Thaimaa on suosittu sukelluskohde edullisuuden ja näkymien vuoksi. Ei paras eikä suosituin, mutta hintalaadultaan kärkipäätä. Sukellukseen koukkuun jääneillä on vähän samanlainen salaisuus, kuin heppatytöillä. Heppatytöt saavat nimittäin orkkuja hangatessaan itseään satulaan. Se on julkinen salaisuus hevostalleilla ja harrastajien keskuudessa.
Sukeltajien salaisuus on että he jäävät koukkuun seoskaasuihin, jotka ovat sitä rankempia mitä syvemmälle mennään.
Luolasukeltajat kertoo että aistit ovat kymmenkertaisia kaasuissa ja kaikki muistot tulvii mieleen. Jos tulee paniikki se tulee kymmenkertaisena, jos hyvä olo, se tulee kymmenkertaisena ja silloin ei enää tajua mitä tapahtuu. Aivot ei toimi normaalisti ja vaikka on vajoamassa pohjaan ja happi loppuu, niin se on ihan ok. Dokumentissa tutkitaan ja testataan miten syvyys ja kaasut vaikuttaa aivotoimintaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hYuMN206Jzo
Euforia on suurin syy sukellusonnettomuuksiin. Osa menehtyy onnensa kukkuloilla ja osa kauhun vallassa. Itse olen sukellellut ilman korttia tusinan kertaa, mutta vain max 12 metrin syvyydessä ja ohjauksessa.
Sukeltaminen aiheuttaa riippuvaisuutta ja hallusinaatioita
13
101
Vastaukset
Hmmm.., hieman sanoisinko pahantahtoinen kirjoitelma tuosta mukavasta harrastuksesta.
Pistin pari tytärtäni Jompparilla olevaan sukelluskouluun.
Ekana ja tokana päivänä olivat teoriatunneilla hotellin altaalla.
Joutessani menin vaihtamaan 500:n euron setelin kulmassa olevaan pikku koppiin.
Likka pyritteli silmiään ja sanoin että häneltä loppuu kohta työvuoro.
Tytöt tulivat alkeistunnilta takaisin rannalle jossa lojuimme kassalikkasen kanssa.
Vanhempi tyttäreni kysyi että mistä hitosta sä faija nyt ton löysit?- Anonyymi
Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.
Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin.
Varmaankaan suurin osa sukeltajista ja moottoripyöräilijöistä ei vie itseään tahallaan äärirajoille. Katsoin tuon dokkarin äsken ja siinä kerrotaan että seoskaasujen koostumus muuttuu 40 metrin syvyydessä ja ajatus ei enää toimi täysillä.
Dokumentin testissä painesäiliössä sukeltajan piti koota kirjaimista sana "underwater". Hänellä meni siihen useita minuutteja.
Vaan eipä noihin syvyyksiin moni mene ja se vaatii jo erilaisen lupakirjan / koulutuksen että sinne edes saa mennä. Open Water Diver, aloitteleva sukeltaja (maks. 18 m)
Advanced Open Water Diver, sukeltaja (maks. 30 m) jne.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.
Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin.
Varmaankaan suurin osa sukeltajista ja moottoripyöräilijöistä ei vie itseään tahallaan äärirajoille. Katsoin tuon dokkarin äsken ja siinä kerrotaan että seoskaasujen koostumus muuttuu 40 metrin syvyydessä ja ajatus ei enää toimi täysillä.
Dokumentin testissä painesäiliössä sukeltajan piti koota kirjaimista sana "underwater". Hänellä meni siihen useita minuutteja.
Vaan eipä noihin syvyyksiin moni mene ja se vaatii jo erilaisen lupakirjan / koulutuksen että sinne edes saa mennä. Open Water Diver, aloitteleva sukeltaja (maks. 18 m)
Advanced Open Water Diver, sukeltaja (maks. 30 m) jne.
2010Puretaan hieman viisautta ....
"Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.
Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin."
Siis sukelluksessa täytyy noudattaa oppeja ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin .... tämä ok ja selvä minulle.
No miksi sitten moottoripyörän hallinnan opettelu tulisi tehdä vain liikenteen seassa?
Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?
MInä kerron hyvä 2010 ... motoristi menee paniikkiin ja .... kuten kirjoitit .. ehkä ajautuu pöpelikköön tai vastaantulevan auton mersunmerkkiin menettämään henkensä.
'*' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puretaan hieman viisautta ....
"Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.
Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin."
Siis sukelluksessa täytyy noudattaa oppeja ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin .... tämä ok ja selvä minulle.
No miksi sitten moottoripyörän hallinnan opettelu tulisi tehdä vain liikenteen seassa?
Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?
MInä kerron hyvä 2010 ... motoristi menee paniikkiin ja .... kuten kirjoitit .. ehkä ajautuu pöpelikköön tai vastaantulevan auton mersunmerkkiin menettämään henkensä.
'*'"Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"
Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.
Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.
Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.
Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.
Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.
Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"
Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.
Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.
Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.
Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.
Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.
Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.
2010Kas tyttöä, ettäkö nyt vallan vasta ohjausta, hauskaa ja kuten sanottu, kuumakalle liikennehermo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"
Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.
Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.
Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.
Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.
Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.
Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.
2010Sinulla on siis ollut mielenterveysongelmia jo aikaisemmin, eipä ihmetytä.
- Anonyymi
Hawaiilla sukelletaan koralliruitoilla niin etta letku suuhun, jonka toinen paa kelluu pinnalla kohoon kytkettyna, ja sitten vaan tutkimaan meren ihmeita!
Halpaa, helppoa ja mukavaa. Ei stressia, ei kalliita kursseja tai valineita.
Se onkin ainoa paikka jossa olen sukellellut. Max n 4m syvyyteen ilman rapyloita tai painoja. - Anonyymi
"Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti."
Hullu....
"Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. "
Takaa-ajettava antoi oikean diagnoosin.....- Anonyymi
Tarinalla on opetus. -Kannattaa pikkusen kattoa kenelle alkaa uhittelemaan. Sitten jos aletaan rattiraivoamaan niin ragetaan sitten kunnolla ja mennään loppuun saakka, eikä juoksennella tai ajella pakoon.
Yksi ukko sai myös tuta mitä liikennekiusaamisesta seuraa. Ei päästänyt meitä lahdentiellä pakulla ohittamaan rekkaa vaan junnasi rekan rinnalla vartin ja virnuili taustapeilistä keskari heiluen.
Päätettiin kaverin kanssa että seurataan äijää vaikka maailman tappiin saakka mutta ei päästetä menemään.
Kääntyi Koivukylän liittymästä ja me mentiin perässä tappituntumalla. Äijä puikkelehti pikkuteitä pitkin ristiin rastiin ja alkoi mennä paniikkiin, vilkuili peileistä ja pää pyöri, pyyhki hikeä ja koetti kiihdytellä välillä karkuun.
Kun ohituksen esto oli tapahtunut noin 6.30. niin kello kymmenen aikaan vielä mentiin peräkanaa ristiinrastiin pitkin Keravaa, Tuusulaa ja Vantaata. Sitten meillä alkoi käydä löpö vähiin ja äijällä kävi tuuri.
Mutta veikkaanpa että se ukko joutui kotona popsimaan pari nitroa ja hotapulveria, eikä enää koskaan härnännyt ketään liikenteessä. Kolmessa ja puolessa tunnissa ehtii ajatella että mitähän tässä tulee nyt tapahtumaan.
Onhan se vähän hullua joo, mutta jonkun on otettava se tehtävä ja vastuu liikennevalistuksesta. Ei ne muuten opi. 8)
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarinalla on opetus. -Kannattaa pikkusen kattoa kenelle alkaa uhittelemaan. Sitten jos aletaan rattiraivoamaan niin ragetaan sitten kunnolla ja mennään loppuun saakka, eikä juoksennella tai ajella pakoon.
Yksi ukko sai myös tuta mitä liikennekiusaamisesta seuraa. Ei päästänyt meitä lahdentiellä pakulla ohittamaan rekkaa vaan junnasi rekan rinnalla vartin ja virnuili taustapeilistä keskari heiluen.
Päätettiin kaverin kanssa että seurataan äijää vaikka maailman tappiin saakka mutta ei päästetä menemään.
Kääntyi Koivukylän liittymästä ja me mentiin perässä tappituntumalla. Äijä puikkelehti pikkuteitä pitkin ristiin rastiin ja alkoi mennä paniikkiin, vilkuili peileistä ja pää pyöri, pyyhki hikeä ja koetti kiihdytellä välillä karkuun.
Kun ohituksen esto oli tapahtunut noin 6.30. niin kello kymmenen aikaan vielä mentiin peräkanaa ristiinrastiin pitkin Keravaa, Tuusulaa ja Vantaata. Sitten meillä alkoi käydä löpö vähiin ja äijällä kävi tuuri.
Mutta veikkaanpa että se ukko joutui kotona popsimaan pari nitroa ja hotapulveria, eikä enää koskaan härnännyt ketään liikenteessä. Kolmessa ja puolessa tunnissa ehtii ajatella että mitähän tässä tulee nyt tapahtumaan.
Onhan se vähän hullua joo, mutta jonkun on otettava se tehtävä ja vastuu liikennevalistuksesta. Ei ne muuten opi. 8)
2010Kannattaa katsoa .... vedä handuun tyttö.
Mens nyt sinne exän ja exän aviomiehen luokse pullistelemaan paremmuuttasi ja sulje wifis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa katsoa .... vedä handuun tyttö.
Mens nyt sinne exän ja exän aviomiehen luokse pullistelemaan paremmuuttasi ja sulje wifis.He kävivät vain kylässä tänään ja jatkoivat Buriramin keskustaan, kun heitä on viisi henkilöä matkassa. Lauantaina tulevat sitten yöksi kun mennään tapahtumaan silloin porukalla.
Muista että sinä kysyit. Minä vain vastasin. Ettet ala taas syyttämään omasta elämästä kertomisesta.
Katsos kun minulla ressukalla ei ole kuin tämä oma elämä, eikä sinullakaan ole kuin tämä minun elämä ja vähän numban elämää, mutta hänellä kun ei ihan hirveästi ole kerrottavaa Thaimaasta muuta kuin että Suomessa oli Tunturi Prego ja Thaimaassa hän vaan maleksii ja pakastaa ruoka-annoksia pahan päivän varalle.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He kävivät vain kylässä tänään ja jatkoivat Buriramin keskustaan, kun heitä on viisi henkilöä matkassa. Lauantaina tulevat sitten yöksi kun mennään tapahtumaan silloin porukalla.
Muista että sinä kysyit. Minä vain vastasin. Ettet ala taas syyttämään omasta elämästä kertomisesta.
Katsos kun minulla ressukalla ei ole kuin tämä oma elämä, eikä sinullakaan ole kuin tämä minun elämä ja vähän numban elämää, mutta hänellä kun ei ihan hirveästi ole kerrottavaa Thaimaasta muuta kuin että Suomessa oli Tunturi Prego ja Thaimaassa hän vaan maleksii ja pakastaa ruoka-annoksia pahan päivän varalle.
2010Kiitos, on ensiarvoisen tärkeää mitä sinä teet ja mitä sinä et tee.
Tiesitkö muuten että kun takarengas menettää pidon ja kun pyörän kallistusta lisätään, niin se on lipat.
Ota valokuva vaimosi polkupyörästä jolla ajetaan mummolaan ja takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik174873MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022511Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5781871- 101784
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1131594Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671207Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331148Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31008Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641007Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000