-ongelmaa, vaikka ennusteet olisivat tottakin.
On paha juttu, että pahiten sekaisin ollaan juuri siellä missä päätökset tehdään elikkä Helsingissä ja Brysselissä. Minusta on jo vuosia tuntunut siltä, että ilmastohysteerikot ei osaa edes lukea. Jos osaakin lukea, niin ei ymmärrä lukemastaan yhtään mitään.
Kun minä osaan laskea päinvastoin kuin vihreät, en minä suostu ikinä potemaan syyllisyyttä ilmastosta. Joka ikinen laskelma kun on osoittanut, että ei Suomen kansa ole syyllinen. Meitä vaan koko ajan tietämättömät tollot huijaa.
Suomen päästöt on alle yksi promille ja Ruotsin päästöt on alle puoli promillea maailman päästöistä. Miksi meidän siis pitäisi "heittäytyä rekan alle" elikkä antaa jyrätä kansamme matalaksi joidenkin houreiden takia.
Pitäisi täällä nyt olla edes pikkiriikkisen järkeä, jotta ymmärretään kokonaistilanne. No se kyky ymmärtää kokonaisuuksia nyt näyttää kadonneen kokonaan ainakin EU:n alueen päättäjiltä ja medialta. Minä sensijaan ymmärrän kokonaistilanteen erittäin hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ymmärrät tietysti omalla tavallasi, koska sinä uskot siihen ilmastopelotteluun. Tuo alempi lainauksesi ei ollut suora lainaus tutkijalta, vaan enemmänkin toimittajan näkemys asiasta.
Todennäköisesti sitä uutta laskentamallia ei ollut vielä edes sovellettu tuohon hiilitaseinventaarioon. Se tutkimushan näytti vielä olevan aikalailla kesken. Jäämme siis odottamaan.
Sillä Suomen hiilitaseella nyt ei ole tässä maailmassa yhtään mitään käytännön merkittystä, oli se mitä tahansa. Suomi on niin harvaanasuttu maa ja väestö pieni. Minä tuossa taas pikkusen laskeskelin noita suhteellisia lukuja.
Yhtä suomalaista kohti on Suomessa maata 6,154 hehtaaria. Yhtä saksalaista kohti on Saksassa maata 0,496 ha. Suomessa on siis tilaa niille hiilinieluille paljon enemmän. Suomessa on pinta-alaa per lärvi 12,4 kertaa niin paljon kuin Saksassa.
Belgiassa taas, josta meitä määräillään ja pakotetaan, on pintala per lärvi vain 0,292 ha. Suomessa on siis tilaa per lärvi 21 kertaa niin paljon kuin Belgiassa. Se vihreiden politiikka on äärimmäisen harhaista, kun mitään ei ikinä lasketa.
Ei Suomesta saa antaa piiruakaan periksi EU:n vaatimuksille. On täysin väärin vaatia, että nimenomaan Suomesta pitäisi tulla joku hiilinielu reservaatti. Suomihan käytännössä on ollut sitä koko ajan ja aina vaan vihreät terroristit kiristää lisää.
Ruotsissa pinta-ala per lärvi on 4,4 ha, ja sinnekkin ajetaan sitä hiilinielureservaattia. Siellä nyt oltiin senverra viisaampia kuin Suomessa, että turve määriteltiin uusiutuvaksi luonnonvaraksi. Suomessa tuo ilmastopolitiikka on ollut kaikista kaistapäisintä.
Laskemattakin sen nyt on ymmärtänyt täällä kehä kolmosen ulkopuolella, että ei Suomi tuottaisi mitään ilmasto-ongelmaa, vaikka ennusteet olisivat tottakin.
On paha juttu, että pahiten sekaisin ollaan juuri siellä missä päätökset tehdään elikkä Helsingissä ja Brysselissä. Minusta on jo vuosia tuntunut siltä, että ilmastohysteerikot ei osaa edes lukea. Jos osaakin lukea, niin ei ymmärrä lukemastaan yhtään mitään.
Kun minä osaan laskea päinvastoin kuin vihreät, en minä suostu ikinä potemaan syyllisyyttä ilmastosta. Joka ikinen laskelma kun on osoittanut, että ei Suomen kansa ole syyllinen. Meitä vaan koko ajan tietämättömät tollot huijaa.
Suomen päästöt on alle yksi promille ja Ruotsin päästöt on alle puoli promillea maailman päästöistä. Miksi meidän siis pitäisi "heittäytyä rekan alle" elikkä antaa jyrätä kansamme matalaksi joidenkin houreiden takia.
Pitäisi täällä nyt olla edes pikkiriikkisen järkeä, jotta ymmärretään kokonaistilanne. No se kyky ymmärtää kokonaisuuksia nyt näyttää kadonneen kokonaan ainakin EU:n alueen päättäjiltä ja medialta. Minä sensijaan ymmärrän kokonaistilanteen erittäin hyvin."Tuo alempi lainauksesi ei ollut suora lainaus tutkijalta, vaan enemmänkin toimittajan näkemys asiasta. "
Tätä lainaustako tarkoitit:
"Vekuri korostaa, että virhe ei koske Suomen nykyistä hiilitaseinventaariota. Virheellisiä tuloksia on käytetty perustutkimuksessa."
Vekuri (siis tutkija itse) korostaa...
Mitä tuosta et ymmärtänyt? Jos tuo olisi toimittajan näkemys eikä tutkijan, olisi toimittaja valehdellut räikeästi panemalla omia sanojaan tutkijan suuhun.
Jos täällä joku ei osaa lukea, niin se olet sinä. Taisi jäädä tuo prifessorin kannanottokin lukematta vai jäikö ymmärtämättä? Lääketieteessä tiedetään kasvihuonekaasut ja osin jo myös ilmastonmuutoksen aiheuttamat terveysriskit.
Mutta kun pitää joka asiasta vängätä, vaikka on selvästi väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ilmastotieteestä tee monialaista pelkästään se, että siellä käytetään nykyään tietokoneita. "
Ei tietenkään.
Se kuitenkin tekee, että ilmastontutkimus perustuu meteorologian ja ilmakehäfysiikan (uusimman tiedon) lisäksi mm. monipuoliseen merentutkimukseen, jäätikkötutkimukseen, aerosolitutkimukseen (Kulmala maailman lainatuin ilmastotutkija), satelliittimittauksiin, Auringon säteilymittauksiin, stratosfäärin mittauksiin, ekologisiin muutoksiin, ...
Lista on pitkä ja kattava.
On silkkaa typeryyttä väittää, että kymmenettuhannet tohtoritason tutkijat olisivat jämähtäneet 1800 luvun oppeihin käyttämättä uusiinta saatavissa olevaa tietoa. Jos sinun pitää noin räikeästi valehdella itsellesi, niin heikot on vaarilla eväät.
Paljonko satelliitteja oli 1800 luvulla? Nykyään satelliittimittaukset ovat olennaisen tärkeä osa ilmastotiedettä.Jaahas. Auringon vaikutus sivuutetaan taas näiden ”ideplogitiedemiesten” toimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastonmuutos on kiistämätön tieteellinen tosiasia. USA:n öljy ja kivihiiliteollisuuskin on kääntänyt kelkkansa viimeistään jo 2007, vaikka siihen asti yrittivät selittää, ettei ilmasonmuutosta ole todistettu tai ettei se ainakaan ole haitallinen.
Kaikki eduskuntapuolueet persuja lukuunottamatta ovat sitoutuneet täysimääräisesti Suomen ilmastopolitiikkaan. Edustavatko ne kaikki (kokoomuskin?) vihervasemmiston agendaa. Kommenttisi on lapsellinen.
Ilmasto muuttuu ihmisten toiminnan takia erittäin nopeasti. Ilmastotoimiin pitää satsata heti ja satsata paljon.Sään vaihtelu on saanut näköjään uuden nimen. Ilmastonmuutos. Ks. IPCC mailanlapailmiö, jossa kuvataan vain lyhyt pätkä. Huijausta, pelottelua.
- Anonyymi
Tässäkin ilmaston hiilinielussa ja päästöissä pitäs keskittyä suuriin saastuttajiin. Kiina ja USA on pahimmat päästöjen aiheuttajat. Toinen tekijä on maailman metsäpalot jotka aiheuttavat yhtä suuret hiilidioksiidipäästöt kuin koko maailman liikenne siis autot ym. Olisko aihetta keskittyä metsäpalojen sammustuskaluston hankintoihin monen muun turhuuden sijaan..?
- Anonyymi
Metsä eivät voi olla hiilinieluja koska metsät palavat tai lahoavat pois..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsä eivät voi olla hiilinieluja koska metsät palavat tai lahoavat pois..
Pois sitä lahoat ennenpitkää sinä itsekkin, mutta sitä ennen sinä olet kasvanut nykyisiin mittoihisi yhdestä munasolusta.
- Anonyymi
Kiina on myös edelläkävijä uusiutuvassa energiassa ja USA julkaisi juuri valtavan ilmasto-ohjelman, joka sai EU:n pasmat sekaisin. USA:n ilmastorahoitus on sitä luokkaa, että sen pelätään vievän investoinnit rapakon taakse.
Metsäpalojen CO2 on uusiutuvaa, kun taas autoissa poltetaan fossiilista hiiltä. Silti metsäpalojen torjuntaan kannattaa satsata, vaikka sillä ei ilmaston kannalta ole kovin suurta merkitystä ainakaan pidemmän päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiina on myös edelläkävijä uusiutuvassa energiassa ja USA julkaisi juuri valtavan ilmasto-ohjelman, joka sai EU:n pasmat sekaisin. USA:n ilmastorahoitus on sitä luokkaa, että sen pelätään vievän investoinnit rapakon taakse.
Metsäpalojen CO2 on uusiutuvaa, kun taas autoissa poltetaan fossiilista hiiltä. Silti metsäpalojen torjuntaan kannattaa satsata, vaikka sillä ei ilmaston kannalta ole kovin suurta merkitystä ainakaan pidemmän päälle.Metaania on pidetty puhtaana polttoaineena, josta ei peritä korvauksia eikä päästölisäyksiä.
Fossiilista on sekin, mutta paljonko siitä tulee CO2 / J , esm. bensaan verrattuna ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metaania on pidetty puhtaana polttoaineena, josta ei peritä korvauksia eikä päästölisäyksiä.
Fossiilista on sekin, mutta paljonko siitä tulee CO2 / J , esm. bensaan verrattuna ?Koulukirjoissa on näkynyt tehtäviä, joisssa CH4 metaania poltetaan, siihen osallistuu happi O, tuloksena syntyy CH4 + 2 O2 → CO2 + 2 H2O ideaalisessa palamisessa.
Yksittäinen CH4 molekyyli tuottaa palamisessaan itsensä verran hiilidioksidia CO2, kuluttaa kaksi happimolekyyliä O2 ja tuottaa kaksi vesimolekyyliä H2O.
Todistus ei liene aukoton, mutta maakaasu joka metaania CH4 pääosin on, ei vaikuta kovin erinomaista sekään ellei tätä hiilidioksidia poisteta suodatuksella.
Mikähän on maakaasun käytön määrä esim. energian tuotannossa v. 1800-2023 ?
Riittäisikö yksin jo CO2 määrien promilleluokan muutoksiin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metaania on pidetty puhtaana polttoaineena, josta ei peritä korvauksia eikä päästölisäyksiä.
Fossiilista on sekin, mutta paljonko siitä tulee CO2 / J , esm. bensaan verrattuna ?Kyse taitaa olla siitä, että metaanin päästöt ovat paljon vähäisemmät ja siksi siirtymäkaudella on parempi korvata öljyä ja kivihiiltä metaanilla. Lopullinen tavoite on päästä eroon myös metaanin käyttämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fossiilista on sekin, mutta paljonko siitä tulee CO2 / J , esm. bensaan verrattuna ?Teoreettinen suhde, olettaen metaanin lämpöarvoksi 51 MJ/kg ja bensiinin 44 MJ/kg sekä käyttämällä oktaania C8H18 (yleisimmin käytetty) referenssinä, tulos olisi metaani 55 ,
bensiini 70 ja raskas pö 74 grammaa CO2 / tuotettu KJ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoreettinen suhde, olettaen metaanin lämpöarvoksi 51 MJ/kg ja bensiinin 44 MJ/kg sekä käyttämällä oktaania C8H18 (yleisimmin käytetty) referenssinä, tulos olisi metaani 55 ,
bensiini 70 ja raskas pö 74 grammaa CO2 / tuotettu KJ.Luulin suhdetta paremmaksi. Toki tuokin alentaa päästöjä, mutta ei kovin merkittävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsäpalojen CO2 on uusiutuvaa, kun taas autoissa poltetaan fossiilista hiiltä. Silti metsäpalojen torjuntaan kannattaa satsata, vaikka sillä ei ilmaston kannalta ole kovin suurta merkitystä ainakaan pidemmän päälle.Mitä enemmän metsää palaa sitä vähemmän on niitä nieluja...miten tuonkin pyörittäs päälaelleen.....olisko niin, että ei millään mitään merkitystä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän metsää palaa sitä vähemmän on niitä nieluja...miten tuonkin pyörittäs päälaelleen.....olisko niin, että ei millään mitään merkitystä ?
Ei noin.
Vain uusiutuva, kasvava metsä on hiilinielu, vanhat lahoavat ryteiköt/aarniometsät ovat hiilidioksidilähteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän metsää palaa sitä vähemmän on niitä nieluja...miten tuonkin pyörittäs päälaelleen.....olisko niin, että ei millään mitään merkitystä ?
Palaneetkin metsät uusiutuvat. Toki isot metsäpalot aiheuttavat piikin CO2 pitoisuuteen ja notkahduksen hiilinieluun, mutta kyseessä on normaali aikanaan tasoittuva ilmiö. Fossiilisten polttoaineiden polttamisesta tuleva CO2 on uutena lisänä CO2 pitoisuuteen ja se vaikuttaa satoja vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoreettinen suhde, olettaen metaanin lämpöarvoksi 51 MJ/kg ja bensiinin 44 MJ/kg sekä käyttämällä oktaania C8H18 (yleisimmin käytetty) referenssinä, tulos olisi metaani 55 ,
bensiini 70 ja raskas pö 74 grammaa CO2 / tuotettu KJ.Tarpeeton pieni oikaisu, " tuotettu KJ." , pitäisi kai olla /MJ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmälleen tarkalleen noin.
Hiilinieluilla ja hillidioksidin tuottamisella on merkitystä vai tilastonikkareille ja maailmanlopusta saarnaaville alarmisti-idiooteille.
Mihinkään ilmastoon ne eivät vaikuta yhtään mitään. Eivätkä yhtään mihinkään muuhunkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarpeeton pieni oikaisu, " tuotettu KJ." , pitäisi kai olla /MJ.
Kiitos oikaisusta.
Miellyttävää huomata että palstalla käy vielä näistä lapsellisista inttäjistä poikkeavia osaajiakin.
- Anonyymi
On ylimielistä kuvitella, että ilmaston muuttuminen johtuu pelkästään ihmisestä.
- Anonyymi
Kyllä ilmasto muuttuu muutenkin. Ei vaan näin nopeassa ajassa. Nykyinen ilmastonmuutos on kiistatta ihmisen toiminnan aiheuttamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ilmasto muuttuu muutenkin. Ei vaan näin nopeassa ajassa. Nykyinen ilmastonmuutos on kiistatta ihmisen toiminnan aiheuttamaa.
On näitä nopeitakin muutoksia tapahtunut aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kiistatta selvää että nopea ilmastonmuutos johtuu alarmistin korvista tupruavasta hiilidioksidista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kiistatta selvää että nopea ilmastonmuutos johtuu alarmistin korvista tupruavasta hiilidioksidista.
Jo on edellä monenlaista arviota ilmastonmuutoksesta.
Vähemmälle on jäänyt se miten sitä mahdollista ilmastonmuutosta yritetään Suomessa torjua.
Suomen kaikki päästöt ovat 0,04 miljardia tonnia ja neljän suurimman päästäjän 20 miljardia tonnia ja nämä ovat luvanneet lisätä niitä n. 10 % ainakin vuoteen 2030 saakka
eli n. 2 miljardia tonnia.
Kun näin tapahtuu niin nyt tämän vihervouhotuksen maksajat haluaisivat tietää miten paljon se että vaikka kaikki Suomen 0,04 miljardia tonnia saadaan pois suurin kustannuksin parantaa maapallon ilmastoa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähemmälle on jäänyt se miten sitä mahdollista ilmastonmuutosta yritetään Suomessa torjua.
Suomen kaikki päästöt ovat 0,04 miljardia tonnia ja neljän suurimman päästäjän 20 miljardia tonnia ja nämä ovat luvanneet lisätä niitä n. 10 % ainakin vuoteen 2030 saakka
Kun näin tapahtuu niin nyt tämän vihervouhotuksen maksajat haluaisivat tietää miten paljon se että vaikka kaikki Suomen 0,04 miljardia tonnia saadaan pois suurin kustannuksin parantaa maapallon ilmastoa ?Minkä takia alarmistien korvista tupruava hiilidioksidi pitäisi poistaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun näin tapahtuu niin nyt tämän vihervouhotuksen maksajat haluaisivat tietää miten paljon se että vaikka kaikki Suomen 0,04 miljardia tonnia saadaan pois suurin kustannuksin parantaa maapallon ilmastoa ?Edellä oleva on kyllä perustavaa laatua oleva kysymys, joka odottaa vakuuttavaa vastausta edelleenkin.
Toinen on perusteltu selvitys siitä mikä on CO2 vaikutusmekanismi ilmaston lämpenemisessä, eroteltuna luontainen kasvillisuuden CO2 osuus ja erikseen energialähteiden vapauttama CO2.
Mielipiteen muodostaminen koko CO2 -vaikuttavuuteen on epäselvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä oleva on kyllä perustavaa laatua oleva kysymys, joka odottaa vakuuttavaa vastausta edelleenkin.
Toinen on perusteltu selvitys siitä mikä on CO2 vaikutusmekanismi ilmaston lämpenemisessä, eroteltuna luontainen kasvillisuuden CO2 osuus ja erikseen energialähteiden vapauttama CO2.
Mielipiteen muodostaminen koko CO2 -vaikuttavuuteen on epäselvää."Mielipiteen muodostaminen koko CO2 -vaikuttavuuteen on epäselvää."
Mitäs väliä sillä on millä konstilla se mielipide muodostuu. Riittää kun huutoäänestyksellä todistetaan tieteelliset tosiasiat.
- Anonyymi
Ei ole niin, jos kaikki metsämme olisivat luonnontilassa, niin lahoavat metsämme tuottaisivat hiilidioksidia satakertaisen määrän talousmetsiimme verrattuna.
- Anonyymi
Suomi on EU:n metsäisin maa, mutta nyt niistä on tullut ongelma EU:n myötä.
Ennallistaminen maksaa jokaiselle suomalaiselle 2750€! Saksalaiselle 2€!
Vertailukohta on vuosi 1952 jolloin Saksa oli hakannut metsänsä rautamasuuneihin ja kaupungit oli rakennettu. Suomi alkoi vasta rakentaa hyvinvointia. - Anonyymi
Paljonko pusikot syövät hiiltä. Pusikoitahan on tienvarret täynnä ja jos metsänhoito ei onnistu, niin alue pusikoituu. Pusikothan kasvavat nopeasti.
- Anonyymi
Edellä 12.2. kirjoittaja kysyy miten paljon maailman ilmasto paranee jos Suomi saa "me ensin" vouhotuksella kaikki 0,4 miljardin päästönsä poi mutta suurimmat saastuttajat lisäävät niitä vielä ainakin vuoteen 2030 saakka 2 miljardin edestä ?
Tämän vouhotuksen maksajat yhtyvät tähän pyyntöön jotta voisivat päätellä onko heidän kustannuksensa oikeassa suhteessa tuloksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä 12.2. kirjoittaja kysyy miten paljon maailman ilmasto paranee jos Suomi saa "me ensin" vouhotuksella kaikki 0,4 miljardin päästönsä poi mutta suurimmat saastuttajat lisäävät niitä vielä ainakin vuoteen 2030 saakka 2 miljardin edestä ?
Tämän vouhotuksen maksajat yhtyvät tähän pyyntöön jotta voisivat päätellä onko heidän kustannuksensa oikeassa suhteessa tuloksiin.Tästä vihervouhotuksesta on taas hyvä esimerkki se että uusi polttoaineiden "sekoitusvaatimus" lisää taas bensan ja dieselin hintaa puoli euroa.
Kuten edellisestä kirjoituksesta ilmenee niin tälläkään lisäkustannuksella ei ole mitään vaikutusta maapallon ilmastoon eli me maksajat emme sitä kannata.
Vasta sitten kun voitte todistaa että toimenne parantavat ilmastoa harkitsemme tukeamme . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä vihervouhotuksesta on taas hyvä esimerkki se että uusi polttoaineiden "sekoitusvaatimus" lisää taas bensan ja dieselin hintaa puoli euroa.
Kuten edellisestä kirjoituksesta ilmenee niin tälläkään lisäkustannuksella ei ole mitään vaikutusta maapallon ilmastoon eli me maksajat emme sitä kannata.
Vasta sitten kun voitte todistaa että toimenne parantavat ilmastoa harkitsemme tukeamme .Edellä on esitetty hyvä kysymys muttei vastauksia ole kuulunut.
Eli miten paljon arvelette maailman ilmaston paranevan siitä että Suomi saa kaikki 0,04 miljardin tonnin päästönsä pois mutta samaan aikaan suurimmat saastuttajat lisäävät niitä 2 miljardia tonnia ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346