Hyvä on ollut rellu mutta H7 polttimoita palaa kuin halkoja

Anonyymi-ap

Onko tälle ongelmalle mitään tehtävissä? Vai pitääkö vaan uusia kaikki polttimot joka vuosi?

16

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole tuollaisesta kuulut Rellun kohdalla, Toyotalla tuo oli kyllä tunnettu ongelma.

    • Anonyymi

      Ö jaa. Mä laitan rellua lasiin. Ei paljo huolet paina. Rellu on hyvää.

      • Anonyymi

        Oletkin ihana poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin ihana poika.

        Kiitos. Minä olen Rellu mies. Rellua autoon ja lasiin. Niih.


    • Anonyymi

      Olisikohan haksahdettu mainoslauseisiin ja ostettu "tehokkaampia" polttimoita (mainostetaan 30-50 % tehokkaampina). Nuo polttimot ovat rakennettu pienemmälle jännitteelle ja useimmiten se onki oikea ratkaisu jos auton kaapelointi on niin ohutta että jännite laskee. Jospa rellussasi on niin hyvä ja lyhyt kaapelointi valoille että polttimoille tulee ajettaessa 13-14 V, eikä nuo "suurtehopolttimot" kestä sitä. Kokeile jotain normaaleja polttimoita joita ei mainosteta ylitehokkaiksi, jospa ne kestäisivät paremmin.

      • Anonyymi

        Mistä sinä oikein höpötät? Ei niitä tehdä pienemmille jännitteille ja vuosia ja vuosia on mainostettu 100-200% tehokkaampina. Paksummat johdot, enemmän virtaa, kirkkaampi valo.
        Toyotassa syynä on ainakin virtapiikit käynnistyksen yhteydessä, ovat vähän säästelleet sähköissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä oikein höpötät? Ei niitä tehdä pienemmille jännitteille ja vuosia ja vuosia on mainostettu 100-200% tehokkaampina. Paksummat johdot, enemmän virtaa, kirkkaampi valo.
        Toyotassa syynä on ainakin virtapiikit käynnistyksen yhteydessä, ovat vähän säästelleet sähköissä.

        Kokeile joskus Osramin Ultralife polttimoita, niin huomaat selkeän korrelaation kirkkauden ja kestävyyden välillä.
        Jos autolla ei juurikaan ajele siellä, missä joutuu väistelemään hirviä ja susia, niin yleensä tien yleisvalaistus on hoidettu kunnan tai valtion lampuilla, turha sitä on siloin käyttää kirkkaita, mutta lyhytikäisiä polttimoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile joskus Osramin Ultralife polttimoita, niin huomaat selkeän korrelaation kirkkauden ja kestävyyden välillä.
        Jos autolla ei juurikaan ajele siellä, missä joutuu väistelemään hirviä ja susia, niin yleensä tien yleisvalaistus on hoidettu kunnan tai valtion lampuilla, turha sitä on siloin käyttää kirkkaita, mutta lyhytikäisiä polttimoita.

        Noi kirkkaat polttimot häikäisee hirvien silmiä ja hämmentää niitä. Ylivoimakas visuaalinen ärsyke saa ne seisahtumaan keskelle tietä möllöttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä oikein höpötät? Ei niitä tehdä pienemmille jännitteille ja vuosia ja vuosia on mainostettu 100-200% tehokkaampina. Paksummat johdot, enemmän virtaa, kirkkaampi valo.
        Toyotassa syynä on ainakin virtapiikit käynnistyksen yhteydessä, ovat vähän säästelleet sähköissä.

        Mun toyotassa on led valot
        Rav 4 223 hv neliveto. 5 l sadalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä oikein höpötät? Ei niitä tehdä pienemmille jännitteille ja vuosia ja vuosia on mainostettu 100-200% tehokkaampina. Paksummat johdot, enemmän virtaa, kirkkaampi valo.
        Toyotassa syynä on ainakin virtapiikit käynnistyksen yhteydessä, ovat vähän säästelleet sähköissä.

        ... ja lyhyempi käyttöikä. Se on näiden tehopolttimoiden ominaisuuksien toinen puoli. Sitä tehopolttimoa pitkällä käyttöiällä ei ole viekä keksitty, ja tuskin keksitäänkään.


    • Anonyymi

      normi hehkut kestää, mutta nämä teho hehkut palaa vähän väliä,,,,,

    • Anonyymi

      Mätänetin polttimoita ollut ei mitään extra kirkkaita. Ostin nyt viimemmäksi sitten philipsin longlifet. Katsotaan mitä käy, veikkaanpa kuitenkin että puolenvuoden sisään olen taas niitä vaihtamassa.

      • Anonyymi

        Ja lisään nyt vielä että edellinen auto oli toyota yaris. Sillä meni 50tkm/4v vuotta ilman ainuttakaan polttimon vaihtoa. Että mitä lie jotkut täällä höpöttää toyotan sähköistä.

        Asiaa sivuten rellussa on nyt vuoden sisään vaiennut myös lämppärin puhallin, pyyhkijät ja sähköikkuna pitää semmoista ininää että hävettää sitä käyttää kun joku on kyydissä. Jos konepellin alla oleva 1.5dci ei olisi huippuluotettava olisi kierrossa jo tämä hylky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisään nyt vielä että edellinen auto oli toyota yaris. Sillä meni 50tkm/4v vuotta ilman ainuttakaan polttimon vaihtoa. Että mitä lie jotkut täällä höpöttää toyotan sähköistä.

        Asiaa sivuten rellussa on nyt vuoden sisään vaiennut myös lämppärin puhallin, pyyhkijät ja sähköikkuna pitää semmoista ininää että hävettää sitä käyttää kun joku on kyydissä. Jos konepellin alla oleva 1.5dci ei olisi huippuluotettava olisi kierrossa jo tämä hylky.

        Sehän on se Toyotan sähköjen ominaisuus. Ohuiden johtojen vuoksi jännite on laskenut lampun kannalla, ja pienemmällä jännitteellä lamput kestävät pidempään. Osa tehosta menee johtojen lämmitykseen.


    • Anonyymi

      Jis polttimot mee vika vanhoissa polttimoissa tai lataus jännite liian suuri
      Akku taas toimii paremmin kun jännite in suuri

      Voi myös johtua vanhasta huonosta akusta jikanei ota jännitettä vastaan

      Rellu on elämöntapa auto ja sen kanssa pitää vqan elää

      Pariisitar

    • Anonyymi

      Tuota samaa ongelmaa on citikassa ja fiatin pakuissa.... H7 on paskoja..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe