Jeesus on Jumala?

Anonyymi-ap

Nonniin siinä kysymys olikin otsikossa. Esikoislestadiolaisuudessako uskotaan että Jeesus on Jumala? Kuka on sitten Isä Jumala? Ja tämäkö oli eron syynä vanhoillisista aikoinaan? Muuten kun on samankaltaiset opit.

54

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys on saman arvoinen kuin onko Pikatsu Pokemon vai ei.

    • Anonyymi

      Kysyjä on täysin pihalla kristinuskosta, samoin lestadiolaisten eri ryhmistä.

      Tämä on yhteistä kaikille kristityille.
      *) -> Isä Poika ja Pyhä Henki on YKSI Jumala.

      Miksi sitten Jumala on kolmiyhteinen?

      Miksi ihmisellä on sielu henki ja ruumis, joka on kuitenkin YKSI ihminen?

      Koska Jumala on Henki, hän ei ole fyysisesti ihmisen tavattavissa. Jo hänen näkemisensä tappaisi ihmisen heti. Hän on niin valtava voima, joka ei ole ihmisen hahmotettavissa ollenkaan, sen myös havaitsee kaikista hänen töistään, joka on koko maailmankaikkeus.

      Miksi Jumala on Pyhä Henki?
      - Koska ilman Pyhän Hengen läsnäoloa sisimmässämme,
      - me emme ymmärtäisi Jumalan sanasta mitään.

      Miksi Jumalan oli inkarnoiduttava ihmislihaksi, siis Jumalaihmiseksi?

      Vastaus: Koska synti on ihmislihassa tehty, se ei ollut sovitettavissa muulla tavoin kun ihmisen lihassa. Ja koska ilman viattoman veren vuodattamista ei kukaan voi saada syntejään anteeksi, oli Jumalan inkarnoiduttava ihmiseksi, vaellettava viaton vaellus ja kärsittävä
      koko maailman ihmisten syntien rangaistus ITSE. Annettava henkneäs koska syntien rangaistu on KUOLEMA. Ja vuodatettava verensä, koska ilman verta ei ole syntien sovitusta.

      Eikä tässä kaikki, lihassa kuolleen Jumalan oli noustava kuolleista, jotta kuoleman valta tuli murretuksi.

    • Anonyymi

      Etkös tuota tiedä, että Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Tiedän. Mutta kun se tarkoittaa ihmisille eri asiaa. Vanhoilliset rukoilevat Isä Jumalaa, eivät Jeesusta. Tämä on yllättäväkin ero monissa kristityissä.

        Niin siis rukoilevatko esikoislestadiolaiset Isää vai Jeesusta? Siinä kun on kaksi jumalan eri persoonaa ja sehän sanotaan uskontunnustukissa, että niitä persoonia ei saa sekoittaa keskenään. se on synti ja johtaa kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän. Mutta kun se tarkoittaa ihmisille eri asiaa. Vanhoilliset rukoilevat Isä Jumalaa, eivät Jeesusta. Tämä on yllättäväkin ero monissa kristityissä.

        Niin siis rukoilevatko esikoislestadiolaiset Isää vai Jeesusta? Siinä kun on kaksi jumalan eri persoonaa ja sehän sanotaan uskontunnustukissa, että niitä persoonia ei saa sekoittaa keskenään. se on synti ja johtaa kadotukseen.

        Lestadiolaiset eivät ole yli päätään yksin mitään "kristittyjä" saati sitten mitään "eläviä kristittyjä"!!!!!!!!!

        Moni heistä ihmisopein harhaan johdetuista kuitenkin jotakin tuollaista uskovat!

        Pyhä Henki kuitenkin ja ainakin täysin yksiselitteisesti ohjaa ja neuvoo vain tuon yhden maallisen yhdistyksen parissa hengailevia ihmisiä?

        Vastatkaa nyt joku esikoislestadiolainen nuori saarnaaja!


    • Anonyymi

      "Mailmallisuus" oli eron syy. Esikoislestadiolainen sanoi 1800/1900 vuosisatojen vaihteessa papille, "tuollaisessa törmälössä kuljet".
      Papin asu oli siis väärin. Kravatit on edelleen liikkeessä syntiä, lyhyeksi leikatut hiukset naisilla on syntiä, ellei naisen pää ole huivilla seuroissa peitetty, se on syntiä.

      Ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä on paljon, en ryhdy nyt niitä luennoimaan, pahinta on, olla alistumatta Jellivaarasta tuleville ohjeille. Tai kertoa, että usko Kristuksen pelastaa, ei mikään muu.

      "Jumalan valtakunta" ja "armoneuvot" aate on samaa ekslusiivista harhaoppia vanhoillislestadiolaisuudessa.

      • Anonyymi

        Eikö esikoislestadiolaiset sitten usko Kristukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö esikoislestadiolaiset sitten usko Kristukseen?

        Sanovat toki uskovansa ja ehkä uskovatkin, MUTTA tärkeintä heille on uskoa esikoislestadiolaisuuteen! Vain esikoislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi!

        Joka tai kuka ei tätä usko voi mennä ensi sunnuntaina kuuntelemaan esikoislestadiolaisten seuroihin kuulemaan omin korvin, että vain esikoislestadiolaisuus pelastaa.

        Jos joku nyt ajattelee, että eihän se nyt noin ole, me vain sanomme "että ainakin esikoislestadiolaisuudessa" pelastuu, hän valehtelee itselleenkin?


      • Anonyymi

        Öö. Sinulla lienee Aku Ankka oppikirjana, raamatussa selvästi lukee, että naisen tulee olla rukouksessa pää peitettynä ja lyhyet hiukset on kauhistus, et se ihmiskäskyistä ja jos selität sinulle epämieluisat kohdat pois, niin heitä samantien koko raamattu roskiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö. Sinulla lienee Aku Ankka oppikirjana, raamatussa selvästi lukee, että naisen tulee olla rukouksessa pää peitettynä ja lyhyet hiukset on kauhistus, et se ihmiskäskyistä ja jos selität sinulle epämieluisat kohdat pois, niin heitä samantien koko raamattu roskiin

        "naisen tulee olla rukouksessa pää peitettynä ja lyhyet hiukset on kauhistus"

        Jos noin on, miksi hattu tai pipo ei kelpaa vaan pitää olla huivi? Kai nyt itsekin ymmärrät, että esikoilestadiolaisten keksimä juttu, siis ihmisoppia/sääntöjä.

        Raamattu kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

        Kirjoituksesi oli erittäin tyypillinen tynnyrissä kasvatetun näkemys asioista.


    • Anonyymi

      Kristinuskossa ei tunneta suoraa tietä Jumalan luo. Ei pidä kirjoitella tänne turhia viestejä, ellei ole edes perustietoja kristinuskosta.

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Ilm. 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani ...

      *) ... etkä ole minun nimeäni kieltänyt.

    • Anonyymi

      Minä olen isänne, poikanne isä sekä pyhän henkenne oikea ääni. Uskokaa minua kaikessa, ja elätte. Vielä hetken. Epäilkää minua, ja minä tulen ja tapan. En vain teidät, vaan kaiken, mitä rakastatte. Ehkä. Koska teidän kuuluu vain rakastaa herraanne Jumalaa. Eli minua. Muuten teidät tapetaan ja nahkanne poistetaan naistenne kirkuessa nautinnossa minun heidän kanssaan hurvitellessaan. Nam nam. Teidän on lopulta uskominen minun sanaani ja taipuminen minun tahtooni. T. Herranne Jumala (tässä kohtaa tehtävä: kirjoita tähän uskontosi)

    • Anonyymi

      Yksinkertainen kysymys esikoiset: Rukoiletteko Isää vai Jeesusta?

      • Anonyymi

        "Yksinkertainen kysymys esikoiset: Rukoiletteko Isää vai Jeesusta?"

        No kumpaa Sinä esikoislestadiolaisuuteen ilmeisen ihastunut rukoilet?

        Minä, joka en ole sen paremmin esikoinen kuin eriseuran esikoislestadiolainen, rukoilen heitä molempia tasapuolisesti.

        Teillähän siellä esikoislestadiolaisuudessa on yksinoikeus Pyhään Henkeen? Mistä saatu, saarnapuheistako? Mieti nyt mitä uskot!


    • Anonyymi

      Jumala maan päällä, ns.. Idässä jumaluuskonsepti on päivänselvää ja liittyy henkilön jumaluusasteeseen. Sitäkin korkeammalla ovat buddhalaisen puhtaan maan saavuttaneet, jotka eivät enää sitä alemmas tule syntymään, ja heidän yläpuolellaan ovat buddhat.

      Jeesuksellakin on joku hierarkinen taso, jota alempana on eritasoisia enkeleitä, ja Jeesus on sitten Jumalan oikealla puolella, sikäli viittaa sijaintiin, mutta korkealle hänet sijoitetaan. Ainoa poika taas on konsepti Raamatussa, joka ei viittaa vain Jeesukseen.

      Jeesus meni omien sanojensa mukaan valmsitamaan sijaa muille (uskovaisille) Taivaaseen tms.. Taivas tosin on suhteellisen alhainen taso buddhalaisuudessa, ja niillä on hallitsijansa, mutta kaikki kirstinopissa näyttää olevan samassa Taivassa, kun Jumalan istuin on siellä.

    • Kun Jumala astuio Siinaille, vuori syöksi savua ja tulta, vain Mooseksella oli armo kohdata Korkeinta. Me siis voimme kuvitella miten me kuolevaiset vosimme olla tulivuoren kanssa tekemisissä. Syntiinlankeemuksessa ja sen jälkipuinnissa luettiin tuomio. Lihassa tehty synti on lihassa kärsittävä. Profeetta Jesaja kertoo jossain kohdassa miten Jumala etsi maanpäältä hurskasta miestä, joka voisi sen sovituksen tehdä, mutta ei löytänyt. Siksi Hän itse päätti tulla pojassaan ihmisten avuksi.Jeesuksen tehtävä oli oikaista ihmisten kieroutunut ymmärrys Isästä ja myös suorittaa se kallis Lunastus. Pyhä Henki on rauhan ja rakkauden henki ja Hän suostuu asumaan ihmiseen ja kommunikoimaan ihmisen kanssa. Siinä on pyhän Kolminaisuuden salaisuus!

      • Anonyymi

        Eli uskovatko esikoislestadiolaiset että Jumala tuli Jeesuksessa maan päälle? Eli siis että Korkein,kaikkivaltias JHWh Jumala tuli ihmiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli uskovatko esikoislestadiolaiset että Jumala tuli Jeesuksessa maan päälle? Eli siis että Korkein,kaikkivaltias JHWh Jumala tuli ihmiseksi?

        Vai uskovatko he kuten Raamattu sanoo että Jumala LÄHETTI Jeesuksen maan päälle? Ei siis tullut itse.


      • Anonyymi

        Oletko esikoinen?


    • Anonyymi

      Kominaisuutta ei ihmisjärki käsitä, vaikka tiedämmekin kolminaisuuden eri tehtävät ihmisen pelastuksessa.

      - Ihmisellä on sielu, ei kaikki henkiset ominaisuudet,
      - hänellä on ruumis jäsenineen, maasta tehty,
      - sekä henki, joka on Jumalasta Luojasta lähtenyt.

      - Kolmea ihmistä ei silti yhdessä ihmisessä ole.
      - Myöskään kolmea Jumalaa ei ole, vaan yksi Jumala.

      Henkilö joka ei tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa, Isää Poika ja Pyhää Henkeä, EI OLE kristitty.

      1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

      Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      1. Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

      • Anonyymi

        Kristus on kreikkaa ja tarkoittaa Messiasta. Kumma että tuota ei ole suomennettu Raamatussamme. Myöskin Jumalan nimi Jehova on käännetty Herraksi. Se esiintyy ainakin VT:ssä n.7000 kertaa. Herra Jeesus on eri herra, vrt.Sir.


    • Anonyymi

      Kerrattakoon vielä, jos joku ei tiedä, että sivulle jatkuvaa ripulipaskaa kirjoitteleva paskanjauhaja ei edusta minkäänlaista lestadiolaisuutta.
      😉

      Pyhää Jumalaa ei voi kohdata muutoin, kun Jeesuksen Kristuksen kautta, siksi kaikki miljoonat tunnustavat kristityt maapallolla rukoilevat Jumalaa JEESUKSEN NIMESSÄ!

      • Anonyymi

        Siis Isä Jumalaako ei voi suoraan rukoilla, sitäkö tarkoitat?


      • Anonyymi

        Jeesus sanoo että voimme rukoilla Isää suoraan, koska Isä rakastaa meitä.


    • Anonyymi

      Raamattu kehoittaa rukoilemaan isää Jeesuksen nimessä, siksi näin myös toimimme.

      • Jos olemme tarkkoja, niin Raamattu opettaa kaksi tapaa rukoilla. Jeesuksen opettama rukous kohdistetaan suoraan Isälle: Isä meidän...Tämä on siis spcial rukous ja saamme sen Jeesuksen kehotuksen mukaan näin lausua. Sitten myöhemmin Jeesus opettaa, että rukoilisimme Isää Hänen, siis Jeesuksen nimessä, kun pyydämme jotain muuta vaikkapa terveyttä apua ongelmiin jne.


      • Anonyymi

        Joo mutta avaa nyt vähän mitä se tarkoittaa?? Uskotteko että on yksi Jumala jolla on kaksi eri roolia Isä ja Poika?


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Jos olemme tarkkoja, niin Raamattu opettaa kaksi tapaa rukoilla. Jeesuksen opettama rukous kohdistetaan suoraan Isälle: Isä meidän...Tämä on siis spcial rukous ja saamme sen Jeesuksen kehotuksen mukaan näin lausua. Sitten myöhemmin Jeesus opettaa, että rukoilisimme Isää Hänen, siis Jeesuksen nimessä, kun pyydämme jotain muuta vaikkapa terveyttä apua ongelmiin jne.

        Eikö se ole selvää että Isää saa rukoilla vai siis miten Hänen rukoileminen eroaa Jeesuksen rukoilemisesta. Mitä Jeesuksen nimi lisää tuohon rukoukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole selvää että Isää saa rukoilla vai siis miten Hänen rukoileminen eroaa Jeesuksen rukoilemisesta. Mitä Jeesuksen nimi lisää tuohon rukoukseen?

        Emme kaikkea tiedä, mutta Jeesus kehotti anomaan Isältä Hänen siis Jeesuksen nimessä.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Emme kaikkea tiedä, mutta Jeesus kehotti anomaan Isältä Hänen siis Jeesuksen nimessä.

        Mutta jos Isä ja Jeesus ovat sama Jumala, niin mitä noilla nimillä/termeillä/persoonilla on tarkoitusta?


    • Anonyymi

      Uskovatko esikoiset että Jeesus on Jumala vai että Isä on Jumala, vai että molemmat ovat Jumalia erikseen vai että molemmat ovat sama Jumala? Jos ovat sama, onko Isä Jeesusta suurempi? Onko Jeesus edelleen välimies? onko sillä väliä kumpaa rukoilee?

    • Anonyymi

      Luojamme kuoli kirottuna ristillä 33 jKr.
      Nousi ylös fragmentti tai klooni hänestä Jumalan Pojaksi. Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi kehonsa kuolemaan.....

      Ei ole enää Luoja elossa, vaan vaikuttaa Kirkon, Pyhän Ehtoollisen ja Henkensä sekä erilaisten ylösnousseiden fragmenttien tai kloonien kautta.

      Hän uhrasi itsensä maailman puolesta.

    • Anonyymi

      - Jumala ON Isä poika ja Pyhä Henki.

      - Ihminen on ruumis sielu ja henki.

      Matteuksen ja Luukkaan todistukset:

      Matt. 11:27
      - Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
      - eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä,
      - eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika
      *) - ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

      Luuk. 10:22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

      Ihminen jolla tässä asiassa on epäselvää, on siis matkalla helvettiin,
      *) - koska Kristus ei ole hänelle ilmoittanut Jumalaa.

      Sinä joka tällaisessa tilassa vielä elät, rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi. Jumala on luvannut kuulla ne rukoukset, jotka kadotetun tilansa tuntemaan tulleiden sydämistä lähtee!!

      On täysin selvää, ettei kuun eli järjen valossa voi löytää tietä taivaaseen.

      Jos ihminen on niin ylpeä ettei taivu anomaan Kristukselta viisautta, vaan käyttää aikansa täällä jauhamalla valheita ja järkensä päätelmiä herätysliikkeistä, - niin sillä konstilla ei kukaan pelastu. Tästä saat olla ihan varma!

      • Anonyymi

        Oletko esikoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko esikoinen?

        Pelastuvatko esikoislestadiolaisten mielestä vain esikoislestadiolaiset?

        Mitä esikoiset ajattelevat esikoislestadiolaisten mahdollisuuksista pelastukseen?


    • Anonyymi

      Esikoislestadiolaisille on tärkein ja tavallaan siis Jumala vain tuo Jällivaara?

      Siihen pitää uskoa, vai mitä sepot, raiska ja raipe?

      • Anonyymi

        Näytät tietävän jotakin tästä liikkeestä,niin valaisisitko minua onko Jeesus Jumala ohi Isän heille? Vai mikä Isä Jumala on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytät tietävän jotakin tästä liikkeestä,niin valaisisitko minua onko Jeesus Jumala ohi Isän heille? Vai mikä Isä Jumala on?

        Tuota en tiedä, en ole asiaa ajatellutkaan, vaikka tässä siitä nimenomaan oli ketjussa kyse.
        Olen pahoillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota en tiedä, en ole asiaa ajatellutkaan, vaikka tässä siitä nimenomaan oli ketjussa kyse.
        Olen pahoillani.

        Minkälaiseen Jumalaan sinä sitten uskot,jos et ole tullut ajatelleeksikaan kuka on Isä? Jeesus ei ole Isä.


    • Anonyymi

      On kyllä erikoista, miksi "kristityt" eivät usko mitä Raamatussa sanotaan:

      "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'."
      Mark. 12:29-30

      "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"."
      Joh. 20:17

      "sillä Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      • Anonyymi

        Sitä olen tässä yrittänyt selvittää, että uskovatko esikoiset Jeesukseen Jumalana/Isänä, vai Poikana? Tuota kolminaisuutta saisi vähän enemmän avata, kun kaikilla tuntuu olevan siitä omat oppinsa. En ymmärrä mihin Isä Jumalaa tarvitaan tai millainen Hän on,mikäli uskotaan Jeesuksen olevan Jumala,joka on yksi mutta kolminainen.


    • Tämän ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Matt 28 Jeesus itse kertoo miten asiat ovat. Kun Hän antoi lähetyskäskun, hän sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kun Hän sanoo, annettu, niin täytyy olla joku joka antoi. Vallan antaja täytyy olla kaiken vallan omistaja , siis Isä. Me tiedämme Mooseksen kirjoista sen, että ihminen ei kestä Isän suoraa puhetta, vaan tarvitaan välimies. Silloin välimies oli Mooses, nyt Hän on itse hän Jeesus Kristus. Jeesus siis maksoi hinnan pelastuksesta ja näin ollen omistaa nyt jokaisen ihmisen, koska lunasti jokaisen yksilönä. Hän ei kuitenkaan ole orjapiiskuri, vaan toivoo rakkaudessaan, että jokainen tulee Hänen luokseen ja saa oikeuden tulla Jumalan lapseksi Hänen veljekseen ja sisarekseen. Kun Jeesuksella oli tehtävänä käydä kuoleman kauhut läpi, Hän ei voinut jäädä tänne fyysisenä henkilönä olemaan, vaan lahjoitti yhdessä Isän kanssa meille Pyhän Hengen ikuisesti asumaan Hänen omissaan ja tekemään täydeksi pelastuksen lähetyskäskyä rakkaudesta toteuttavien ihmisten kautta.

      • Anonyymi

        "nyt Hän on itse hän Jeesus Kristus."

        Eli Jeesus siis on Jumala jotenkin ohi Isä Jumalan, vai minkälainen Isä on, eri hahmo,sama hahmo,,,avaa vähän kiitos.


      • Anonyymi

        Näin on. Pyhä kolminaisuus ei ole järjellä käsitettävä, nimittäin Isä Poika ja Pyhä Henki on - yksi - Jumala.

        2. Kor. 5:19 Sillä *Jumala oli Kristuksessa* ja sovitti maailman * itsensä * kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Gal. 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme *Poikansa Hengen,* joka huutaa: "Abba! Isä!"

        homo mensura (ihminen kaiken mitta) on saatanasta.


    • Lähetyskäsky
      16Kaikki yksitoista opetuslasta lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle, minne Jeesus oli käskenyt heidän mennä. 17Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät. 18Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: »Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20
      ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»

      1. Pietarin kirje 1:2
      ja jotka Isä Jumala suunnitelmansa mukaisesti on Hengellään pyhittänyt elämään Jeesukselle Kristukselle kuuliaisina ja hänen verellään puhtaaksi vihmottuina. Tulkoon armo ja rauha yhä runsaampana teidän osaksenne.


      Meidän on useastikin aloitettava Luomiskertomuksesta. Koska synti on lihassa tehty, se on lihassa sovitettava. Se on luettavissa syntiinlnkeemuskertomuksesa kertovassa kohdassa. Synnin palkaksi määrättiin kuolema, Jumala oli niin sanonut. Me kuitenkin luulemme, että ne ihmiset eivät kuolleet, koska saivat vielä lapsia.Kyllä he kuolivat, heidän sisimmästään kuoli viattomuus ja he alkoivat salata ja hävetä jotain. Jumala lupasi antaa vaimon siemenen, joka polkee rikki käärmeen pään. Se tapahtui Golgatalla. Siihen vain tarvittiin ihmisruumis, jossa muodossa Jeesus täällä oli. Kun Isä hyväksyi annetun uhrin , Jeesus voi uhrinsa valtuutuksella antaa syntejä anteeksi. Niin kauan, kun armo ja totuus tulevat esille Jumalan sanassa, jota julistetaan, on armo tarjona jokaiselle syntiselle. Jeesuksella on kaikki valta antaa synnit anteeksi ja pelastaa ihminen, joka tuntee syntinsä ja on tuominnut sisimmässään omat väärät tekonsa. Sitten Jeesus sanoo: Mene äläkä enää syntiä tee, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi. Hän ei käske tätä tekemään omalla voimalla, vaan Hänen voimallaan.

      • Anonyymi

        " Siihen vain tarvittiin ihmisruumis, jossa muodossa Jeesus täällä oli. Kun Isä hyväksyi annetun uhrin , Jeesus voi uhrinsa valtuutuksella antaa syntejä anteeksi. "

        Raamatussahan sanotaan että Isä Jumala lähetti ainoan Poikansa tänne,eli siis Jeesuksen. Jos Isä ja Jeesus ovat sama jumala, miten toinen persoona voi tulla ihmiseksi ja toinen pysyä taivaassa henkenä? Vai oliko Jeesus ja Isä sama henki jo taivaassa? Entä nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siihen vain tarvittiin ihmisruumis, jossa muodossa Jeesus täällä oli. Kun Isä hyväksyi annetun uhrin , Jeesus voi uhrinsa valtuutuksella antaa syntejä anteeksi. "

        Raamatussahan sanotaan että Isä Jumala lähetti ainoan Poikansa tänne,eli siis Jeesuksen. Jos Isä ja Jeesus ovat sama jumala, miten toinen persoona voi tulla ihmiseksi ja toinen pysyä taivaassa henkenä? Vai oliko Jeesus ja Isä sama henki jo taivaassa? Entä nyt?

        Stefanos näki Jeesuksen istuvan Iän oikealla puolella taivaassa. Tämä ei ole sanamagiaa, vaan ilmaistu niiillä käsitteillä, jotka ihminen voi käsittää. Kun he ovat siellä Pyhä Henki on täällä ja työsään jakaa heidän omastaan hyviä lahjoja ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siihen vain tarvittiin ihmisruumis, jossa muodossa Jeesus täällä oli. Kun Isä hyväksyi annetun uhrin , Jeesus voi uhrinsa valtuutuksella antaa syntejä anteeksi. "

        Raamatussahan sanotaan että Isä Jumala lähetti ainoan Poikansa tänne,eli siis Jeesuksen. Jos Isä ja Jeesus ovat sama jumala, miten toinen persoona voi tulla ihmiseksi ja toinen pysyä taivaassa henkenä? Vai oliko Jeesus ja Isä sama henki jo taivaassa? Entä nyt?

        Älä yritä järjellä sitä, mihin se ei koskaan pysty!

        Jumala on ilmoittanut itsestään sanassaan vain sen, minkä me pelastuaksemme tarvitsemme.

        Kun Luojan luomistekoja alkaa vähän ymmärtämään, tietää heti, että Jumala on niin suuri, ettei hänen suuruutensa ole ihmisjärjellä hahmotettavissa. Näkymättömällä bakteesilla on jo niin valtavasti tekniikkaa, ettei voisi uskoa, yhdelläkin meribakteerilla on mm. LIIKKUMISEEN KUUSI SÄHKÖMOOTTORIA ja valtavan hieno navigaattori suuntimiseen. Puhumattakaan esim. lintujen navigaattoreista. Ihmisen tekeleet on kuin piilukirveellä veistettyjä, verrattuna Luojan tekemiin. Joku perhosen siipi esimerkiksi, äärimmäisen monimutkainen tekniikka niissä. Luonnossa (Luojan teoissa) ei ole mitään yksinkertaista. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stefanos näki Jeesuksen istuvan Iän oikealla puolella taivaassa. Tämä ei ole sanamagiaa, vaan ilmaistu niiillä käsitteillä, jotka ihminen voi käsittää. Kun he ovat siellä Pyhä Henki on täällä ja työsään jakaa heidän omastaan hyviä lahjoja ihmiselle.

        Niin tässäkin sanotaan selvästi että Jeesus on Isän oikealla puolella taivaassa. Jeesus sanoo taivasta Isän kodiksi. En ymmärrä miten heistä saa saman jumalan, kun selvästi Jeesus pitää Isää Jumalana, itse hän on Poika.


    • Anonyymi

      Mielestäni tämä katkelma Athanasiuksen uskontunnustuksesta kuvaa tarkkaan tätä Jumalan kolminaisuutta.
      Muilta osin kyseinen tunnustus ei sovi yhteen esikoislestadiolaisen opetuksen kanssa..

      "Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

      Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

      Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.

      Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.

      Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

      Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

      Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

      Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.

      Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.

      Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

      Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

      Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.

      • Anonyymi

        Etkö näe lakihenkisyyttä tässä tunnustuksessa? Eikä se ole myöskään Raamatun mukainen. Jos kolminaisuusjumala olisi olemassa, sen pitäisi Raamatussa näkyä selkeästi Jeesuksen ja apostolien opetuksissa. Mutta koko sanaa ei edes ole Raamatussa. Kolminaisuus ja kolminaisuusoppi ovat eri asioita.


    • Anonyymi

      Miksi Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Jumala?

      • Anonyymi

        Kyllä Hän sanoi useasti: Minä olen, Minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Hän sanoi useasti: Minä olen, Minä olen.

        Jumalan nimi ei ole "Minä olen", vaan ”minä olen se joka olen”, hepreaksi ehje ašer ehje. Jeesus ei koskaan käytä tuota lausetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe