Sukeltaminen aiheuttaa riippuvaisuutta ja hallusinaatioita

Anonyymi-ap

Thaimaa on suosittu sukelluskohde edullisuuden ja näkymien vuoksi. Ei paras eikä suosituin, mutta hintalaadultaan kärkipäätä. Sukellukseen koukkuun jääneillä on vähän samanlainen salaisuus, kuin heppatytöillä. Heppatytöt saavat nimittäin orkkuja hangatessaan itseään satulaan. Se on julkinen salaisuus hevostalleilla ja harrastajien keskuudessa.
Sukeltajien salaisuus on että he jäävät koukkuun seoskaasuihin, jotka ovat sitä rankempia mitä syvemmälle mennään.
Luolasukeltajat kertoo että aistit ovat kymmenkertaisia kaasuissa ja kaikki muistot tulvii mieleen. Jos tulee paniikki se tulee kymmenkertaisena, jos hyvä olo, se tulee kymmenkertaisena ja silloin ei enää tajua mitä tapahtuu. Aivot ei toimi normaalisti ja vaikka on vajoamassa pohjaan ja happi loppuu, niin se on ihan ok. Dokumentissa tutkitaan ja testataan miten syvyys ja kaasut vaikuttaa aivotoimintaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hYuMN206Jzo

Euforia on suurin syy sukellusonnettomuuksiin. Osa menehtyy onnensa kukkuloilla ja osa kauhun vallassa. Itse olen sukellellut ilman korttia tusinan kertaa, mutta vain max 12 metrin syvyydessä ja ohjauksessa.

13

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm.., hieman sanoisinko pahantahtoinen kirjoitelma tuosta mukavasta harrastuksesta.

      Pistin pari tytärtäni Jompparilla olevaan sukelluskouluun.
      Ekana ja tokana päivänä olivat teoriatunneilla hotellin altaalla.
      Joutessani menin vaihtamaan 500:n euron setelin kulmassa olevaan pikku koppiin.
      Likka pyritteli silmiään ja sanoin että häneltä loppuu kohta työvuoro.

      Tytöt tulivat alkeistunnilta takaisin rannalle jossa lojuimme kassalikkasen kanssa.
      Vanhempi tyttäreni kysyi että mistä hitosta sä faija nyt ton löysit?

      • Anonyymi

        Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.

        Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin.

        Varmaankaan suurin osa sukeltajista ja moottoripyöräilijöistä ei vie itseään tahallaan äärirajoille. Katsoin tuon dokkarin äsken ja siinä kerrotaan että seoskaasujen koostumus muuttuu 40 metrin syvyydessä ja ajatus ei enää toimi täysillä.

        Dokumentin testissä painesäiliössä sukeltajan piti koota kirjaimista sana "underwater". Hänellä meni siihen useita minuutteja.

        Vaan eipä noihin syvyyksiin moni mene ja se vaatii jo erilaisen lupakirjan / koulutuksen että sinne edes saa mennä. Open Water Diver, aloitteleva sukeltaja (maks. 18 m)
        Advanced Open Water Diver, sukeltaja (maks. 30 m) jne.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.

        Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin.

        Varmaankaan suurin osa sukeltajista ja moottoripyöräilijöistä ei vie itseään tahallaan äärirajoille. Katsoin tuon dokkarin äsken ja siinä kerrotaan että seoskaasujen koostumus muuttuu 40 metrin syvyydessä ja ajatus ei enää toimi täysillä.

        Dokumentin testissä painesäiliössä sukeltajan piti koota kirjaimista sana "underwater". Hänellä meni siihen useita minuutteja.

        Vaan eipä noihin syvyyksiin moni mene ja se vaatii jo erilaisen lupakirjan / koulutuksen että sinne edes saa mennä. Open Water Diver, aloitteleva sukeltaja (maks. 18 m)
        Advanced Open Water Diver, sukeltaja (maks. 30 m) jne.

        2010

        Puretaan hieman viisautta ....

        "Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.

        Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin."

        Siis sukelluksessa täytyy noudattaa oppeja ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin .... tämä ok ja selvä minulle.

        No miksi sitten moottoripyörän hallinnan opettelu tulisi tehdä vain liikenteen seassa?
        Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?
        MInä kerron hyvä 2010 ... motoristi menee paniikkiin ja .... kuten kirjoitit .. ehkä ajautuu pöpelikköön tai vastaantulevan auton mersunmerkkiin menettämään henkensä.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puretaan hieman viisautta ....

        "Sukelluksessa on sama homma kuin vaikkapa tuossa moottoripyöräilyssä. Ne on hienoja ja mukavia harrastuksia molemmat, mutta molemmissa on myös limiitit siinä mihin kyvyt riittää ja pitää tietää mitä tekee.

        Sama kurvi prätkällä on toiselle satasen vauhdissa lasten leikkiä kun taas toiselle mahdoton. Sukelluksessa pitää noudattaa oppejaan, tuntea varusteet ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin."

        Siis sukelluksessa täytyy noudattaa oppeja ja tietää miten toimia ongelmatilanteessa menemättä paniikkiin .... tämä ok ja selvä minulle.

        No miksi sitten moottoripyörän hallinnan opettelu tulisi tehdä vain liikenteen seassa?
        Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?
        MInä kerron hyvä 2010 ... motoristi menee paniikkiin ja .... kuten kirjoitit .. ehkä ajautuu pöpelikköön tai vastaantulevan auton mersunmerkkiin menettämään henkensä.

        '*'

        "Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"

        Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.

        Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.

        Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.

        Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.

        Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.

        Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"

        Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.

        Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.

        Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.

        Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.

        Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.

        Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.

        2010

        Kas tyttöä, ettäkö nyt vallan vasta ohjausta, hauskaa ja kuten sanottu, kuumakalle liikennehermo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tekee motoristi kun ensikerran kurvissa takapyörä menettää pidon?"

        Pidon menettäminen ei ole niin suuri vaara kuin jäätyminen, eli ei uskalleta tai osata vastaohjata tarpeeksi ja siirtää painopistettä kurvin suuntaan ja sitten ei mahduta omalle kaistalle.

        Korostan että nopeusrajoituksien mukaan liikenteen joukossa ajettaessa sellaiseen tilanteeseen ei joudu. Se tapahtuu vain kaahatessa ja yllättäviä tilanteita tulee harvoin kun ennakoi ja pitää turvavälit.

        Kun Suomessa tai Thaimaassa näet jo kaukaa että auto lähestyy risteystä tullen eteesi niin ennakkoasetuksena voit olla varma että se myös tulee eteesi, joko piittaamatta sinusta tai näkemättä sinua.

        Aivan sokeita kuskeja liikenteessä ja siihen päättyy monen motoristin taival kun autoilija joko ei näe motoa tai arvelee ehtivänsä ennen sitä.

        Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti.

        Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. Vaimolleni jäi takkini vaan käteen kun yritti pitää siitä kiinni.

        2010

        Sinulla on siis ollut mielenterveysongelmia jo aikaisemmin, eipä ihmetytä.


    • Anonyymi

      Hawaiilla sukelletaan koralliruitoilla niin etta letku suuhun, jonka toinen paa kelluu pinnalla kohoon kytkettyna, ja sitten vaan tutkimaan meren ihmeita!

      Halpaa, helppoa ja mukavaa. Ei stressia, ei kalliita kursseja tai valineita.

      Se onkin ainoa paikka jossa olen sukellellut. Max n 4m syvyyteen ilman rapyloita tai painoja.

    • Anonyymi

      "Muutaman kerran olen saanut kilarit näille sokeille kuskeille. Ajan rinnalle ja näytän että pysähdy. Jos ei pysähdy, lyön nyrkillä sivupeilin irti."
      Hullu....

      "Suomessa ajoin yhtä ukkoa parkkipaikalla takaa, hän juoksi autoa ympäri shokissa ja huusi hullu... hullu...! Se oli asiassa hupaisaa että hän tuli uhoamaan minulle ensin. "

      Takaa-ajettava antoi oikean diagnoosin.....

      • Anonyymi

        Tarinalla on opetus. -Kannattaa pikkusen kattoa kenelle alkaa uhittelemaan. Sitten jos aletaan rattiraivoamaan niin ragetaan sitten kunnolla ja mennään loppuun saakka, eikä juoksennella tai ajella pakoon.

        Yksi ukko sai myös tuta mitä liikennekiusaamisesta seuraa. Ei päästänyt meitä lahdentiellä pakulla ohittamaan rekkaa vaan junnasi rekan rinnalla vartin ja virnuili taustapeilistä keskari heiluen.

        Päätettiin kaverin kanssa että seurataan äijää vaikka maailman tappiin saakka mutta ei päästetä menemään.

        Kääntyi Koivukylän liittymästä ja me mentiin perässä tappituntumalla. Äijä puikkelehti pikkuteitä pitkin ristiin rastiin ja alkoi mennä paniikkiin, vilkuili peileistä ja pää pyöri, pyyhki hikeä ja koetti kiihdytellä välillä karkuun.

        Kun ohituksen esto oli tapahtunut noin 6.30. niin kello kymmenen aikaan vielä mentiin peräkanaa ristiinrastiin pitkin Keravaa, Tuusulaa ja Vantaata. Sitten meillä alkoi käydä löpö vähiin ja äijällä kävi tuuri.

        Mutta veikkaanpa että se ukko joutui kotona popsimaan pari nitroa ja hotapulveria, eikä enää koskaan härnännyt ketään liikenteessä. Kolmessa ja puolessa tunnissa ehtii ajatella että mitähän tässä tulee nyt tapahtumaan.

        Onhan se vähän hullua joo, mutta jonkun on otettava se tehtävä ja vastuu liikennevalistuksesta. Ei ne muuten opi. 8)

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarinalla on opetus. -Kannattaa pikkusen kattoa kenelle alkaa uhittelemaan. Sitten jos aletaan rattiraivoamaan niin ragetaan sitten kunnolla ja mennään loppuun saakka, eikä juoksennella tai ajella pakoon.

        Yksi ukko sai myös tuta mitä liikennekiusaamisesta seuraa. Ei päästänyt meitä lahdentiellä pakulla ohittamaan rekkaa vaan junnasi rekan rinnalla vartin ja virnuili taustapeilistä keskari heiluen.

        Päätettiin kaverin kanssa että seurataan äijää vaikka maailman tappiin saakka mutta ei päästetä menemään.

        Kääntyi Koivukylän liittymästä ja me mentiin perässä tappituntumalla. Äijä puikkelehti pikkuteitä pitkin ristiin rastiin ja alkoi mennä paniikkiin, vilkuili peileistä ja pää pyöri, pyyhki hikeä ja koetti kiihdytellä välillä karkuun.

        Kun ohituksen esto oli tapahtunut noin 6.30. niin kello kymmenen aikaan vielä mentiin peräkanaa ristiinrastiin pitkin Keravaa, Tuusulaa ja Vantaata. Sitten meillä alkoi käydä löpö vähiin ja äijällä kävi tuuri.

        Mutta veikkaanpa että se ukko joutui kotona popsimaan pari nitroa ja hotapulveria, eikä enää koskaan härnännyt ketään liikenteessä. Kolmessa ja puolessa tunnissa ehtii ajatella että mitähän tässä tulee nyt tapahtumaan.

        Onhan se vähän hullua joo, mutta jonkun on otettava se tehtävä ja vastuu liikennevalistuksesta. Ei ne muuten opi. 8)

        2010

        Kannattaa katsoa .... vedä handuun tyttö.

        Mens nyt sinne exän ja exän aviomiehen luokse pullistelemaan paremmuuttasi ja sulje wifis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsoa .... vedä handuun tyttö.

        Mens nyt sinne exän ja exän aviomiehen luokse pullistelemaan paremmuuttasi ja sulje wifis.

        He kävivät vain kylässä tänään ja jatkoivat Buriramin keskustaan, kun heitä on viisi henkilöä matkassa. Lauantaina tulevat sitten yöksi kun mennään tapahtumaan silloin porukalla.

        Muista että sinä kysyit. Minä vain vastasin. Ettet ala taas syyttämään omasta elämästä kertomisesta.

        Katsos kun minulla ressukalla ei ole kuin tämä oma elämä, eikä sinullakaan ole kuin tämä minun elämä ja vähän numban elämää, mutta hänellä kun ei ihan hirveästi ole kerrottavaa Thaimaasta muuta kuin että Suomessa oli Tunturi Prego ja Thaimaassa hän vaan maleksii ja pakastaa ruoka-annoksia pahan päivän varalle.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kävivät vain kylässä tänään ja jatkoivat Buriramin keskustaan, kun heitä on viisi henkilöä matkassa. Lauantaina tulevat sitten yöksi kun mennään tapahtumaan silloin porukalla.

        Muista että sinä kysyit. Minä vain vastasin. Ettet ala taas syyttämään omasta elämästä kertomisesta.

        Katsos kun minulla ressukalla ei ole kuin tämä oma elämä, eikä sinullakaan ole kuin tämä minun elämä ja vähän numban elämää, mutta hänellä kun ei ihan hirveästi ole kerrottavaa Thaimaasta muuta kuin että Suomessa oli Tunturi Prego ja Thaimaassa hän vaan maleksii ja pakastaa ruoka-annoksia pahan päivän varalle.

        2010

        Kiitos, on ensiarvoisen tärkeää mitä sinä teet ja mitä sinä et tee.

        Tiesitkö muuten että kun takarengas menettää pidon ja kun pyörän kallistusta lisätään, niin se on lipat.

        Ota valokuva vaimosi polkupyörästä jolla ajetaan mummolaan ja takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe